Mode & Beauty alle pijlers

Hotpants

08-06-2014 01:44 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die zich ongemakkelijk voelt door al die 14-jarigen wiens billen half uit de broekjes floepen? Ik ben zelf midden twintig en heb echt wel een goed figuur, maar ik vind het echt niet normaal dat mensen zo veel bloot laten zien midden op straat/op school/op het werk.

Toen ik 14 was mocht ik niet eens een topje met een v-hals. Zomerjurkjes moesten een bepaalde lengte zijn, anders kochten mijn ouders het niet voor me. Toen ik eenmaal ging werken heb ik nooit de behoefte gehad om kleren te kopen die de nadruk legden op bepaalde aspecten van mijn lichaam. Ik bedek mezelf liever, het enige moment dat ik wat bloot laat zien is als ik op het strand lig. Ik voel me dan ook veiliger, elke keer als ik een zomerjurkje aantrek krijg ik ongewenste opmerkingen van mannen aan mijn adres.

Maar ik vraag me af, is dit nu de norm? Ben ik door dat bedekte opeens preuts, niet meer aantrekkelijk? IIk wil overkomen als iemand die op zoek is naar een relatie, niet als een makkelijk meisje. In mijn ogen was een meisje dat zich zo bloot kleedde altijd op zoek naar een ding, maar tegenwoordig draagt iedereen en zijn oma die dingen.
Op die eerste foto na vind ik die broekjes prima kunnen.

Ik heb zelf ook liever een stukje langer maar ik kan me er echt niet aan storen bij anderen.

Die broekjes die schuin zijn uitgesneden waardoor je echt billen ziet vind ik wat anders: dat is wat mij betreft niet gepast op straat. Ook niet op het strand eigenlijk.

Oh en eens met Lolapaloeza wat betreft die buurman.
quote:delite schreef op 08 juni 2014 @ 02:36:

Mijn buurman zei ooit dat hij zo'n hekel heeft aan dat soort kleren bij jonge meisjes (dit ging trouwens over naveltruitjes) omdat hij seksuele associaties krijgt die hij absoluut niet wil hebben bij kinderen van die leeftijd.

Ik kon me dat heel goed voorstellen.

Een kind van 14 is geen "lekker wijf".

Dan kijkt hij niet.

Wij moeten ook niet naar hem kijken.

Ik snap wat hij wil zeggen maar ik zeg toch ook niet tegen mijn buurman/jongen dat ik het maar lastig vind dat de man in zijn blote bast loopt omdat ik dan nat wordt?

Echt...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:IIk wil overkomen als iemand die op zoek is naar een relatie, niet als een makkelijk meisje. In mijn ogen was een meisje dat zich zo bloot kleedde altijd op zoek naar een ding,

Bijzondere gedachte. Ik draag die dingen ook niet maar ben toch echt niet op zoek naar een relatie.

Sowieso draag ik hetzelfde, single, taken, of in een one-night-stand-mood.
Serieus bible-belt denken dit.

Leven en laten leven.

En als iemand de behoefte voelt om met zijn/haar billen te wapperen dan gaan ze hun goddelijke gang maar. Ik ben niet verplicht om naar het gewapper te kijken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Leuk, zolang er geen billen onderuit komen.

Correctie: de billen van andere meiden maakt me niet uit, maar mijn dochter laat ik niet met zichtbare billen de deur uitgaan.
Ben het eens met leef en laat leven, maar neemt niet weg dat ik toch af en toe wel een bepaalde oordelende gedachte heb. Van de week op een kinderverjaardag nog, meisje van 13 aanwezig die al behoorlijk vrouwelijk gevormd was. Ze had een hemdje aan en een superkorte strakke broek. Dan krijg je dus situaties van iemand die er uit ziet als een jonge vrouw, maar zich nog gedraagt als kind. Over de grond kruipen, paardje rijden met de kleintjes. Dat leek gewoon ongepast, ook al was ze zich daar totaal niet van bewust.
Enge buurman Delite. Die zou niet op mijn kinderen mogen passen.
Ik heb echt helemaal geen moeite met die hotpants en vind hetzelfde als Enn. Ik vind het ook jaren 50 en biblebelt belt denken.
quote:yette schreef op 08 juni 2014 @ 09:17:

Enge buurman Delite. Die zou niet op mijn kinderen mogen passen.Dat vind ik eigenlijk nogal naïef, het is nou eenmaal zo dat de meeste mannen reageren op een fysiek plaatje. Kan me best voorstellen dat het niet erg prettig is als een meisje van 13 of 14 die er lichamelijk uitziet als 20, er halfnaakt bij loopt.
Er hoeft geen halve bil onderuit te komen maar korte broekjes vind ik leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Baudolino schreef op 08 juni 2014 @ 09:22:

[...]

Dat vind ik eigenlijk nogal naïef, het is nou eenmaal zo dat de meeste mannen reageren op een fysiek plaatje. Kan me best voorstellen dat het niet erg prettig is als een meisje van 13 of 14 die er lichamelijk uitziet als 20, er halfnaakt bij loopt.

Ok.

En dan?

Omdraaien en weg lopen?

Opstaan en wat anders gaan doen?

Vrouwen hebben de neiging om teveel begrip te hebben.

Prima als je een fysieke reactie hebt , zorg dat je het kwijt raakt en laat mij erbuiten.Jouw reactie, jouw zaak en maak het niet mijn verantwoordelijkheid.
quote:Baudolino schreef op 08 juni 2014 @ 09:22:

[...]

Dat vind ik eigenlijk nogal naïef, het is nou eenmaal zo dat de meeste mannen reageren op een fysiek plaatje. Kan me best voorstellen dat het niet erg prettig is als een meisje van 13 of 14 die er lichamelijk uitziet als 20, er halfnaakt bij loopt.

In sommige culturen lopen alle mensen er in onze ogen 'halfnaakt' bij.

Dit is toch echt iets wat we met zijn allen zelf in stand houden hoor. Dat restje christelijke denken dat de vrouwelijke verleidster schuldig is aan het gedrag van de man. Adam en eva enzo...

Als je wil kun je overal seksuele boodschappen in zien.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Enn schreef op 08 juni 2014 @ 09:25:

[...]

Ok.

En dan?

Omdraaien en weg lopen?

Opstaan en wat anders gaan doen?

Vrouwen hebben de neiging om teveel begrip te hebben.Eh, ik weet niet wat jij leest, maar ik snapte die buurman wel, that's alle. Ging verder niet over hoe hij daar mee om moet gaan. Dat lijkt me nogal logisch, daar hoeven we echt geen discussie over aan te gaan.
quote:lolapaloeza schreef op 08 juni 2014 @ 09:27:

[...]

Als je wil kun je overal seksuele boodschappen in zien.En mocht iemand toch een seksuele reactie hebben hou die dan aljeblieft bij je en val een ander er niet mee lastig. Ik beloof hierbij dan ook plechtig dat ik niet meer boven op de jonge jongens zal springen.

[...]

Dit is toch echt iets wat we met zijn allen zelf in stand houden hoor. Dat restje christelijke denken dat de vrouwelijke verleidster schuldig is aan het gedrag van de man. Adam en eva enzo...

Als je wil kun je overal seksuele boodschappen in zien.Inderdaad.
Wat belachelijk dat die buurman nu weer als een pedofiel wordt afgeschilderd. Prima als je je zo wil kleden, maar de consequentie is nu eenmaal dat dat bepaalde associaties op kan roepen. Dat betekent niet dat zo'n man (of vrouw!) zich bewust aan zo'n meisje opgeilt, hij kan zich daar ook erg ongemakkelijk onder voelen.

Ik denk dat veel van die jonge meiden zich niet bewust zijn van de consequenties en het gevaar dat dit met zich mee kan brengen. Nee, het is dan zeker niet hun eigen schuld als er vervelende dingen gebeuren, maar handig dat ze zich zo kleden is het ook niet. Gekken genoeg op deze wereld. Ik denk dat je, als ouders zijnde, je kinderen hierin moet beschermen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:Baudolino schreef op 08 juni 2014 @ 09:30:

[...]

Eh, ik weet niet wat jij leest, maar ik snapte die buurman wel, that's alle. Ging verder niet over hoe hij daar mee om moet gaan. Dat lijkt me nogal logisch, daar hoeven we echt geen discussie over aan te gaan.Ok. Mooi.
Het is nu eenmaal hip. En die jonge meiden kunnen hotpants nog dragen dus waarom niet. Ik zie echt geen meiden waar een stukje bil te zien is

(overigens vind ik dat die jonge meiden meer verstand van kleding hebben dan ik )

Als mijn dames straks die leeftijd hebben mogen ze best zo een short als enn als tweede postte aan.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Blue_Yoshi schreef op 08 juni 2014 @ 09:32:

Gekken genoeg op deze wereld. Ik denk dat je, als ouders zijnde, je kinderen hierin moet beschermen.Ja en het opvoeden van jonge jongens zou ook helpen.

[...]

Als je wil kun je overal seksuele boodschappen in zien.Tja, we leven nou eenmaal in deze cultuur. Begrijp eigenlijk niet wat dit met christelijk denken te maken heeft. Is in principe toch gewoon de man-vrouw verhouding.
Ik heb ook niets tegen hotpants, maar er is inderdaad nogal een verschil tussen hotpants en hotpants, vind het soms echt ordinair staan, maar dat is dan vaak het totaalplaatje.
Trouwens vind ik dat die meiden er echt niet volwassen uitzien. Ik zie ze zo af en toe ook nog heerlijk kind/pre puber zijn

Maar goed misschien moeten we terug naar de lange rokken want mannen hoeven niet te leren hun gevoelens te beheersen. Wij moeten er gewoon voor zorgen dat ze die niet krijgen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Tuurlijk moeten ook jonge jongens opgevoed worden, maar het ging hier over de meiden.

Bovendien weet ik vanuit mijn eigen puberteit (waarin ik ook in naveltruitjes e.d. rondliep) dat ik vooral last had van de jongens met een islamitische achtergrond. Onze Nederlandse christelijke cultuur is nu niet meer de enige cultuur waar we me te maken hebben. Wij zijn grotendeels gewend geraakt met naakt zonder dat we er seksuele associaties bij krijgen. Vanuit andere culturen is dit lang niet altijd het geval.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Wat een gedoe om niets. Meisjes zijn meisjes, hen kan het niets schelen of volwassen vrouwen er iets van vinden als je een stukje bil kunt zien..en opgewonden buurmannen door een kort broekje + associaties bij een 14 jarige, griezels.
Mijn punt is hier eigenlijk vooral: trek aan waar jij je prettig bij voelt, maar wees jezelf bewust van wat jouw kledingkeuze teweeg kan brengen. Dat geldt zowel voor hotpants waar je billen onderuit komen (waar je hitsige reacties op kunt krijgen) als voor burka's (waar je beledigende reacties op kunt krijgen). De reactie ligt bij de ander, hoe je ermee omgaat ligt bij jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven