Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 21 juni 2014 @ 17:20:

Ik wil ook nog even melden dat het bij een groot deel van de geplaatste posts die hier neergezet zijn om de taal ging.

Dat is ook niet helemaal nieuw hier op het forum lijkt me? Loontje komt om zijn boontje of achter de horizon schijnt de zon is toch ook grappig? Net als bijna onleesbare berichten..

Dat was in ieder geval voornamelijk mijn bijdrage!

De posts van I vind ik nuttig, dat is waar het over gaat toch? Dat zijn de updates/nieuwtjes!En duidelijk te lezen daar, Ik voel mij overigens niet verheven boven wie dan ook, Laat ik dat voor op stellen, En misschien fout om dat vooroordeel te zien, Maar laten we eerlijk zijn, De meesten hebben het wel gedacht.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 17:22:

ja dat is ook grappig mamavk, zolang de namen niet in beeld zijn, en eerlijk gezegd is drie keer tievisleier nog grappig maar na 12 keer schiet het zijn doel voorbeiMee eens.
quote:ammehoelaah schreef op 21 juni 2014 @ 17:12:

Mosterd

Ach kijk nou toch... ze gunt anderen ook hun moment of fame! Dit bericht heeft ze uitgelicht en op haar FB geplaatst. En nou denkt de rest natuurlijk "Hey, die aandacht wil ik óók!!"En ja inderdaad. Weer even reacties krijgen. maar het tempo neemt af, en als het tempo van reacties te laag wordt, moet de nieuwswaarde dus omhoog.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
quote:re.set schreef op 21 juni 2014 @ 17:15:

[...]

Dat gevoel kreeg ik ook en ik blijf er nog steeds bij.

Overigens eens dat moeders mogelijk ontoerekeningsvatbaar is wegens psychische gesteldheid. Hoewel lang niet overtuigd, aangezien mij haar acties zeer gehaaid overkomen; eerder weldoordacht dan van iemand die compleet de weg kwijt is. Daarbij is bijv. iemand met grootheidswaanzin absoluut niet automatisch ontoerekeningsvatbaar. Vooralsnog lijkt mij dit lastig oordelen op basis van fb-updates, tweets en het gefilmde. We missen teveel informatie m.i..

Wat her en der gebeurd is dat mensen doelgericht uit zijn op een verklaring van ontoerekeningsvatbaarheid. Ze vergeten echter wel eens dat bij ontoerekeningsvatbaarheid grote kans bestaat dat psychische hulp wordt opgelegd, waar ze niet altijd op zitten te wachten.

Dat weldoordachte zie je bij iemand die in een full-blown psychose zit zelden. Wanneer je iemand die compleet in een waan zit een tijdje volgt dan raak je toch echt op een gegeven moment ergens de draad kwijt. Daarbij zijn deze mensen consistent in wat ze doen. Ze hebben immers een waan en daar hun overtuigingen bij.

Da's niet wat moeders laat zien. Hoewel een combi van natuurlijk mogelijk is. Iemand die zo'n heftig karakter heeft en gewend is de boel op te bespelen en op te hitsen en in een waan terecht komt zal dat dan nog steeds doen omdat dat nou eenmaal de aard van het beestje is.

Het weghalen van tegengeluiden en berichten omdat het toch niet langer in haar straatje past en en het bespelen en uitspelen van mensen past niet bij een psychotische toestand. Ze komt op mij niet over als iemand die ontoerekeningsvatbaar is.
quote:Tepelsteeltje schreef op 21 juni 2014 @ 17:06:

Schultenbrau is best goed te pruimen hoor!Niks mis mee en gewoon goedkoop in budget van velen.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Klopt de uitspraken van mensen daar ging het vaak over. Als iemand zegt hij is een narcist en ik ben een krokus. Dan moet ik daar ook om lachen. Ook de taalfouten, ik maak ze ook hoor maar niet zo extreem als daar
.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 17:18:

Ze is weldegelijk van het pad:

Ik ontken ook niet het hiermee eens te zijn.

Maar compleet niet weten waarmee ze bezig is, de gevolgen niet overziend? Nee daar ben ik niet van overtuigd.
Ze komt op mij niet over als iemand die ontoerekeningsvatbaar is.

Nee, ze maakt allerlei indrukken maar niet ontoerekeningsvatbaar. Ze weet precies waar ze mee bezig is en dat is heel erg voor haar zoon.
mensen moeten gewoon meer opnemen als ze bij jeugtzorg komen en ook in de media gooien desnooots stiekum

En dat is straks het gevolg. Dat mensen waarbij kinderen uit huis gehaald worden alles gaan filmen. Wat ben ik blij dat ik niet bij BJZ werk zeg.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
quote:isa__88 schreef op 21 juni 2014 @ 17:26:

Klopt de uitspraken van mensen daar ging het vaak over. Als iemand zegt hij is een narcist en ik ben een krokus. Dan moet ik daar ook om lachen. Ook de taalfouten, ik maak ze ook hoor maar niet zo extreem als daar

Die houden wij hier thuis erin.

Net zoals rampdebiel.

Hoop geleerd!

En de Seine zal ik ook nooit vergeten.
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 17:29:

mensen moeten gewoon meer opnemen als ze bij jeugtzorg komen en ook in de media gooien desnooots stiekum

En dat is straks het gevolg. Dat mensen waarbij kinderen uit huis gehaald worden alles gaan filmen. Wat ben ik blij dat ik niet bij BJZ werk zeg.

Ja, dat ga je nu krijgen. Domino effect.

Hart v Nederland krijgt het druk.
Ik ga weer even terug naar mijn eigen leven. Zal wel weer een eindje terug moeten bladeren als ik terug kom. Houden jullie het leesbaar?
quote:ammehoelaah schreef op 21 juni 2014 @ 17:25:

[...]

Dat weldoordachte zie je bij iemand die in een full-blown psychose zit zelden. Wanneer je iemand die compleet in een waan zit een tijdje volgt dan raak je toch echt op een gegeven moment ergens de draad kwijt. Daarbij zijn deze mensen consistent in wat ze doen. Ze hebben immers een waan en daar hun overtuigingen bij.

Da's niet wat moeders laat zien. Hoewel een combi van natuurlijk mogelijk is. Iemand die zo'n heftig karakter heeft en gewend is de boel op te bespelen en op te hitsen en in een waan terecht komt zal dat dan nog steeds doen omdat dat nou eenmaal de aard van het beestje is.

Het weghalen van tegengeluiden en berichten omdat het toch niet langer in haar straatje past en en het bespelen en uitspelen van mensen past niet bij een psychotische toestand. Ze komt op mij niet over als iemand die ontoerekeningsvatbaar is.knap een diagnose op afstand. Ooit gehoord van randpsychose bijvoorbeeld?
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 17:28:

Nee, ze maakt allerlei indrukken maar niet ontoerekeningsvatbaar. Ze weet precies waar ze mee bezig is en dat is heel erg voor haar zoon.Inderdaad, ze weet heel goed dat ze mensen ophitst, dat de gevolgen kunnen zijn dat iemand een ander wat aandoet, maar daar geniet ze van, als een pyromaan die naar zn eigen brand staat te kijken. Totaal geen inlevingsvermogen.
Eens met Ammehoela dus

Nee, ze maakt allerlei indrukken maar niet ontoerekeningsvatbaar. Ze weet precies waar ze mee bezig is en dat is heel erg voor haar zoon.

Dat idee heb ik ook. En ik heb ook totaal geen medelijden met haar. Wel met de jongen, daar heb ik enorme medelijden mee.

Die moet met zo'n moeder zien te dealen.En heeft nergens om gevraagd. En dat is meer dan verdrietig.
Ab imo pectore
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 17:18:

voor de buhne?

- zeggen dat je IP adressen kan checken

- dat je met de dood bedreigd wordt?

- bekende Nederlanders aanschrijven?

- politieke partij wilt oprichten?

- Privé detectives inschakelt

- om de haverklap aangiftes doen

- zeggen dat de social media je behoeden voor de dood

- zeggen dat als het kind uit huis moet je het dan maar beter helemaal niet meer hoeft te zien

Het klinkt mij niet als voor de bühne maar het klinkt als geen grip meer hebben op de realiteit

Ik heb dat ook al een paar keer eerder gepost, al verzand dat denk ik ook tussen de lol ( en ja ik moet ook echt wel om veel dingen lachen) dat er ook echt serieus gesproken wordt.

Ze lijkt echt in een waanwereld te leven, wat ze misschien ook creëert om niet op harde beton terecht te komen.

Kan onbewust zijn( echt het geloven) of bewust jezelf overschreeuwen en elke honger naar aandacht stillen zodat je geen confrontatie met jezelf aan hoeft te gaan.

Want als het stil om je heen wordt,blijf je alleen nog maar met jezelf over en tsja... dat kan te moeilijk zijn voor haar, of te leeg.
quote:re.set schreef op 21 juni 2014 @ 17:27:

[...]

Ik ontken ook niet het hiermee eens te zijn.

Maar compleet niet weten waarmee ze bezig is, de gevolgen niet overziend? Nee daar ben ik niet van overtuigd.

ik ook niet , Ik denk dat ze bij tijd en wijle heel scherp van denken kan zijn en dat ze enerzijds onberekenbaar is

Anderzijds lijkt ze het ook wel zo te plannen zodat het haar het beste uitkomt , Ik vond haar gesprek met haar zoontje bijvoorbeeld heel goed berekend in haar voordeel .
quote:@pestaartje schreef op 21 juni 2014 @ 17:31:

[...]

Inderdaad, ze weet heel goed dat ze mensen ophitst, dat de gevolgen kunnen zijn dat iemand een ander wat aandoet, maar daar geniet ze van, als een pyromaan die naar zn eigen brand staat te kijken. Totaal geen inlevingsvermogen.

Damn ga ik nou mezelf in een quote zetten??

Ja, was ik het mee eens inderdaad, ik wilde 'nee' dan ook vervangen door 'inderdaad'. Haha
quote:Firene schreef op 21 juni 2014 @ 12:23:

[...]

waarom kinderen die slecht behandeld worden door een ouder,toch vaak om die ouder roepen als ze weggehaald worden. Dat dat geen bewijs is voor een goede band tussen ouder en kind. Die werd echt met de grond gelijk gemaakt door mensen die niet verder kwamen dan "je ziet het filmpje toch!".Is het niet juist vaak zo, dat als een kind onveiligheid, instabiliteit enz in een ouder/kind relatie voelt, dat het kind dan juist een ouder begint te claimen? Constant een bepaalde bevestiging zoekt? En des te harder schreeuwt hoeveel het wel niet van die ouder houdt? Gisteren eens even een testje gedaan bij mijn puber nav het bericht van Jasmyn met de tekst, wat houdt mamsie toch veel van jou xxxx ik kreeg terug, Je lijkt wel een kleuter, ik ben geen peuter.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 17:31:

[...]

knap een diagnose op afstand. Ooit gehoord van randpsychose bijvoorbeeld?Jazeker bekend. Vooropgesteld, mij gaat het niet om de diagnose, mij gaat het in dit stukje discussie om het onderwerp ontoerekeningsvatbaarheid.

Nee, ze maakt allerlei indrukken maar niet ontoerekeningsvatbaar. Ze weet precies waar ze mee bezig is en dat is heel erg voor haar zoon.Dat vind ik dus inderdaad het meest verschrikkelijke van dit verhaal. Dat het zo geslepen is allemaal. Iemand die dit allemaal in een vlaag van verstandsverbijstering doet kan daar later nog op terugvallen ook al gaat deze actie ieder menselijk verstand te boven. Behalve het hare dus. En dat vind ik echt heel eng.

Nee, ze maakt allerlei indrukken maar niet ontoerekeningsvatbaar. Ze weet precies waar ze mee bezig is en dat is heel erg voor haar zoon.Ontoerekeningsvatbaar wil ik haar ook niet noemen. Maar of ze de gevolgen op lange termijn weet in te schatten betwijfel ik wel.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 17:29:

[...]

Die houden wij hier thuis erin.

Net zoals rampdebiel.

Hoop geleerd!

En de Seine zal ik ook nooit vergeten.En de Oepserdepoeps Baby
quote:ammehoelaah schreef op 21 juni 2014 @ 17:38:

[...]

Dat vind ik dus inderdaad het meest verschrikkelijke van dit verhaal. Dat het zo geslepen is allemaal. Iemand die dit allemaal in een vlaag van verstandsverbijstering doet kan daar later nog op terugvallen ook al gaat deze actie ieder menselijk verstand te boven. Behalve het hare dus. En dat vind ik echt heel eng.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven