Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 21 juni 2014 @ 15:28:

[...]

En dat vind jij kunnen, ondanks dat je weet dat dit jochie dit over een jaar of 4 via google gaat vinden?

Hoe zou jij het vinden als jouw kind zoiets als dit over zichzelf vindt, geschreven door, naar ik aannam, weldenkende, volwassen vrouwen?Dat zou ik zo ontzettend niet leuk vinden dat ik er voor zorg dat het ook niet gebeurt. Verder voel ik me niet verantwoordelijk voor het feit dat zijn moeder zich zo door het slijk laat halen.
quote:Frizz schreef op 21 juni 2014 @ 15:08:

[...]

Dan kun je iemand wat mij betreft nog steeds het beste gunnen, want ze is een moeder. En dús is dat het beste voor het kind.Meen je dat serieus?
quote:*nightsky* schreef op 21 juni 2014 @ 15:30:

Is er nog echt nieuws?

Nieuwe berichten of capriolen, nieuwe feiten boven komen drijven?

Nog nieuwe insiderinfo?Nee eigenlijk niet , Ik had iets verwacht van even bellen met, Maar dat blijft uit het is rustig.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 15:27:

[...]

De man heeft wat betreft Social media een engelen geduld wat hij achter de schermen doet is geen zicht op.

Wanneer I. weet dat ze je 'niet aankan' dan was ze ook gestopt. Als ze werkelijk in gevaar is, zou ze wel stoppen. ( Tot ze de verkeerde tegenkomt die wat lichter ontvlambaar is) Sowieso als hij zo gevaarlijk was als ze doet overkomen, had hij al lang geleden een eind gemaakt aan dit hele circus. I. is echt niet moeilijk te vinden hoor.

Hij zal ook wel weten, dat wanneer hij een weerwoord heeft, het alleen maar erger wordt.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
quote:Istar_ schreef op 21 juni 2014 @ 15:15:

[...]

Bij sommige mensen met ene psychiatrische stoornis. Net als bij sommige mensen zonder stoornis.True.
:-)quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 15:32:

Mensen zoals I. horen gewoon echt niet los te lopen. Opruien van een hele menigte mensen, bedreigingen (en deze gaan soms echt heel ver) Ze is gewoon een gevaar voor de omgeving.

Ze heeft overigens al therapie gehad.

Ook opname(s)?

Woon je in de buurt? Is ze gewoon thuis zoals hier gisteren iemand beweerde? Wat zijn de meningen in de buurt?

Ken je Hansje ook? Wat is jouw indruk van het kind?
quote:Star schreef op 21 juni 2014 @ 15:33:

[...]

Meen je dat serieus?De betrokkenheid van de moeder (en vader), op wat voor wijze dan ook, is belangrijk voor de ontwikkeling van het kind.
quote:Istar_ schreef op 21 juni 2014 @ 15:40:

[...]

De betrokkenheid van de moeder (en vader), op wat voor wijze dan ook, is belangrijk voor de ontwikkeling van het kind.

Het ging mij om de dus-conclusie. 'Ze is moeder, dus'

Ik vind die dus helemaal niet zo logisch.
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 15:28:

[...]

Ik zou net een antwoord tikken maar jij verwoord het al .Ja... en ik verwoord het ook niet zonder fouten hahaha... Maar ik pretendeer ook niet de waarheid in pacht te hebben.
Nightsky, waarom doe jij steeds zo hijgerig met al die vragen?
quote:Istar_ schreef op 21 juni 2014 @ 15:28:

[...]

En dat vind jij kunnen, ondanks dat je weet dat dit jochie dit over een jaar of 4 via google gaat vinden?

Hoe zou jij het vinden als jouw kind zoiets als dit over zichzelf vindt, geschreven door, naar ik aannam, weldenkende, volwassen vrouwen?

Er is toch al meerdere keren geopperd de topics te verwijderen als de situatie voorbij is? Daarnaast gaat dit kind hoe dan ook zichzelf en het gebeuren hier omheen terug vinden, het gaat nooit meer helemaal weg.. Dus waarom de discussie niet gewoon laten bestaan voor nu en als je er niets mee hebt klik je het niet aan?

Jammer dat de serieuze bijdragen nu ook zo ondergesneeuwd raken in deze discussie, dat geeft niet meer de kans op een goede manier met elkaar in gesprek te gaan.
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 15:38:

[...]

Wanneer I. weet dat ze je 'niet aankan' dan was ze ook gestopt. Als ze werkelijk in gevaar is, zou ze wel stoppen. ( Tot ze de verkeerde tegenkomt die wat lichter ontvlambaar is) Sowieso als hij zo gevaarlijk was als ze doet overkomen, had hij al lang geleden een eind gemaakt aan dit hele circus. I. is echt niet moeilijk te vinden hoor.

