Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

Weer een huis van depot rotterdam

Wow, ik geloof dat depot rotterdam wel mijn smaak is!

Nieuwsgierig naar die dierenkoppen heb ik even gegoogled, is dit het?

Ja, dat is het teuntje.

Mooi he!!
quote:dubbeltje4 schreef op 01 juni 2014 @ 20:21:

Ja, dat is het teuntje.

Mooi he!!Uh nee
Als ik de plaatjes zie van Hiltje moet ik altijd een beetje .

Te mooi, te duur... En dan kijk ik nog eens en denk ik: "verrek, ik heb de low budget versie van die kast, ik heb exact dezelfde sierkussens, ik kan dit of dat ook zelf in elkaar diy-en...". En dan nog eindig ik met een zooi, afgemaakt met nog meer speelgoedzooi. Snik.

Hiltje, dat droomhuis kwam ook in het keukeninrichting topic voorbij?
quote:lemoos2 schreef op 01 juni 2014 @ 21:53:

Te mooi, te duur... En dan kijk ik nog eens en denk ik: "verrek, ik heb de low budget versie van die kast, ik heb exact dezelfde sierkussens, ik kan dit of dat ook zelf in elkaar diy-en...". En dan nog eindig ik met een zooi, afgemaakt met nog meer speelgoedzooi. Snik.

Hiltje, dat droomhuis kwam ook in het keukeninrichting topic voorbij?Ja van de keuken
quote:lemoos2 schreef op 01 juni 2014 @ 21:53:

Hiltje, dat droomhuis kwam ook in het keukeninrichting topic voorbij?

Ik vind die depot rotterdam huizen -hoe prachtig ook- ook ergens irritant, vanwege de perfectie. Het ziet er uit als een nonchalant en fris huis, waar eigenlijk iedereen in zou moeten kunnen wonen en het staat bomvol met peperduur spul. Het is eigenlijk een beetje Ikea (want modern en fris) voor de rijken.

Toevallig las ik een kort interviewtje met een van de ontwerpers van depot rotterdam en die zei dat zijn eigen huis er helemaal niet uit zag. Hij had juist veel oude meubels en is kunstenaar van huis uit.
quote:hiltje schreef op 01 juni 2014 @ 22:48:

[...]

Ik vind die depot rotterdam huizen -hoe prachtig ook- ook ergens irritant, vanwege de perfectie. Het ziet er uit als een nonchalant en fris huis, waar eigenlijk iedereen in zou moeten kunnen wonen en het staat bomvol met peperduur spul. Het is eigenlijk een beetje Ikea (want modern en fris) voor de rijken.

Toevallig las ik een kort interviewtje met een van de ontwerpers van depot rotterdam en die zei dat zijn eigen huis er helemaal niet uit zag. Hij had juist veel oude meubels en is kunstenaar van huis uit.

Die huizen vind ik irritant om een andere reden: het is niet mijn huis .

Wat ik irritant vind, zoals bij jouw droomhuis: een vrij 'kaal' huis, er wonen kinderen maar waar zie je dat er kinderen wonen?? In de kasten past geen speelgoed, nergens opbergvakken of tekeningen. Waar zijn de kinderkamers? Wat is hun geheim?
Dat vraag ik me dus ook altijd af, waar zijn de kinderspullen? Ik ben al jaren op zoek naar een echt mooie opberg iets voor het speelgoed, maar lukt nog niet echt.

En als ik dan weer eens iets heb, blijkt het toch alweer snel te klein, want komt er nog meer meuk!

En dan zijn er nog de dingen die te groot zijn, dus echt niet passen...
Bij dat eerste huis zaten wel kinderkamers maar die heb ik niet geplakt. Weinig bergruimte valt mij ook, zeker in een van de nieuwste huizen die ik paar blz terug heb geplakt. Gezin met 3 pubers, niet al te groot huis en dan 1 dressoir.

Overigens worden die huizen natuurlijk super gestyled door dat bedrijf als de foto's worden gemaakt. Het is maar de vraag of al die kussens en plaids daarna niet weer worden meegenomen. En kinderspeelgoed en kindertekeningen gaan dan uiteraard uit het zicht. En het zou me niets verbazen als er na een half jaar een extra kast bij komt.
Dat denk ik ook vaak Hiltje, stel dat de VTWonen ooit bij mij een binnenkijker komt fotograferen (een mens mag dromen.. ) dan zullen ze vast dingen veranderen. Er staat immers altijd bij deze artikelen: styling door.. En dan een vaste styliste van VTWonen.

kersopdetaart; ik vind het een mooie afbeelding! het is echt een fotografie-ding, wat Hiltje al zegt is het echt een abstracte afbeelding. Maar ik vind de kleuren erg mooi en het is niet onmogelijk te combineren met andere kleuren. Je wilde het bij de eettafel toch? Heb je een houten tafel & houten stoelen of wit met kleuren? dat maakt natuurlijk ook veel uit.
usb
usb
usb
quote:mjdlh schreef op maandag 02 juni 2014 10:18 Dat denk ik ook vaak Hiltje, stel dat de VTWonen ooit bij mij een binnenkijker komt fotograferen (een mens mag dromen.. ) dan zullen ze vast dingen veranderen. Er staat immers altijd bij deze artikelen: styling door.. En dan een vaste styliste van VTWonen.

kersopdetaart; ik vind het een mooie afbeelding! het is echt een fotografie-ding, wat Hiltje al zegt is het echt een abstracte afbeelding. Maar ik vind de kleuren erg mooi en het is niet onmogelijk te combineren met andere kleuren. Je wilde het bij de eettafel toch? Heb je een houten tafel & houten stoelen of wit met kleuren? dat maakt natuurlijk ook veel uit. We gaan een houten eettafel nemen en stoelen moeten nog worden gekocht. Misschien wel kleuren of verschillende inderdaad (we gaan dus verhuizen naar een ander huis, vandaar)
usb
usb
Of ...was het toch een badkamer?

usb
Dat wolkenplafond met vliegtuigjes vind ik leuk!

@huizenzonderspoorvankinderen:

Het zou echt een gat in de markt zijn als ze eens echte huizen laten zien, desnoods met extra styling maar inclusief zooi. Ik koop het direct, iedere handige opberger of mooie kast
quote:lemoos2 schreef op 02 juni 2014 @ 20:18:

Dat wolkenplafond met vliegtuigjes vind ik leuk!

@huizenzonderspoorvankinderen:

Het zou echt een gat in de markt zijn als ze eens echte huizen laten zien, desnoods met extra styling maar inclusief zooi. Ik koop het direct, iedere handige opberger of mooie kast Ik vind dat apartmenttherapy daar goed in is. Foto's van echte huizen en appartementen van gewone mensen en zonder professionele styling. En soms ook boordevol kasten en kastjes en spullen.
usb
En op VTwonen http://www.vtwonen.nl/binnenkijken

http://www.101woonideeen.nl/zo-doe-jij-het/binnenkijken

Verder krijg ik teveel via google waar hetzelfde in staat.
usb
usb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven