Gezondheid alle pijlers

Al 2 weken diarree

01-06-2014 17:43 10 berichten
Ik heb nu al 16 dagen last van diarree. Het is begonnen op de dag dat ik gestopt ben met tramadol en sindsdien niet meer gestopt. Ik heb morgen een afspraak met de huisarts maar heb geruststelling nodig. Ik eet gezond, beweeg, drink genoeg water maar het wil maar niet weg gaan, ook heb ik constant buikkrampen. Heeft dit te maken met het stoppen met tramadol? Ik heb ook bijna 2 weken geleden de morning after pil genomen maar toen had ik de diarree al kan dat er mee te maken hebben?

Ik weet ik kan deze vragen morgen aan de huisarts stellen maar ben toch benieuwd of iemand dit toevallig weet. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Zit je al aan de beschuiten, bananen en ander voedsel wat stopt?
norrit en loperamide geprobeerd?

Overigens kan de pil en de morning after pil door diarree minder goed werken.
Hoe vaak per 24 uur ga je naar de wc? is het waterdun of 'gewoon' dun.

In hoeverre beïnvloed het je normale dagelijkse gang van zaken? Kun je werken, zit je ziek thuis?

En als je continu krampen hebt, kun je ook niet slapen lijkt me?

Heb je lang tramal gebruikt, of niet zo lang? Edit: ik lees in een ander topic van je dat je zo'n 6 maanden deze rommel geslikt hebt! En ben je cold Turkey gestopt? Dan krijg je natuurlijk ontwenningsverschijnselen

Tramal kan als bijwerking obstipatie hebben. Misschien is je darmwerking nu toegenomen omdat je met tramal gestopt bent?
Ik heb dit ook gehad, vier weken lang. Er kwam op het laatst alleen maar water uit. Ik was in een derde wereldland op dat moment dus ik dacht dat het er gewoon bij hoorde. Ik voelde me zelf wel gewoon goed, niet slap ofzo en ik was ook gewoon aan het werk. Mijn vriend schrok zich een hoedje toen ik terug kwam, zo erg was ik vermagerd.

Het bleek later schildklierontsteking zijn geweest. Ten tijde van de diarree ging mijn schildklier te hard en daarna te langzaam, waardoor ik maandenlang supermoe was en ik kreeg alle kilo's er weer bij plus rente. Achteraf had ik ook van die typische symptomen, zoals uitpuilende ogen.

Het is bij mij vanzelf weer overgegaan. Als je bloed laat prikken is het misschien goed om ook de schildklierfunctie te controleren.

En inderdaad bananen en ander verstoppend voedsel proberen en geen bessen of ander verdunnend voedsel!
Mijn vader is ook naar de dokter geweest na bijna 2 weken diarree (we dachten eerst aan buikgriep), na een artsen bezoek bleek het een aardige darmontsteking te zijn. Na antibiotica was het al snel over.
Als het waar is dat je 6 maanden lang tramadol hebt geslikt en cold turkey bent gestopt, is het zeer goed mogelijk dat het daarmee samenhangt.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/w ... ce#Symptoms_of_withdrawal

Maar 2 weken is wel erg lang, bezoekje aan de huisarts misschien om andere oorzaken uit te sluiten?
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Morgen het zeker ook hebben over de tramadol en wanneer je ermee gestopt bent. Denk dat dat er heel goed mee te maken kan hebben.

Zorg dat je genoeg vocht binnen krijgt!
De huisarts zegt dat het waarschijnlijk komt door het stoppen van de tramadol en veranderde eetpatroon.. Ik heb eetbuien ben ook 3 kilo aangekomen. Woog 59 en nu 62 eet teveel ongezond. Dat mijn lichaam van slag is. Ik moet nu dus gezond gaan eten en als het niet beter gaat terugkomen.
Lijkt me een uitstekend advies. Ook een slecht dieet kan leiden tot overgroei van de 'slechte bacteriën' in je darmen wat diarree kan veroorzaken of een veranderd ontlastingspatroon in z'n algemeen.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven