Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:Enn schreef op 17 juni 2014 @ 22:55:

[...]

Kan.

En het is ook wel fijn lezen voor alle anderen zo in dit topic. Het geeft iets erbij niet? Geeft nét het beetje extra.

Laten we eerlijk zijn. Interesseert me geen biet eigenlijk. Ik vind het alleen maar dieptriest. De ins en outs zijn bijzaak.
quote:diamond-gloss schreef op 17 juni 2014 @ 22:59:

[...]

Okeee.

En wie ben jij?

Je weet dus ook van de hoed en de rand.
Doe haar een PB middels Facebook, Gewoon ook om te kijken hoe ver je komt .

quote]diamond-gloss schreef op 17 juni 2014 @ 22:59:

[...]

X-D[/quote]

Nu boven en onder de quote
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:riannerianne schreef op 17 juni 2014 @ 23:01:

[...]

Interesseert me geen biet eigenlijk. Ik vind het alleen maar dieptriest. De ins en outs zijn bijzaak.

Ja, eens.

Maar jij bent hier niet alleen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zit hier omdat het me erg aan het hart gaat en ik er steeds mee bezig ben emotioneel gezien. In tegenstelling tot andere fora lijkt men hier wat intelligenter met de situatie om te gaan.

Ik voel me machteloos, maar blijf ook zoeken naar informatie waarmee ik mezelf gerust kan stellen. Het lijkt echter alleen maar erger te worden.

Op haar facebook kun je met redelijk denken zeker niet terecht.vandaar hier....
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 23:02:

[...]

Okeee.

En wie ben jij?

Je weet dus ook van de hoed en de rand. Ik ben van de doorrookte boeken ensooow..
quote:Enn schreef op 17 juni 2014 @ 23:00:

[...]

Ja, heel vervelend lezen vind ik dat.

Jij vind mij zo wie zo vervelend lezen he?

" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 23:02:

quote]diamond-gloss schreef op 17 juni 2014 @ 22:59:

[...]

X-D[/quote]

Nu boven en onder de quoteTe warrig
quote:diamond-gloss schreef op 17 juni 2014 @ 23:03:

[...]

Ik ben van de doorrookte boeken ensooow..

Ligt het nou aan mij, of praat ze een beetje beneveld in interviews?

Anyway, de moedermaffia leeft zich heerlijk uit op FB. Eindelijk een doel in het leven!
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 23:04:

[...]

Nou. Que?
quote:Mopsie41 schreef op 17 juni 2014 @ 23:05:

Ligt het nou aan mij, of praat ze een beetje beneveld in interviews?

Anyway, de moedermaffia leeft zich heerlijk uit op FB. Eindelijk een doel in het leven!Dan komen we bij Roddels en speculatie over haar vermeende drugs gebruik
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 23:04:

[...]

Nee, ceauwieceuau wel een reller.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Mopsie41 schreef op 17 juni 2014 @ 23:05:

Anyway, de moedermaffia leeft zich heerlijk uit op FB. Da's niet de moedermaffia, maar de bijstandsmoedersmaffia.
Moeder d'r FB is dicht of anders of opgeschoond..............
Er zou ook iets in nieuwsuur komen, roept moeder. Blijkbaar komt het niet en dat is nu de schuld van 'de overheid' die hier een stokje voor steekt. Alsof dit echt de allergrootste misstand ooit is en er daarom censuur wordt toegepast. Kritisch vermogen van die fb-massa is wel heel treurig.
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 23:07:

Moeder d'r FB is dicht of anders of opgeschoond..............Nee nog duidelijk te volgen
quote:chantal31 schreef op 17 juni 2014 @ 19:54:

Doordat ik een jaar geleden het contact met haar heb verbroken uit zelfbehoud (ik zou er zelf aan onderdoor zijn gegaan), zag ik pas dat dit aan de hand was toen ik Hart van Nederland keek gisteravond.

Ik heb de hele nacht liggen piekeren. Had ik haar kunnen helpen? Had ik dit kunnen voorkomen?

Ik ben ervan overtuigd dat dit niet zo is. In haar (volgens mij) borderline stoornis zal zij zich altijd omringen door mensen die het met haar eens zijn. Iemand die tegen haar ingaat is al snel de vijand, en zal niet tot haar doordringen.

Je ziet dit ook nu gebeuren, ze omringt zich met mensen die haar overtuiging voeden. Mensen die haar dwingen tot zelfreflectie zullen worden verwijderd uit haar krijgen.

Irme is geen slecht persoon. Ze heeft een hart van goud, en zal voor mensen waar ze van houdt door het vuur gaan. Ze is inderdaad heel intelligent, wel bespraakt en charmant, waardoor er altijd mensen zullen zijn die haar geloven en haar willen beschermen. Soms tegen beter weten in en ten kosten van henzelf.

Chantal, jij bent een vriendin die ik nu graag bij haar had gezien. Om haar écht te steunen, haar te beschermen tegen deze gekte. Dan was het misschien niet zover gekomen.... Maar zoals je al zei, ze luistert niet, gaat gewoon haar eigen gang. Al vanaf haar 13e uit huis (zoals ze zelf verteld in de aangifte vanmiddag). Jij, ik, de buren, familie én vrienden kunnen haar helemaal niks vertellen nu. Ze zit gewoon in haar 'ding' en al die zg positieve aandacht is allemaal negatieve energie die ze nu niet kan gebruiken....

Ik maak me zorgen om haar gezondheid, echt waar. Ze slaapt bijna niet, leest én liked bijna alle berichten op 2 (!) fb sites en ze is vreselijk hyper. Hoe houdt ze dit toch vol?

Moeder d'r FB is dicht of anders of opgeschoond..............En ineens weer open........
quote:riannerianne schreef op 17 juni 2014 @ 23:07:

[...]

Da's niet de moedermaffia, maar de bijstandsmoedersmaffia.

9 van de 10 zelf ook uit het klantenbestand van jeugdzorg zo te lezen...

Werkelijk wat een vertoning daar op die pagina..

Moeder d'r FB is dicht of anders of opgeschoond..............Ik kan nog gewoon kijken.
quote:nucky schreef op 17 juni 2014 @ 23:08:

Er zou ook iets in nieuwsuur komen, roept moeder. Blijkbaar komt het niet en dat is nu de schuld van 'de overheid' die hier een stokje voor steekt. Alsof dit echt de allergrootste misstand ooit is en er daarom censuur wordt toegepast. Kritisch vermogen van die fb-massa is wel heel treurig.

Het zou ook komen in het vragen uurtje vanmiddag,

Nope.
ff lachen met Patries;

We kunnen facebook op deze manier ook gebruiken inplaats van het constant over ons zelf te hebben ,hoe goed we zijn en hoe leuk en geweldig we het hebben ,van die mensen word ik ook zo missellijk af en toe met hun "make believe world " bah !

En dan verder scrollen naar haar eigen 'make believe world'

Pareltje!
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 23:06:

[...]

Dan komen we bij Roddels en speculatie over haar vermeende drugs gebruikTja, het viel me op. Wil niet zeggen dat ik het bij het rechte eind heb.
Mopsie: wellicht emotioneel? Aangeslagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven