gekwetst door opmerking

19-06-2014 18:27 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje lees ik mee maar nog nooit iets gepost maar nu zit ik ergens mee en zou het graag even van me afschrijven...

Sinds een tijdje heb ik weer intensief contact met mijn ex, via facebook alleen. Vandaag maakte hij een grapje… dat ik wel genoeg geld zou hebben aangezien ik nooit uit huis ga. Normaal gesproken trek ik me niet zoveel van anderen aan maar dit heeft me toch best wel behoorlijk gekwetst. Hij ziet mij dus als een kluizenaar. En het klopt ook wel dat ik introvert ben maar ik spreek regelmatig af met (een paar goeie) vriendinnen maar voor de rest ga ik zelden uit. Voorheen hoorde ik dit wel vaker van mensen en heb destijds bij een studentenvereniging gezeten waar er veel gefeest werd, maar dat was niets voor mij. Sprake van echte vriendschap was daar ook niet, sprak ze nooit meer toen ik eenmaal weg was.

Maar waarom heeft deze opmerking mij nou zo gekwetst? ik weet het niet… vaak zie ik stelletjes in groepsverband naar festivals gaan etc, veel gemeenschappelijke vrienden. Dat zie ik bij mezelf niet gebeuren en misschien voel ik me daardoor onzeker. Het heeft me iig best wel gekwetst dat hij het zo heeft gezegd. Hij woont trouwens in het buitenland.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Bedankt voor het lezen alvast!
Lekker boeiend wat een ex vindt. Als hij tevreden bent met je leven is dat toch prima?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hebt blijkbaar (nog) niet geaccepteerd van jezelf dat je geen ": feestbeest" bent ...
Misschien zou je ergens toch liever meer onder de mensen komen?

Wel een gekke opmerking, je kunt online ook veel geld uitgeven
Ik ken het wel dat opmerkingen van exen mij gekwetst hebben maar dat is jaaaaren terug. Tegenwoordig geef ik geen moer om andere mensen hun meningen over mij, en vooral die van mijn ex niet. Sterker nog, exen zeggen zulke dingen juist om je te kwetsen. Denk aan dat laatste 20 keer en tadaaaa je bekijkt het heel anders!
ja misschien is dat het wel, dat ik het nog niet heb geaccepteerd. Ik denk niet dat zijn opmerking was bedoeld om mij te kwetsen, het was gewoon ontzettend lomp en hij had het niet eens door denk ik. Maar ik vind het wel vervelend dat hij zo tegen mij aan kijkt. En het slaat ook werkelijk waar nergens op maar ik ga m zeker niet om uitleg vragen
Joh, lekker niets van aantrekken. Het is niets voor niets een ex.

Ik heb geen ouders meer en daar kon mijn ex nooit mee omgaan. Nu heeft hij een nieuwe vriendin en plaatst hij op facebook hoe geweldige band hij met zijn schoonfamilie heeft. Iedereen was boos op hem. En ik? Ik heb me kapot gelachen dat ik eindelijk van dat schaamteloze ventje af ben :D
het probleem is dat ik nog wel wat voor hem voel, anders had ik ook geen contact meer.
jij maakt ervan dat hij je als een kluizenaar ziet. Dat heeft hij niet zo gezegd toch.

Hij zegt alleen dat je niet vaak uit huis gaat. Dat lijkt waar te zijn, want dat ontken je niet. Maar waarom hang je daar dan een waarde oordeel aan? Is ''uit huis gaan" beter dan ''in huis zijn''? Allebei is toch goed? Net wat je fijn vind.

Advies van deze oude rot; met exen waar je nog wat voor voelt moet je geen contact meer hebben, als het niet beslist nodig is. Al die woorden gaan op goudschaaltjes.. pff vreselijk vermoeiend, energie die je beter kan steken in voor jezelf een fijn leven opbouwen.
Hoe lang is het nu uit tussen jullie? Het kost wel tijd om over iemand heen te komen. Dat gaat niet van de één op de andere dag.
Introverte mensen zitten nou eenmaal liever thuis dan bij een ander. Ze halen hun energie uit stilte en niet uit drukte. Dat jij thuis zit wil niet zeggen dat je daarmee ook geld overhoud, misschien ben je wel de hele dag aan het online shoppen.

Maar daar gaat het niet om. Laat het van je afglijden, jij weet wel beter. Zonde om je energie er aan te verspillen, hij denkt toch wel wat hij denkt. Dat hoeft nog niet de waarheid te zijn
@ Ikeaverslaafde, het is nu zo'n 2 jaar uit en sinds een jaar hebben we weer intensief contact met elkaar. Ik was nooit echt helemaal over hem heen… vond dit contact daarom ook zo fijn. Maar idd, het is soms wel vermoeiend zoals Ambra zegt.

@ Ambra, ik vind het ook weer zoiets om dat tegenover hem te gaan ontkennen, dan lijkt het alsof ik mezelf wil bewijzen. ik heb er gewoon helemaal niet op gereageerd. Ik denk ook dat je gelijk hebt, ben voorlopig van plan om het contact op een laag pitje te zetten maar helemaal geen contact kan ik (nu iig) niet ben ik bang..
Maar ben je dan wel gekwetst door de opmerking of omdat iemand waar jij eigenlijk stiekem nog steeds een oogje op hebt zo over je denkt? Misschien ook wel omdat je bang bent dat t betekent dat er geen relatie meer inzit voor jullie omdat jij te introvert voor hem bent? Stel, een willekeurig andere persoon had dit gezegd, was je dan ook gekwetst geweest? En weet hij dat je nog niet over hem heen bent? Door een jaar alweer intensief contact te houden met een ex in het buitenland, maak je het jezelf wel erg lastig een andere relatie te vinden. Het kan dat je dat niet wil, maar in dat geval zou ik de ex maar eens laten weten hoe je in jullie contact staat.
quote:cindyyvv schreef op 19 juni 2014 @ 18:38:

ja misschien is dat het wel, dat ik het nog niet heb geaccepteerd. Ik denk niet dat zijn opmerking was bedoeld om mij te kwetsen, het was gewoon ontzettend lomp en hij had het niet eens door denk ik. Maar ik vind het wel vervelend dat hij zo tegen mij aan kijkt. En het slaat ook werkelijk waar nergens op maar ik ga m zeker niet om uitleg vragenDat is het probleem. Niet wat hij zegt. Hij kan vanalles zeggen, maar het ligt aan de waarde die jij daar aan toeschrijft.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Maryemma schreef op 19 juni 2014 @ 19:07:

Maar ben je dan wel gekwetst door de opmerking of omdat iemand waar jij eigenlijk stiekem nog steeds een oogje op hebt zo over je denkt? Misschien ook wel omdat je bang bent dat t betekent dat er geen relatie meer inzit voor jullie omdat jij te introvert voor hem bent? Stel, een willekeurig andere persoon had dit gezegd, was je dan ook gekwetst geweest? En weet hij dat je nog niet over hem heen bent? Door een jaar alweer intensief contact te houden met een ex in het buitenland, maak je het jezelf wel erg lastig een andere relatie te vinden. Het kan dat je dat niet wil, maar in dat geval zou ik de ex maar eens laten weten hoe je in jullie contact staat.Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat, ik ben bang dat ik inderdaad te introvert ben voor hem. Hij is best wel een feestbeest en altijd onder de mensen en ik denk dat zoiets op de lange termijn niet zou werken. Eigenlijk sta ik op het moment ook helemaal niet open voor een relatie met een ander, zou hem graag weer terug willen. Hij weet wat ik voor 'm voel, en soms krijg ik het idee dat hij mij ook niet helemaal vergeten is maar hij doet er verder ook niet veel moeite voor dus dat ga ik dan ook niet doen. Maar ondertussen blijf ik hier wel te lang in hangen. Contact heb ik trouwens wel vaker verbroken maar niet volgehouden, eigenlijk wil ook gewoon contact met hem blijven hebben.
Dus je blijft hangen aan iemand waarvan je zelf denkt dat het toch nit gaat werken.

Wat houdt je tegen om gewoon je zinnen op iets anders te zetten?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
ik snap wel dat jij 'soort van' als een kluizenaar leeft en dat niet leuk vindt en het al helemaal niet kunt verkroppen dat uitgerekend je ex daar iets over zegt.

Hoe ik dat zo snap?

Let op:

- 2 jaar uit

- 1 jaar FB contact

- buitenland/langeafstandsgedoe

---> Jij hangt met twee (online) benen in je verleden bij een gast die het niet gaat worden -- je vriendinnen worden je gezeik ook ooit zat (over een vent die hem iet gaat worden) en je staat niet open voor nieuwe mensen / mannen.

Wiedes dat je veel thuis zit. Lekker steeds met hem online chatten en al die flauwekul en ondertussen trekt je leven aan je voorbij, over X aantal tijd hoor je plotseling niets meer van hem (hij gaat ooit trouwen met iemand anders) en als jij dan onderhand na nog eens X tijd met iemand anders een relatie hebt, PLOP- is daar je FB-ex weer met een kort maar spannend berichtje, ditmaal om even te checken of hij je nog eens kan raken. Zijn inmiddels vrouw gaat namelijk toch lekker niet weg ook al gaat ie (virtueel) vreemd. Jij in de war en in twijfel of je moet gaan voor je lieve-maar-toch-ook-wel-huismussige (dus goed bij jou passende) vriend of je spannende-ex-die-je-nooit-helemáál-hebt-kunnen-hebben-en-WAKE-UP!!!!-nooit-gaat-krijgen-ook.

Of ik zit er faliekant naast.

Maar ik denk het niet anders opende je geen topic. En als je hem wel echt ging krijgen hoefde je geen 2 jaar te doen over (niet) over hem heen komen, en een jaar lang aan het lijntje gehouden -- dan was ie allang bij je geweest. En dat is hij NIET!.

dus.

Get over him & get a life.

En geld moet rollen, ladiedadiedaa. Wou ie het je aftroggelen of wat????
Zo, dat is best lang al uit. Zonde dat je je hart aan iemand geeft die het niet wil.
wauw DappereGerbera, ik denk dat je gelijk hebt. Diep van binnen vind ik eignelijk ook dat ik veel te veel van mijn tijd aan hem heb verspild (niet alleen online maar ook door aan hem te denken). Het is vaak met periodes gegaan, in sommige periodes was ik 'm redelijk vergeten en vervolgens begon ik weer aan hem te denken. Ik weet ook niet wat ik moet doen om hem helemaal te vergeten, geen contact heb ik geprobeerd, met anderen date ook (wat trouwens wel goed effect had maar helaas wel tijdelijk) en veel met vriendinnen afgesproken. Ik heb het verder nooit over hem met mijn vriendinnen, alleen met eentje maar dat was ook niet zo veel.
Goed dat je je vriendinnen niet met teveel verhalen over hem verveelt, cindy.

Geen contact is moeilijk maar niet onmogelijk; kon je ook vóórdat je hem ooit kende toch? Kom op meid blokkeren die slappe hap en lekker weer daten!!
je vult van alles in.

Hij ziet je als kluizenaar? Hoezo? kan je in zijn hoofd kijken?
tja ik heb het nooit over hem omdat ik het zelf ook nogal zielig/raar vind dat ik hem na al die tijd niet ben vergeten. Kan me goed voorstellen dat anderen daar geen behoefte aan hebben. Ik wil je wel bedanken voor je berichtje, dat heeft me wel geraakt, met name dat mijn leven aan me voorbij gaat en dat al zo lang… Er moet wel iets gaan veranderen ja.
Het is je ex. Zijn mening over jou doet er dus niet toe. Maar als het jou nog zo raakt wat hij vindt of zegt dan moet je DAAR misschien voor jezelf wel iets mee doen?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 juni 2014 @ 20:03:

je vult van alles in.

Hij ziet je als kluizenaar? Hoezo? kan je in zijn hoofd kijken?En dit ook
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Een opmerking van een ander kwetst je alleen als het een soort van bevestiging is op hoe jij over jezelf denkt.

Als jij namelijk zelfverzekerd bent dan zou je je schouders ophalen als iemand anders een stomme opmerking maakt.

(dat zegt namelijk niks over jou, alleen over de persoon die de opmerking maakt.)

Het is niet voor niets je ex .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven