Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Nee Juul

het is een nette vent op foto

Is al meerdere malen in de social media geweest

WANT Facebook zou dat wel even "oplossen"
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 20:35:

Kan het zijn dat ze in deze omstandigheden, die ze zelf creeert, in een psychose kan [gaan] verkeren?Kan gaan? Volgens mij zit ze er al in.... Oh nee, je ,ag geen diagnoses stellen
Een fan:

als elke nederlander nou 1 euro doneert kan zei misschien samen met haar zoon in het buiteland verder

Vind ik leuk · 3 · 8 minuten geleden

.
Maar dus, als het iemand uit België was die reageerde, móet het wel haar ex zijn? Volgens mij is dit in België ook wel nieuws.
Youp rules.

Wie is nou de domste BN'er ever. Kelly van de Veer? Barbie?

Ohh ja. Barbie. Ik zet in op Barbie.
Ik zit mezelf in haar situatie te verplaatsen.

Als mijn jongen van mij af zou worden gepakt (moge god diegene bijstaan, mijn jongen is 1.90 en 25 jaar ) en ik zou dat absoluut verkeerd vinden enz enz, zou ik dan zo tekeer gaan in de media?

Ik denk het niet. Zou erg verdrietig zijn en huilen en het aan de deskundigen overlaten.

Dit schaadt het kind voor zijn leven
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 20:40:

Een fan:

als elke nederlander nou 1 euro doneert kan zei misschien samen met haar zoon in het buiteland verder

Vind ik leuk · 3 · 8 minuten geleden

Ik meld me ook aan.

Als elke Nederlander 50 ct doneert (ik ben cheap) kan Yasmijn haar baan opzeggen en met haar man in het buitenland verder.
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 20:42:

[...]

Ik meld me ook aan.

Als elke Nederlander 50 ct doneert (ik ben cheap) kan Yasmijn haar baan opzeggen en met haar man in het buitenland verder.
Nou ja.. dat dus..
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 20:35:

[...]

Oke. Populaire viva diagnoses:

Borderline

Narcisme

Theatrale persoonlijkheidsstoornisMunchausen by proxy
Yas, jij zou dit heel anders aanpakken. Uiteraard!

Stelletje idioten aldaar; gaan ze met su alluh die Dana lynchen, omdat het arme mens een tegengeluid laat horen.
Is die vent van Love The Ones Who Love You al gespot? Die kan hier vast prachtige tegeltjes van maken. Met prachtige, diepzinnige spelfouten.

Yas
Ohjee, ze wilden al met bussen naar 'Dana' rijden.

Je zal maar een eigen mening hebben, staan er ineens tourbussen voor je deur vol met 'niveau'.
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 20:35:

Kan het zijn dat ze in deze omstandigheden, die ze zelf creeert, in een psychose kan [gaan] verkeren?Ja dat risico zit er dik in! Van zeer dichtbij iemand met schizofrenie meegemaakt. Vooral als je dus al borderline-achtige symptomen hebt. Vooral als het nieuwe er voor die fans vanaf is en ze er dus weer alleen voor staat, zou ze wel eens de echte klap van de molen kunnen krijgen en triest genoeg, maar halen ze haar ook met politie uit huis.
Jullie hebben deze gemist? : Czesia Ostrowska Irme tank'u for oll. You are the beast.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Tepel, daarom moet je je ook verre houden van haar FB-pagina. Alleen meelezen. Deze mensen zijn bloedhonden.
Petertje!!quote:topdropje schreef op 17 juni 2014 @ 20:46:

Is die vent van Love The Ones Who Love You al gespot? Die kan hier vast prachtige tegeltjes van maken. Met prachtige, diepzinnige spelfouten.

Yas
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 20:47:

Jullie hebben deze gemist? : Czesia Ostrowska Irme tank'u for oll. You are the beast.
ja daar niet reageren, Je word meteen afgemaakt
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 20:44:

Yas, jij zou dit heel anders aanpakken. Uiteraard!

Stelletje idioten aldaar; gaan ze met su alluh die Dana lynchen, omdat het arme mens een tegengeluid laat horen.

Joh, gaat al dagen zo. Er was zelfs iemand die zich durfde af te vragen hoe mensen er bij kwamen hun méning te geven?? Walchelijk was het!!!!!

Gek he, als je allllllles, zelfs met toestemming van de Tweede Kamer (en SBS6) out in the open gooit. Ik zeg, Irme is een Geert Wilders is de dop dus misschien gooit ze evht hoge ogen
en ik wou net dit typen : Irme tank'u for oll. You are the beast.

want is van mega hoog niveau
Yep, ook mijn moeder (schizofreen) had regelmatig last van psychoses, als de druk te hoog werd. Dus, het is echt uitkijken geblazen voor Irme, maar ze kan niet gestopt worden ben ik bang.
Ook ik volg de zaak...

Wat een reacties zeg op haar facebook. Ongelooflijk, ik kan me voorstellen dat ze zich sterk voelt staan met al die hielenlikkers. Tot nu toe nog geen bekende van mij op haar facebook gezien maar mijn beeld zou wel gaan veranderen als je aan deze hype mee doet.

Ze geniet hier ook zichtbaar van, het enige wijze besluit van der (mediastop) heeft ze snel weer opgeheven.
quote:cupcake007 schreef op 17 juni 2014 @ 20:47:

[...]

Ja dat risico zit er dik in! Van zeer dichtbij iemand met schizofrenie meegemaakt. Vooral als je dus al borderline-achtige symptomen hebt. Vooral als het nieuwe er voor die fans vanaf is en ze er dus weer alleen voor staat, zou ze wel eens de echte klap van de molen kunnen krijgen en triest genoeg, maar halen ze haar ook met politie uit huis.Ja, dat vroeg ik mij dus oprecht af. Dit gaat verder dan adrenaline en 'vechtlust'.
ze is in euforie...alweer

Irme van der Heijden Dana Eurlings is foetsie!!!! doeiiiii Dana....alias Gerland...zijn vriendinnetje

ongeveer een minuut geleden · Vind ik leuk · 5
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 20:47:

Ohjee, ze wilden al met bussen naar 'Dana' rijden.

Je zal maar een eigen mening hebben, staan er ineens tourbussen voor je deur vol met 'niveau'.

Man van Dana doet de deur open: "Ummm schat? Het is voor jou."

Volgende shot is Dana rennend door de straat, gevolgd door bloedhonden, hooivorken en toortsen. "Kut kut kut kut kut....!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven