Cerazette minipil ervaringen
woensdag 2 april 2014 om 23:47
Ik heb al maanden last van wat hevigere menstruaties, ik gebruik al jaren geen anti-conceptie, maar met de huisarts overlegd en gaf me cerazette.
Wie heeft ervaring met deze minipil ? T zou echt een stuk beter moeten worden en kan zelfs wegblijven.. ik hoop op t laatste natuurlijk
Lees verschillende ervaringen, dus vandaar dat ik het zelf maar even vraag..
Wie heeft ervaring met deze minipil ? T zou echt een stuk beter moeten worden en kan zelfs wegblijven.. ik hoop op t laatste natuurlijk
Lees verschillende ervaringen, dus vandaar dat ik het zelf maar even vraag..

maandag 9 juni 2014 om 07:34
Ik heb Cerazette een half jaar gebruikt maar moest helaas stoppen daar mijn haar heel erg begon uit te vallen. Er is contact geweest met de fabrikant en deze liet weten dat dit inderdaad door deze pil kon komen en dat ik er mee moest stoppen. Jammer want ik had geen bloedingen meer en ook verder geen andere bijwerkingen. Voor mij dus de ideale oplossing voor al mijn menstruatieklachten. Maar ja ik wilde ook niet het risico lopen dat ik geen haar meer over hield! Hebben andere hier helemaal geen last van??
maandag 9 juni 2014 om 07:56
Ik heb deze pil heel kort geslikt en ben toen weer gestopt. In die 8 weken heb ik 7 weken en 6 dagen gebloed, veranderende mijn karakter in dat van een heks, had ik een hoofd vol met puistjes en was mijn libido gedaald tot het absolute vriespunt. Niet dat dit laatste in de weg zat, mijn man vond me nl ook een heks en heeft me voor het eerst in een ellendig lang gynaecologen traject gevraagd om alsjeblieft met deze optie te stoppen. Overigens had ik met de mirena vergelijkbare klachten dus kennelijk werken eenzijdige hormonen niet voor mij.
maandag 9 juni 2014 om 08:03
donderdag 19 juni 2014 om 16:00
dinsdag 24 juni 2014 om 20:16
quote:snoopy92 schreef op 19 juni 2014 @ 16:00:
Hallo even een vraagje.
Ik ga binnenkort ook beginnen aan de minipil.
Het hoort erbij dat je niet of nauwelijks ongesteld wordt.
Zijn jullie dan niet elke maand bang dat je zwanger bent?
Ik ga deze pil gebruiken omdat ik geestelijk niet tegen een combinatie pil kan.
Ik hoop van jullie te horen
Net als de combinatiepil moet je ook de minipil op de juiste manier gebruiken dan hoef je je geen zorgen te maken over zwangerschap.
Bij de combinatiepil heb je trouwens een ontrekkingsbloeding, het is geen natuurlijke menstruatie.
Wat bedoel je met er geestelijk niet tegen kunnen? Depressieve klachten?
Succes!
Hallo even een vraagje.
Ik ga binnenkort ook beginnen aan de minipil.
Het hoort erbij dat je niet of nauwelijks ongesteld wordt.
Zijn jullie dan niet elke maand bang dat je zwanger bent?
Ik ga deze pil gebruiken omdat ik geestelijk niet tegen een combinatie pil kan.
Ik hoop van jullie te horen

Net als de combinatiepil moet je ook de minipil op de juiste manier gebruiken dan hoef je je geen zorgen te maken over zwangerschap.
Bij de combinatiepil heb je trouwens een ontrekkingsbloeding, het is geen natuurlijke menstruatie.
Wat bedoel je met er geestelijk niet tegen kunnen? Depressieve klachten?
Succes!
dinsdag 24 juni 2014 om 21:38
quote:Melodie74 schreef op 24 juni 2014 @ 20:31:
Hoe zit het met je libido als je deze pil slikt? Van de meeste pillen wordt ik frigide....
Kom je veel kilo's aan bij deze pil? En hoe zit het met stemmingswisselingen en hoofdpijn?
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar inderdaad. Al een aantal pillen geprobeerd maar ook altijd wel een van de bijwerkingen die jij noemt.
Het zal ook wel een kwestie van proberen blijven omdat iedereen anders reageert maar toch wel interessant om wat ervaringen te lezen.
Hoe zit het met je libido als je deze pil slikt? Van de meeste pillen wordt ik frigide....
Kom je veel kilo's aan bij deze pil? En hoe zit het met stemmingswisselingen en hoofdpijn?
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar inderdaad. Al een aantal pillen geprobeerd maar ook altijd wel een van de bijwerkingen die jij noemt.
Het zal ook wel een kwestie van proberen blijven omdat iedereen anders reageert maar toch wel interessant om wat ervaringen te lezen.
maandag 30 juni 2014 om 23:52
ik ben ondertussen bezig met de 4e strip maar nog vrijwel dagelijks rommel/bloed. niet heel erg, maar toch hinderlijk . (ook voor de sex natuurlijk) libido is niet verlaagd. Wel wat emotioneler. En wat aangekomen denk ik. Borsten zijn opgezet.
ik twijfel of t nog goed komt met deze pil ,dat ik niet meer ongesteld word..
ik wacht deze strip nog af en anders stop ik er mee. Dan liever 5 dagen heftig en de rest vd maand niks.. Baal wel, zou echt ideaal zijn
ik twijfel of t nog goed komt met deze pil ,dat ik niet meer ongesteld word..
ik wacht deze strip nog af en anders stop ik er mee. Dan liever 5 dagen heftig en de rest vd maand niks.. Baal wel, zou echt ideaal zijn