Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Ben wederom met de dood bedreigd inmiddels door ex en zijn familie dus zal weer aangifte moeten doen helaas, alles word nu uitgezocht!!!
.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 18-06-2014 08:46
Reden: TMI
% gewijzigd
Gegraveerd op de vloer in Langley: "Ye shall know the truth and the truth will set Hans free".

Ik lach wel maar mijn hart bloedt voor dat jongetje.
Niet durven? Nou het werkt niet als je het doet

Probeer maar

quote:cupcake007 schreef op 17 juni 2014 @ 20:25:

[...]

Misschien laf, maar ik zou op haar FB niet durven
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 20:26:

Yas, tijdlijn op FB.

Er is iemand die heel goed IP-checks kan verrichten vanwege zijn werk. Heeft die persoon voor mij ook ooit eens gedaan.Oooo, op die manier, snap hem.
Topdrop, je kunt inderdaad niet alles natrekken, maar wel een plaatsnaam eruit krijgen...en soms een straatnaam.
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 20:26:

Ben wederom met de dood bedreigd inmiddels door ex en zijn familie dus zal weer aangifte moeten doen helaas, alles word nu uitgezocht!!!Is de Telegraaf er al bij? Hart van Nederland? Waar is de NOS?
quote:topdropje schreef op 17 juni 2014 @ 20:25:

Oh wacht. De CIA helpt haar natuurlijk met traceren en opsporen van deze Infiltrant. Gegraveerd op de vloer in Langley: "Ye shall know the truth and the truth will set Hans free".ik moest hardop lachen..
Moeder moet gewoon alvast standaard knip en plak aangiften klaarzetten..
Wat is er mis met 1 uitroepteken? Komt dat niet over ofzo?
En ik heb het gevoel dat door dit borderline -achtige optreden van de moeder en alle hysterie er om heen, dat dat akelig kan aflopen. Niet zoals de sekte wil, dat Hansje weer thuiskomt.
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 20:28:

[...]

ik moest hardop lachen.. Ik ook en ik heb niks te lachen want kutdag gehad. Heule Erge Kutdag.
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 20:28:

Moeder moet gewoon alvast standaard knip en plak aangiften klaarzetten..Willen we méér of minder Jeugdzorg?!
Yas, absoluut. Dat is wat hier ook al die tijd wordt gezegd. Dit wordt erger en erger, met hele vervelende afloop voor meerdere partijen. En Hans....wordt er niet beter van.
Die Rowena is echt hilarisch!

Oh, edit, tis een kind zie ik nu. Hoe triest.
Ze zegt nu ook ik zal met hans moeten onderduiken als ie terug is. Eh Hans komt niet terug voorlopig
.
Ben wederom met de dood bedreigd inmiddels door ex en zijn familie dus zal weer aangifte moeten doen helaas, alles word nu uitgezocht!!! pffffffffff

Wat een lariekoek rimram
quote:Julus schreef op 17 juni 2014 @ 20:27:

Topdrop, je kunt inderdaad niet alles natrekken, maar wel een plaatsnaam eruit krijgen...en soms een straatnaam.

Hoe werkt zoiets dan?

Best eng. Dus iemand hier of op FB zou mij kunnen achterhalen?

Waar ik zit?
Tepel, soms is het lastig kiezen........
Bewijs nu UIT BELGIE!!!

jaja ze heeft bewijzen
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Sterkte Yas, morgen weer een nieuwe dag!
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 20:30:

[...]

Ik ook en ik heb niks te lachen want kutdag gehad. Heule Erge Kutdag.Das kut. Kusje erop?
Alles achterhaald nu al Belgie!! En we weten ook wie!! komt goed!

En ze WEET wie het is
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 20:30:

Ze zegt nu ook ik zal met hans moeten onderduiken als ie terug is. Eh Hans komt niet terug voorlopigVerstandige uitspraak ook als je je kind graag terug wil.....
en de prijs gaat naar: jij bend een goede moeder dad zien we nu wel ooit komnd alles goed het is super erg voor hans dad hi nou zzon moeilijken jeugd heefd maar het komnd goed knuf i ik staa achter je al je me nodig hebd je hoeft me maar te typen xxx en ik ben der voor je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven