fraude WIA
vrijdag 6 juni 2014 om 20:33
Lieve lezers,
Een buurvrouw van mij die zit in de WIA uitkering ze is soort van geestelijk niet zo in orde. Echter is dit niet het geval en functioneert zei prima, en werkt zwart daarbij in de avond. Dit is niet de enigste manier waarmee ze fraudeert. Nog meerdere instanties denk aan verzekeringen etc die zei oplicht. Ik kan hier heel slecht tegen en wil dit graag meldde bij het UWV bedrijf. Ik heb helaas niet haar volledige gegevens zoals geboortejaar enz wel naam,straat en postcode is dit voldoende.
Iemand tips zodat de zaak serieus wordt opgepakt want het is een vlotte tante die zich met alles eruit lult. Tips voor eventuele bewijsstukken.
Groetjes.
Voor de mensen die tegen mij gaan uit vallen dat dit niet mijn zaak is mag je vertellen waarom:)...
Een buurvrouw van mij die zit in de WIA uitkering ze is soort van geestelijk niet zo in orde. Echter is dit niet het geval en functioneert zei prima, en werkt zwart daarbij in de avond. Dit is niet de enigste manier waarmee ze fraudeert. Nog meerdere instanties denk aan verzekeringen etc die zei oplicht. Ik kan hier heel slecht tegen en wil dit graag meldde bij het UWV bedrijf. Ik heb helaas niet haar volledige gegevens zoals geboortejaar enz wel naam,straat en postcode is dit voldoende.
Iemand tips zodat de zaak serieus wordt opgepakt want het is een vlotte tante die zich met alles eruit lult. Tips voor eventuele bewijsstukken.
Groetjes.
Voor de mensen die tegen mij gaan uit vallen dat dit niet mijn zaak is mag je vertellen waarom:)...
vrijdag 6 juni 2014 om 20:42
Nee ik weet min of meer wat wel en niet mag bij de WIA. Ik ga op internet kijken verder kijken. Informatie is welkom.
Ik heb aangegeven dat ik het er absoluut niet mee eens ben en vindt dat ze haar zwart werk 'wit' moet maken het is genoeg om van te leven.
Sorry dames ik heb er een beetje een dubbel gevoel nog over , ik wil niet klikken hou daar niet van maar ik zit hier mee als ik haar zie. En als ik het ga meldde doe ik dat niet anoniem .
Ik heb aangegeven dat ik het er absoluut niet mee eens ben en vindt dat ze haar zwart werk 'wit' moet maken het is genoeg om van te leven.
Sorry dames ik heb er een beetje een dubbel gevoel nog over , ik wil niet klikken hou daar niet van maar ik zit hier mee als ik haar zie. En als ik het ga meldde doe ik dat niet anoniem .
vrijdag 6 juni 2014 om 20:46
quote:veni-vidi-vici schreef op 06 juni 2014 @ 20:42:
Nee ik weet min of meer wat wel en niet mag bij de WIA. Ik ga op internet kijken verder kijken. Informatie is welkom.
Sorry dames ik heb er een beetje een dubbel gevoel nog over , ik wil niet klikken hou daar niet van maar ik zit hier mee als ik haar zie. En als ik het ga meldde doe ik dat niet anoniem .Dat "ermee zitten" doe je jezelf anders aan. Serieus, dingen uit gaan zoeken op Internet om iemand die je eigenlijk amper kent erbij te kunnen lappen? Kan je geen leukere hobby nemen?
Sorry dames ik heb er een beetje een dubbel gevoel nog over , ik wil niet klikken hou daar niet van maar ik zit hier mee als ik haar zie. En als ik het ga meldde doe ik dat niet anoniem .Dat "ermee zitten" doe je jezelf anders aan. Serieus, dingen uit gaan zoeken op Internet om iemand die je eigenlijk amper kent erbij te kunnen lappen? Kan je geen leukere hobby nemen?
vrijdag 6 juni 2014 om 20:47
Jeetje,
Zijn we nu echt zo druk bezig met onze buren?
Ga eens bij je zelf na? hoe zou jij dat vinden als dat bij jou gebeurde. Je kent haar geschiedenis niet, jij weet niet wat er met haar aan de hand is, en geestelijke problemen, daar wordt altijd zo snel over geoordeeld. Soms mag je van het UWV iets bijverdienen, je wordt dan gekort.
Weet je zo zeker dat dit niet het geval is bij haar?
We gunnen elkaar het licht in de ogen niet, en dat maakt me kotsmisselijk.
Probeer bij jezelf te blijven.
Zijn we nu echt zo druk bezig met onze buren?
Ga eens bij je zelf na? hoe zou jij dat vinden als dat bij jou gebeurde. Je kent haar geschiedenis niet, jij weet niet wat er met haar aan de hand is, en geestelijke problemen, daar wordt altijd zo snel over geoordeeld. Soms mag je van het UWV iets bijverdienen, je wordt dan gekort.
Weet je zo zeker dat dit niet het geval is bij haar?
We gunnen elkaar het licht in de ogen niet, en dat maakt me kotsmisselijk.
Probeer bij jezelf te blijven.
vrijdag 6 juni 2014 om 20:49
Veni, hoe moet zij dit werk 'wit' maken? En op welke manier wil jij heir graag bewijzen van zien? En wil je bij de WIA haar dossier opvragen met daarin de gemaakte afspraken en de medische gegevens? En stuur je dit dan door naar haar verzekeringen, om hen in te lichten dat ze worden opgelicht?
Met andere woorden, hoe ver wil je gaan?
Met andere woorden, hoe ver wil je gaan?
vrijdag 6 juni 2014 om 20:50
Ik snap deze reacties ook volkomen ik zou hetzelfde hebben gedacht get a life! Maar het is niet alleen een buurvrouw ze komt vaak over de vloer dan vertelt ze mij hoe ze de psychologen wijs heeft gemaakt dat ze getikt is en speelt dan na wat zei allemaal heeft gezegd en gedaan.
Bedankt voor de reactie het is ook niet mijn zaak. Kan gewoon niet tegen fraudeurs en dat ze er open en bloot over opscheppen. Zei mag niets bijverdienen dat weet ik dan weer wel.
Bedankt voor de reactie het is ook niet mijn zaak. Kan gewoon niet tegen fraudeurs en dat ze er open en bloot over opscheppen. Zei mag niets bijverdienen dat weet ik dan weer wel.
vrijdag 6 juni 2014 om 20:53
quote:MarianneDavids schreef op vrijdag 06 juni 2014 20:51 Met een WIA uitkering mag je bijverdienen. Je moet wel een vreselijke hekel hebben aan je buurvrouw, of ben je gewoon stikjaloers? Misschien wil je dan ook haar aandoening wel.
Die heeft geen aandoening geloof me, waarom ga ik zo iemand klikken bereik er toch niets mee.
Nee niet jaloers en persoonlijk geen hekel aan haar.
Die heeft geen aandoening geloof me, waarom ga ik zo iemand klikken bereik er toch niets mee.
Nee niet jaloers en persoonlijk geen hekel aan haar.
vrijdag 6 juni 2014 om 21:00
quote:veni-vidi-vici schreef op 06 juni 2014 @ 20:50:
Ik snap deze reacties ook volkomen ik zou hetzelfde hebben gedacht get a life! Maar het is niet alleen een buurvrouw ze komt vaak over de vloer dan vertelt ze mij hoe ze de psychologen wijs heeft gemaakt dat ze getikt is en speelt dan na wat zei allemaal heeft gezegd en gedaan.
Bedankt voor de reactie het is ook niet mijn zaak. Kan gewoon niet tegen fraudeurs en dat ze er open en bloot over opscheppen. Zei mag niets bijverdienen dat weet ik dan weer wel.Maar dan is er toch een veel simpeler oplossing? Haar gewoon niet meer uitnodigen dan wel binnen laten. Ze klinkt overigens juist wel best getikt eigenlijk.
Bedankt voor de reactie het is ook niet mijn zaak. Kan gewoon niet tegen fraudeurs en dat ze er open en bloot over opscheppen. Zei mag niets bijverdienen dat weet ik dan weer wel.Maar dan is er toch een veel simpeler oplossing? Haar gewoon niet meer uitnodigen dan wel binnen laten. Ze klinkt overigens juist wel best getikt eigenlijk.
vrijdag 6 juni 2014 om 21:00
Klikken.....of je morele plicht.....ik neig naar het laatste ookal ken ik de situatie niet.
Als je buurvrouw zo open is over haar frauderen en er gewoon over praat, dan loopt zo ook de kans om tegen de lamp te lopen. Het is niet dat TO achter de bosjes ligt om haar te betrappen, ze verteld het zelf.
Ik zou bij iemand die er over loopt op te scheppen ook geen moeite mee hebben om het te melden.
Als je buurvrouw zo open is over haar frauderen en er gewoon over praat, dan loopt zo ook de kans om tegen de lamp te lopen. Het is niet dat TO achter de bosjes ligt om haar te betrappen, ze verteld het zelf.
Ik zou bij iemand die er over loopt op te scheppen ook geen moeite mee hebben om het te melden.
vrijdag 6 juni 2014 om 21:01
quote:veni-vidi-vici schreef op 06 juni 2014 @ 20:50:
.
Ja, dat klinkt mij gek in de oren....
Maar goed, probeer het te laten gaan.
.
Ja, dat klinkt mij gek in de oren....
Maar goed, probeer het te laten gaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 6 juni 2014 om 21:06
Ik vind het een goede zaak dat je dit wil melden. Wij betalen met zijn allen veel geld voor uitkeringen, en dat doen de meeste mensen graag voor mensen die dat echt nodig hebben. Maar voor mensen die dat niet nodig hebben, is dat een heel ander verhaal. De mensen die er voor werken, en de mensen die wel een uitkering nodig hebben, zijn de dupe van dat soort fraudeurs. Ik vind dan ook dat we een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben om fraude zoveel mogelijk tegen te gaan, zodat het geld terecht komt bij mensen die het wel hard nodig hebben.
vrijdag 6 juni 2014 om 21:19
Dank voor het reageren. Omdat ik het niet 'vies' wil aanpakken wou ik het ook niet anoniem doen. Ik zou het verschrikkelijk vinden dat ze dan bij mij komt klagen dat iemand haar heeft geklikt terwijl ik het ben.
Waar en bij wie moet ik het dan doen. En wat moet ik erin zetten.
Ik ga met de informatie niks mee doen. Ben er zelf niet uit wat het beste is.
Waar en bij wie moet ik het dan doen. En wat moet ik erin zetten.
Ik ga met de informatie niks mee doen. Ben er zelf niet uit wat het beste is.