Hij zal ook wel weten, dat wanneer hij een weerwoord heeft, het alleen maar erger wordt.Ja dat heeft ze wel aangetoond dat je geen weerwoord kunt hebben bij haar, Dat word gewoon verwijderd, Ik denk ook dat vader denkt dat het geen nut heeft en het niet bevorderlijk is.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:mwcactus schreef op 21 juni 2014 @ 15:43:

[...]

Er is toch al meerdere keren geopperd de topics te verwijderen als de situatie voorbij is? Daarnaast gaat dit kind hoe dan ook zichzelf en het gebeuren hier omheen terug vinden, het gaat nooit meer helemaal weg.. Dus waarom de discussie niet gewoon laten bestaan voor nu en als je er niets mee hebt klik je het niet aan?

Jammer dat de serieuze bijdragen nu ook zo ondergesneeuwd raken in deze discussie, dat geeft niet meer de kans op een goede manier met elkaar in gesprek te gaan.

Ik blijf me gewoon verbazen over de gretigheid om de shit van een ander hier neer te gooien. Ik begrijp het niet dat je zo'n lol kan hebben om de ellende van een ander.

Een serieuze discussie had ik interessant gevonden, dit moddergooien vind ik triest.
quote:missie_m schreef op 21 juni 2014 @ 15:24:

[...]

ADD is bij lange na geen Borderline of narcistisch stoornis. Een ADD-er heeft moeite met informatieverwerking, met sommige zaken doen, en heeft zelfs heel positieve punten. Maar wat zijn de positieve punten bij een narcist of borderliner?Ik vind dat je met name mensen met borderline tekort doet met deze opmerking. Ik ken iemand met borderline oppervlakkig, een moeder van school en ik heb heel veel respect voor hoe zij met haar stoornis omgaat, hoe ze haar best doet om een een goede leuke moeder voor haar kind te zijn. En volgens mij lukt haar dat heel goed, ze doet erg haar best en het kind is een vrolijk, sociaal en heel lief joch.
quote:mwcactus schreef op 21 juni 2014 @ 15:43:

[...]

Jammer dat de serieuze bijdragen nu ook zo ondergesneeuwd raken in deze discussie, dat geeft niet meer de kans op een goede manier met elkaar in gesprek te gaan.Eens
quote:Star schreef op 21 juni 2014 @ 15:42:

[...]

Het ging mij om de dus-conclusie. 'Ze is moeder, dus'

Ik vind die dus helemaal niet zo logisch.

Ik denk dat ik wel begrijp wat ze bedoelt, Star. Als het met haar goed gaat dan is dat ook goed voor het welzijn van haar kind. Je kunt haar wel vanalles toewensen maar eenmaal in het hiernamaals kan ze bijvoorbeeld nooit meer antwoord geven als H. haar later vraagt wat hiervan nou allemaal de bedoeling was.

Dat ze zich zou moeten laten opnemen klinkt dan misschien als een verwensing en sommigen bedoelen het ook ook zo, maar er is niks mis met een opname om tot positieven te komen. En daarna evt. een traject om toch ook de opvoeding van H. uiteindelijk weer op zich te kunnen nemen. Ondanks alles. Als zij door haar stoornis nu echt ontoerekeningsvatbaar is hoeft dat niet persé een gemiste kans te betekenen. Wanneer ze in behandeling gaat en dat slaat aan dan staat die optie misschien wel weer open.

Ze zal haar zoon hoe dan ook veel te vertellen hebben later. Maar ééns ontoerekeningsvatbaar betekent niet voor altijd ontoerekeningsvatbaar.
quote:netniet schreef op 21 juni 2014 @ 15:47:

[...]

Ik vind dat je met name mensen met borderline tekort doet met deze opmerking. Ik ken iemand met borderline oppervlakkig, een moeder van school en ik heb heel veel respect voor hoe zij met haar stoornis omgaat, hoe ze haar best doet om een een goede leuke moeder voor haar kind te zijn. En volgens mij lukt haar dat heel goed, ze doet erg haar best en het kind is een vrolijk, sociaal en heel lief joch.

Dat maar ook er is niet bewezen dat Moeder deze stoornis heeft, dat word benoemd in het rapport , " dat daar geen zich op is"

Om on topic te zijn : Het labelen van mensen is een trend , Bv; Kind is moeilijk " zal wel ADHD hebben,

Moeder is van pad af dus zal wel een Borderliner zijn ( ik zeg niet dat het niet zo is)

Maar ja Net zo makkelijk .. Totaal geen inzicht - ook hier niet- Maar toch stempelen.

Ik zeg ze is zo gek als een deur, Ook een stempel.

Waarom? omdat dat mag.
quote:Istar_ schreef op 21 juni 2014 @ 15:40:

[...]

De betrokkenheid van de moeder (en vader), op wat voor wijze dan ook, is belangrijk voor de ontwikkeling van het kind.

Niet per definitie hoor. Soms is wel contact schadelijker dan geen conact.

Overigens, ik vind niet dat pa engelengeduld heeft. Ik vind hem ernstignalatig mbt het in de openheid gooien door I van beeldmateriaal etc van het kind. Daar kan hij echt wel iets aan doen. En snel.
quote:*nightsky* schreef op 21 juni 2014 @ 15:39:

:-)

[...]

Ook opname(s)?

Woon je in de buurt? Is ze gewoon thuis zoals hier gisteren iemand beweerde? Wat zijn de meningen in de buurt?

Ken je H ook? Wat is jouw indruk van het kind?

Voor zover ik weet heeft ze gesloten gezeten......... Ik heb echt medelijden met H. dat hij constant zo moet voldoen aan het verwachtingspatroon van moeder. Als je door de 'mooie plaatjes' heen kunt kijken zie je dat het modellenwerk meer voldoen is aan mama's eisen. En aangezien ik bv ook niet tegen een I. in zou gaan omdat het consequenties heeft en ze je zal najagen, hoe moet dat wel niet voor dat ventje zijn?

Sowieso vertoonde H. wel degelijk afwijkend gedrag op sommige momenten, zoals het opzettelijk pijn doen van de hondjes.

Geen idee of ze thuis is. Ik verwacht dat ze gewoon thuis zit. net zoals dat haar 'geheime adres'gewoon voor heel Nederland te zien was. Ze leeft in een schijnwereld, buiten de realiteit, en neemt haar kind erin mee. Je ziet ook dat als mensen haar verhaal niet geloven, haalt ze het weg, gaat ze het aanpassen.

Zulke mensen zijn echt een gevaar voor zichzelf en de omgeving. Maar het is toch speculeren, zulke mensen zijn moeilijk te doorgronden en ik woon niet naast ze of zo, en zelfs dan weet je niet precies wat er achter een gesloten deur gebeurt.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
quote:waterval70 schreef op 21 juni 2014 @ 15:54:

[...]

Niet per definitie hoor. Soms is wel contact schadelijker dan geen conact.

Overigens, ik vind niet dat pa engelengeduld heeft. Ik vind hem ernstignalatig mbt het in de openheid gooien door I van beeldmateriaal etc van het kind. Daar kan hij echt wel iets aan doen. En snel.Dat zijn echt de uitzonderlijke gevallen.
Ik denk dat wat Frizz bedoelt (correct me if i'm wrong) dat een gelukkige stabiele moeder in het belang is van een kind. Om die rede gun ik haar ook alle hulp die ze nodig heeft en hoop ik op gelukkige stabiele ouders voor het kind waar dit allemaal om gaat.

Het gedrag van sommige mensen (al dan niet veroorzaakt door psychische ziekte) roept emoties op dat is logisch. Maar denken "stik er maar in" of "je verdient het niet want..." zijn logische gedachten. Maar een ouder er maar in laten stikken is niet in het belang van een kind. Om het kind gaat het nou juist.

Ik maak soms ouders mee die zich volstrekt onmogelijk gedragen (door psychische problemen) en ik wil echt wel eens gewoon opstaan en weglopen en zeggen "bekijk het maar". Maar ik ben ook verantwoordelijk voor hun kinderen en die hebben hun ouders nodig en die help ik niet door het behandel contact met de ouders te verbreken natuurlijk. Maar sommige mensen maken het heel moeilijk om ze iets te blijven gunnen als mens met alle menselijke emoties.
quote:netniet schreef op 21 juni 2014 @ 15:47:

[...]

Ik vind dat je met name mensen met borderline tekort doet met deze opmerking. Ik ken iemand met borderline oppervlakkig, een moeder van school en ik heb heel veel respect voor hoe zij met haar stoornis omgaat, hoe ze haar best doet om een een goede leuke moeder voor haar kind te zijn. En volgens mij lukt haar dat heel goed, ze doet erg haar best en het kind is een vrolijk, sociaal en heel lief joch.

In elke stoornis heb je gradaties. Als je iedereen met hetzelfde stempeltje over dezelfde kam gaat scheren dan doe je inderdaad mensen tekort.

Ik ken zelf ook iemand die een psychose heeft gehad en gedwongen is opgenomen. Kinderen foetsie (want alleenstaand) en maandenlang op de PAAZ. Na haar opname is er een vervolgtraject gekomen en kreeg ze al vrij haar kinderen weer bij d'r terug. Uiteindelijk is ze zelfs nog een opleiding gaan doen en nu is het gewoon een hardwerkende, spontane vrouw. Niks mis mee. Terwijl ze toch echt compleet de weg kwijt was.
quote:Istar_ schreef op 21 juni 2014 @ 15:46:

[...]

Een serieuze discussie had ik interessant gevonden, dit moddergooien vind ik triest.Dat probeer ik al een paar dagen hier duidelijk te maken. Het is nu hier in ieder geval rustig in de zin dat er niets meer gekopieerd wordt van reacties op haar Facebook. Ik heb dat al die dagen sowieso al niet begrepen, als iemand dat wil lezen gaat die toch wel naar Facebook lijkt mij. Sommige forumsters hier zijn mij echt tegengevallen, ik dacht echt dat het mensen waren met klasse en stijl, niet dus. Je hoeft wat mij betreft niet op de minder ontwikkelde/ zwak sociale mensen af te geven om te laten zien dat jij niet tot deze groep behoort. Het kwam op mij allemaal behoorlijk denigrerend over. Al met al vind ik het ook heel erg triest dat deze mensen zo in het leven staan door eventuele lagere intelligentie en sociale klasse waar ze toe behoren. Deze mensen hebben niet het geluk en de kansen gehad die anderen uit een ander opvoedingsklimaat wel hebben gehad. Het is goed om te beseffen dat je soms blij mag zijn waar je wiegje heeft gestaan. Veel van deze mensen hebben beduidend minder geluk in het leven gehad wat dat betreft. En ja, om in stereotypen te praten, ik heb het hier over de schultenbrau drinkende mensen die (zware) shag roken, die mensen die hier veel besproken werden dus.
quote:ammehoelaah schreef op 21 juni 2014 @ 15:52:

[...]

Ik denk dat ik wel begrijp wat ze bedoelt, Star. Als het met haar goed gaat dan is dat ook goed voor het welzijn van haar kind. Je kunt haar wel vanalles toewensen maar eenmaal in het hiernamaals kan ze bijvoorbeeld nooit meer antwoord geven als H. haar later vraagt wat hiervan nou allemaal de bedoeling was.

Dat ze zich zou moeten laten opnemen klinkt dan misschien als een verwensing en sommigen bedoelen het ook ook zo, maar er is niks mis met een opname om tot positieven te komen. En daarna evt. een traject om toch ook de opvoeding van H. uiteindelijk weer op zich te kunnen nemen. Ondanks alles. Als zij door haar stoornis nu echt ontoerekeningsvatbaar is hoeft dat niet persé een gemiste kans te betekenen. Wanneer ze in behandeling gaat en dat slaat aan dan staat die optie misschien wel weer open.

Ze zal haar zoon hoe dan ook veel te vertellen hebben later. Maar ééns ontoerekeningsvatbaar betekent niet voor altijd ontoerekeningsvatbaar.Mee eens. Met de juiste begeleiding.
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 15:58:

[...]

Voor zover ik weet heeft ze gesloten gezeten......... Ik heb echt medelijden met H. dat hij constant zo moet voldoen aan het verwachtingspatroon van moeder. Als je door de 'mooie plaatjes' heen kunt kijken zie je dat het modellenwerk meer voldoen is aan mama's eisen. En aangezien ik bv ook niet tegen een I. in zou gaan omdat het consequenties heeft en ze je zal najagen, hoe moet dat wel niet voor dat ventje zijn?

Sowieso vertoonde H. wel degelijk afwijkend gedrag op sommige momenten, zoals het opzettelijk pijn doen van de hondjes.

Geen idee of ze thuis is. Ik verwacht dat ze gewoon thuis zit. net zoals dat haar 'geheime adres'gewoon voor heel Nederland te zien was. Ze leeft in een schijnwereld, buiten de realiteit, en neemt haar kind erin mee. Je ziet ook dat als mensen haar verhaal niet geloven, haalt ze het weg, gaat ze het aanpassen.

Zulke mensen zijn echt een gevaar voor zichzelf en de omgeving. Maar het is toch speculeren, zulke mensen zijn moeilijk te doorgronden en ik woon niet naast ze of zo, en zelfs dan weet je niet precies wat er achter een gesloten deur gebeurt.

Thank's weer een beter beeld.

Dat van H. en die hondjes had ik nog niet gelezen eerder.

Heeft ze nu in haar omgeving wel mensen om zich heen, f tot voor kort? Of leefde ze al langere tijd behoorlijk geïsoleerd?

En mensen houden afstand van haar begrijp ik? Is ze dan ook agressief naar vreemden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven