Gezondheid alle pijlers

‘We zijn te veel bezig met gezond eten’

27-05-2014 14:13 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezond eten is tegenwoordig een echte hype. De winkelschappen liggen voortaan goed gevuld met bijvoorbeeld chiazaad en açaizaad. Ook in mijn omgeving zie ik dat steeds meer vrienden hier mee bezig zijn. Ze lezen voedingstips op internet of in tijdschriften. Maar draven we nu niet een beetje door… ?

Zo las ik een interview met Ignaas Devisch over het maniakaal bezig zijn met voedsel. Volgens Ignaas zijn we tegenwoordig volledig geobsedeerd door onze gezondheid. Onze gezondheid werd in dit interview gekoppeld aan verschillende aspecten als welvaartziekten, schoonheidsideaal en de medische zorg waar we met z’n allen zo naar verlangen.

Ik ben het hier mee eens. We beginnen massaal aan het powerfood, waar we foto’s van maken en via het social media met elkaar delen. Zo kunnen we de rest van de wereld laten zien, dat we gezond eten. Dat allemaal voor het streven naar dat schoonheidsideaal! Maken we elkaar op deze manier niet helemaal gek?

En dan nog de gezondheidzorg die om de hoek komt kijken. Omdat we zo geobsedeerd zijn door het gezonde eten, willen we ook zeker weten dat we gezond zijn. Ook in het interview kwam naar voren dat er in bepaalde ziekenhuizen dure apparaten worden aangeschaft. Tussen deze ziekenhuizen ligt nog geen afstand van vijftien kilometer. Dit is toch te belachelijk voor woorden? Omdat wij gezonde eters zo graag zekerheid willen hebben over onze gezondheid. De vraag naar zekerheid wordt steeds groter, waardoor een verwijzing naar het ziekenhuis voor een CT-scan steeds makkelijker wordt gegeven.

Naar mijn mening slaan we met deze ‘gezonde’ levensstijl compleet door.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 04 juni 2014 @ 16:43:

[...]

dat komt omdat wild niet heel 'Romantisch' geschoten wordt op de Veluwe maar voor grootste deel onder erbarmelijke omstandigheden gekweekt wordt in Oost-EuropaDat is een andere discussie, maar technisch gezien mag je wild niet biologisch noemen omdat je niet weet wat ze gegeten hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven