Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Nou, het zit er op!

Hoe lang duurde het voordat jullie reactie kregen van de kijkers?
Eerste kijker na een dag, inmiddels een jaar verder en een stuk of 12 kijkers (plus 10 tijdens open dag).

Vorige week een bod gehad, maar wel nog heel laag. Tegenbod gedaan, en nu weer verder wachten. Zal wel weer even duren, eerste bod kwam ook pas een maand na bezichtiging.... We zitten nog niet dicht genoeg bij elkaar om er al echt vertrouwen in te hebben.
Lizzy, als wij een bod kregen was dat meestal na een paar dagen. ( we hebben van wel vier kijkers een bod gehad, met de laatste zijn we uit de prijs gekomen) maar van andere kijkers hebben we niets meer gehoord. Dus bij ons was het of erg positief of helemaal niets.
Ons huis staat nu een jaar te koop en gisteren hebben we de 7de kijkers gehad. Ze waren zoals de meeste kijkers erg enthousiast maar moeten eerst hun eigen huis verkopen. Dat is iedere keer het geval. Mensen willen wel maar kunnen niet omdat ze moeten wachten tot hun eigen huis is verkocht.
Interessant om de andere kant van de medaille te zien. ik ben nu nl als starter rustig aan het rondkijken om te gaan kopen. Nu 4 verschillende makelaars meegemaakt maar Wow daar zit me ook een verschil in!! 1e huis wat ik bekeek had ik een opgejaagd gevoel, binnen 10 minuten stonden we weer buiten en "of ik even voor t weekend een bod wilde doen want dan konden we alles lekker snel regelen" Huis werd m sowieso niet maar anders was ik wel afgeknapt op die snelle jongen, thanks But no thanks! Hoe hebben jullie je makelaar uitgezocht? En hoe vaak mag je een huis komen bekijken voordat je bied?

(En ik ben al wel naar de Hypotheker en een bank geweest voor het "wat zijn mijn mogelijkheden gesprek" Snap echt niet dat mensen eerst gaan kijken zonder financieel plaatje maar dat ben ik)
Doperwtje, ik snap ook niet dat mensen zonder vooraf de financiele mogelijkheden na te gaan, huizen gaan kijken.

Makelaar uitgekozen door te kijken op funda wat er in de portefeuille zat, en hoe de verkopen liepen. daarbij gesprekken met andere die ook hun huis in de verkoop hadden.

Uiteindelijk had ik 2 makelaars waar ik uit zou gaan kiezen en een had een huis in de portefeuille waar ik erg geintresseerd in was.. Die is het dus niet geworden! (Dat huis uiteindelijk ook niet, maar een soortgelijk huis, 2 blokken ernaast wat bij onze makelaar in de portefeulile kwam! Zij had het huis dus gelijk verkocht, hahaha.. )
Wij hebben gesprekken gehad met twee makelaars, om te kunnen vergelijken, en zijn uit eindelijk gegaan voor de makelaar gegaan die ons het beste gevoel gaf, niet de goedkoopste.
Nu we zelf naar een huis kijken (weliswaar huur, maar wel veel via de makelaar) valt me op hoe laks makelaars zijn.

Ik heb dus wel eens ergens voor niets gestaan, kwam gewoon niet opdagen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb dus al een hele lijst van makelaars waar ik nooit mijn huis via zal verkopen en die ik dus ook niet als aankoopmakelaar wil.
Ik heb inderdaad ook gekeken welke makelaars actief waren in mijn buurt, en hoe dat liep. Twee uitgenodigd, en degene gekozen waar ik het beste gevoel bij had. Een aankoopmakelaar ga ik niet meer doen, maar de verkoop zelf zag ik niet zitten. Weinig behoefte om bij bezichtigingen te zijn, en bovendien had ik dan inmiddels al mijn vrije dagen er doorheen gejaagd.

En je mag een huis in principe zo vaak komen bekijken als je wilt, maar ik zou het wel op prijs stellen als mijn makelaar wel ergens een grens trekt (ik weet zelf meestal niet wie er komt, dus ook niet hoe vaak ze al geweest zijn). Zo'n villa heb ik niet, dus na twee/drie keer heb je het echt wel gezien. Aan de andere kant, zo doet de makelaar tenminste nog iets voor zijn geld .
Het blijft mij sowieso al verbazen dat mensen naar een huis komen kijken terwijl ze bij voorbaat al weten dat ze als alles naar wens is toch geen bod kunnen doen.... Wij als verkopers laten als er kijkers komen onze hulp komen en soms zelfs de tuinman om de boel spic en span te maken en achteraf blijkt dat allemaal voor niets te zijn
Van mij mogen kijkers van mij net zo vaak komen als ze willen. Al verwacht ik dan wel dat ze echt interesse hebben als ze meer dan twee keer komen kijken.

Nu ben ik ook voor een nieuw huis aan het kijken en vind het wel leuk om te zien hoe verschillend makelaars zijn. Sommigen laten je wat rustiger rondlopen en anderen vertellen zoveel over de woning dat je je eigen fantasie maar moeilijk z'n gang kan laten gaan.
Ik zou best wel eens stiekem willen meekijken als onze makelaar het huis laat zien. Het valt me op dat het altijd 30 minuten duurt.
Het was gelukkig ook maar 1 makelaar die me door het huis joeg.. Zou het wel fijn vinden als ik ook even bijv 10 min alleen kan zijn in het huis. Moet het gewoon even voelen ofzo, weet niet goed hoe ik het moet zeggen Ik liep bij een ander huis voor de 2e keer een kamer in en toen zei de makelaar : daar bent u al geweest. Hij bedoelde het vast goed hoor maar het is wel iets waar je voor kiest voor de volgende tig jaar in je leven. Doe er langer over om een kerstboom uit te zoeken haha!
Evien: ik heb zelfs overwogen om een vriendin als 'koper' op pad te sturen, omdat ik zo benieuwd was hoe mijn makelaar het deed....

En inderdaad, de meeste kleding die ik koop heb ik rustiger en langer geprobeerd dan een huis, best raar.
Nausicaa, ik heb daar ook aan gedacht. En misschien ga ik dat ook nog eens proberen. Moet nog wel iemand vinden die dat wil en kan doen.
Ja dat zou ik ook wel graag willen weten idd. Maar aangezien bijna iedereen enthousiast was neem ik aan dat de makelaar het goed deed.

Hoe gaat het met de verkopen bij iedereen! Nog kijkers gehad of iets van de kijkers van vorige week gehoord?

Bij mij is het verlopig koopcontract getekend, dus nu hopen dat de kopers de financiering rond krijgen.

En zijn zelf al aan het rondkijken :-)
Wij hebben zelf al een ander huis gekocht en zijn nu druk bezig met de verbouwing en inrichting. Onze laatste kijkers waren erg enthousiast maar moeten hun eigen huis eerst verkopen.
Idd hopen dat ze het rond krijgen, ga er even vanuit dat ze dat toch wel al hebben bekeken.

Wij hebben wel af en toe kijkers, niet heel veel en nog geen tweede bezichtiging. Morgen weer, dus straks weer poetsen. Dat staat me inmiddels wel tegen...

Vond je het eng om al een nieuw huis te kopen terwijl je oude nog niet verkocht is evien? Wij hebben ook al een ander huis gekocht, maar vind het toch wel beetje eng ( en soms beetje dom). Gaan ook pas verbouwen als het andere huis verkocht is en er geen dubbele lasten zijn.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Hier inmiddels aan het onderhandelen. Zitten wel vrij dicht bij elkaar, en het lijkt nu kijken wie het langst zijn poot stijf houdt. Ik ben al behoorlijk wat gezakt, en het gaat me al redelijk wat kosten zo, dus voorlopig blijf ik hier bij. Ik wil wel graag verkopen, maar heb geen dubbele lasten oid, dus ook geen haast.

Alvast een ander huis kopen gaat hier niet gebeuren. Daar zou ik veel te zenuwachtig van worden, en bovendien denk ik dat er geen bank is die dat zou doen (ik ben alleen, dan is twee huizen wel erg enthousiast). Als ik verkocht heb, en de bedenktijd is voorbij, ga ik kijken en dan kopen onder voorbehoud verkoop eigen woning.
Karen28, succes morgen! Het huis wat wij gekocht hebben was precies wat we zochten en we konden en wilden het dus niet laten lopen. Een beetje eng vind ik het wel maar we hebben geluk dat we geen bank nodig hebben voor een hypotheek. We zijn nu druk bezig met de verbouwing en hopelijk is het eind van volgende week klaar. En nu komt het dilemma: verhuizen naar ons droomhuis of blijven waar we zitten omdat een bewoond huis beter verkoopt dan een leegstaand huis....
karin en nausicaa spannend zeg!

Bij ons is het nog even afwachten. De kijker in kwestie heeft meerder huizen bekeken afgelopen week en we horen deze week iets volgens de makelaar
Beste kopers,

Ik heb een belangrijk verzoek voor de mensen die opzoek zijn naar een huis in Amsterdam. Ik ben namelijk met mijn afstudeerscriptie bezig, en ik doe onderzoek over de waardering van duurzaamheid onder kopers.

Als u dus opzoek bent naar een huis kopen in Amsterdam, zou ik het super fijn vinden als u 5 minuten de tijd neemt om de enquete in te vullen.

[link naar enquete verwijderd]

Alvast bedankt!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2014 11:34
Reden: enquetes zijn niet toegestaan
% gewijzigd
Hier (eindelijk) goed nieuws: verkocht onder voorbehoud financiering! Qua prijs niet helemaal geweldig, maar wel boven mijn absolute minimum. Ik ben blij, maar het is wel raar dat ik ineens echt een ander huis moet gaan zoeken .
Jeej nausicaa gefeliciteerd!

Raar gevoel hè, hier wacht je op, maar als het dan zover is is het maar vreemd! Maar wel fijn hoor! Hoelang hebben ze de tijd nodig voor financiering?

Ga je nu al (voorzichtig) kijken naar een nieuwe woning?
Financiering is geloof ik zes weken, maar de koper zit zelf in die wereld, dus ik heb wel goede hoop dat dat rond komt.

Ik wacht nog even met bezichtigen tot alle bedenktijd voorbij is, maar dan ga ik wel al kijken. En volgende week zijn er wat open huizen, wellicht dat ik dan vast ga kijken. Dan hebben ze toch al gestofzuigd :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven