tandartsramp
donderdag 22 mei 2014 om 19:26
Zo boos en verdrietig! Ik ben als jong meisje van mijn pony gedondert waardoor er een stuk van mijn voortand is afgebroken. Er is toendertijd een nieuw stuk aangezet. Nu is het zo dat ik die tand om de zoveel jaar moet laten bijkleuren omdat hij zwart verkleurt. Vandaag bij de tandarts geweest en hij heeft hem gekleurd. (Afgeschraapt en toen nieuwe laag erover heen) Ik vond dat hij mijn tand te donker had gemaakt (sloeg gewoon grijs uit). Ik bedoel ik moet er mee lopen toch?' Hij het weer opnieuw doen, tint lichter maar hij heeft gelijk een stuk vd onderkant er afgeschaaft waardoor mijn ene tand nu korter is dan de andere....echt heel lelijk!! Ik had het idee dat hij behoorlijk geiiriteerd was dat mijn tand nog een keer moest, hij ging de tweede keer nogal hardhandig te werk en mopperde dat alleen een kroon mij nog kon redden. Na de behandeling liep hij ook weg zonder wat te zeggen. Ik heb nogmaals aangegeven aan de assistente dat ik niet tevreden was. En ben uiteindelijk weggegaan met een rotgevoel. Want ook zij gaf aan dat een kroon het beste was. Nu is het zo dat ik over twee wkn ga trouwen dus ik wou mijn tanden beetje op laten knappen, de vorige keer dat mijn tandarts het deed was ik nl best wel tevreden. Maar nu, kan wel janken!!! Ik heb vanmiddag gebeld naar de praktijk, dan maar een kroon. Heb altijd al een tandencomplex gehad en was schijtensbenauwd voor de tandarts.. dat is nu dubbel en dwars terug!
Tandarts is er maandag pas weer. Ik weet dat bij een kroon je eerst een noodkroon krijgt, is dit ong dezelfde kleur als de rest van je tanden?? En dat twee wkn later de echte kroon word geplaats. Iemand hier ervaring mee? Wil zo graag het stralende bruidje zijn wat durft te lachen op fotoos. Dat lukt nu niet, schaam me kapot.
Tandarts is er maandag pas weer. Ik weet dat bij een kroon je eerst een noodkroon krijgt, is dit ong dezelfde kleur als de rest van je tanden?? En dat twee wkn later de echte kroon word geplaats. Iemand hier ervaring mee? Wil zo graag het stralende bruidje zijn wat durft te lachen op fotoos. Dat lukt nu niet, schaam me kapot.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
donderdag 22 mei 2014 om 20:00
Vraag evt een 2de mening van een andere tandarts. Afschrapen en witter maken kan niet tot in het oneindige.
Mijn tandarts doet dat soort klusje met plezier, maar is ook eerlijk over wanneer het eigenlijk niet meer kan. Een kroon is niet altijd de juiste oplossing voor een voortand, soms kan een facing ook uitkomst bieden.
Zorg dat je een moderne tandarts hebt die met nieuwste materialen en technieken werkt en iemand die eerlijk is over wat wel en niet kan.
Mijn tandarts doet dat soort klusje met plezier, maar is ook eerlijk over wanneer het eigenlijk niet meer kan. Een kroon is niet altijd de juiste oplossing voor een voortand, soms kan een facing ook uitkomst bieden.
Zorg dat je een moderne tandarts hebt die met nieuwste materialen en technieken werkt en iemand die eerlijk is over wat wel en niet kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 22 mei 2014 om 20:23
Ik weet idd dat de techniek ong tien dgn duurt maar ze zetten toch gelijk een noodkroon? Hopelijk kan ik hier maandag een afspraak voor maken zo snel mogelijk. Noodkroon is toch zelfde kleur als rest vd tanden? Liever een noodding, dan dit. Voel mij gewoon slecht behandeld. Ik vind dat mijn tandarts gewoon eerlijk had moeten zijn en had moeten zeggen dat een kroon beter is en mij deze behandeling had moeten weigeren, hij is de tandarts!!! Nu krijg ik het idee dat hij mij geld uit mijn zak probeert te kloppen. Mijn tand voor de behandeling zag er nog beter uit. Voel mij nu heel onzeker en durf gewoon niet te lachen nu.
donderdag 22 mei 2014 om 20:33
Je kunt ook kiezen voor een CEREC kroon. Deze wordt door de tandarts zelf gemaakt met een soort leaser apparaat.
Even zoeken voor een tandarts bij jou in de buurt die deze apparatuur heeft.
Misschien kam je ook nog kiezen voor facing. Dat is een schildje wat aan de voorkant op je tand wordt geplakt.
Even zoeken voor een tandarts bij jou in de buurt die deze apparatuur heeft.
Misschien kam je ook nog kiezen voor facing. Dat is een schildje wat aan de voorkant op je tand wordt geplakt.
donderdag 22 mei 2014 om 20:37
donderdag 22 mei 2014 om 20:45
Heb idd de neiging om die oetlul op te bellen en verrot te schelden en hem de rug toe te keren maar vind maar eens zo snel een tandarts die dit probleem op wil lossen.
Een a2?? wat is dat voor kleur? heb geloof ik nu a3, zoiets hoorde ik hem zeggen tenminste.
Een a2?? wat is dat voor kleur? heb geloof ik nu a3, zoiets hoorde ik hem zeggen tenminste.
donderdag 22 mei 2014 om 20:49
Zit nu te denken om tand zelf te bleken ofzo?? Is er niet iets op de markt wat de rand voor heel even wit maakt?? Pffff denk dat ik vannacht niet slaap, mijn kop zit vol en voel me verdrietig...zeg maar terug in de tijd, toen ik mij zo vreselijk schaamde voor mijn gebit.
donderdag 22 mei 2014 om 20:49
Ik heb exact hetzelfde! Wilde mijn stukje voortand ook vervangen door een kroon voor mijn trouwdag. Eerst werd mijn tand tot een stompje terug gevijld waarna er een niet van echt te onderscheiden noodkroon op kwam, in de juiste kleur. Na een week was mijn tandvlees geheeld en opgerekt en de echte kroon klaar. Toen werd die eromheen geschoven en hebben 3 mannen, de tandarts en 2 van het lab, voor mijn mond gestaan om te kijken of het goed was.
Is nu 2 jaar geleden en ik ben er zo blij mee! Geen gedoe meer, hij zit met cement vast, dus geen enkel gevaar voor uitvallen, breken of wat dan ook!.
Is nu 2 jaar geleden en ik ben er zo blij mee! Geen gedoe meer, hij zit met cement vast, dus geen enkel gevaar voor uitvallen, breken of wat dan ook!.
donderdag 22 mei 2014 om 20:52
quote:miracle75 schreef op 22 mei 2014 @ 20:49:
Zit nu te denken om tand zelf te bleken ofzo?? Is er niet iets op de markt wat de rand voor heel even wit maakt?? Pffff denk dat ik vannacht niet slaap, mijn kop zit vol en voel me verdrietig...zeg maar terug in de tijd, toen ik mij zo vreselijk schaamde voor mijn gebit.Ik zou er zelf helemaal niks aan doen. Die middelen zijn er ook niet
Zit nu te denken om tand zelf te bleken ofzo?? Is er niet iets op de markt wat de rand voor heel even wit maakt?? Pffff denk dat ik vannacht niet slaap, mijn kop zit vol en voel me verdrietig...zeg maar terug in de tijd, toen ik mij zo vreselijk schaamde voor mijn gebit.Ik zou er zelf helemaal niks aan doen. Die middelen zijn er ook niet
donderdag 22 mei 2014 om 20:52
donderdag 22 mei 2014 om 20:54
Ok, is dus wel mogelijk.....dan maar gaan voor die noodkroon? Hopen dat hij as wk tijd heeft om mijn tand af te vijlen en die noodkroon te plaatsen. Liever met een noodkroon op mijn bruiloft dan met een zwarte tand. Dan maar niet teveel harde dingen eten, straks breekt hij af. Daarna stap ik over naar andere tandarts, voel me vreselijk rot behandeld door deze tandarts.
donderdag 22 mei 2014 om 21:08
quote:miracle75 schreef op 22 mei 2014 @ 20:56:
Ik kan idd rond gaan bellen maar vraag mij af of er tandartsen zijn die op korte termijn je nog opnemen en de rotzooi van een ander willen opknappen?hoezo rotzooi? De tandarts heeft je verteld dat het niet beter kan omdat de tand niet goed genoeg meer is. Je hebt een kroon nodig.
Ik kan idd rond gaan bellen maar vraag mij af of er tandartsen zijn die op korte termijn je nog opnemen en de rotzooi van een ander willen opknappen?hoezo rotzooi? De tandarts heeft je verteld dat het niet beter kan omdat de tand niet goed genoeg meer is. Je hebt een kroon nodig.