Getuige op bruiloft

17-06-2014 13:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je getuige bent op een bruiloft, is het dan de bedoeling dat je iets voordraagt?
You only live once, if you do it right: once is enough..
Nee.
Kan. Maar hoeft niet hoor. Ik ben getuige geweest en moest een handtekening zetten en verder niet.
Nee, dat moet niet. Alles wat je verder wilt doen is geheel vrijwillig.

Of je nu een dansje doet, een speech bij het eten, een duur cadeau koopt, alleen een kaartje stuurt of helemaal niets, dat is aan jou.
Alleen je handtekening zetten is genoeg. Of het bruidspaar verder iets van je verwacht zal verschillen, maar de ambtenaar vraag verder helemaal niks van je.
quote:McShe schreef op dinsdag 17 juni 2014 13:10 Wanneer je getuige bent op een bruiloft, is het dan de bedoeling dat je iets voordraagt?

Zoja, dan heb ik wen dikke vette blunder gemaakt...

Misschien dat het huwelijk daarom nog geen jaar stand heeft gehouden?
Haha, nou ik hoop dat dit huwelijk wel langer stand gaat houden.

Thanks voor de reacties, nu hoef ik me niet zo schuldig te voelen dus .
Even voor de goede orde:

je bent getuige bij een huwelijk(svoltrekking), niet op een bruiloft.

De bruiloft is het feest, het vieren van een huwelijk. Dat kan dus ook bij 12,5 jaar, 25 jaar etc. zijn.

In principe hoef je alleen je handtekening op de huwelijksakte te zetten.

Maar misschien zou het bruidspaar het leuk vinden als je na het officiele gedeelte een toespraakje o.i.d. houdt. Kun je het hen (of de ceremoniemeester) niet vragen?
De getuige van mijn man heeft gezongen. Nou is dat haar werk, dus dat was prachtig. Maar dat hoeft niet, het mag. Mijn getuige is heel lief en heeft gelukkig niet gezongen.
Ja, ik ben getuige bij een huwelijksvoltrekking.

Ik heb inderdaad aan mijn vriendin gevraagd of ik nog iets voor moet dragen of hoe zij daar tegenover staat.

Haar maakt het niet uit of ik wel of niet iets voordraag, ze is al blij dat ik kom zei ze met een lach.

Maargoed.. ik vind het persoonlijk lastig. Zingen valt sowieso af voor mij, dat zouden ze mij ook niet in dank afnemen haha.

De andere getuige doet niets (heb ik haar al gevraagd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven