Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
quote:*nightsky* schreef op 21 juni 2014 @ 16:06:

[...]

Thank's weer een beter beeld.

Dat van H. en die hondjes had ik nog niet gelezen eerder.

Heeft ze nu in haar omgeving wel mensen om zich heen, f tot voor kort? Of leefde ze al langere tijd behoorlijk geïsoleerd?

En mensen houden afstand van haar begrijp ik? Is ze dan ook agressief naar vreemden?Wat zit jij hier nou op informatie te geilen? Waarom? Wat levert het jou op?
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 15:53:

[...]

Waarom? omdat dat mag.Ik heb je ook al vaker zien schrijven iets in de trant van " Gewoon omdat het kan". Er is niemand hier in dit topic die in de stoel van de moderator is gaan zitten geloof ik, dus het is niet aan de orde om als reden te geven "omdat het mag". Daarnaast, als iedereen alles zou doen "omdat het mag" en niet zijn eigen referentiekader zou volgen dan zou de wereld heel onprettig en harteloos worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 21 juni 2014 @ 16:00:

[...]

Dat zijn echt de uitzonderlijke gevallen.

Komt vaker voor dan je denkt.

Mbt vermeende opnames van haar, zou van alles aan ten grondslag kunnen liggen, bijvoorbeeld PND. Kind woonde bij haar. Dus vermeende opnames zijn/waren niet meer ter zake doende.
Nightsky, probeer je nou de diagnosticus uit te hangen en een anamnese te ontfutselen d.m.v. een standaard vragenlijstje, o.i.d.?

Wat is bijv. in godsnaam de toegevoegde waarde van het nagaan of zij een geïsoleerd bestaan had voorheen.
psychologie van de koude grond ;)
quote:Istar_ schreef op 21 juni 2014 @ 16:07:

[...]

Wat zit jij hier nou op informatie te geilen? Waarom? Wat levert het jou op?

Dat begrijp ik ook niet zo goed. Want wat derden over haar zeggen zegt zoveel als niks. Over die moeder waar ik het net over had deed op het schoolplein ook de ronde dat ze de messen om haar kinderen te vermoorden al klaar had liggen. Terwijl dat je reinste onzin was.

Pure sensatiezucht en dat vind ik triest omdat ze geen vlieg kwaad heeft gedaan. In dit geval is dat toch wel heel anders. Moeders is bezig mensen compleet onderuit te halen en komt zelf met flinke dreigementen. Dit is een explosief iemand die wanen heeft. En dan kun je dus verwachten dat de bom ontploft.
Ik bedoel inderdaad precies wat MwCactus zegt!
Deze moeder loopt haar kind op te stoken tegen iedereen en zal hem aanpraten dat degenen die nu voor hem zorgen de duivel is. Dus het zou best kunnen dat hij, voor nu iig, juist niet gebaat is bij contact.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 15:12:

[...]

dat is niet waar. Een persoonlijkheidsstoornis bijv. is niet/ nauwelijks te genezen. En het feit dat iemand zelf niet ziet dat er iets mis is ligt verscholen in de stoornis.

Volgens mij ben ik wel doordrenkt met therapie om daar iets over te kunnen zeggen.

Tussen genezen en vaardigheden aanleren zit ook een verschil.

Ligt er natuurlijk wel aan welke stoornis en in welke mate, feit dat deze vrouw dit gedrag in het openbaar laat zien, zegt wel iets over het gebrek aan inzicht. Daar ben ik het absoluut mee eens.

Niets lijkt tot haar door te dringen.
Ik ben blij dat dat kind geplaatst is in een zorginstelling/pleeggezin oid, niet vanwege de hele dramatiek eromheen, maar dat hij wellicht op dit moment afgeschermd wordt van alle hectiek rondom zijn persoontje. Ik hoop dat tzt de storm ietwat zal gaan luwen, en dat men daarna kan gaan kijken naar een pasklare oplossing voor alle betrokkenen in dit drama. Hoe meer aandacht (hetzijn positief, hetzij negatief) geeft op diverse fb-pagina's, in de pers, internet, etc, des te meer olie zal het op het vuur zijn van betrokkenen. Wie van beide (ex-) partners goed of fout is, zal mij eigenlijk een worst zijn, dat is een zaak voor later, en ik hoop dat de professionele hulpverleners en alle andere betrokken hulpinstanties tot een passende oplossing zullen gaan komen. Er zal her en der wel eea aan multidisciplinair overleg gepleegd worden over deze complexe materie en van daaruit zal men denk ik, of hoop ik tot een conclusie kunnen komen.
Ik vind dat je het gedrag van een vrouw die zich in openbaarheid zo misdraagt en dit volcontinu het internet inslingert en de media probeert te betrekken ook in de openbaarheid mag bespreken. Iedereen ziet dat ze geestesziek is, en vrijwel niemand hier speelt het op de persoon. Maar je verwonderen en het bespreken hoe de situatie enorm uit de klauwen loopt op FB en hoe bepaalde mensen reageren op haar openbare FB lijkt me niet vallen onder modder gooien.

Ik lees niemand hier die geen medelijden heeft met het kind in kwestie. Het is voor zo'n jongen gewoon uiterst sneu. En als hij een leeftijd heeft bereikt om te googlen zal hij heus niet in eerste instantie hier terecht komen, waar niet wordt bedreigd en gescholden, maar op vele andere sites waar dat wel gebeurt. En ja dat is triest.
Ab imo pectore
quote:mwcactus schreef op 21 juni 2014 @ 15:43:

[...]

Jammer dat de serieuze bijdragen nu ook zo ondergesneeuwd raken in deze discussie, dat geeft niet meer de kans op een goede manier met elkaar in gesprek te gaan.

Eens.

Helaas nog een kleine bijdrage aan die meta-discussie: een grapje op zijn tijd is leuk (ja ook ik deed hier en daar mee), maar ik vind ook dat het wel wat minder kan. Scheelt enorm aan terugbladeren. En door het hak-op-de-tak wordt het voor mij moeilijk leesbaar, wat ik jammer vind omdat het voor mij een interessant topic was, maar dat moge mijn probleem zijn ;)

Echter onnodig (zoals bijv. Missie M doet) om de ander dan maar neer te halen met lage opmerkingen (zoals ze doet jegens Tepelstreel). Daarmee geraak je alleen maar verder off-topic; het tegenovergestelde effect van wat we willen toch? Je kunt bijv. best op een nette manier gewoon verzoeken weer on-topic te gaan.
quote:matroesjka_ schreef op 21 juni 2014 @ 16:19:

Deze moeder loopt haar kind op te stoken tegen iedereen en zal hem aanpraten dat degenen die nu voor hem zorgen de duivel is. Dus het zou best kunnen dat hij, voor nu iig, juist niet gebaat is bij contact.Wat een nare aanname is dit. Ik heb haar toch echt horen zeggen in het telefoongesprek die ze met haar zoon had en hij schijnbaar verdrietig was "Ga maar naar die lieve mevrouw".
Helemaal eens met emmylou. En ik ben niet alleen bezorgd over hans, ook over de moeder. Maar dat betekent niet dat ik er verder niks over mag zeggen, geen commentaar mag hebben en niet kan lachen om wat er allemaal uitgekraamd wordt op haar fb.
.
Wat een nare aanname is dit. Ik heb haar toch echt horen zeggen in het telefoongesprek die ze met haar zoon had en hij schijnbaar verdrietig was "Ga maar naar die lieve mevrouw".

Gezien haar eerdere reacties op hans zijn hysterie kreeg ik ernstig het gevoel dat dit voor de bühne was. Ze nam het niet voor niks op.
.
Ik ken Schultenbrau drinkende mensen die er precies zo over denken als de meerderheid in dit topic, verbazen zich ook over deze situatie en sympathiseren zeker niet met I..

En ja, een aantal van deze mensen hebben in het verleden te maken gehad met BJZ.
quote:ammehoelaah schreef op 21 juni 2014 @ 16:17:

[...]

Dat begrijp ik ook niet zo goed. Want wat derden over haar zeggen zegt zoveel als niks. Over die moeder waar ik het net over had deed op het schoolplein ook de ronde dat ze de messen om haar kinderen te vermoorden al klaar had liggen. Terwijl dat je reinste onzin was.

Pure sensatiezucht en dat vind ik triest omdat ze geen vlieg kwaad heeft gedaan. In dit geval is dat toch wel heel anders. Moeders is bezig mensen compleet onderuit te halen en komt zelf met flinke dreigementen. Dit is een explosief iemand die wanen heeft. En dan kun je dus verwachten dat de bom ontploft.

Inderdaad.. Je kunt niet achter gesloten deuren kijken, Maar feit is, moeder stond onder toezicht, en UHP is niet voor niets. De manier waarop was behoorlijk heftig zoals te zien geweest is, maar ik vraag me wel af,m hoe hadden ze het dan moeten doen? Het was geen optie moeder op de hoogte te stellen, en naja in feite toen politie met BJZ voor de deur stond wist moeder ook wel hoe laat het was. Dus wat als dan moeder drama schopt 'vrienden' erbij wil halen enzovoorts, wat hadden ze dan anders moeten doen? s'avonds laat langskomen? Moeder apart houden en kind uit bed halen?

Ik vond toen ook dat het lang duurde, en het was behoorlijk heftig. In eerste instantie vielen de volgers daar ook over, maar die aandacht is inmiddels verschoven richting vader.

Vader gaf toen ook aan in de media dat hij het filmpje vreselijk vond maar dat hij wel achter het besluit van BJZ stond. Verder gaf hij later aan dat hij niet op de hoogte was van de UHP.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
@pestaartje, kind staat onder toezicht, moeder niet.
Goh... tot nu toe zie ik op pagina 83 louter zinnige bijdragen. Misschien maar aannemen dat de discussie dan bij deze in die trend zal worden voortgezet? Zal zelf in elk geval wat minder ginnegappen. Want een beetje topicvervuiling is het natuurlijk wel. Inderdaad lastig teruglezen.
quote:bowiefan schreef op 21 juni 2014 @ 16:45:

Ik ken Schultenbrau drinkende mensen die er precies zo over denken als de meerderheid in dit topic, verbazen zich ook over deze situatie en sympathiseren zeker niet met I..

En ja, een aantal van deze mensen hebben in het verleden te maken gehad met BJZ.

Dit bijvoorbeeld.

Dat stigmatiseren is nogal kortzichtig en schiet het doel van dit topic voorbij i.m.o..
Mag ik trouwens wel zeggen dat dit topic hier in huis heeft gezorgd voor een gevleugelde uitspraak? Inmiddels wordt er hier bij tokkie-stijl-achtige dingen geroepen;

"Oh... da's zóóó Schultenbrau!"
quote:Frizz schreef op 21 juni 2014 @ 16:47:

@pestaartje, kind staat onder toezicht, moeder niet.Dat bedoel ik inderdaad, maar als je kind onder toezicht staat, lig je zelf ook onder een vergrootglas hoor.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
Verder schijnt niemand te beseffen dat moeder hier ook meeleest? Ik vergeet dat ook nogal eens hoor, kan er ook niet wakker van liggen, maar misschien beseffen sommige dat niet?
Ik keek net even op irme's facebook en dan bij video's. Ik hoorde dus die video met dat telefoongesprek en dan hoor je H. ook huilen door de telefoon, erg zielig. Daarna zag ik dan een filmpje wat iemand had gemaakt voor irme met allemaal foto's van hen samen en dan zie ik dat koppie van hem en dan begrijp ik dit allemaal echt niet. Hij zit nu ergens zonder vader en moeder, hoe alleen moet hij zich misschien wel niet voelen.. Hoeft niet maar kan.

Hoop dat hier snel een einde aan komt en dat H weer vrolijk kan zijn.
.
quote:re.set schreef op 21 juni 2014 @ 16:51:

[...]

Dit bijvoorbeeld.

Dat stigmatiseren is nogal kortzichtig en schiet het doel van dit topic voorbij i.m.o..

Hmm... mijn vorige post was ook perfect getimed. Not.

Stigmatiseren is kortzichtig inderdaad. Bij Schultenbrau denk ik eigenlijk gewoon meteen aan de New Kids. Langs de andere kant doe ik dat bij het lezen van bepaalde reacties op de site van moeder ook.

Sorry hoor maar mensen die dat soort drijgemente uiten plaatsen zichzelf toch sowieso buiten de maatschappij? Dat wij daar de draak mee steken vind ik niet stigmatiserend eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven