5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?
maandag 23 juni 2014 om 19:09

dinsdag 24 juni 2014 om 08:00
quote:elninjoo schreef op 23 juni 2014 @ 15:19:
Ik ga van de week 'n bloedtest laten doen om te zien hoe mijn waarden nu zijn en of ik iets te kort kom. Maar als cortisol ook op het formulier staat als optie vink ik 't zelf wel aan.
Cortisol in bloedtest zegt niets, je cortisolniveaus variëren enorm per dag en eenmalig bloedprikken geeft geen nutttige informatie. Een 2 x 24 uur urinetest geeft een beter beeld.
Sorry, ik kwam per ongeluk hier binnenvallen en las iets over cortisol.
Ik ga van de week 'n bloedtest laten doen om te zien hoe mijn waarden nu zijn en of ik iets te kort kom. Maar als cortisol ook op het formulier staat als optie vink ik 't zelf wel aan.
Cortisol in bloedtest zegt niets, je cortisolniveaus variëren enorm per dag en eenmalig bloedprikken geeft geen nutttige informatie. Een 2 x 24 uur urinetest geeft een beter beeld.
Sorry, ik kwam per ongeluk hier binnenvallen en las iets over cortisol.

dinsdag 24 juni 2014 om 08:15
Ik zit in de 80's
Zou mooi zijn als ik de 78 kilo haal als ik op vakantie ga (over 4 weken) maar dat zal waarschijnlijk net niet lukken als ik het verloop van de afgelopen weken bekijk. Maakt niet zoveel uit, ik voel me een stuk lichter en slanker en de bikini die vorig jaar nog zo'n striemen op mijn rug zette zit ook een stuk fijner nu.
Vandaag een blouse aan die altijd strak over de tiet ging maar er nu losjes over valt. Broek moet ik steeds opheisen en dat King Louie jurkje valt ook een stuk leuker nu.
Gisteren een HIIT op de roeitrainer gedaan. Trok dat halve ding uit elkaar
Gisteren pakte mijn vriend chips en ik taalde er niet eens naar? Raar hoe zoiets werkt. "Vroegah" was ik degene die de chips pakte.
Zou mooi zijn als ik de 78 kilo haal als ik op vakantie ga (over 4 weken) maar dat zal waarschijnlijk net niet lukken als ik het verloop van de afgelopen weken bekijk. Maakt niet zoveel uit, ik voel me een stuk lichter en slanker en de bikini die vorig jaar nog zo'n striemen op mijn rug zette zit ook een stuk fijner nu.
Vandaag een blouse aan die altijd strak over de tiet ging maar er nu losjes over valt. Broek moet ik steeds opheisen en dat King Louie jurkje valt ook een stuk leuker nu.
Gisteren een HIIT op de roeitrainer gedaan. Trok dat halve ding uit elkaar
Gisteren pakte mijn vriend chips en ik taalde er niet eens naar? Raar hoe zoiets werkt. "Vroegah" was ik degene die de chips pakte.
Poep, wie heeft jou gescheten?

dinsdag 24 juni 2014 om 08:15
De waarde is doorgaans rond 6 uur 's morgens, dus voor je wakker wordt, het grootst. Maar de variatie is enorm. Stel, je schrikt ergens van vlak voor het testen, of je moet je haasten, dan krijg je een hele hoge waarde, maar dat zegt dan eigenlijk niets, omdat het een momentopname is. Een bloedtest, die wel gebruikt is, is een stresstest. Dan prik je eerst nuchter, dan neem je om 23 uur een tabletje en dan prik je de volgende ochtend weer nuchter.
dinsdag 24 juni 2014 om 08:29
Wat goed Louise! Fijn om te merken toch dat je kleding beter gaat zitten. Ik heb ook minder behoefte om te snacken. Is misschien toch gewenning.
Gisteren weer vastendag gehad en dan donderdag weer. Al heb ik wel het gevoel dat ik een beetje stilsta qua gewicht. Hopelijk helpt sporten nu ik dat weer heb opgepakt. Nu nog 1x per week, maar straks hopelijk 2x per week en misschien zelfs 3x.
Gisteren weer vastendag gehad en dan donderdag weer. Al heb ik wel het gevoel dat ik een beetje stilsta qua gewicht. Hopelijk helpt sporten nu ik dat weer heb opgepakt. Nu nog 1x per week, maar straks hopelijk 2x per week en misschien zelfs 3x.

dinsdag 24 juni 2014 om 09:21
Ik heb 2 dagen lijnzaad gebruikt en da's voor mij de oplossing qua wc-gang. Die houden we er dus maar in!
Heb nagevraagd hoe ze op cortisol prikken en dan moet je op 2 tijdstippen (8 en 15 uur) maar bij ons wordt alleen 's ochtends geprikt, dus dan moet je ergens anders naartoe. Nah, voorlopig laat ik dat maar ff zitten. Heb nu gewoon op vitamines, cholesterol en glucose laten testen.
Heb nagevraagd hoe ze op cortisol prikken en dan moet je op 2 tijdstippen (8 en 15 uur) maar bij ons wordt alleen 's ochtends geprikt, dus dan moet je ergens anders naartoe. Nah, voorlopig laat ik dat maar ff zitten. Heb nu gewoon op vitamines, cholesterol en glucose laten testen.
dinsdag 24 juni 2014 om 09:31
Sinds ik nu een jaar of 2 of 3 groente smoothies drink heb ik ik eigenlijk nooit meer bloed ergens op laten testen. Ik had altijd een te laag Hb en merkte dat vooral wanneer aan mijn eiafdrijving zat! Dan werd alles zwart voor mijn ogen en zag en voelde ik me doodmoe en uitgekakt.
Maar met die smoothies echt geen last meer van, dus die houd ik er wel in.
Ik heb vandaag mijn vastendag en ik voel dat altijd wel hoor. Ik zou dus ook echt NIET kunnen sporten. Maardat hoeft ook niet, ik sport de overige 6 dagen wel...rust is ook heel belangrijk.
Maar met die smoothies echt geen last meer van, dus die houd ik er wel in.
Ik heb vandaag mijn vastendag en ik voel dat altijd wel hoor. Ik zou dus ook echt NIET kunnen sporten. Maardat hoeft ook niet, ik sport de overige 6 dagen wel...rust is ook heel belangrijk.
dinsdag 24 juni 2014 om 11:44
Ik hield het even niet meer en heb nu net een bouillon gedronken. Tuinkruiden bouillon met 4 calorieen staat op verpakking. Ik heb ooit ergens gelezen dat je je vasten niet breekt als je minder dan 10 calorieen eet of drinkt. Weet iemand hier meer van?
Niet dat ik me enorme zorgen maak hoor, is bijna 12.00 uur dus lunchtijd

dinsdag 24 juni 2014 om 12:52
quote:louise1 schreef op 24 juni 2014 @ 11:44:
Ik hield het even niet meer en heb nu net een bouillon gedronken. Tuinkruiden bouillon met 4 calorieen staat op verpakking. Ik heb ooit ergens gelezen dat je je vasten niet breekt als je minder dan 10 calorieen eet of drinkt. Weet iemand hier meer van?
Zit in dat bouillontje niet heel veel zout?
Daar houdt je vocht mee vast en dat ontmoedigt best wel, als je zo graag wil afvallen.

Zit in dat bouillontje niet heel veel zout?
Daar houdt je vocht mee vast en dat ontmoedigt best wel, als je zo graag wil afvallen.
dinsdag 24 juni 2014 om 13:31
Ja, dat van dat zout in de boiilon weet ik. Hopelijk valt het vocht vasthouden mee alhoewel ik dat wel snel heb.
Fijn dat je je ideaalgewicht bijna hebt bereikt!
Elninjoo: ik heb drie jaar geleden novasure laten doen maar helaas heeft mijn lichaam een sterk zelfherstellend vermogen en zit ik alweer bijna op mijn pre-operatieve niveau
Fijn dat je je ideaalgewicht bijna hebt bereikt!
Elninjoo: ik heb drie jaar geleden novasure laten doen maar helaas heeft mijn lichaam een sterk zelfherstellend vermogen en zit ik alweer bijna op mijn pre-operatieve niveau
dinsdag 24 juni 2014 om 13:31
Nou ik heb net een halve bak kwark op met lijnzaad en oergranen en 4 aardbeien + een scheutje magere Yoghurt (zoals je ziet ben ik niet zo streng met die 500 cal. aangezien er vanavond een behoorlijk calorierijke salade in gaat met olijfolie walnoten en Parmezaanse kaas).
Nien daar hebben we idd een heel topic over zitten babbelen. Als ik me niet vergis kon je dat in Delft laten doen? Ik heb nu een Mirena en ben vrijwel niet tot heel weinig ongesteld. Echt een verademing!
Loesje, ik drink dagelijks een smoothie met kiwi, banaan, spinazie(of boerenkool) een scheut olijfolie (voor de opname van sommige van vitamines en het vertragen van de opname van de fruitsuikers) en water. Sinds ik dat doe voel ik me een stuk fitter. Dan 2, 3 jaar terug toen ik idd om de haverklap een ijzer te kort had!
Nien daar hebben we idd een heel topic over zitten babbelen. Als ik me niet vergis kon je dat in Delft laten doen? Ik heb nu een Mirena en ben vrijwel niet tot heel weinig ongesteld. Echt een verademing!
Loesje, ik drink dagelijks een smoothie met kiwi, banaan, spinazie(of boerenkool) een scheut olijfolie (voor de opname van sommige van vitamines en het vertragen van de opname van de fruitsuikers) en water. Sinds ik dat doe voel ik me een stuk fitter. Dan 2, 3 jaar terug toen ik idd om de haverklap een ijzer te kort had!

dinsdag 24 juni 2014 om 14:20
dinsdag 24 juni 2014 om 14:36
Ik maak ook weleens een groene smoothie, niet dagelijks. Ik doe er mango of banaan, appel, snijbiet, munt, kaneel en kokosolie in. Als ik frambozen, rode bessen of aardbeien heb, gaan die er ook door. Ik vind het best lekker, ik heb speciaal voor die groene smoothies snijbiet gezet. Snijbiet is supergezond, je kan het ook als spinazie bereiden en de jonge blaadjes door de salade.
Ik hou ook niet van die saaie salade, in een goede salade zit sowieso avocado, verder rode paprika, tomaat, basilicum, gerookte kipreepjes, zalm, tonijn, gorgonzola of Roquefort. Yum. En opleuken met een dressing van azijn en olijfolie. En noten natuurlijk!
Ik hou ook niet van die saaie salade, in een goede salade zit sowieso avocado, verder rode paprika, tomaat, basilicum, gerookte kipreepjes, zalm, tonijn, gorgonzola of Roquefort. Yum. En opleuken met een dressing van azijn en olijfolie. En noten natuurlijk!
You know how I know? Because I reeaally think so!
dinsdag 24 juni 2014 om 14:47
Hahahaha, Milou en Mrs. met jullie kan ik het vinden, i.d.d Castello is ook heel lekker in salade. Enne laatst had ik bij een BBQ een meloen (galia en water) met feta pijnboompitten olijfolie en peper en zout, wat een feestje was dat zeg!!
Ik heb net +/- 3 eetlepels olijfolie in een beker gedaan en daar 2 tenen knoflook in uitgeperst en een roodpepertje, dat gaat zo over mijn gemengde sla met tomaatjes en rauwe champignons lekker husselen, 4 plakken rauwe ham walnoten en geschaafte Parmezaan! Hmmm, wanneer is het 18.00??
Ik heb net +/- 3 eetlepels olijfolie in een beker gedaan en daar 2 tenen knoflook in uitgeperst en een roodpepertje, dat gaat zo over mijn gemengde sla met tomaatjes en rauwe champignons lekker husselen, 4 plakken rauwe ham walnoten en geschaafte Parmezaan! Hmmm, wanneer is het 18.00??
dinsdag 24 juni 2014 om 14:56

dinsdag 24 juni 2014 om 14:57
Olie in sla vind ik zo goor! Die structuur, zo glibberig, yuk! Ik gebruik altijd gewoon honingmosterddressing. Maar ik eet niet zo heel veel sla, het is af en toe als bijgerecht bij 'n maaltijd. Van sla met seafood er in heb ik nooit 't idee echt gegeten te hebben. Ik heb het seafood liever lekker warm gebakken op m'n bord en 'n blaadje sla er als garnering bij.
Vanavond ga ik aardappelsalade eten met 'n gebakken visje, heb ik ook al trek in! Jammie!
Vanavond ga ik aardappelsalade eten met 'n gebakken visje, heb ik ook al trek in! Jammie!