Pakketje verzenden

29-05-2014 09:08 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Ik ben sinds kort bezig mijn laarzen en schoenen op marktplaats te verkopen. Dat gaat goed.

Daardoor wil ik eigenlijk ook wat kleding verkopen. Ik weet alleen niet hoe je dat moet verzenden. Er zitten kledingstukken tussen die bv te dik zijn om door de brievenbus te passen. En shirtjes die wel door de brievenbus passen.

Maar het kan toch niet zo zijn dat je dan 6,75 kwijt bent voor verzenden? Want dat is wat marktplaats aangeeft.

Wil iemand mij eens uitleggen hoe dat precies gaat?

Alvast bedankt.
Ik heb geen motto.
Als het niet door de brievenbus past stop je het in een pakket in ben je inderdaad 6,75 kwijt. Kijk eens op de site van postnl.
Euh, hoe verzend je die laarzen en schoenen dan? Dat gaat toch ook via pakketpost? Goedkoopste pakket verzenden kost 6,75 bij PostNL. Heeft marktplaats niks mee te maken.

Je kan ook verzenden via DHL for you. Dat is goedkoper.
Zeker wel, dan ben je ¤6,75 kwijt
Ok. Ik hoorde hier weleens dat bv een shirtje in een envelop ging en dat dat op de bus ging. Vandaar mijn verwarring.
Ik heb geen motto.
Kost inderdaad ¤6,75 om via PTT TPG Post TNT PostNL iets te versturen dat niet door de brievenbus past. Duur he. DHL is volgens mij wat goedkoper. Je kunt kopers ook vragen de spullen op te halen.
Je neemt een doos. Stopt kleding stuk erin zet adres erop. Brengt pakket weg naar TNT. En betaalt 6,75 verzendkosten. Dat kost het bij de TNT. Bij dhlforyou kost het 4,50 maar DNA moet je het pakket op internet al aanmelden en wordt het naar dichtstbijzijnde afleverpunt waar de persoon woont en die moet het komen halen. De verzendkosten laat je natuurlijk wel betalen door de koper.

Simpel toch?
quote:Begentle schreef op 29 mei 2014 @ 09:14:

Ok. Ik hoorde hier weleens dat bv een shirtje in een envelop ging en dat dat op de bus ging. Vandaar mijn verwarring.Dat klopt dan toch precies met wat je in de OP zegt? Er zijn shirtjes die wel door de brievenbus passen (in een envelop), en dan betaal je alleen de postzegels. En er zijn dingen (schoenen, grote vesten) die niet door de brievenbus passen, die moet je met pakketpost a ¤6,75 versturen.
Oh ja PostNL. Tjonge wat een gedoe met al die namen. Ik dacht dat eht nog TNT was
Je kunt ook gewoon een shirtje door de brievenbus doen, dus alleen met postzegels. Er wordt dan niets geregistreerd. Tegenwoordig bestaat ook het brievenbuspakket, dus een pakket dat door de brievenbus past, maar wel geregistreerd wordt. Prijs is iets van EUR 3,84
quote:clemance schreef op 29 mei 2014 @ 09:15:

[...]

Dat klopt dan toch precies met wat je in de OP zegt? Er zijn shirtjes die wel door de brievenbus passen (in een envelop), en dan betaal je alleen de postzegels. En er zijn dingen (schoenen, grote vesten) die niet door de brievenbus passen, die moet je met pakketpost a ¤6,75 versturen.Ok. Dus als ik een shirtje kan verkopen, wat door de brievenbus past, stop ik dat in een envelop. maar hoe weet je hoeveel postzegels je nodig heb?
Ik heb geen motto.
quote:Dahlia74 schreef op 29 mei 2014 @ 09:16:

Tegenwoordig bestaat ook het brievenbuspakket, dus een pakket dat door de brievenbus past, maar wel geregistreerd wordt. Prijs is iets van EUR 3,84Je krijgt dan een track&tracecode, waar je vervolgens niks aan hebt, want als je die code invoert, krijg je te zien: ''niet te volgen want brievenbuspost''
quote:Dahlia74 schreef op 29 mei 2014 @ 09:16:

Je kunt ook gewoon een shirtje door de brievenbus doen, dus alleen met postzegels. Er wordt dan niets geregistreerd. Tegenwoordig bestaat ook het brievenbuspakket, dus een pakket dat door de brievenbus past, maar wel geregistreerd wordt. Prijs is iets van EUR 3,84Maar hoe ziet zo een pakket eruit? En waar kan ik zo een pakket krijgen?
Ik heb geen motto.
We-gen!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Misschien moet je gewoon even naar een post nl punt lopen en al je vragen stellen.
Weet iemand trouwens of je een link naar marktplaats mag vermelden?

En als dat niet mag hoe ik mijn spulletjes hier kan laten zien bij het gedeelte 'vraag en aanbod'.

Het lukt me voor geen meter.
Ik heb geen motto.
quote:ClaudeFiolle schreef op 29 mei 2014 @ 09:22:

We-gen!Rustig
Ik heb geen motto.
Een pakket is gewoon een doos gevuld tot een bepaald gewicht. Ik verwijs je nogmaals naar de website van postnl
quote:Nemesis. schreef op 29 mei 2014 @ 09:22:

Misschien moet je gewoon even naar een post nl punt lopen en al je vragen stellen.Dat ga ik ook doen. Het leek me gewoon leuk om het hier te vragen . Bij zo'n post.nl staan er allemaal mensen in je nek te hijgen. word ik altijd een beetje nerveus van.
Ik heb geen motto.
Bedankt voor de informatie
Ik heb geen motto.
De meeste van deze vragen kun je gewoon vinden op de site van post nl. Echt waar.
Nogmaals, ze hebben een website.
Ik verbaas me erover dat mensen de volwassenheid kunnen bereiken zonder te weten hoe je post verstuurt, en zelfs zonder enig idee hoe je daar dan achter komt.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Begentle schreef op 29 mei 2014 @ 09:21:

[...]

Maar hoe ziet zo een pakket eruit? En waar kan ik zo een pakket krijgen?

Je kunt een willekeurige doos gebruiken (er zijn wel maximale afmetingen, maar dat is echt groot). Die heel goed dichtplakken, adresseren, ermee naar een PostNL-punt (meestal in de Primera of Bruna) gaan, zeggen dat je een pakketje wil versturen, en dan nemen zij het aan. Zij wegen het, plakken er een sticker op met een track&trace code (zodat jij en de ontvanger de route van het pakket in de gaten kunnen houden) en geven het mee aan de bezorger. Die bezorgt het voor je bij de koper.

Hier vindt je informatie!
quote:clemance schreef op 29 mei 2014 @ 09:27:

[...]

Je kunt een willekeurige doos gebruiken (er zijn wel maximale afmetingen, maar dat is echt groot). Die heel goed dichtplakken, adresseren, ermee naar een PostNL-punt (meestal in de Primera of Bruna) gaan, zeggen dat je een pakketje wil versturen, en dan nemen zij het aan. Zij wegen het, plakken er een sticker op met een track&trace code (zodat jij en de ontvanger de route van het pakket in de gaten kunnen houden) en geven het mee aan de bezorger. Die bezorgt het voor je bij de koper.

Hier vindt je informatie!Dank je wel
Ik heb geen motto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven