loom armbandjes
maandag 28 april 2014 om 20:29
Mijn dochter wil graag armbandjes maken met die gekleurde elastiekjes.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft ze zo'n groot bord nodig? Of juist een kleintje? Ik hoorde iemand over een soort haaknaalden...
Elastiekjes schijn je ook bij de Action te kunnen kopen, is dat wat?
Kortom wie behoedt mij voor een miskoop.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heeft ze zo'n groot bord nodig? Of juist een kleintje? Ik hoorde iemand over een soort haaknaalden...
Elastiekjes schijn je ook bij de Action te kunnen kopen, is dat wat?
Kortom wie behoedt mij voor een miskoop.
dinsdag 3 juni 2014 om 20:34
Hoi hoi,
Ik heb gisteren bij de Kruidvat een setje gekocht voor 2,99 Euro. 600 stiekjes met een stevig loombord. Daar ben ik wel tevreden over. Minder vond ik de elastiekjes van de Intertoys, die zijn veel groter en dikker en passen niet bij de gemiddelde elastiekjes van de markt of zo.
Ik ben begonnen met een armbandje, maar onlangs heb ik ook al sleutelhangers gemaakt met Oranje voetballers. Hoe je dat doet staat op Youtube.
Ik heb gisteren bij de Kruidvat een setje gekocht voor 2,99 Euro. 600 stiekjes met een stevig loombord. Daar ben ik wel tevreden over. Minder vond ik de elastiekjes van de Intertoys, die zijn veel groter en dikker en passen niet bij de gemiddelde elastiekjes van de markt of zo.
Ik ben begonnen met een armbandje, maar onlangs heb ik ook al sleutelhangers gemaakt met Oranje voetballers. Hoe je dat doet staat op Youtube.
Lekker loomen!
dinsdag 3 juni 2014 om 22:03
Zaterdag heeft mijn man 1200 stiekjes gekocht voor de kiddies, en die waren zondag alweer op . Vooral zoon is fanatiek, die zoekt het hele internet af naar moeilijke patronen en zit liefst de hele dag te loomen. Leuk hoor! Ik ben er helemaal door geïnspireerd geraakt en heb mijn skoebiedoetouwtjes maar weer eens uit de mottenballen gehaald. Skoebiedoe heeft me echt door de laatste maanden van mijn tweede zwangerschap gesleept .
*Bezoekje aan Kruidvat op bucket list geplaatst*
*Bezoekje aan Kruidvat op bucket list geplaatst*
zondag 8 juni 2014 om 12:49
Ik zou voor een verstelbaar loombord gaan zoals deze:
[url=http://www.drogisterijwil ... st_3604.html,loomplankje]
[url=http://www.drogisterijwil ... st_3604.html,loomplankje]
Carpe diem
maandag 9 juni 2014 om 09:10
quote:Juultje schreef op 28 mei 2014 @ 16:03:
Ik zit met mijn dochter te puzzelen hoe dit werkt. Nu ben ik niet heel erg handig in dit soort dingen, maar is een simpel armbandje redelijk gelukt. Probleem is alleen dat het veel te klein is. Ik zie vast iets over het hoofd, maar hoe maken we een armbandje dat onze polsen niet afknelt en dus groter is?Dit probleem heb ik dus ook. Gisteren op een braderie voor de kinderen een set gekocht om armbandjes te maken, maar ik snap ook niet hoe ik een langer bandje krijg. Op Youtube een filmpje gezien van een basisarmbandje maken, dat snap ik wel hoe dat moet, maar wij hebben ook van die kleine, en op het filmpje is het armbandje veel langer.
Ik zit met mijn dochter te puzzelen hoe dit werkt. Nu ben ik niet heel erg handig in dit soort dingen, maar is een simpel armbandje redelijk gelukt. Probleem is alleen dat het veel te klein is. Ik zie vast iets over het hoofd, maar hoe maken we een armbandje dat onze polsen niet afknelt en dus groter is?Dit probleem heb ik dus ook. Gisteren op een braderie voor de kinderen een set gekocht om armbandjes te maken, maar ik snap ook niet hoe ik een langer bandje krijg. Op Youtube een filmpje gezien van een basisarmbandje maken, dat snap ik wel hoe dat moet, maar wij hebben ook van die kleine, en op het filmpje is het armbandje veel langer.
maandag 9 juni 2014 om 10:29
Als je een bandje gemaakt hebt, de laatste lus op je haaknaald laten zitten als je hem van het bord aftrekt. Dan zet je de elastiekjes weer op zoals je bij de eerste gedaan hebt, en om de eerste pin leg je het laatste elastiek van je haaknaald. De elastieken dan weer zoals gewoonlijk omhaken.
Wat je ook kan doen om een langere band te maken is niet om de pinnen recht achter elkaar de elastieken te leggen, maar steeds schuin naar voren. Dat je een zigzag krijgt. Als je dat doet op een loombord wordt het bandje voor mijn achtjarige precies lang genoeg dat het mooi past.
Wat je ook kan doen om een langere band te maken is niet om de pinnen recht achter elkaar de elastieken te leggen, maar steeds schuin naar voren. Dat je een zigzag krijgt. Als je dat doet op een loombord wordt het bandje voor mijn achtjarige precies lang genoeg dat het mooi past.
maandag 9 juni 2014 om 12:24
Hier is de loom bandjes verslaving helemaal toegeslagen. Voor het maken van een simpel armbandje heb je niet zo'n bord nodig. Kan gewoon met je vingers of met een vork, filmpjes hoe je dit moet doen kun je op youtube vinden.
De stiekjes zijn overal te vinden, maar met het bord had ik meer moeite. Ik heb nu het officiele rainbow loom startpakket met bord via bol besteld voor 20 euro. Je hebt goedkopere alternatieve, maar volgens de reviews gaan die snel kapot. Tot zover zeer tevreden. Het bord heb je weer wel nodig als je een brede armband of figuurtje wil maken. Ook voor mijn zoon werkt het handiger, voor het simpele armbandje. Zijn vingers zijn een stuk kleiner.
Dunne naaldjes zitten in zo'n zak met veel elastiekjes, net zoals de clipjes.
Zoon is 5,5 en heeft een achterstand met z'n motoriek. Volgens het bord is het voor 8+, maar zeker voor een simpel armbandje kan het dus ook als ze jonger zijn
De stiekjes zijn overal te vinden, maar met het bord had ik meer moeite. Ik heb nu het officiele rainbow loom startpakket met bord via bol besteld voor 20 euro. Je hebt goedkopere alternatieve, maar volgens de reviews gaan die snel kapot. Tot zover zeer tevreden. Het bord heb je weer wel nodig als je een brede armband of figuurtje wil maken. Ook voor mijn zoon werkt het handiger, voor het simpele armbandje. Zijn vingers zijn een stuk kleiner.
Dunne naaldjes zitten in zo'n zak met veel elastiekjes, net zoals de clipjes.
Zoon is 5,5 en heeft een achterstand met z'n motoriek. Volgens het bord is het voor 8+, maar zeker voor een simpel armbandje kan het dus ook als ze jonger zijn
maandag 9 juni 2014 om 12:27
quote:Cecil77 schreef op 09 juni 2014 @ 09:10:
[...]
Dit probleem heb ik dus ook. Gisteren op een braderie voor de kinderen een set gekocht om armbandjes te maken, maar ik snap ook niet hoe ik een langer bandje krijg. Op Youtube een filmpje gezien van een basisarmbandje maken, dat snap ik wel hoe dat moet, maar wij hebben ook van die kleine, en op het filmpje is het armbandje veel langer.Je kunt het bandje ook met je vingers maken of twee pinnen van de loom als vingers gebruiken, de techniek is op youtube terug te vinden. Het principe is een achtje maken van het eerste stiekje deze over je vingers schuiven, hier twee stiekjes over heen schuiven en dan kun je met een haak of je vinger het onderste stiekje over de rest en je vingers schuiven. Je krijgt dan een lint en deze meet je tussendoor even aan je pols
[...]
Dit probleem heb ik dus ook. Gisteren op een braderie voor de kinderen een set gekocht om armbandjes te maken, maar ik snap ook niet hoe ik een langer bandje krijg. Op Youtube een filmpje gezien van een basisarmbandje maken, dat snap ik wel hoe dat moet, maar wij hebben ook van die kleine, en op het filmpje is het armbandje veel langer.Je kunt het bandje ook met je vingers maken of twee pinnen van de loom als vingers gebruiken, de techniek is op youtube terug te vinden. Het principe is een achtje maken van het eerste stiekje deze over je vingers schuiven, hier twee stiekjes over heen schuiven en dan kun je met een haak of je vinger het onderste stiekje over de rest en je vingers schuiven. Je krijgt dan een lint en deze meet je tussendoor even aan je pols
dinsdag 10 juni 2014 om 16:54
dinsdag 10 juni 2014 om 16:56
Zoon heeft er 2200 stiekjes bij gekregen en is alweer over de helft. De woonkamer en het terras liggen vol stiekjes, dus voor het stofzuigen kruipen we gezellig samen over de grond om stiekjes te redden want ieder opgezogen stiekje is een kleine catastrofe . Zoon wil nu graag een verstelbaar bord, want op het bord van de Intertoys kan hij geen schildpad maken .
Iemand enig idee waar ik zo'n verstelbaar bord vandaan haal?
Iemand enig idee waar ik zo'n verstelbaar bord vandaan haal?
dinsdag 10 juni 2014 om 16:58
quote:Noova schreef op 10 juni 2014 @ 16:47:
DH waar heb je deze set gekocht?via fb in een groep, omgeving nieuwegein. Op bol.com staat hij ook voor iets meer : http://www.bol.com/nl/p/l ... bandjes/9200000027452928/
DH waar heb je deze set gekocht?via fb in een groep, omgeving nieuwegein. Op bol.com staat hij ook voor iets meer : http://www.bol.com/nl/p/l ... bandjes/9200000027452928/
dinsdag 10 juni 2014 om 17:09
Hier ook vollop aan de loom, tenminste, dochter. Vrachtwagens met stiekjes zijn er al doorheen gegaan. Zij had ook eerst zo'n goedkope set maar die was na 1 week al gebroken. De originele Rainbow Loom gekocht en wat een verschil, heel stevig en fijn om mee te loomen. Stiekjes van de week op E-bay besteld, 3600 voor ¤ 4.-
dinsdag 10 juni 2014 om 20:59