Gezondheid alle pijlers

Insectenbeet, ontstoken?

10-06-2014 09:22 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim twee weken geleden ben ik gebeten door een vliegje of iets. Ik had jeuk op mijn knie en er zat een bultje, leek op een muggenbult maar een stuk kleiner. Ik had jeuk en toen ik door had wat het was had ik het al opengekrapt, niet echt een ramp, maar nu is het nog niet weg. Het is inmiddels een beste bult en er komt constant (wond)vocht uit, ook voelt het branderig. Heeft iemand tips waardoor het snel weggaat?

Ik word overigens regelmatig geprikt door muggen, maar dat heeft nooit dit effect.

foto
Silence is golden. Duct tape is silver.
Huisarts
quote:beetjegek schreef op 10 juni 2014 @ 09:37:

HuisartsHap.
Dit wordt toch echt een rondje huisarts.
Ziet er inderdaad wat ontstoken uit. Even laten checken.
Bovenbeenamputatie, niks meer aan te doen.

Zouden jullie hier serieus voor naar de huisarts gaan?? Of staat mijn sarcasme radar uit?
quote:mallebeppie schreef op 10 juni 2014 @ 10:16:

Bovenbeenamputatie, niks meer aan te doen.

Zouden jullie hier serieus voor naar de huisarts gaan?? Of staat mijn sarcasme radar uit?

Haha, gelukkig heb ik nog zo'n been.

Ik heb de huisarts gebeld, geen mogelijkheid om langs te gaan, en die gaf het verrassende advies: 'niet aanzitten en even aanzien'.

Daarom vind ik naar de huisarts gaan altijd zo'n onzin.

Moeder geeft als advies; ontsmetten met jodium.

Nouja kan vast geen kwaad.
Ik heb dit ook vaak. Heb je zo'n uitzuigsetje?
wijs advies van je moeder
Je hebt ook echt serieus de huisarts gebeld?

Jee.....
quote:missmisery schreef op 10 juni 2014 @ 10:22:

[...]

Daarom vind ik naar de huisarts gaan altijd zo'n onzin.

nu draai je het om, je belt met iets onzinnigs de huisarts. je kan beter eerst je moeder bellen.
Nou dan zal ik maar geen foto van mijn benen plaatsen als je daar al de huisarts voor belt.
Nestosyl kan je bij de apotheek, Kruidvat en de Etos kopen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gekkenhuis.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou ja, een branderige wond, die al meer dan twee weken wondvochtlekt, zou ik me ook aan gaan storen..
Neeeee?!?!.....Daar ga je toch geen arts voor bellen?!?!

Tsjeeeemig... En ik twijfelde nog toen mijn dochter van destijds net 3 jaar, 192 (!) keer geprikt was en dikke handen, dikke lippen en ogenleden kreeg.... (Natuurlijk wel gedaan en onmiddelijk medicijnen gekregen)
Wond? Heb je de foto wel gezien? Dat is geen wond. Het is een speldenprikje, waar wat wondvocht uit komt en minimaal ontstoken is.
Betadine erop smeren.
quote:south schreef op 10 juni 2014 @ 11:19:

Neeeee?!?!.....Daar ga je toch geen arts voor bellen?!?!

Tsjeeeemig... En ik twijfelde nog toen mijn dochter van destijds net 3 jaar, 192 (!) keer geprikt was en dikke handen, dikke lippen en ogenleden kreeg.... (Natuurlijk wel gedaan en onmiddelijk medicijnen gekregen)En dat jij daar destijds over hebt getwijfeld, dat is wat mij betreft ook wel een tjseeemig waard. Waarom zou je de huisarts niet bellen? Hij zegt zelf wel of je wel of niet moet langskomen. Hij is er niet voor niets hoor.
quote:Blaadje84 schreef op 10 juni 2014 @ 11:31:

[...]

En dat jij daar destijds over hebt getwijfeld, dat is wat mij betreft ook wel een tjseeemig waard. Waarom zou je de huisarts niet bellen? Hij zegt zelf wel of je wel of niet moet langskomen. Hij is er niet voor niets hoor.nou, nou niet zo overdrijven hoor, misschien duurde twijfel maar 2 tellen.
quote:masque schreef op 10 juni 2014 @ 11:16:

Nou ja, een branderige wond, die al meer dan twee weken wondvochtlekt, zou ik me ook aan gaan storen..

Gelukkig ben ik niet de enige...

En natuurlijk heb ik eerst mijn moeder gevraagd en heb al ontsmet met alcohol een paar dagen nadat het begon te branden, maar als er geen verbetering in komt bel ik toch wel even een arts. Niet zo raar lijkt me, maar blijkbaar wel.

Hoopte hier op wat handige tips waar ik zelf niet aan zou denken, waardoor het vocht iig stopt.
Even wachten nog, over een week of 2 komen daar van die kleine...

Nee grapje.

Ik vind het er bijzonder onschuldig uitzien.
Boorzalf van daro erop smeren. Wonderlijk spul. Helpt geweldig bij dit soort dingen.even 2 dagen onder sochtends en savonds onder een pleister en het is zo weg.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat hier een arts voor geraadpleegd wordt....
Ik krijg dat soort reacties van muggen in het buitenland. Wat ik doe is, gewoon alle pus eruit drukken (paar dagen). Ondertussen smeren met Shilling oil (te verkrijgen bij de Toko). En ik gebruik ook andere anti-beten middeltjes. En afwachten tot het overgaat. Volgens mij gewoon een mug dit. No worries.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven