Werk & Studie alle pijlers

Ik word er moedeloos van..

09-06-2014 14:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
huiswerkbegeleiding?
Waarom blijft ze op het vwo? Waarom niet een stapje lager?
-
Jij komt haar kamer binnen om te controleren of ze haar huiswerk wel maakt? Snel mee stoppen, dit is niet jouw verantwoordelijkheid.

En ga gezellige dingen doen met vriendinnen.

Als zij dan aan wil sluiten prima, jij hoeft je niet te bekommeren of dat wel of niet slim is voor haar.
Tja TO, het is jouw probleem niet he!

Lekker leuke dingen doen met vriendinnen.

Er zijn genoeg oplossingen voor het probleem van je zus (huiwerkbegeleiding, een schoolniveau lager) maar daar moet je zus zelf het initiatief voor nemen, niet jij
Hahaha ze wil niet naar de havo? Op een gegeven moment moet je gewoon. Maak jezelf niet verantwoordelijk voor haar huiswerk zeg, laat haar zelf eens op haar bek gaan.
Waar bemoei jij je mee?
Jij bent haar moeder? Dus ze heeft het al zwaar en dan heeft ze ook nog een zus die haar controleert? Je kan ook erbij gaan zitten en haar helpen he? In elk geval stop je nu met controleren. Wat een kolder!
-
Jij wordt er moedeloos van?

Waarom? Het is haar probleem dan moet ze ook maar zelf een oplossing zoeken. Je klinkt als haar moeder.
Doe eens even normaal en bemoei je met je eigen leven.

Het klinkt alsof je zus het moeilijk heeft met zichzelf. Ik herken haar gedrag zoals jij dat beschrijft volledig uit mijn puberjaren (en begin studententijd) en dat was niet omdat ik zo goed wist wat ik moest met mijn leven.

Godzijdank had ik niet zo'n bemoeizieke zus die me ook nog eens ging zitten controleren terwijl ik me al constant moest verantwoorden tegenover de rest van de wereld.

Laat haar. Ze komt vanzelf op haar pootjes terecht.
quote:xritaora schreef op 09 juni 2014 @ 15:27:

@Doreia Hulp heb ik haar al vaak aangeboden, dan ga ik (of een van mijn ouders) bij haar zitten. En na 10 minuten is ze geïrriteerd en mogen we weer weg..Ik zou ook hondsgeïrriteerd zijn.
quote:Starshine schreef op 09 juni 2014 @ 14:47:

laat haar zelf eens op haar bek gaan.

Eens. Niets is zo verhelderend in een mensenleven als op je bek gaan.

Bemoeizieke familie die je niet begrijpen, maar je wel uit de tocht willen houden, verergeren de problemen vaak en doen je zelfinzicht weinig goed.
Als mijn broer me mevrouw noemde en me met mijn werk bemoeide zou ik ook woest worden. Laat haar met rust. Het zijn jouw zaken niet. Als ze zo doorgaat komt er vanzelf wel een moment waarop ze naar de havo moet of blijft zitten. Maak in de tussentijd niet haar probleem tot jouw probleem. En als je het gezeik even beu bent ga je een blokje om of naar je eigen kamer.

Of wees een lieve zus voor haar. Volgens mij kan ze dat beter gebruiken dan een veredelde politieagent.
quote:xritaora schreef op 09 juni 2014 @ 15:27:

@Doreia Hulp heb ik haar al vaak aangeboden, dan ga ik (of een van mijn ouders) bij haar zitten. En na 10 minuten is ze geïrriteerd en mogen we weer weg..En terecht. Vind jij jezelf oud genoeg om je eigen fouten te maken? Zo ja, dan geldt dat ook voor haar. En als je het echt bont maakt, dan wil jij niet dat jouw zus zich met je bemoeit. Dan is het aan de ouders om ofwel je op je kop te geven, ofwel hulp te regelen, ofwel steun te bieden. Jouw rol is die van zus zijn en puber zijn.
Je zal maar zo'n oud wijf zijn in 5 VWO
Waar bemoei jij je mee? Je bent haar vader/moeder niet?

Ik zou ook gestoord worden als iedereen me zo in de nek zou hijgen, jeetje....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven