Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Bij ijskast denk ik juist aan een vriezer.

Koelkast houdt dingen koel. Ik vind ijskast maar raar.

Ik ergerde mij vanochtend aan het vreselijke kuchje van de persoon achter mij in de bus. En bij elk kuchje kwam er een smerige walm ochtend mond lucht mee.. Jakkie
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 06 april 2014 @ 20:20:

Ik erger me eraan als mensen 'eind-ennen' (ik zou echt niet weten hoe je zoiets schrijft) uitspreken. Dus: menseNNN moeteNNN daar eens gauw mee ophoudeNNNN.

Ik kom uit een regio waar de eind-'n nog niet uitgestorven is. En ik erger me dood aan een nieuwslezeres die dan zegt:

Wuh moetuh met zuh alluh bezuiniguh.
quote:mitsig schreef op 06 april 2014 @ 20:35:

Ik erger me aan mensen die onnodig veel spaties gebruiken. De laatste tijd zie ik het ook vaak in vacatures, dan staat er bijvoorbeeld: 'klanten service medewerker' in plaats van 'klantenservicemedewerker'.

Hou toch op met je 'schimmel infectie', 'dokters assistente' en 'achter ham'. Schimmelinfectie. Doktersassistente. Achterham.De Engelse ziekte noemt men dat. En ik vind hem ook heeeeeeeel erg!
quote:Mies85 schreef op 06 april 2014 @ 20:41:

Mitsig ken je deze site? http://www.spatiegebruik.nl/voorbeelden.phpIk kende hem nog niet, maar ik vind hem geweldig!
Werkzaamheden naar het buitenland uitbesteden, offshoring noemen.

India, Polen of Roemenië zijn gewoon on shore hoor.

Die hebben geen programmeurs ergens op een booreiland zitten.

En dat rolschaatsen waarvan de wielen in een rijtje staan op eens skates heten. Ook dit zijn gewoon rolschaaten.

Skates is engels voor schaatsen.
Heerlijk topic dit!

Ook al moet ik toegeven dat ik aan sommige ergenissen wel schuldig ben..

Ik heb er ook nog wel een paar!

- Mensen op de weg die zien dat je op de linker baan harder aan komt rijden toch die auto er nog even voor gooien

- Mensen die bijvoorbeeld eerst zeggen, ik vond dat echt een leuke film wat vind jij? Nou ik vond het niet zo heel erg leuk. En dan vervolgens tegen je zeggen nee nee ik vond hem ook niet heel erg goed hoor (snap je? heel storend).

-Mensen die verwachten dat je alles wel even voor ze doet (dat doe jij toch wel even? of: dat is wel goed toch) Zeg dan nog maar eens nee.

- Mensen die op drukke plekken gaan duwen (trein, metro of bus).

- Mensen die bij het zien van het bedrag bij de kassa al hun boodschappen nog eens af gaan, want ja het kan nooit zo duur zijn.

- En natuurlijk niet vergeten, de types die altijd alles erger hebben dan jou. Oh ja dat had ik ook ! Alleen bij mij...

Arrgh

Meer zou ik even niet meer weten
quote:dammes3 schreef op 11 april 2014 @ 14:01:

Foutief gebruik van het woord doen. Ik doe de was ophangen. Nee, je doet de was en je hangt 'm op. Doe jij dat eens wegzetten voor mij. Nee, wil/ kun je dat voor mij wegzetten.

Aaarrrrgghhhh............... Dat vind ik dan juist weer lief klinken... Ik heb het opgepikt in Brabant en ik zeg soms met opzet dingen als "doe eens opschieten!"
quote:kabinet schreef op 11 april 2014 @ 16:08:

[...]

Onze nieuwe teamleider sloeg dus allemaal van dat soort taal uit bij zijn kennismakings 'meet-and-greet' (daar begon het al mee).

Ik kreeg echt heel erg de slappe lach. Heel erg. Ongegeneerd, tranen-over-mijn-wangen de slappe lach. En toen hij vroeg waarom dat was zei ik dat het echt net Jiskefet ofzo was, zoals hij praatte . En het was echt niet mijn bedoeling, maar het hele team lag daarna in een deuk. Plus voor de manager: hij lag ook gevouwen. En heeft daarna alleen maar normaal Nederlands gepraat Oh, wat heerlijk dat daar zo goed op gereageerd werd! Ik ben ook zwaar allergisch voor managementtaal. Zo werd er op een gegeven moment tegen mij gezegd: je hebt geen probleem, maar je hebt een uitdaging. Mijn antwoord: als ik de Mount Everest wil beklimmen heb ik een uitdaging. Als ik wil werken en mijn pc doet het niet, heb ik een probleem!
quote:Lotte35 schreef op 14 april 2014 @ 15:58:

[...]

Oké, maar mijn moeder doet dan weer het andere uiterste. Die maakt met niezen zo'n kabaal, dat het hele winkelcentrum verschrikt opkijkt. Ze schreeuwt er een soort bij. Uiteraard heb ik haar gevraagd of ze dit niet meer wil doen, maar ze kan niet anders, zegt ze.

Dus lachen we er maar om.

Mijn moeder is een schat Ik zag het helemaal voor me! Helaas nies ik ook wel eens zo luid dat mijn man er van schrikt, echt zo van haaaaaTSJOE.
quote:xchan__ schreef op 17 juni 2014 @ 14:06:

- Mensen die bijvoorbeeld eerst zeggen, ik vond dat echt een leuke film wat vind jij? Nou ik vond het niet zo heel erg leuk. En dan vervolgens tegen je zeggen nee nee ik vond hem ook niet heel erg goed hoor (snap je? heel storend).

Haha, net als die twee oude zeurmannetjes uit de Muppetshow. Het eindigt met BOE !
quote:marilyn82 schreef op 17 juni 2014 @ 11:14:

Ja Starshine dat klopt wel. Wat echter vergeten wordt is dat de pleuro een hele andere munt is met een andere waarde...

(cijfer-nerd)

ja precies, 5 euro nu heeft een hele andere waarde dan 5 euro in 2002. Bovendien vind ik 10 gulden veel duurder aanvoelen dan 10 gulden toen. (maar 5 euro voor een maaltijdsalade blijft hoe dan ook belachelijk duur )
Ik woon in een achterstandswijk en ik kan me de laatste tijd zo ergeren aan de troep op straat. Maar eerlijk gezegd vind ik dat geen onbenullige ergernis. Ik snap ook niet dat de gemeente niet wat prullenbakken neerzet in de wijk. Nu zijn er alleen ondergrondse containers waar je een pasje voor nodig hebt.
quote:noreservations schreef op 17 juni 2014 @ 13:41:

En dat rolschaatsen waarvan de wielen in een rijtje staan op eens skates heten.typo of ook last van de spatieziekte?
Een zin die halverwege ineens een octaaf ofzo naar beneden afbuigt, en dat de stem dan kraakt, omdat ze zo laag niet kunnen praten. Een fenomeen dat vlgs mij is overgewaaid uit Amerika. Vooral door tienermeisjes. VRE-SE-LIJK als je daar eenmaal op gaat letten...!!
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 juni 2014 @ 17:00:

Mensen die op de IJsselbrug plotseling van hun fiets stappen om eens uitgebreid van het uitzicht over de rivier te gaan genieten, zonder eerst even achterom te kijken of hun afstapperij wel convenieert. Zeker met mooi weer moet ik drie keer per dag spoorslags van mijn fiets springen vanwege zo'n mislukte natuurliefhebbert. En het is dat ik zo'n extreem vredelievend persoon ben, anders zou ik ze zo de IJssel in flikkeren zodat ze die ook eens van dichtbij kunnen bewonderen. De emmers.
never a failure, always a lesson
quote:sabrina73 schreef op 17 juni 2014 @ 13:14:

Ik erger me ook aan mensen die anderen veroordelen zonder kennis van zaken.

+ zeshonderdmiljoen...

Als we het toch over taal hebben: mensen die 'does' zeggen ipv douche.

Starshine: mee eens. Zeker omdat er niet eens zoveel inzit.

Ik haal die dingen zelden en als ik ze wel haal dan vind ik dat ik het net zo goed zelf had kunnen maken...
Verschillende (onbenullige) ergernissen:

* een vriendin die het steevast heeft over de 'luns' (lunch) en dus ook vraagt of ik kom lunsen...

* ik erger me aan mezelf als ik weer eens wakker wordt van mijn eigen gesnurk

* mensen die niet snappen dat ik, hoewel ik een visuele handicap heb, niet gek ben en gewoon zelf vragen kan beantwoorden ("en wat wil die mevrouw drinken" )! O nee, eigenlijk is dat een enorme ergernis.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...
Dat ze in elke winkel happy haaalllllooooo roepen tegenwoordig.

Mensen die keihard over zichzelf praten in een restaurant
Zon wijf wat heel lang tegen de Cassiere blijft kletsen ondanks dat er mega rij staat.

Uren grabbelen naar kleingeld bij de kassa ggrrr

Engelse woorden compleet verkeerd uitspreken
Doorrijders bij een zebrapad

Autocorrect die steeds mijn woorden verkeerd invult gggrrrr
quote:LunaLoona schreef op 17 juni 2014 @ 13:32:

[...]

Ik kom uit een regio waar de eind-'n nog niet uitgestorven is. En ik erger me dood aan een nieuwslezeres die dan zegt:

Wuh moetuh met zuh alluh bezuiniguh.+1
Waarom zegt tegenwoordig elke winkelbediende en ober 'Helemaal goed!'? Verschrikkelijk vind ik het.

Ik woon al 15 jaar niet meer in NL en zo ongeveer het laatste jaar valt het me op als ik er op bezoek ben. Als ik iets bestel in een restaurant: "Helemaal goed!". Als ik iets betaal in een winkel "Helemaal goed!". En dat werkelijk overal.

Alsof ik een beetje zwakzinnig ben en net iets heel knaps heb gepresteerd.

(ik weet niet of dit in heel NL wordt gezegd, iig wel in de oostelijke helft)
quote:zoembaya schreef op 19 juni 2014 @ 15:02:

Waarom zegt tegenwoordig elke winkelbediende en ober 'Helemaal goed!'? Verschrikkelijk vind ik het.

Ik woon al 15 jaar niet meer in NL en zo ongeveer het laatste jaar valt het me op als ik er op bezoek ben. Als ik iets bestel in een restaurant: "Helemaal goed!". Als ik iets betaal in een winkel "Helemaal goed!". En dat werkelijk overal.

Alsof ik een beetje zwakzinnig ben en net iets heel knaps heb gepresteerd.

(ik weet niet of dit in heel NL wordt gezegd, iig wel in de oostelijke helft)

Kom naar het westen; hier hoor ik het in winkels eigenlijk nooit.

Ik heb wel een kennis die alles altijd 'helemaal leuk' vindt. Ook best ergerlijk
quote:sabrina73 schreef op dinsdag 17 juni 2014 13:23 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="spruit2014 in "Onbenullige ergernissen"" class="messagelink">spruit2014 schreef op 06 april 2014 @ 21:55</a>:</b>

Haha, zeuven in plaats van zeven zeggen :p</div></blockquote>Wij zeggen voor de grap wel eens neugen of eun. Het slaat echt nergens op zeuven. Als je dat vindt snap je de regel niet.
Soms kijken wij een programma dat we gemist hebben naderhand op de computer.

En telkens als we net zitten te kijken, gaat onze ene hond de andere hond uitdagen. Hij maakt dan vreselijk veel lawaai, en natuurlijk kunnen wij dan niets meer van het programma verstaan. Er wordt dan ook regelmatig op de pauzeknop gedrukt
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven