Mode & Beauty alle pijlers

Zwembroek (kleding)

10-06-2014 20:10 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe zwembroek gekocht, materiaal 100% polyester.

Is deze zwembroek bestemt tegen eventueel sauna bezoek.

Ik heb namelijk begrepen dat door de temperaturen en zwemwater, koud naar warm vice versa badkleding aantast?
TO; het zwembad in mijn woonplaats heeft een sauna, waar badkleding verplicht is, en daar ga ik gewoon met mijn 100% polyester bikini in, heb niet het idee dat ze sneller dan normaal slijten.

Badkleding is bijna altijd van polyester, omdat het snel droogt en minder aan je huid 'kleeft' als het nat is.
Wat kost nou helemaal een polyester zwembroek, ¤ 5,--? bij de Wibra?
verba volant, scripta manent.
quote:tjah schreef op 10 juni 2014 @ 21:26:

[...]

En van waaruit weet je dat of een zwembroek van 100% polyester daar tegen kan?Wat gaat er gebeuren denk je? Dat het smelt ofzo?
quote:nephthys schreef op 10 juni 2014 @ 21:31:

[...]

Wat gaat er gebeuren denk je? Dat het smelt ofzo?

Sauna gemiddelde temperatuur van 90 graden? Wekelijks bezoek?

Label staat max 40 graden wasmachine.

Kan toch door de verdubbelde hitte; de kwaliteit, model etc. aantast?
quote:tjah schreef op 10 juni 2014 @ 21:38:

[...]

Je zwembroek zal er zeker niet meteen van stukgaan, maar als je echt wekelijks zal gaan, dan zal het de qualiteit niet ten goede komen. Ik denk dat de grootste kans is dat de elasticiteit wat eerder zal verdwijnen, en dus misschien het model eerder eruit zal zijn. Maar dit zal niet na 2 keer saunabezoek zijn, en misschien merk je er amper iets van.

De sauna zelf is natuurlijk warm, maar jij blijft (hopelijk) niet zo lang daar dat jij of je kleding ook die temperatuur aannemen. Je blijft maximaal 15 minuten daar, dus 90 graden wordt je broek niet meteen.
smelten zal wel niet, het zou kunnen dat de kwaliteit sneller achteruit gaat. Ik weet het niet...er zal een reden zijn dat een sauna traditioneel naakt bezocht wordt.

Ik heb 1 keer in badpak in de sauna gezeten omdat ik niet zo goed naakt durfde...na 10 minuten was ik over die gene heen, pff je wil echt niks aan je lijf in die warmte.
Mijn huid wordt echt niet veel warmer dan 37 graden. Je kan er nog geen ei op bakken.

Zwemmen, zonnen etc is allemaal funest voor zwemkleding.

Nooit gehoord dat bepaalde zwemkleding niet in de sauna mag.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
In mijn sportbadpak hing bij aankoop een label; chloor, zeewater en zon tasten de stof aan...

En inderdaad, ik heb eigenlijk elke drie maanden een nieuw badpak nodig. Beetje afhankelijk van het seizoen, maar toch. Eigenlijk te gek voor woorden.

Kortom, als je regelmatig naar de sauna gaat kun je maar beter gewoon een hema-zwembroek aanschaffen.
sportbadpak is van heel ander materiaal .... niet van 100% polyester .....

Polyester kan prima tegen zeewater en chloor. Sportbadpak is weer een heel ander verhaal.
quote:tjah schreef op dinsdag 10 juni 2014 21:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nephthys in "Zwembroek (kleding)"" class="messagelink">nephthys schreef op 10 juni 2014 @ 21:31</a>:</b>

[...]

Wat gaat er gebeuren denk je? Dat het smelt ofzo?</div></blockquote>

Een sauna is geen wasmachine.

Vuur daarentegen doet je broekje geen goed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Lycra is echter niet bestand tegen de constante inwerking van schadelijke stoffen. Zee- en chloorwater, zonlicht en scherpe wasmiddelen kunnen de kleurintensiteit verminderen. Op den duur kan ook het elastiek in zwemkleding verslappen.

-----------------------------------------------------

Kwetsbaar materiaal en daar bestaan die strakke zwembroeken en pakken vaak uit.
Uh? Mijn zwemkleding is toch primair een gebruiksvoorwerp en geen showmodel.

Modder tast de laarzen aan

En van lopen slijt je schoenzolen

Zonlicht verkleurd je zonnescherm

Etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat denk je nou zelf dat er kan gebeuren na een uurtje sauna eens per week?

Wat is je wereldproblemen nu precies.

Geen enkel kledingstuk blijft als nieuw.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:tjah schreef op 10 juni 2014 @ 21:38:

[...]

Polyester is een gladde, lichte, duurzame stof, die zacht aanvoelt. Het is vormvast, behoudt zijn kleur goed en gaat lang mee. Deze stof neemt echter niet zo goed vocht op, het is dus weinig ademend, is niet echt warm en kan statisch zijn. Het mag op 40 graden gewassen worden, het droogt heel snel en strijken is niet nodig.

Natuurlijk kan de zwembroek gewoon aan in de sauna. Je neemt toch ook geen themometer mee om te controleren of je bloed aan het stollen is?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:tjah schreef op 10 juni 2014 @ 20:21:

Grappig ....Het is wel een serieuze vraag namelijk, beetje zonde van het geld anders. Aangezien ik er toch wel wekelijks kom en badkleding verplicht is.Ik ben dan toch weel heel nieuwsgierig welke sauna dat is, want in de sauna's waar ik ben geweest (en dat zijn er ondertussen heel wat!) is badkleding verboden. En terecht, want zeer onhygienisch.
Polyester kan hard worden of smelten bij verhitting afhankelijk van welke soort gebruikt wordt. In zwemkleding wordt de smeltende soort gebruikt. Polyester smelt bij 250 graden Celsius. Ik weet niet hoe heet die sauna is, maar ik denk dat je zwembroek het wel overleeft in zijn huidige vorm, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven