Kerstkindjes 2014
woensdag 16 april 2014 om 19:28
Hoi allemaal!
Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!
Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..
Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..
Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)
Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
Ik heb vanochtend positief getest.. WOW!
Volgens mijn berekening op 24 december uitgerekend..
Zijn er meer dames die rond de feestdagen zijn uitgerekend en mee willen schrijven in dit topic? Dan maak ik een tabel..
Het is ons 2e kindje, en -nog- niet gepland (want oudste is pas een half jaar. Toch wel erg blij mee:-)
Mijn eerste zwangerschap heb ik over me heen laten komen, het lijkt me leuk deze bewuster te beleven door er over te schrijven en ervaringen te delen, dus who is in?
zondag 1 juni 2014 om 17:04
Ik schrok er een beetje van toen mijn zus zei dat ik voor een wandelwagen inclusief accessoires zeker 1300 euro kwijt zou zijn. Zoveel had ik helemaal niet in gedachten!
Wat voor wandelwagens hebben/willen jullie? En wat zijn de criteria waar jullie op letten? Ik heb er totaal geen ervaring mee en er is zo ontzettend veel aanbod!
Ik ga stiekem wel even afwachten of we er niet van iemand een over kunnen nemen, maar zo niet zullen we toch op zoek moeten..
En is een draagdoek trouwens een goed alternatief, of gaat dat echt niet zo goed?
Wat voor wandelwagens hebben/willen jullie? En wat zijn de criteria waar jullie op letten? Ik heb er totaal geen ervaring mee en er is zo ontzettend veel aanbod!
Ik ga stiekem wel even afwachten of we er niet van iemand een over kunnen nemen, maar zo niet zullen we toch op zoek moeten..
En is een draagdoek trouwens een goed alternatief, of gaat dat echt niet zo goed?
zondag 1 juni 2014 om 20:43
@justik Ik ben nog steeds elke dag dikke maatjes met meneer w.c. Maar we nemen het maar voor lief :p
http://www.baby-dump.nl/i ... 61&groep_id=248&merk=1103 deze kinderwagen! Ben er zo blij mee. En mijn wieg wordt bekleed met nijntje stof in het wit. Jij al een wagen op het oog?
@flipflopje, Mijn kinderwagen is 400.. vind dat nog wel meevallen. Ik heb gewoon erop gelet wat er gratis bij zat en wat ik nodig heb, verder niks bijzonders. Ik denk dat een wagen net zo duur is als je hem zelf maakt hoor. Je hebt nu zo veel verschillende soorten en maten. Ik heb ook een draagdoek erbij, maar denk dat een wagen echt veel makkelijker is!
http://www.baby-dump.nl/i ... 61&groep_id=248&merk=1103 deze kinderwagen! Ben er zo blij mee. En mijn wieg wordt bekleed met nijntje stof in het wit. Jij al een wagen op het oog?
@flipflopje, Mijn kinderwagen is 400.. vind dat nog wel meevallen. Ik heb gewoon erop gelet wat er gratis bij zat en wat ik nodig heb, verder niks bijzonders. Ik denk dat een wagen net zo duur is als je hem zelf maakt hoor. Je hebt nu zo veel verschillende soorten en maten. Ik heb ook een draagdoek erbij, maar denk dat een wagen echt veel makkelijker is!
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
zondag 1 juni 2014 om 23:51
Hier bijna 10 weken en een goede eerste echo gehad. Langzaam kan ik gaan genieten, al blijft het nog spannend.
Ik heb eigenlijk alle spullen al van m'n eerste kindje, maar wil natuurlijk wel weer allerlei nieuwe dingetjes gaan kopen voor de aankleding?
Je kunt het allemaal inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb een joolz kinderwagen, ben ik erg blij mee.
Ik heb eigenlijk alle spullen al van m'n eerste kindje, maar wil natuurlijk wel weer allerlei nieuwe dingetjes gaan kopen voor de aankleding?
Je kunt het allemaal inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb een joolz kinderwagen, ben ik erg blij mee.
dinsdag 3 juni 2014 om 20:11
Mooie kinderwagen Spruit! Ik wilde er eentje via Marktplaats scoren, maar nu denk ik "hmmm, een nieuwe is ook wel fijn"
Inieminie en Spruit, fijn dat jullie goede echo's hebben gehad!
Vraagje: heeft er al iemand een echo gehad waarbij je kon zien dat je babietje voeding via de navelstreng kreeg i.p.v. uit het dooierzakje? Ik merk dat ik ergens bang ben dat die overgang bij mij niet goed is gegaan en dat ik volgende week (11 weken) dus geen kloppend hartje meer zal zien (dit is overigens nergens op gebaseerd! Ben nog steeds moe en misselijk)
Inieminie en Spruit, fijn dat jullie goede echo's hebben gehad!
Vraagje: heeft er al iemand een echo gehad waarbij je kon zien dat je babietje voeding via de navelstreng kreeg i.p.v. uit het dooierzakje? Ik merk dat ik ergens bang ben dat die overgang bij mij niet goed is gegaan en dat ik volgende week (11 weken) dus geen kloppend hartje meer zal zien (dit is overigens nergens op gebaseerd! Ben nog steeds moe en misselijk)
dinsdag 3 juni 2014 om 20:11
woensdag 4 juni 2014 om 16:46
@Kirsi, Jahoor, hier gaat het al via de navelstreng. Maar hoe ver ben jij nu dan? En als je het niet vertrouwt kun je dit toch aangeven bij je VK? Je moet niet onnodig stressen!
@Justik, Joolz is ook mooi ja, maar daar heb ik geen budget voor. Maar ben super blij met mijn wagen!
@Hier, Eindelijk medicatie tegen misselijkheid gekregen! Hopen dat het werkt
@Justik, Joolz is ook mooi ja, maar daar heb ik geen budget voor. Maar ben super blij met mijn wagen!
@Hier, Eindelijk medicatie tegen misselijkheid gekregen! Hopen dat het werkt
woensdag 4 juni 2014 om 21:04
woensdag 4 juni 2014 om 21:12
Spruit, ik ben nu 10wkn+4dgn. Heb volgende week weer een echo en ik hoop dat ik dan wat meer kan ontspannen...
Ik heb nog helemaal niets gekocht! Ik wil eerst de volgende echo afwachten en dan ga ik mij eens oriënteren op een kdv, kraamzorg en babyspullen. Maar ik denk dat wij pas wat gaan kopen na de 20-weken echo, zodra we weten of het een jongetje of meisje wordt.
Wij gaan een combinatietest laten doen. Wie nog meer?
xx Kirsi
Ik heb nog helemaal niets gekocht! Ik wil eerst de volgende echo afwachten en dan ga ik mij eens oriënteren op een kdv, kraamzorg en babyspullen. Maar ik denk dat wij pas wat gaan kopen na de 20-weken echo, zodra we weten of het een jongetje of meisje wordt.
Wij gaan een combinatietest laten doen. Wie nog meer?
xx Kirsi
maandag 9 juni 2014 om 18:56
woensdag 11 juni 2014 om 05:53
woensdag 11 juni 2014 om 13:31
Hoi dames!
Ik was een tijdje afwezig..druk druk druk!
Vorige week woensdag echo.. en bleek verder dan gedacht!
Morgen alweer 12 weken! En voel me eigenlijk prima....
Soms s ochtend wat kokhalzen/misselijk... en s avonds iets eerder moe...
Bijzonder trouwens die echo! Leuk om te zien... had wel een inwendige echo, maar wel super duidelijke foto.
Baarmoeder ligt wat naar achteren waarschijnlijk.
Heb ook eigenlijk nog geen buik.... zien jullie zelf al iets?
Wij hebben het nu aan iedereen vertelt! Fijn om geen geheimpje meer te hebben!
Ik was een tijdje afwezig..druk druk druk!
Vorige week woensdag echo.. en bleek verder dan gedacht!
Morgen alweer 12 weken! En voel me eigenlijk prima....
Soms s ochtend wat kokhalzen/misselijk... en s avonds iets eerder moe...
Bijzonder trouwens die echo! Leuk om te zien... had wel een inwendige echo, maar wel super duidelijke foto.
Baarmoeder ligt wat naar achteren waarschijnlijk.
Heb ook eigenlijk nog geen buik.... zien jullie zelf al iets?
Wij hebben het nu aan iedereen vertelt! Fijn om geen geheimpje meer te hebben!
woensdag 11 juni 2014 om 14:12
Hi hi! Ik ben vandaag 12 weken:-) vanmorgen het hartje voor het eerst gehoord bij de verloskundige. Volgende week combinatietest echo dus dan mogen we weer even kijken naar onze gup. Het voelt wel als een mijlpaal maar we wachten nog even tot volgende week na de echo tot we het alle vrienden en familie gaan vertellen. (Beste vrienden en ouders weten het al vanaf week 4)
Hoe is het met de rest?
Hoe is het met de rest?
woensdag 11 juni 2014 om 16:05
@Kirsi, Jeeeej wat ontzettend fijn!
@Appelmuffin, geen idee wat het bedrag is. Ik heb wel een handige site gevonden. onlinekadolijst.nl zo kan iedereen zijn kado voor jou en je kindje aankruisen zeg maar.
@Appelslabje, Wat fijn dat alles goed is. Hier wel al een buikje hoor, pas mijn kleren ook al niet meer. Maar ik geniet volop. En wat lekker voor je dat je je zo goed voelt.
@Miss-v, Wat kun je dan ongelofelijk trots zijn he op zo'n klein mensje!
@Inieminie, Dat is inderdaad een goede tip! Hoe voel jij je?
@Hier, Pffoeeh ik heb wel extreem last van misselijkheid, zo erg dat de zetpillen niet eens meer hielpen. Verder voel ik mij echt enorm fit! Heb al zo'n zin in de geslacht's bepaling
@Appelmuffin, geen idee wat het bedrag is. Ik heb wel een handige site gevonden. onlinekadolijst.nl zo kan iedereen zijn kado voor jou en je kindje aankruisen zeg maar.
@Appelslabje, Wat fijn dat alles goed is. Hier wel al een buikje hoor, pas mijn kleren ook al niet meer. Maar ik geniet volop. En wat lekker voor je dat je je zo goed voelt.
@Miss-v, Wat kun je dan ongelofelijk trots zijn he op zo'n klein mensje!
@Inieminie, Dat is inderdaad een goede tip! Hoe voel jij je?
@Hier, Pffoeeh ik heb wel extreem last van misselijkheid, zo erg dat de zetpillen niet eens meer hielpen. Verder voel ik mij echt enorm fit! Heb al zo'n zin in de geslacht's bepaling
woensdag 11 juni 2014 om 20:38