Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:sabbaticalmeds schreef op dinsdag 17 juni 2014 21:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="waterval70 in "Filmpje uithuisplaatsing kind"" class="messagelink">waterval70 schreef op 17 juni 2014 @ 21:24</a>:</b>

[...]

Ze kunnen naar de rechter stappen voor ontzetting/ontheffing uit gezag. En pas dan kunnen ze iets doen. Maar dan moeten ze dat wel doen.

Maar vader kan ook FB verzoeken eea te verwijderen...</div></blockquote>Er is toch een OTS? Ja precies, dan zou bjz ook een dergelijk verzoek moeten kunnen doen lijkt me. En misschien zijn er wel mensen achter de schermen bezig; we weten het niet he...
quote:waterval70 schreef op 17 juni 2014 @ 21:33:

[...]

Ja, maar bij OTS heb je als ouder zijnde het gezag nog, zij het beperkt. En om dit soort dingen te laten verwijderen, heb je als instantie het gezag over een kind nodig, denk ik. Of vader...want die heeft ook gezag. Kan dus juridisch pas als moeder uit gezag ontzet of ontheven is. Lijkt mij.

Maar goed, dit is nieuw. Maar ik kan me voorstellen dat vader of BJZ al bezig is met procedure uit macht ontzetting/tijdelijke ontheffing. Het zou mij in ieder geval niet verbazen.

Oh, en BJZ kan dat dan doen, niet RvdK.Ja inderdaad beperkt, dus waarom grijpt de voogd niet in? Ik kan me zo voorstellen dat JZ niet eerder te maken heeft gehad met een dergelijke vorm van mishandeling, want dat is het in mijn ogen. Het kind wordt doelbewust publiekelijk ingezet om gelijk te halen in een scheidingszaak.
En die komt bij de Aldi en is een complete bestseller!quote:CM_89 schreef op 17 juni 2014 @ 21:40:

Zal me niks verbazen als er over een tijdje een boek van haar in de winkel ligt. Zodat heel Nederland alles nog even rustig kan nalezen over hoe "sterk" zij bleef tijdens het hele gebeuren. Met als titel Niet huilen Hans, niet huilen.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:lila01 schreef op 17 juni 2014 @ 21:33:

Uit een boek leren is dus de stomste leerwerk

lees ik net. Dat jullie het even weten.

Waarvan akte.

@iedereen:

Gooi je diploma's maar in het vuur.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 21:41:

[...]

Ja inderdaad beperkt, dus waarom grijpt de voogd niet in? Ik kan me zo voorstellen dat JZ niet eerder te maken heeft gehad met een dergelijke vorm van mishandeling, want dat is het in mijn ogen. Het kind wordt doelbewust publiekelijk ingezet om gelijk te halen in een scheidingszaak.100% eens
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 21:41:

[...]

Ja inderdaad beperkt, dus waarom grijpt de voogd niet in? Ik kan me zo voorstellen dat JZ niet eerder te maken heeft gehad met een dergelijke vorm van mishandeling, want dat is het in mijn ogen. Het kind wordt doelbewust publiekelijk ingezet om gelijk te halen in een scheidingszaak.+1
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 21:42:

[...]

Waarvan akte.

@iedereen:

Gooi je diploma's maar in het vuur.Kak! Was er stiekem wel blij mee! 6 jaar middelbare school en 4 jaar vervolgstudie voor niks!!!
Ik denk vind dat Irme haar eigen persoonlijkheid projecteert op haar ex. Haar karakter laat zelf zien waar ze een ander van beschuldigt.
Alsof je ziet dat een trein gaat ontsporen, en er is niets wat je kunt doen om die trein te stoppen.
Heeft JZ überhaupt wel eens eerder met zo'n open zaak van doen gehad?, Dat alles zo open op Facebook staat

Kan je daar als Gezinsvoogd iets mee?

Of is het dan een kwestie van

Moeder gedwongen opnemen, Ik neem aan dat daar een rechter aan te pas moet komen
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 21:44:

Ik denk vind dat Irme haar eigen persoonlijkheid projecteert op haar ex. Haar karakter laat zelf zien waar ze een ander van beschuldigt.Precies dat. Projectie
Ik ben het geheel met jou eens

Dat is wel hoe ze zich profileert

Ik denk vind dat Irme haar eigen persoonlijkheid projecteert op haar ex. Haar karakter laat zelf zien waar ze een ander van beschuldigt.
Mensen bedreigen om ip-adresen te gaan achterhalen, iemand beschuldigen dat het haar ex is, op het net smijten dat je moet gaan onderduiken als je je kind terug is....

Heeft ze nu echt niet door dat ze haar eigen ruiten ingooit?

En iedereen bevestigd haar op Facebook in haar gedrag( die het niet doen worden verwijdere begrijp ik)
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 21:41:

En die komt bij de Aldi en is een complete bestseller!

[...]

En een cd erbij: Zing Een Liedje Voor Me Hans.

Door lange Hans.

(Ik hou op met mijn galgenhumor. Sorry. Maar dit gebeuren is gewoon té erg.)

Bizar maar je kunt eigenlijk beter hopen dat het mens helemaal doordraait. Dan is er nog een kans op gedwongen opname. En heel misschien, met de juiste therapie, inzicht in ziektebeeld en/of medicatie heeft Hans Jr over een x-aantal jaar iets van een positief rolmodel.

Ik wil best geloven dat die vrouw niet volledig toerekeningsvatbaar is, wie zou kiezen voor dergelijke afwijkende kronkels... Maar dat het kind ernstig bedreigd werd in zijn ontwikkeling staat nu toch voor iedere rechter als een paal boven water. Ik mag hopen dat donderdag ook e.e.a. geregeld/opgelegd gaat worden mbt gemisbruik van de foto's en filmpjes waarin het kind de hoofdrol speelt. Arm jochie.
Sorry ik moet er echt even om lachen hoor

Maar het is natuurlijk erg wat daar gebeurt

quote:topdropje schreef op 17 juni 2014 @ 21:46:

[...]

Door lange Hans.

[...]

Door lange Hans.

(Ik hou op met mijn galgenhumor. Sorry. Maar dit gebeuren is gewoon té erg.)nee joh das Frans
quote:chantal31 schreef op 17 juni 2014 @ 21:45:

Alsof je ziet dat een trein gaat ontsporen, en er is niets wat je kunt doen om die trein te stoppen.Dat is ook zo Chantal, hier zit geen gezond verstand meer in. Ze is ziek,niet voor rede vatbaar.. door niemand.. Hoe triest, want ze maakt het zich zó ontzettend moeilijk. Ze is kansloos straks, zonder dat ze dit inziet..
Nou ja.. dat dus..
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 21:45:

Heeft JZ überhaupt wel eens eerder met zo'n open zaak van doen gehad?, Dat alles zo open op Facebook staat

Moeder gedwongen opnemen, Ik neem aan dat daar een rechter aan te pas moet komenNee dat zeg ik net, is volgens mij nieuw. Net als project X in Laren. Ze zullen daar nieuwe interventies op moeten bedenken

[...]

Door lange Hans.

Nou, dat dus. Het is een afschuwelijk iets, maar ja, je moet om dingen lachen.

Echt, ik zie kuddes dorpelingen met toortsen en hooivorken voor me.
Klopt wie een kritisch geluid geeft

BLOK

Net zo makkelijk.

Je praat met haar mee dan mag je blijven,

En anders de meute over je heen en verwijderen met de nodige scheld kanonnades

quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 21:46:

Mensen bedreigen om ip-adresen te gaan achterhalen, iemand beschuldigen dat het haar ex is, op het net smijten dat je moet gaan onderduiken als je je kind terug is....

Heeft ze nu echt niet door dat ze haar eigen ruiten ingooit?

En iedereen bevestigd haar op Facebook in haar gedrag( die het niet doen worden verwijdere begrijp ik)
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 21:45:

Moeder gedwongen opnemen, Ik neem aan dat daar een rechter aan te pas moet komen

Nee, dat hebben ze denk ik eerder niet meegemaakt. Ik ga ervan uit dat iemand niet gedwongen opgenomen kan worden, omdat ze haar hele hebben en houden op FB zet.

Maar ik kan me voorstellen dat er eea in gang gezet wordt dat hele verstrekkende gevolgen voor haar kan hebben. En of ze dat aankan betwijfel ik. En dat vind ik dan ook wel sneu. Ze heeft het zelf niet meer door. Ergens zal dit haar ook overeind houden...en dat is sneu. Geen echte vrienden waarschijnlijk.

Deze casus wordt denk ik op dit moment op heel wat plekken besproken.
WALCHELIJK!

Daar heb je het al mensen. Is Viool online?
ohOh...

Ik hoop dat deze mensen veilig zijn

Cindy Dielemans Irme hoe heten die vrouw en die man van bjz op dat filmpje in omgangshuis... die 2 moeten ontslagen worden ze doen hun werk niet goed.... sta op kookpunt heb net filmpje weer gezien.... heb je hun benoemd in je aangifte want die man hoorde zich er geeneens mee te bemoeien komt aanlopen en denkt ook wat te zeggen te hebben bah dwaze mensen... toppie voor die maloten daar slechte mensen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven