Vliegreis, wanneer slapen?

04-06-2014 15:46 56 berichten
Binnenkort ga ik op vakantie, we vliegen om 06:00 's ochtends. Een rottijd, omdat we dan om 2 uur 's nachts al van huis moeten.

Nu zit ik te dubben wanneer ik moet slapen. Ik weet van mezelf dat ik het slecht doe op weinig slaap. Ik heb weleens hele nachten overgeslagen en dan voel ik me allesbehalve prettig en ben ik tot weinig in staat. Nu zou het dus zo zijn dat ik heel de dag ervoor wakker ben, plus de nacht, en dan om 6 uur vliegen, en dan heel de aankomstdag ook.

Ervoor, dus 's avonds vroeg erin en slapen tot we weggaan wordt waarschijnlijk niks, door de spanning.

In het vliegtuig zou kunnen, hoewel dat maar 3 uurtjes is,en ik het jammer vind om alles te missen van de vlucht (en is ook maar de vraag of dat lukt natuurlijk, slapen in het vliegtuig).

Misschien dat dit overkomt als gezeur, en zeggen jullie 'joh, waar maak je je druk om, haal een keer door', maar ik ben echt een beetje bang dat ik gesloopt en beroerd van slaapgebrek ben als we op de bestemming aankomen. En dan moet je nog een hele dag door.

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet overnachten in een hotel bij het vliegveld? Dan kun je in ieder geval een paar uur langer slapen. Als je slaapt tijdens de vlucht mis je niet veel, je ziet toch weinig beneden, alleen tegen de tijd dat je gaat landen.
verba volant, scripta manent.
Vroeg naar bed + in het vliegtuig nog wat slapen. Veel meer opties heb je niet. Ik weet niet waar je heengaat maar op bestemming eerst een paar uurtjes slapen?

Schrale troost: de 5000 deelnemers aan de alp d'huzes starten vannacht om 04.30 dus die hebben ook niet veel slaap. En die moeten heel de dag de berg opfietsen.
Toch doe ik dat meestal wel. Om een uur of 22.00 uur naar bed, terwijl ik al weet dat ik nooit voor 00.00 uur slaap Dan vervolgens om een uur of 3 op (wij wonen vlak bij Schiphol), en de opvolgende dag een beetje bijtijds naar bed want dan ben je gesloopt. Ik probeer ook altijd wel een beetje te tukken in het vliegtuig. Daar mis je niets aan.
Proberen om toch van te voren wat te slapen, vervolgens proberen om in het vliegtuig wat te slapen. Als dat allemaal niet lukt en je komt brak en beroerd aan, daar even een paar uurtjes slapen.

Veel meer opties zijn er volgens mij niet ....
's Avonds op tijd erin en op je bestemming 's middags een uurtje slapen.

Ik denk dat je het wel overleeft
Als je al om 2 uur op zou moeten zou ik lekker een yotel doen. Is een paar minuten van de check in balie. Smalle cabines voor een dutje. Google maar eens op slapen op schiphol, zijn nog veel meer mogelijkheden.
Wat bedoel je met: dan moet je nog de hele dag door? Ga je een rondreis doen? Zo niet, dan maak je van die eerste dag toch gewoon een rustige dag? Bijvoorbeeld: 6:00 vliegtuig in, 9:00 landen, ca. 11:00 bij hotel en crashen op een bedje bij het zwembad, 15:00 kamer beschikbaar en direct slapen tot 19:00, 20:00 eten in het hotel en vroeg naar bed. Als je dan ook nog een van tevoren vroeg naar bed gaat (slaap je niet, dan rust je toch), dan pak je al met al best nog wat uurtjes toch?
Als je nu al gaat bedenken dat je Waarschijnlijk Toch Niet kunt slapen, dan kun je er natuurlijk donder op zeggen dat dat inderdaad niet lukt nee. Relax mens, je gaat op vakantie, niet op missie 's Avonds een paar uurtjes tukken, in het vliegtuig nog een dutje en t komt heus goed.
Vantevoren slapen zit er trouwens niet echt in, mijn reispartner komt de avond hiervoor al naar me toe. Als ik alleen was zou ik tussen 21:00 en 01:00 wel even gaan slapen, maar nu wordt dat denk ik niks met hem erbij.

Op de aankomstdag kan inderdaad, maar eigenlijk is het kwaad dan al geschied en heb ik al een hele nacht doorgehaald natuurlijk...

Nou goed, ik weet zelf ook wel wat mijn opties zijn, het is alleen niet echt handig allemaal!
Tjonge jonge, als je je daar al druk om maakt ..... Ik ga er van uit dat je een uurtje of drie vliegt, niks aan de hand toch? Ga je nooit uit in het weekend? Dan slaap je toch ook niet op je normale uren?

Je gaat op vakantie, dus lekker relaxen, niks hoeft, alles mag, vooral genieten!

Tenzij je natuurlijk na een vlucht van 12 uur meteen bij aankomst begint aan een intensieve en avontuurlijke rondreis door de bush bush met een fourwheeldrive. Ja, dán zou ik me inderdaad zorgen maken of ik alert genoeg ben achter het stuur. Maar als jouw bestemming een hotel met zwembad is geeft Sjors007 al duidelijke aanwijzingen hoe je dit 'probleem' kunt aanpakken .....
Misschien is het dan handig als je de volgende keer een andere vlucht boekt, als je vooraf al weet dat je een nacht doorhalen niet trekt.

Of zeg ik nu iets heel geks?
@ Joyce48: ben iemand die zich snel drukmaakt, misschien wat onnodig ja, maar goed, dat doe ik ook niet expres of omdat ik het zo leuk vind. En nee, ik ga nooit uit in het weekend. En dan nog, dan sla je toch niet heel je slaap over?

@stippenmetsokken: het zat bij een pakketreis. Toen we een paar maanden geleden boekten heb ik daar inderdaad nog niet zo bij stilgestaan. Is misschien iets om in de toekomst beter rekening mee te houden, ja.
Dan is het kwaad al geschied?

Jeetje zeg, ga gewoon lekker op vakantie. En boek voor de volgende keer een vlucht overdag.
quote:angela_s schreef op 04 juni 2014 @ 16:04:

Op de aankomstdag kan inderdaad, maar eigenlijk is het kwaad dan al geschied en heb ik al een hele nacht doorgehaald natuurlijk.Je doet toch wat tukjes tussendoor? Een uurtje of twee voordat je vertrekt, dan na het inchecken op Schiphol weer een uurtje of twee en in het vliegtuig nogmaals een uurtje of twee. Dat is 6 uur bij elkaar!
quote:kerstklok schreef op 04 juni 2014 @ 16:13:

Dan is het kwaad al geschied?

Jeetje zeg, ga gewoon lekker op vakantie.Ik ga ook lekker op vakantie, ik ben dan alleen al een hele dag + nacht wakkergeweest, ik weet van mezelf dat ik daar niet tegen kan.
Moet je trouwens 2 uur rijden naar Schiphol? Omdat je 4 uur voor je vlucht van huis weg moet?

Sta de dag ervoor vroeg op en ga om 19.00 naar bed. Dan kun je 6 uur slapen, in de auto een uur en in het vliegtuig nog 2 uur.

Of ga 's middags slapen, van 12.00 tot 18.00, kun je 's avonds nog gezellig doen met je reisgenoot.
quote:kerstklok schreef op 04 juni 2014 @ 16:15:

Moet je trouwens 2 uur rijden naar Schiphol? Omdat je 4 uur voor je vlucht van huis weg moet?.Nee, maar je moet toch ruim op tijd op Schiphol zijn?
Blijf je binnen Europa? Dan is anderhalf uur van tevoren op Schiphol zat. En tegen je reisgenootschap zeg je, luister vriend, alles leuk aardig en gezellig, maar ik wil graag nog wat slapen voor we gaan dus ik lig om 20.00u in bed. Nog tijd zat om gezellig te doen als je op vakantie bent.
2 uur vantevoren, ik ging er vanuit dat je naar Turkije/Spanje/Griekenland o.i.d. vliegt? Hoe lang moet je rijden dan? Dat scheelt misschien weer een uurtje slaap.

Vlieg je voor het eerst trouwens, omdat je het zei dat je het zonde vind alles van de vlucht te missen?
Heb ik ook wel eens gehad. Niet handig, maar voor een keertje kan het best. Gewoon de dagen van tevoren genoeg slaap pakken, op de avond zelf een paar uurtjes, in het vliegtuig proberen weg te dommelen, het de rest van de dag rustig aandoen, en 's avonds lekker op tijd naar bed. Ben je de volgende dag weer helemaal fris.

Ik snap het probleem verder niet zo, tenzij je in een soort Hulk verandert als je een uurtje korter slaapt. Je hebt er waarschijnlijk maar een dag last van, dat red je toch wel? Desnoods ga je na aankomst in je hotel even een uurtje plat.
Haha, reisgenoot, niet reisgenootschap. Het is Lord of The rings niet..
Maar wat gebeurt er dan precies met je als je niet slaapt?
Moeten wij nou gaan bepalen hoe vroeg jij naar bed moet?? Normaal gesproken krijg ik er voor betaald als ik babysit, dus ik kan helaas geen gratis advies geven.
Oke, bedankt allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven