Gezondheid alle pijlers

klaarkomen brengt menstruatie sneller op gang..

23-06-2014 11:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het heel vaak dat als ik weet dat ik bijna ongesteld moet worden, en ik dan seks heb en klaarkom dat ik dan ineens ongesteld ben.. Niet dat ik het erg vindt.. Maar het is de laatste tijd altijd raak als ik weet dat ik bijna ongesteld moet worden.. en ik heb seks en kom klaar dat ik dan ineens ongesteld ben..

En het was gisteren weer raak, en ik wist al dat ik ongesteld moet worden, want had we wat krampen etc, maar normaal had ik ook wel pijnlijke borsten, maar dit keer had ik nergens last van.

Herkennen jullie dit? Maar is het juist wel of niet goed dat je dan ineens ongesteld wordt? Omdat het er op lijkt dat je het op gang kan laten komen.. Anders zou ik denk volgende week ongesteld moeten worden.. zo dat ik het heb uitgerekend.
Zou me kunnen voorstellen dat door klaarkomen (samentrekken spieren baarmoeder) een en ander ietwat versneld kan worden. Echter een hele week vervroegen?
Het is toch gewoon omdat je baarmoeder dan samentrekt? Die werkt dan meteen de boel eruit.
Hele week vervroegen lijkt me niet trouwens. Dan ben je deze maand gewoon iets vroeger.
seks/orgasme is gewoon aerobic voor de baarmoeder. Spieren trekken samen, verhoogde doorbloeding. Niet zo raar dat de menstruatie eerder begint.

Hoe er wel rekening mee dat dit je cyclus NIET verandert. Het heeft geen invloed op je hormoonhuishouding. Alleen maar op het loslaten van baarmoederslijmvlies.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:zonvakantie schreef op 23 juni 2014 @ 11:41:

Herkennen jullie dit? Maar is het juist wel of niet goed dat je dan ineens ongesteld wordt? Omdat het er op lijkt dat je het op gang kan laten komen.. Anders zou ik denk volgende week ongesteld moeten worden.. zo dat ik het heb uitgerekend.een week vervroegd kan niet goed zijn. Of heb je een zeer onregelmatige cyclus? (of verkeerd gerekend?)
Mij is dit ook een paar keer opgevallen.

Wat ik me afvraag: zou dit ook op gaan als je net zwanger bent? Dus dat je klaarkomt, dit je menstruatie opwekt terwijl die anders had uitgebleven?

Op google kan ik er niet echt iets over vinden.

Best belangrijk voor iemand die langzamerhand gaat proberen zwanger te worden...
quote:plous schreef op 23 juni 2014 @ 12:40:

Wat ik me afvraag: zou dit ook op gaan als je net zwanger bent? Dus dat je klaarkomt, dit je menstruatie opwekt terwijl die anders had uitgebleven?

Op google kan ik er niet echt iets over vinden.

Best belangrijk voor iemand die langzamerhand gaat proberen zwanger te worden...

Nee, als je zwanger bent, ben je zwanger. Als je zwangerschap al 'loslaat' door sex, was het anders op een ander moment wel tot een miskraam gekomen.

En normale, gezonde zwangerschap kan wel tegen deze 'stootjes'.
Dat is toeval. Anders zou je op alle seksmomenten gaan vloeien hè.

En Door het vocht wat vrijkomt tijdens seks wordt de afscheiding die net richting buiten onderweg is verdund en dus sneller naar buiten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het vervroegt het bij mij niet, de menstruatie gaat wel soepeler. Een week vervroegd lijkt me niet normaal.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het verkeerd heb uitgerekend. Ik heb zo app op mijn smartphone waarbij ik gewoon kan aanklikken wanneer ik ongesteld ben geweest en dan rekent die automatische ook de menstruatie voor de volgende maand. En gaf hij aan pas volgende week zondag..

Ik heb dit wel vaker gehad, maar toen gebeurde het wel op het moment dat ik echt ongesteld moest worden. Maar hoe kun je zoiets uitrekenen? Moet je tellen vanaf de dag dat je menstruatie begint tot de laatste dag van je volgende menstruatie?
quote:zonvakantie schreef op 23 juni 2014 @ 12:57:

Moet je tellen vanaf de dag dat je menstruatie begint tot de laatste dag van je volgende menstruatie?

je cyclus duurt van dag 1 tot dag 1

Eerste dag menstruatie tot je volgende menstruatie zich weer aandient (eerst bloed)

gemiddeld na 28 dagen

Ik zet een stipje op onze kalender, dan weet ik wanneer laatste keer was en kan ik inschatten (kan wel eens een dag eerder/later zijn) wanneer ik volgende keer kan verwachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven