Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
En hoeveel gebruik jij per dag? Ik ben eigenlijk vanaf dag 2 al 3 x daags 10 gram gaan gebruiken. Misschien ben ik te snel gegaan? Overigens is de mist in m'n hoofd al aan 't optrekken nu (gisterochtend voor 't laatst gebruikt) Zometeen ga ik voor m'n B12 shot en als ik me volgende week weer optimaal voel ga ik wel weer 'n nieuwe azm-poging doen.
Voor Magnolia81:

Uitleg over AZM.

Over aardappelzetmeel uit de blog van Melchior:

quote:Verreweg de meest uitgesproken proponenten en uitdragers van aardappelzetmeel zijn de Amerikaanse blogger Richard Nikoley, zijn maat Tim Steele (alias Tatertot) en de bloggende farmacoloog Dr. B.G. (voornaam Grace). Zij en hun lezersschare hebben een tamelijk consistent scala effecten verzameld. Wie dagelijks drie keer per dag een theelepel tot een eetlepel (Honig!) aardappelzetmeel door koud water roert en opdrinkt, kan de volgende dingen merken:

Flatulentie (meestal reukloos, meestal tijdelijk)

Dalende nuchtere bloedsuikers

Minder hoge postprandiale bloedsuikerexcursies

Sterk gedempte eetlust

Dalende bloeddruk

Verlies van overtollig lichaamsgewicht

Beter, gelijkmatiger humeur

Verdwijnen van pathologische angsten (gut-brain axis?)

Levendige, vaak ‘romantische’ dromen (gut-brain axis?)

Hogere inspanningstolerantie

Spontaan stoppen met nagelbijten (nagelbijten is mogelijk een manier om SOB’s binnen te krijgen). SOB's zijn Soil Based Organisms, organismen die in de grond leven dus.

En wat doen de goede bacteriën in je dikke darm als je ze aardappelzetmeel voert:

quote:Ter afsluiting nog even iets over boterzuur. Honig aardappelzetmeel (nogmaals, rauw en koud geconsumeerd, zodra je het verwarmt wordt het glycaemisch en is het geen RS meer) zet bepaalde bacteriën in de darm aan tot de aanmaak van dit kortketenige vetzuur. Boterzuur in de colon is waarschijnlijk cruciaal voor een optimale gezondheid. Tenminste een deel van de gerapporteerde gunstige effecten van aardappelzetmeel zijn hier aan toe te schrijven. In vogelvlucht wat boterzuur zoal doet:

Het heeft ontstekingsremmende eigenschappen (in de darm en systemisch).

Het reguleert de differentiatie en proliferatie van de darmcellen (anti kanker).

Het draagt bij aan de elektrolytenbalans.

Het houdt de tight junctions in de darm gezond en beschermt dus tegen ‘leaky gut’ (en daarmee tegen auto-immuniteit).

Het verbetert de motiliteit van de darm (je gaat ’s ochtends af als een reiger, met een beetje pech nog voor de koffie).

Het reguleert het immuunsysteem door stimulatie van de vorming van T-regulatoire cellen.

Wat ik dus heel interessant vond omdat van één van mijn medicijnen de bijwerking het metaboolsyndroom is en dat is de reden voor mij om dit experiment te doen:

quote:Diverse mensen met metabool syndroom of diabetes zien met Honig aardappelzetmeel een sterk verbeterde glucoregulatie. Ook mensen die al paleo waren of een LCHF-patroon volgden. Soms fiksen die twee namelijk niet alle neolithische narigheid.Ik merkte dat ondanks mijn gezonde voeding, het inderdaad niet genoeg was om metabool syndroom voor te kunnen blijven en geen medicatie is geen optie. Misschien is aardappelzetmeel wel de oplossing, het kost niks en baat het niet, dan schaadt het niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:magnolia81 schreef op 20 juni 2014 @ 08:14:

Ik lees hier eea over azm. Hoe werkt dat precies?Hier 'n handig artikel over de werking:

http://vetgoed.blogspot.n ... -nieuwste-paleo-hack.html
Nope, ik HAD dat wel, toen ik 16 was tot 25ste ( ben nu 32, ook al zegt mijn profiel 44, maar goe. en laten we eerlijk wezen, genezen doe je nooit van die bak ellende) maar met behulp van diëtiste, van 45 kg naar 53 kg gegaan. Omdat ik lactose intolerant ben, kwam ik bij haar terecht. Nu dus een goed ritme te pakken.... Gek genoeg waren mijn bloedresultaten bij 45 kg gewoon top, dat vond ik raar, maar ben er blij mee. Nu dus een keelamandeloperatie ondergaan, ben ik weer terug bij af en dat vind ik erg vervelend.
Ik gebruik drie eetlepels per dag, Elninjoo. Nu is het de derde week en ik voel me 'normaal'.
Ik ben 3 weken geleden ook begonnen met vasten, 2 x in de week. Ik vind het goed vol te houden, maar vast alleen op dagen dat ik niet hoef te werken, anders kan ik me niet concentreren. Ik voel me een soort van licht in het hoofd en ben een beetje traag dan, ik kan dus niet echt zeggen dat ik er energie van krijg, herkend iemand dit?
Ik wil trouwens dat azm gaan proberen, voor degene die het gebruikt (heeft); had ik goed gelezen dat je een eetlepel s ochtends op de nuchtere maag moet gebruiken, opgelost in een glas koud water?

Ik neig naar hoge bloeddruk en wil kijken of het iets doet bij mij..
Welkom bladblazer!

Als je de hele thread van melchior leest over az dan zie je dat met een lagere dosis beginnen beter bevalt bij de meeste mensen.

Tweemaal daags een theelepel. Na een weekje kun je dit ophogen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Hello,,

Ik heb een uur geleden een broodje 'gezond ' op, bruin, zonder boter en ham.

Laatst schreef iemand van jullie, dat een broodje gezond, helemaal niet zo gezond is.

Is dat ook zo?
Een standaard broodje gezond bevat gewoon veel kcal: brood, kaas, ham, gekookt ei, mayo en dan nog 'n plakje tomaat en blaadje sla. Geen ongezonde producten op zich, maar het tikt calorietechnisch wel lekker aan.

Ik heb een broodje franse kaas met ijsbergsla op. Smaakte goddelijk!
Dankjewel Louise!

Ok ik zal het stuk eens doorlezen, ik b egin dan maar met een theelepel....

In br gezond zitten idd veel calorieen, maar het is wel lekker
Leuk om weer al die ervaringsverhalen te lezen en de goede adviezen die er worden gegeven door te spitten. Het blijft erg motiverend werken, al ben ik niet super actief hier.

Ik ben nooit ziek, maar na een maand AZM /groene bakbanaan met kokosmelk) kreeg ik ineens een verschrikkelijk droge huid en een weken durende zware hoofdpijn en oorpijn.

Misschien waren er toch de verkeerde bacteriën binnengemarcheerd? Inmiddels heb ik alleen nog de oorpijn en een beetje hoofdpijn aan die kant van mijn hoofd. Ik beweer niet dat het de AZM was maar het zou evengoed wel kunnen. Mijn stoelgang die altijd regelmatig was werd ineens onregelmatig naar de opstipatie toe. Wel had ik heldere levendige dromen, en was sneller verzadigd, heel fijn.

Voor de verzadiging heb ik iets anders gevonden: Gekookte bloemkool en winterpeen koken met groentebouilionblokje Knor. Daarna pureren met 1 teentje rauwe knoflook en wat witte peper. als ik daar een paar theelepels van eet, heb ik nergens meer trek in. Mijn huisgenoot ervaarde hetzelfde. ben dus wel erg benieuwd wie dit ook eens wil proberen. Het kan zijn dat je er een beetje misselijk van wordt. Dus puur eten, zonder iets erbij.

Inmiddels doet de weegschaal gestaag wat ik wil. Telkens een onsje naar beneden. Ik hoef niet hard te gaan, als ik maar ga:) Lopen doe ik elke dag en ook dat scheelt denk ik.

Ik val dus af, ondanks dat ik momenteel wel elke dag drink. Dat is tijdelijk. Mijn vader overleed dinsdag, precies op de dag dat mijn moeder vier jaar geleden dood werd gevonden. Dus heb nu automatisch wat minder trek tijdens al dat geskype met familie overzee. Ben overigens blij voor mijn vader, want als Alzheimerpatiënt ging hij ineens heel hard achteruit. Maar ik had gelukkig nog een fantastische kerstmiddag met hem. (ook op film

Doordat mijn vader Alzheimer kreeg ben ik me gaan verdiepen in suiker- en glutenconsumptie en ben bij Paleo uitgekomen. Dat bevalt echt heel erg goed. Het eetvenster deed ik al jaren (soort fast 5) maar sinds de 2 dagen vasten waar ik me meestal wel aan houdt, is er eindelijk weer wat beweging in de weegschaal gekomen en sowieso is mijn buik een stuk platter.

Succes met vasten als je vandaag weer vast
Walkin on sunshine
Gecondoleerd met je verlies, sunny52.

Ik hoor trouwens over die groene bakbananen meer verhalen over een droge huid, etc. Ik heb wel een iets drogere huid met Honig aardappelzetmeel, maar vooralsnog resulteert dat alleen in minder puisten. Helemaal niet erg.

Ik herken me wel in de onregelmatigere stoelgang. Ik hoef minder vaak, niet meer dagelijks en niet meer steeds op hetzelfde tijdstip, maar geen obstipatie verder. Toch voel ik me er prima bij. Ik zet dit experiment nog een tijdje door.
Thanks, mrs Stanley ;)

Experimenten zijn goed, totdat het niet meer goed voelt Ik sla voorlopig even over, mogelijk probeer ik het nog een keer als ik weer helemaal beter ben. was erg geschrokken van die hoofdpijn. Goed dat het bij jou tot nu toe positief is. Wellicht is de groene banaan de boosdoener, maar daar krijg je zo'n ongelofelijke energieboost van, echt lekker. Dus wellicht niet iets om lang achterelkaar te doen. Droge huid heb je liever niet in de tropen
Walkin on sunshine
Hoi diëters,

Ik wil vijf kilo of zo kwijt, en ben nog al een eter Zo'n vastendag, hoe doe je dat als je gewend bent veel kleine porties over de hele dag te eten? Aan de 500 kcal zit je zo namelijk...

Door een blessure sport ik niet en ben twee maanden terug gestopt met roken dus de kilo's kwamen er echt aan!
Dag Dames,

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als strikjemetstippels. Ben al een tijdje bezig met anders eten ( geen suiker, geen chips, geen troep) ben daarbij gaan hardlopen minimaal 4 keer in de week.

Toch vind ik het allemaal maar traag gaan en wil graag het vasten proberen. Maar hoe werkt dat precies?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:strikjemetstippels schreef op 22 juni 2014 @ 18:12:

Hoi diëters,

Ik wil vijf kilo of zo kwijt, en ben nog al een eter Zo'n vastendag, hoe doe je dat als je gewend bent veel kleine porties over de hele dag te eten? Aan de 500 kcal zit je zo namelijk...

Voor ik ging vasten ben ik eerst afgekickt van het de hele dag door eten. Gewoon 3 keer per dag een verzadigende maaltijd en geen 'gezonde' tussendoortjes. Als je dan gaat vasten dan eet je gewoon tegen de avond één maaltijd van ca. 500 kcal. Niet alleen heb je dan tenminste het gevoel gegeten te hebben, maar je lichaam heeft er ook veel meer profijt van dat je 24 uur niets hebt gegeten. Als je alsnog continu van alles in je mond stopt (al is het caloriearme groente), dan profiteert je lichaam niet van het vasten en dus de extra vetverbranding en herstel. Bovendien heb je na 'n paar weken nauwelijks meer hongergevoel, i.t.t. wanneer je je hongergevoel in stand houdt met het de hele dag door kleine porties eten.
Je 500kcal hoeven niet uit 1 maaltijd te komen, maar max500kcal per dag. Op het werk eet ik een hele komkommer en 250gr snoeptomaatjes, soms nog een gekookt ei. En dan tijdens het avondeten de resr van de kcal. En natuurlijk veel thee/water. Dat vult erg goed
Ik doe het ook ongeveer zoals Mag. Hoewel ik nu ik goed ben afgevallen maar 1 dag doe en me ook niet meer strikt aan de 500 cal. houd. Niet dat ik er 1000 neem, maar ik neem meestal als avondmaal een broccolisoepje met een gekookt ei, of een tonijnsalade met noten avocado en de hele rambam.

Verder door de week snoep ik niks en eet ik dus gezond (geen verborgen suikers) en alleen de vrijdag en/of de zaterdag een bak popcorn hoewel ik merk dat of beter werkt

Maar verder sport bijna elke dag, behalve vastendag, en ik doe geen oeverloos hardlopen (wat vaak in 1 tempo gebeurt en dus als cardio gezien wordt) maar doe ik High Intensief Interval Trainingen. Veel beter voor je na verbranding!

Morgen mag ik weer omdat ik vanavond na de voetbal wedstrijd weer een Bootcamplesje mag geven.
Sunny, gecondoleerd met het verlies van je vader.

Ednaloy, lekker door Parijs geslenterd in je korte broek

Ik zit weer even op mijn bekende plateautje maar ik weet het nu beter te handlen over een paar daagjes zit ik weer er onder.

Nog steeds geen complimenten of opmerkingen gehad ondanks dat er nu zo een vijf kilo van af is. Gisteren een moeder van schoolgenootje dochter gesproken maar die had het alleen over haar eigen dertien kilo. Dat is natuurlijk ook veel meer dan wat ik ben afgevallen

Vanmiddag mijn overnight oats en een kleine salade of twee gekookte eitjes, vanavond lowcarb en een biertje voor tijdens de wedstrijd.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Sun sorry, ben nog niet wakker en dus niet zo attent; Inderdaad gecondoleerd natuurlijk.

Loesje, ik ben brak en heel er moe van een onwijs tof weekend.

Ik heb zeker in korte broek rondgelopen en in een onwijs leuk streepjurkje wat ik 2 weken terug voor 5 euro gescoord heb bij de H&M.

Was wel lachen, ik weet niet of jullie Stadswild kennen, van Angelique Heijligers uit Amsterdam. Dat is een soort bootcamp door de stad. Iets wat ik ook doe maar dan in het dorp. Hahaha, zij organiseerden een Burpeemile in Amsterdam gister en ze had via Facebook een evenement aangemaakt waar in ze me ook had uitgenodigd (eh niet omdat we zo buddy buddy zijn, heowel ik wel leuk met haar kan kletsen, maar meer omdat ik ooit een x een tryout in Den Haag heb mee gedaan) ik vind beerpees erg leuk maar trek geen hele mile hoor. Dus ik grapte al dat ik "helaas" niet kon komen omdat ik in Parijs was. Dus oen zei ze dat ik een ze foto's wilde zien van eenburpee bij de Eiffeltoren. Tja dan ben ik zo braaf dan doe ik dat!! Hahahha

Ik kreeg geen eens geld toen hub met de pet rond ging!

http://www.mijnalbum.nl/Album=UX7KLFDI

Sorry even off topic, maar vond ik wel grappig!

Oh enne Loes, die 5 kilo das toch zeker al ruim 1 maat?? Ik heb altijd bergrepen dat 4 kilo 1 maat was! Dat zie je echt wel hoor!
@Sunny: gecondoleerd met je vader

Wat is 'n burpee?
quote:elninjoo schreef op 23 juni 2014 @ 08:25:

Wat is 'n burpee?

Vermoeiend......;-)

Kijk maar naar mijn foto's....hahaha
Maar hier een volledige uitleg en dan snel achter elkaar!

Maar hier mijn idool Zuuz, hier nog heeeeeeeel jong! Eh niet dat ze nu bejaard is.

https://www.youtube.com/watch?v=PYfNA_lmkHM
word al moe als ik er naar kijk haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven