katten puberteit
zondag 1 juni 2014 om 19:39
zondag 1 juni 2014 om 19:57
Ze hangt in me lamp, springt op de keuken terwijl ze weet dat ze dit niet mag(heb dat gelijk afgeleerd). Dit soort dingetjes doet ze. Ja inderdaad als we kijken is ze rustig maar zodra we (voor haar niet oplet) gaat ze aan de slag.
Ja is mijn enigse kat, zat te twijfelen voor 2 alleen heb ik er de ruimte niet voor. Ze komt alleen wanneer ze er zin in hebt(weinig) of als ze honger heeft.
Ja is mijn enigse kat, zat te twijfelen voor 2 alleen heb ik er de ruimte niet voor. Ze komt alleen wanneer ze er zin in hebt(weinig) of als ze honger heeft.
zondag 1 juni 2014 om 20:00
Katten zullen best een puberteit hebben, in ieder geval lichamelijk. Wij houden er tenminste een poezenbeest op na van negen maanden en die is sinds kort om de haverklap krols .
Ik denk echter niet dat je allerlei zaken aan die kattenpuberteit moet ophangen zoals afstandelijkheid en zo. Jij bent immers haar moeder niet en een kat is nou eenmaal geen mens. En kattenkwaad uithalen doen katten hun hele leven lang, daarom heet het immers kattenkwaad.
Ik denk echter niet dat je allerlei zaken aan die kattenpuberteit moet ophangen zoals afstandelijkheid en zo. Jij bent immers haar moeder niet en een kat is nou eenmaal geen mens. En kattenkwaad uithalen doen katten hun hele leven lang, daarom heet het immers kattenkwaad.
zondag 1 juni 2014 om 20:07
Ik denk dat ze zich verveelt? Heeft ze wel kattenspeeltjes/tunnels/palen enz? Of komt je kat wel buiten?
En vergeet niet, in het begin speelde ik (naast een fulltime baan) minimaal 8 uur per dag met mijn kitten. Het was wel een beetje veel dus een maatje van zijn leeftijd erbij genomen en ik ben toen meteen gewoon aan de kant gezet
Spelen willen ze alleen nog met elkaar doen. Alle andere minuten liggen ze bij mij hoor en de hele dag knuffels halen maar het was even wennen dat liever met elkaar spelen .
Wel een dikke knipoog hoor, zo hoort het ook. Als die kleine nu achter de achter rent hebben ze de grootste lol en als ik achter ze aan ren dan is het `wegwezen` .
Ik heb 2 rooie makkers dus vooral in het begin was de brutaalste echt niet te houden met ondeugendheden. En de jongste deed het gewoon na. Dat is wel gelukkig minder nu hij iets ouder is en als je het op die manier bedoelt denk ik dat ze uit hun pubertijd heen zijn .
En vergeet niet, in het begin speelde ik (naast een fulltime baan) minimaal 8 uur per dag met mijn kitten. Het was wel een beetje veel dus een maatje van zijn leeftijd erbij genomen en ik ben toen meteen gewoon aan de kant gezet
Spelen willen ze alleen nog met elkaar doen. Alle andere minuten liggen ze bij mij hoor en de hele dag knuffels halen maar het was even wennen dat liever met elkaar spelen .
Wel een dikke knipoog hoor, zo hoort het ook. Als die kleine nu achter de achter rent hebben ze de grootste lol en als ik achter ze aan ren dan is het `wegwezen` .
Ik heb 2 rooie makkers dus vooral in het begin was de brutaalste echt niet te houden met ondeugendheden. En de jongste deed het gewoon na. Dat is wel gelukkig minder nu hij iets ouder is en als je het op die manier bedoelt denk ik dat ze uit hun pubertijd heen zijn .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 1 juni 2014 om 20:09
zondag 1 juni 2014 om 20:17
Speeltjes daar heeft ze er veel van en een grotekrabpaal. Ze komt in de tuin als ik er ben, woon aan een drukke weg, vind het een beetje eng om haar alleen naar buiten te laten gaan en ze is soms schrikkerig als het gaat om het geluid van hard rijdende auto's. Als ik in de tuin zit blijft ze netjes in de tuin.
Dropdrop, bedankt voor de tip, ga gelijk even kijken.
Dropdrop, bedankt voor de tip, ga gelijk even kijken.
zondag 1 juni 2014 om 20:38
Ja, katten zijn tot een jaar of twee vrij druk en wat afstandelijker, na hun tweede levensjaar worden ze wat rustiger. Veel spelen met haar! Jaagspelletjes, propjes gooien en een verenhengel etc.. Mijn poes is nu twee en ik heb haar nu een half jaar. Ze was ook megadruk en ze is nu rustiger doordat ze ouder word en ik veel met haar speel.
zondag 1 juni 2014 om 20:46
Ik heb er twee. Ze zijn nu 7. De één is kroelkat nummer 1 en kruipt nog net niet in me. Ondeugend zijn kent ze niet. De ander is de prinses op de erwt herself. Komt alleen bij me liggen als het haar belieft om geaaid te worden, en o wee als je dat niet doet. Verder heeft ze het kattekwaad uitgevonden.
En zo waren ze eigenlijk altijd. Vraag me af of een kat last heeft van de puberteit.
En zo waren ze eigenlijk altijd. Vraag me af of een kat last heeft van de puberteit.
zondag 1 juni 2014 om 21:22
Ik kan niet zeggen dat ik het fenomeen kattenpuberteit ken. Ze zijn vanzelfsprekend wel een stuk energieker en omstuimiger in hun eerste jaren dan waneer ze wat ouder worden, maar hoeveel ze daarna spelen hangt van het karakter van de kat af.
Net als de mate van aanhankelijkheid. Dat verschilt ook van kat tot kat.
Net als de mate van aanhankelijkheid. Dat verschilt ook van kat tot kat.