Gezondheid alle pijlers

preventie salmonella?

14-06-2014 18:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net bij mijn ouders gaan eten die lekker dinertje hebben klaargemaakt alleen ben ik helaas toch ietsje boos geworden..

Ik zit midden in mijn tentamens en ben al een aantal dagen beetje ziekig..

Nu bij de eerste gang kregen we tomatensoep met een romig mengsel erover heen. Omdat ik het best apart vond smaken vroeg ik wat dat mengsel was... iets met slagroom en rauwe ei? Nou.... fijn..

De laatste keer dat ik rauwe ei had gegeten kan ik me nog heel goed herinneren aangezien ik toen de hele avond boven de wc heb gehangen -_-

Nu had ik ook al meer dan de helft van de soep op, dus ja er valt niks meer aan te doen... Binnen paar uur zal ik vast wel merken of ik deze keer ook weer pech heb of niet, aangezien mijn weerstand al ontzettend laag is de afgelopen dagen doordat ik al ziekig ben, ben ik er maar bang voor..

Bedankt moeders!

Zijn er nog dingen die ik kan doen of ervoor te zorgen dat het niet toeslaat of hoe ik er zo snel mogelijk vanaf kom mocht het vanavond dus niet goed gaan?
Wacht eerst gewoon af of je wel ziek wordt.

Zoals je nu denkt, voel je je vast al een beetje misselijk worden...
Ja ik ben al heel de week ziek zwak en misselijk, dus misschien ga ik nog niet eens verschil voelen...kan ook nog! Maar aangezien ik maandag een belangrijk tentamen heb, wil ik gewoon niet nóg zieker zijn
Je overdrijft ontzettend. Een beetje ziekig is niks, je kan nog gewoon vooruit en je tentamens maken, gewoon even doorzetten. Van de soep ben je nog niet ziek, dus je weet helemaal niet of je daar ziek van wordt. Vind het sneu voor je ouders!
Nou ik vind het helemala niet sneu voor mijn ouders aangezien ze al wisten dat ik de hele week al zowat in bed aan het studeren ben, dan ga je toch niet ff mengseltje van rauw ei over mijn soep gooien? Had namelijk ook prima zonder gekund
Tjeetje moet je je tegenwoordig al zorgen maken voor je überhaupt ziek ergens van bent???... Pff het moet niet gekker worden.... Alhoewel....
Dikke kans dat de hitte van de soep het ei inmiddels wel goed verhit heeft hoor. Of heb je het mengsel er direct afgegeten?
Nee het mengsel ging erna pas op, toen de soep was geserveerd
Eieren worden constant gecontoleerd op salmonella, slechts 3 op de 10.000 zijn ermee besmet. Een kant en klare zak gemengde sla geeft een groter risico.

http://www.foodlog.nl/art ... ijn-dan-opgewarmde-rijst/

Ik denk dat je het wel zal overleven.
Zeg maar Spijker.
Joh, je krijgt van mayonaise toch ook geen salmonella? Rauw ei gebruiken gebeurt bij wel meer recepten hoor.
Je stelt je aan.

Je moeder (vader) dacht vast: dochter heeft het zwaar met haar tentamens, laat ik haar eens verwennen met een lekker maal. En dan krijgt ze dit!

Denk je dat je ouders zelf graag ziek worden?
Aanstelleritis.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Hypochondrie.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
AanstellerT
En ondankbaarheid. Je ouders proberen je verdorie een lekker maaltijd voor te schotelen!
Ik heb in mijn leven heel wat rauw ei gebruikt en gegeten en er nog nooit ziek van geworden. Niet zo angstig doen, dat gepaniek is pas slecht voor je weerstand en welbevinden.
Eens met de andere reacties. Je bent een aansteller en ik zou maar eens sorry tegen je ouders gaan zeggen met je hypochondrie.
Zelf koken en volwassen worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bacterie-vreeserT.
Ik eet elke dag 15 rauwe eieren.
En 's avonds een flesje advocaat.
quote:StoraHuntur schreef op 14 juni 2014 @ 19:06:

Ik eet elke dag 15 rauwe eieren.Gaston?
O jij gaat je vast wel zieker voelen hoor, ook al is er niets met die soep aan de hand, en met jou dus lichamelijk ook niets. Tussen de oren, wordt dat genoemd. Heb ik ook eens last van gehad: ziek worden tijdens het eten van de soep. De volgende keer begon ik al meteen te denken: als ik maar niet ziek word, en ja hoor, ik voelde me al misselijk worden. Maar goed soep opgegeten en niks aan de hand. Na een paar keer weer die soep was het gevoel van ziek worden over. Nooit meer last gehad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Stel je niet aan. Vroeger kreeg je juist rauwe eieren als je ziek was, want daar knapte je van op. Jij praat jezelf ziek.
De kans dat je van een rauw ei meteen een salmonellabesmetting oploopt is héél klein.

Als je de elementaire hygièneregels in de keuken aanhoudt hoef je echt niet bang voor salmonella te zijn. Rauw vlees of het vocht ervan niet in contact brengen met andere etenswaren, aparte plank voor vlees gebruiken, vooral kip is riskant, groenten goed wassen, ook geschilde uien afwassen. Vlees en vis niet buiten de koelkast laten staan als je gaat barbecuen, er zijn speciale bakken te koop met een koelelement, die kun je in de buurt van de barbecue zetten.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven