Kerstkindjes 2014

16-04-2014 19:28 508 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!

Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..

Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..

Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)

Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Alle reacties Link kopieren
@Justik, Qua misselijkheid heb je inderdaad behoorlijk mazzel! Wat fijn voor je zeg.

Hier is de kinderwagen besteld! Ben er echt ontzettend blij mee!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
@spruit ben jij wel erg misselijk geweest? En welke kinderwagen heb je besteld???
Ik schrok er een beetje van toen mijn zus zei dat ik voor een wandelwagen inclusief accessoires zeker 1300 euro kwijt zou zijn. Zoveel had ik helemaal niet in gedachten!

Wat voor wandelwagens hebben/willen jullie? En wat zijn de criteria waar jullie op letten? Ik heb er totaal geen ervaring mee en er is zo ontzettend veel aanbod!

Ik ga stiekem wel even afwachten of we er niet van iemand een over kunnen nemen, maar zo niet zullen we toch op zoek moeten..

En is een draagdoek trouwens een goed alternatief, of gaat dat echt niet zo goed?
@justik Ik ben nog steeds elke dag dikke maatjes met meneer w.c. Maar we nemen het maar voor lief :p

http://www.baby-dump.nl/i ... 61&groep_id=248&merk=1103 deze kinderwagen! Ben er zo blij mee. En mijn wieg wordt bekleed met nijntje stof in het wit. Jij al een wagen op het oog?

@flipflopje, Mijn kinderwagen is 400.. vind dat nog wel meevallen. Ik heb gewoon erop gelet wat er gratis bij zat en wat ik nodig heb, verder niks bijzonders. Ik denk dat een wagen net zo duur is als je hem zelf maakt hoor. Je hebt nu zo veel verschillende soorten en maten. Ik heb ook een draagdoek erbij, maar denk dat een wagen echt veel makkelijker is!
Hier bijna 10 weken en een goede eerste echo gehad. Langzaam kan ik gaan genieten, al blijft het nog spannend.

Ik heb eigenlijk alle spullen al van m'n eerste kindje, maar wil natuurlijk wel weer allerlei nieuwe dingetjes gaan kopen voor de aankleding?

Je kunt het allemaal inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb een joolz kinderwagen, ben ik erg blij mee.
Net super goede echo gehad! Helemaal blij. Ben uitgerekend op kerst avond. We zullen zien
Mooie kinderwagen Spruit! Ik wilde er eentje via Marktplaats scoren, maar nu denk ik "hmmm, een nieuwe is ook wel fijn"

Inieminie en Spruit, fijn dat jullie goede echo's hebben gehad!

Vraagje: heeft er al iemand een echo gehad waarbij je kon zien dat je babietje voeding via de navelstreng kreeg i.p.v. uit het dooierzakje? Ik merk dat ik ergens bang ben dat die overgang bij mij niet goed is gegaan en dat ik volgende week (11 weken) dus geen kloppend hartje meer zal zien (dit is overigens nergens op gebaseerd! Ben nog steeds moe en misselijk)
@inieminie en spruit2014, gefeliciteerd met jullie goede echo's!

Hier alles goed, alleen nog erg moe en daardoor veel hoofdpijn. Vorige week was ik wat dagen vrij, had ik er wat minder last van. Deze week weer aan het werk, valt toch weer tegen.
Life is better when you're laughing
@spruit mooie wagen!

Ik wil heel graag de joolz vind hem echt zoooo mooi en nu krijgen we een gedeelte van mijn schoonouders dus wil ik hem helemaal. Helaas niet de goedkoopste maar toen ik hem zag was ik gelijk verkocht
@Kirsi, Jahoor, hier gaat het al via de navelstreng. Maar hoe ver ben jij nu dan? En als je het niet vertrouwt kun je dit toch aangeven bij je VK? Je moet niet onnodig stressen!

@Justik, Joolz is ook mooi ja, maar daar heb ik geen budget voor. Maar ben super blij met mijn wagen!

@Hier, Eindelijk medicatie tegen misselijkheid gekregen! Hopen dat het werkt
Ik ben er nog helemaal niet zo aan toe om van alles te kopen merk ik. Ik ben eigenlijk alleen nog maar bezig met het voorbereiden en indelen van de babykamer..

hebben jullie al veel zwangerschapskleding en rompertjes gekocht?

en al een kdv uitgezocht? en zoja, waar letten jullie dan op?
Hi flipflopje, ik moet nog een hoop regelen kdv, vrucht erkennen... Pfff, de babykamer komt pas na 20 weken en kleding eigenlijk dan ook pas! Ik pas nog in mijn gewone kleding dus dit stel ik ook nog even uit :-) hihi..
Spruit, ik ben nu 10wkn+4dgn. Heb volgende week weer een echo en ik hoop dat ik dan wat meer kan ontspannen...

Ik heb nog helemaal niets gekocht! Ik wil eerst de volgende echo afwachten en dan ga ik mij eens oriënteren op een kdv, kraamzorg en babyspullen. Maar ik denk dat wij pas wat gaan kopen na de 20-weken echo, zodra we weten of het een jongetje of meisje wordt.

Wij gaan een combinatietest laten doen. Wie nog meer?

xx Kirsi
Wij doen ook de combinatie test.

En vrucht erkennen moeten wij inderdaad ook doen. Het lijkt mij wel leuk om dat nu alvast te doen..

Gelukkig ben ik niet de enige die nog niet aan het kopen is, was al bang dat mijn hormonen achter bleven ;)
Oef, hier heb ik mij min of meer al suf gekocht en echt al van alles gekregen. Wij weten 9 juli wat het word erg spannend dus!

Wij doen geen combinatie test
Hoi dames,

Ondanks dat het hier erg rustig is wil ik toch even jullie mening vragen.

Wat is nu echt de ultieme must have voor je baby, leuk om cadeau te vragen en super handig?

Fijn weekend gehad allemaal?
Ik had een goede 11-weken echo! Het beweegt als een gek en doet het goed! Tijd om te ontspannen en te genieten
Goed nieuws kirsi, geniet ervan!

Spruit, het is ook mijn eerste dus geen idee

maar ben benieuwd naar de antwoorden
Spruit, ik zou zeggen, luiers! Alhoewel, het is een musthave en super handig voor je baby, maar niet heel leuk om cadeau te vragen/geven. Verzorgingsproducten zijn altijd handig en tja..het hangt ook wel een beetje af van het bestedingsbedrag. Hoeveel is dat?
Hoi dames!

Ik was een tijdje afwezig..druk druk druk!

Vorige week woensdag echo.. en bleek verder dan gedacht!

Morgen alweer 12 weken! En voel me eigenlijk prima....

Soms s ochtend wat kokhalzen/misselijk... en s avonds iets eerder moe...

Bijzonder trouwens die echo! Leuk om te zien... had wel een inwendige echo, maar wel super duidelijke foto.

Baarmoeder ligt wat naar achteren waarschijnlijk.

Heb ook eigenlijk nog geen buik.... zien jullie zelf al iets?

Wij hebben het nu aan iedereen vertelt! Fijn om geen geheimpje meer te hebben!
Ja fijn hè, als je het gewoon hardop kan zeggen

Bij mij zie je nog helemaal niets, alleen mn buik is af en toe wat dikker maar dat is niet van mijn baarmoeder..
Hi hi! Ik ben vandaag 12 weken:-) vanmorgen het hartje voor het eerst gehoord bij de verloskundige. Volgende week combinatietest echo dus dan mogen we weer even kijken naar onze gup. Het voelt wel als een mijlpaal maar we wachten nog even tot volgende week na de echo tot we het alle vrienden en familie gaan vertellen. (Beste vrienden en ouders weten het al vanaf week 4)

Hoe is het met de rest?
Gefeliciteerd allemaal met de goede echo's!

Ik heb nog niks gekocht. Must have is wel een leuk speelkleed voor je baby met voldoende speeltjes en muziek haha!
@Kirsi, Jeeeej wat ontzettend fijn!

@Appelmuffin, geen idee wat het bedrag is. Ik heb wel een handige site gevonden. onlinekadolijst.nl zo kan iedereen zijn kado voor jou en je kindje aankruisen zeg maar.

@Appelslabje, Wat fijn dat alles goed is. Hier wel al een buikje hoor, pas mijn kleren ook al niet meer. Maar ik geniet volop. En wat lekker voor je dat je je zo goed voelt.

@Miss-v, Wat kun je dan ongelofelijk trots zijn he op zo'n klein mensje!

@Inieminie, Dat is inderdaad een goede tip! Hoe voel jij je?

@Hier, Pffoeeh ik heb wel extreem last van misselijkheid, zo erg dat de zetpillen niet eens meer hielpen. Verder voel ik mij echt enorm fit! Heb al zo'n zin in de geslacht's bepaling
@spruit, misselijkheid heb ik gelukkig maar 2 weken gehad...nu alleen sinds het weekend erg moe...ik denk zelf aan ijzertekort, nou ja volgende week bloedprikken en dan weer ik daarna meer. Nu alvast vitaminen pillen voor de zwangere vrouw gehaald haha hopen dat dat werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven