Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Brrr ik blijf het engig vinden die massahysterie op moeder's FB.

Ben overigens benieuwd hoe lang dit gaat duren allemaal. Het zal echt niet met een paar weken opgelost zijn. Al denkt moeder morgen Hans weer in huis te hebben.

Iemand nog een pannekoek voor me
Net wakker en gekeken op de FB van Irme. Het wordt erger en erger he
Nou idd. Dat die moeder zo is is een ding, maar dat ze zo veel groupies heeft...mein Got.
quote:fryskhynder schreef op woensdag 18 juni 2014 07:50 Er zaten zo'n 20 handlangers van pa tussen mijn vrienden, heb alle ip adressen kunnen achterhalen, er word volgende week aangifte gedaan, allemaal nepprofielen uit jawel Belgie....

Is dat überhaupt mogelijk?

Via Facebook Ip check doen? Natuurlijk niet en welk strafbaar feit pleeg je als je een nepprofiel aanmaakt? Juist... Geen enkel.
Neemt toch echt ongezonde vormen aan?! Dat dit niet gestopt wordt, door wie dan ook..
Nou ja.. dat dus..
Ik denk dat ze morgen finaal afglijd,

Als ze er mee geconfronteerd word dat ze haar kind niet mee naar huis krijgt.

Ze slaapt amper, want stel dat er iemand iets post,

wat " niet naar de zin is " Dan moet ze ingrijpen.

Ze word ook overmoedig, We hebben haar werkelijke aard even mogen zien gisteren. Het komt gewoon niet goed
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Donderdag wordt er weer een flinke stapel pannenkoeken gebakken!!
Daar ben ik ook bang voor, wat gebeurt er morgen.. Ze gelooft er zo heilig in dat het jongetje weer thuiskomt, beangstigend. Want dat gaat nog een hele tijd duren.. En terecht!
Nou ja.. dat dus..
Vergeet niet zij moet hem redden he?

Hansje is het enige wat telt voor mij, ik denk dat ik door dit alles te doen mijn zoon gered heb!!!!! ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken nu...en dat is wat telt en niets anders....Hansje love you..........hoop dat je ooit heel trots zult zijn op mama die haar leven voor je heeft gegeven! in alle opzichten het word tijd dat je nu maar eens gelukkig word en niet meer kapot gemaakt word door anderen, daar vecht mama voor! hou je sterk kanjer!!!!!!!!!!!!!!
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "

Ik weet zeker dad jij geen hoer bend maar als hij zo zen kind terug wel dan is hij bij jou aan het verkeerden aderes nieks van hem aantreken en niet opreageren en als dalijk hansje bij jou is is alles weer helemaal gied dan heb jij jou leven weer compleet xxx
Ikvind het verschrikkelijk vooor Hans. Hij heeft de eerste jaren van zijn leven dit gedrag van moeder mee moeten maken. Dan heb je geen gezonde basis.
quote:byhzy schreef op 18 juni 2014 @ 08:29:

Donderdag wordt er weer een flinke stapel pannenkoeken gebakken!!

Wat weggespoeld gaat worden met liters Schultenbrau

waarna er heel veel mensen een "oepserdepoeps" - bedankt eerdere poster voor deze term- baby gaan maken

gewoon, Omdat dat kan
quote:bloosje schreef op 18 juni 2014 @ 08:30:

Daar ben ik ook bang voor, wat gebeurt er morgen.. Ze gelooft er zo heilig in dat het jongetje weer thuiskomt, beangstigend. Want dat gaat nog een hele tijd duren.. En terecht!Nou dit idd want in die stukken van jeugdzorg staat ook te lezen dat het jochie het gedrag van zijn moeder kopieert en in zijn gedrag door moeder aangemoedigd wordt.
quote:diamond-gloss schreef op 18 juni 2014 @ 08:33:

Ik weet zeker dad jij geen hoer bend maar als hij zo zen kind terug wel dan is hij bij jou aan het verkeerden aderes nieks van hem aantreken en niet opreageren en als dalijk hansje bij jou is is alles weer helemaal gied dan heb jij jou leven weer compleet xxx
Weet je, het is gewoon in-en in triest. Voor alle partijen.

Ik word er eigenlijk een beetje verdrietig van.

Kan alleen maar hopen dat het jongetje kans krijgt op een gezonde ontwikkeling en dat de massahysterie enigszins snel dooft (al heb ik daar een hard hoofd in)
Echt die Irme spoort serieus niet en ik hoop dat de rechter morgen een verstandige beslissing neemt.

Irme van der Heijden Nee weet niet waar mijn zoontje is, heb hem 2 keer gesproken huilend en wanhopig aan de telefoon en het ligt morgen aan de rechter of deze ons genade geeft tegen het misbruik van mijn ex en Jeugdzorg. That's it en Hans mag mij vanmiddag om 16 uur weer bellen. Helaas gaat dat weer heel erg moeilijk zijn omdat Hans en ik 1 zijn geworden de afgelopen jaren en mijn leven in het teken stond van mijn zoon. Hij kan dus niet zonder mij en is overstuur als hij aan de telefoon is omdat hij mij vreselijk mist. Kind heeft dus trauma op trauma op trauma te verduren gehad de afgelopen jaren en vooral deze laatste weken!
En we kunnen weer een nieuwe diagnose hier toevoegen op Viva

Grandiose delusions (GD) or delusions of grandeur

Joh ik heb me al 5 jaar staande weten te houden tegenover de meest vreselijke dingen dus ik kan me prima inhouden hoor, geen probleem. Ik laat me niet gek maken heb ik wel bewezen, ben open, eerlijk,, standvastig, een goede moeder, sterk, krachtig, en een TOP moeder die vecht voor haar kindje en niet zal rusten voor hij terug is! Dat is wie Irme is en niemand maakt mij nog gek! TROTS OP MEZELF
"Pa spreekt erover dat hij zoontje 5 jaar niet gezien heeft. Kind is nu bijna 7. Het lijkt mij dat als dit waar is, dat zoon (gelukkig of in moeders geval; helaas) weinig échte (en daar bedoel ik dus totale ) herinneringen heeft van mishandeling (wel gevoelens van dreiging, angst of pijn). Dus het mishandelen van H is dan idd in handen van moeder, door hem zo op te fokken en hem afhankelijk van haar te maken en haar frustratie als een angst tegen hem gebruikt."

Als pa kind 5 jaar niet heeft gezien, vind ik dat pa ook wel erg ver gaat. Ik sluit treiteractie van pa om moeder over de flos te halen echt niet uit hoor. En daar kun je ook echt heel erg in de war van raken. Maar goed.
Dat is het zeker ,

Laten we hoopen dat zij morgen zelf ook word terug gefloten,

Nog even en ze kunnen haar afvoeren met 5 Ml Haldol en een mooi wit jasje ...Zou mij niet verbazen

quote:koekske73 schreef op 18 juni 2014 @ 08:36:

Weet je, het is gewoon in-en in triest. Voor alle partijen.

Ik word er eigenlijk een beetje verdrietig van.

Kan alleen maar hopen dat het jongetje kans krijgt op een gezonde ontwikkeling en dat de massahysterie enigszins snel dooft (al heb ik daar een hard hoofd in)
Ik zie die rechter morgen voor me, die Facebook opent op een groot scherm: "Of Hansje naar huis mag? Mevrouw van der Heijden, wat denkt u nou zelf?"

Als we dachten dat het nu al een circus was; we ain't seen nothing yet!
waterval True

Maar wellicht heeft ze elke vorm van omgang gefrustreerd?

dan kan je als vader natuurlijk ook vrij weinig.

Maar je hebt wel een punt,

Open vizier is beter dan zo maar aannemen. -Wat daar gebeurd-
o god o god

Irme van der Heijden laat je niet zo gek maken moppie youre son youre one and fuck the rest! en delete al die negatiefe mensen als ze je toch alleen maar wille toevoegen om te nieuwschierigen!! xx
quote:topdropje schreef op 18 juni 2014 @ 08:44:

Ik zie die rechter morgen voor me, die Facebook opent op een groot scherm: "Of Hansje naar huis mag? Mevrouw van der Heijden, wat denkt u nou zelf?"

Als we dachten dat het nu al een circus was; we ain't seen nothing yet!Dan w.s niet door haar, Lijkt mij dat ze bijna is uitgeput
erg he? diamond-gloss

Niveautje daar
quote:Mopsie41 schreef op woensdag 18 juni 2014 07:07 <i>Lieve *weggehaald door mopsie*.....2 jaar geleden heb je mij maanden bijgestaan als slachtoffer van Narcistisch misbruik. Je hebt voor mij een hulpbrief geschreven aan de rechters. Helaas hebben zij niet geluisterd naar mijn hulpvraag. Ik heb verzocht om een gedwongen psychiatrisch onderzoek af te nemen bij mijn ex. Ook heb ik dit bij mijzelf gedaan. Helaas heeft het allemaal niet geholpen. Ik maak mij in de toekomst hard voor een verandering in de wet, die het mogelijk maakt om WEL dit soort onderzoeken af te dwingen in geval van nood door ernstig misbruik. Zou je er graag bij hebben in onze partij in de toekomst: H-A-N-S HANS Hulp Aan Nederlandse Slachtoffers</i>

Waanzin. Knetter gek! Echt waar
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven