Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
http://youtu.be/OWSmsETiEW0

Kijk bij 8.45 minuut

http://youtu.be/mzeR7_eUut8

Paar vlucht weg voor BJZ naar Lommel

http://youtu.be/oTr8tW3IYC0

Maar dit is geen Irme en geen Hansje, maar toch....

http://youtu.be/1qqvZNo-GOA

Triest, Het is geen Irma en geen Hansje, maar toch..

http://youtu.be/Mae8SUvsXkg

Ouders onterecht van kindermishandeling verdacht.

antw MM: Het gaat nu alleen nog maar over reactie's op de Facebookpagina van Irme en een mogelijk borderlinestoornis.alsof ze die zelf bestelt heeft bij de Wehk*mp.

Terwijl andere BJZ-afdelingen de aanpak van deze uithuisplaatsing bekritiseerden, en velen kippenvel kregen bij deze pijnlijke beelden word er voorbij gegaan aan de aanpak van BJZ.

Hier boven enkele filmpjes van ouders/kinderen die getraumatiseerd zijn door een onterechte aanpak. Waarom kan de aanpak in België wel normaal verlopen en in Nederland zo onmenselijk?
LOEP ME MAAR aub.
Goedemorgen allen!

Nou, het is weer begonnen op FB.

Verbazingwekkend ook, hoeveel vrouwen die haar bijvallen óók te maken hebben met een psychopatische, narcistische ex........

Dat ze er zelf de benen voor hebben gespreid, daar hebben we het dan maar niet over.

Ze vinden zichzelf allemaal heel bijzonder en speciaal, want ze zijn "mama"!

Dat alles wat ademt zich kan voortplanten, staan ze niet echt bij stil....

Kortom, we maken ons weer op voor een dagje hysterie. Ze is alweer linkjes aan het delen, en de meute reageert en liked er alweer op los............
Lieve *weggehaald door mopsie*.....2 jaar geleden heb je mij maanden bijgestaan als slachtoffer van Narcistisch misbruik. Je hebt voor mij een hulpbrief geschreven aan de rechters. Helaas hebben zij niet geluisterd naar mijn hulpvraag. Ik heb verzocht om een gedwongen psychiatrisch onderzoek af te nemen bij mijn ex. Ook heb ik dit bij mijzelf gedaan. Helaas heeft het allemaal niet geholpen. Ik maak mij in de toekomst hard voor een verandering in de wet, die het mogelijk maakt om WEL dit soort onderzoeken af te dwingen in geval van nood door ernstig misbruik. Zou je er graag bij hebben in onze partij in de toekomst: H-A-N-S HANS Hulp Aan Nederlandse Slachtoffers

Waanzin.
Je hebd echt gelijk ! Maar ik weet zeker laayer als hansje grooter is dad hij dan zecht van mama dankje wel voor alles wat je hebd gedaan ! En jeugd zorg moet nu al lang zie. Wat voor goede moeder je bend nog effe vop houden xxxx

een paar seconden geleden · Vind ik leuk

Dat mens is werkelijk psychisch niet in orde..

De afgelopen jaren heb ik helaas 1 ding geleerd...narcisten/psychopaten en pathologisch leugenaars moet je altijd 1 stap voor zijn, bij deze!! Ik weet wat ik doe en gisteren bij de politie ALLE steun gekregen voor mijn actie's die ik nu gedaan heb tot nu toe. Alles in de openbaarheid brengen is onze enige redding, ik heb het juiste gedaan anders was ik mijn kind voorgoed kwijt geweest!! Trust me. Het is niet leuk om alles in de media te moeten brengen vooral voor Hans, maar het is nog veel erger als mijn zoon zijn mama moet missen door leugens van een psychopaat.

En Jeugdzorg..........

Als Hans morgen niet terug mag naar zijn mama word mijn zoon ernstig beschadigt. Dat blijkt wel uit het feit dat hij in 6,5 jaar nooit langer als 1 nachtje bij mij vandaan is geweest en hij afgelopen zondag een kwartier lang huilend aan de telefoon zat met mij, en zei: " mama ik kan niet sterk blijven, ik hou het niet vol mama, ik kan jou niet missen mama" Elke dag dat mijn zoon bij mij vandaan word gehouden is extreme vorm van kindermishandeling. Ik ben namelijk de enige persoon op deze wereld waar dit mannetje zich veilig en geliefd voelt. Wil daar alles voor doen als hij maar terug mag naar zijn mama....
Jammer dat er een kind bij betrokken is want eigenlijk is het hele theater om je een breuk over te lachen.
Hansje moet tegen dat mens beschermt worden en zij ook tegen zichzelf..

Manmanman wat een aandachtshoer..
Zou die vrouw weleens slapen? Het gáát maar door en door en door.
quote:Mopsie41 schreef op 18 juni 2014 @ 07:09:

Je hebd echt gelijk ! Maar ik weet zeker laayer als hansje grooter is dad hij dan zecht van mama dankje wel voor alles wat je hebd gedaan ! En jeugd zorg moet nu al lang zie. Wat voor goede moeder je bend nog effe vop houden xxxx

een paar seconden geleden · Vind ik leuk

OMG!

Een garnaal heeft nog een hoger IQ dan alle 10 000 'vrienden' van moeders bij elkaar!
Eigenlijk heb ik zin om gewoon eens te reageren met "mens doe normaal!"
Goedemorgen, eerst ff snel 8 bladzijden hier teruggelezen ( ik slaap wel) lijkt wel of dat mens niet slaapt pfffff ze heeft echt de hele nacht gereageerd. Denk dat ze doodsbang is dat mensen de waarheid posten op haar FB ,en dat ze dan ligt te slapen en het niet kan verwijderen ofzo. Inmiddels is het echt een reallife soap geworden, denk zelfs dat Joop van de ende geintreseerd gaat zijn.Arme Hans
quote:matroesjka_ schreef op 18 juni 2014 @ 07:35:

Eigenlijk heb ik zin om gewoon eens te reageren met "mens doe normaal!"

Probeer het maar, gewoon om te zien hoe ver je komt.

"het volk" heeft vannacht de hooivorken geslepen,

En is er wel weer even klaar voor.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
OMG nou post ze een mail van haar ex op FB,

Heb een mail waarin mijn ex het volgende schrijft: "Mijn leven is al een hel vanaf mijn geboorte (door zijn eigen ouders) op de momenten met jou na! Nu ik ook jou nog kwijt ben in mijn leven vraag ik me af wat mijn leven nog voor zin heeft!!! "

iedereen reageert als ware het een mail van vannacht.... reageert ze met, nee deze mail heeft hij me gestuurd toen ik hem heb verlaten....... pppffffff lekker relevant of niet
quote:yasmijn schreef op 18 juni 2014 @ 07:26:

Zou die vrouw weleens slapen? Het gáát maar door en door en door.

Vannacht om 2.45 uur heeft ze ook gepost ( ik heb bij gelezen)

Dat kan natuurlijk nooit zo blijven.

Dit is een ware uitputtings slag.

Vandaag krijgen we weer een filmpje.

Althans een gesprek wat zij voert tegen de spiegel,

Want laten we wel zijn nergens hoor je het jongetje,

Terwijl je doorgaans de stem op achtergrond kunt horen

Het neemt linke vormen aan daar!

het gaat al lang niet meer om Hans

Triest
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:matroesjka_ schreef op 18 juni 2014 @ 07:35:

Eigenlijk heb ik zin om gewoon eens te reageren met "mens doe normaal!"Dan wordt je geblokkeerd en ben je haar ex of 1 van zijn vrienden.
quote:janniebuist schreef op 18 juni 2014 @ 07:44:

OMG nou post ze een mail van haar ex op FB,

Heb een mail waarin mijn ex het volgende schrijft: "Mijn leven is al een hel vanaf mijn geboorte (door zijn eigen ouders) op de momenten met jou na! Nu ik ook jou nog kwijt ben in mijn leven vraag ik me af wat mijn leven nog voor zin heeft!!! "

iedereen reageert als ware het een mail van vannacht.... reageert ze met, nee deze mail heeft hij me gestuurd toen ik hem heb verlaten....... pppffffff lekker relevant of nietOMG
Nou moe....

Zou ze hier nog komen rellen?
Er zaten zo'n 20 handlangers van pa tussen mijn vrienden, heb alle ip adressen kunnen achterhalen, er word volgende week aangifte gedaan, allemaal nepprofielen uit jawel Belgie....

Is dat überhaupt mogelijk?

Via Facebook Ip check doen?
quote:matroesjka_ schreef op 18 juni 2014 @ 07:50:

Nou moe....

Zou ze hier nog komen rellen? Dat denk ik niet ze vind hier weinig tot geen bijval natuurlijk
quote:matroesjka_ schreef op 18 juni 2014 @ 07:50:

Nou moe....

Zou ze hier nog komen rellen? Misschien kan je even een linkje naar hier doen op haar feestboekpagina?
Dan zeggen we dat ze haar vriendjes ook mee mag nemen voor bijval.
Nee joh, dit is niet mogelijk. Om echt achter adressen te komen heb je hele goede speurders nodig. Op straatniveau wil nog wel eens lukken. De politie kan evt nog dieper graven maar nog steeds heel moeizaam hoor. En aangifte waarvan? Van gemene dingen zeggen op Facebook? Van nepprofielen aanmaken? Virtueel pesten? Ze zien ze aankomen. Ik denk dat velen inmiddels aangifte tegen haar en haar volgelingen kunnen doen - van bedreiging.

Mogge trouwens
Morguh dropje...
Kan jij een ip check doen op de facebook van een vriend in jou vriendenlijst? nee!! dat is niet mogelijk. het is niet voor niets dat sommige mensen bij laster zo veel werk moeten doen om de laster ( en dan heb ik het over echte ) te laten verwijderen. Ik heb 1 x hier mee te doen gehad, iemand had een foto van mij gebruikt en een nep FB account aangemaakt, het heeft 3 week en vele mails met FB geduurd voor ze me geloofden en het verwijderd is. De politie lachte me uit toen ik daar kwam, ze zeiden dood leuk''los het maar op met de helpdesk van FB'' dus ik geloof haar niet!!!

En die opgenomen telefoongesprekken is een ingestudeerd riedeltje, er zit geen zoon aan de lijn, ik geloof er niets van
ohhhh iemand reageert nu op de mail op haar fb

Meende dat je niks meer op social media wou plaatsen ? Nu ga je ook nog je exs emails van jaren terug erop plaatsen zo krijg je verwarrin lijkt me! Uiteraard hoop ik dat Hans bij je terug komt maar steek je energie niet in Facebook wat je nu doet is met modder gooien en dit word tegen je gebruikt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven