Gezondheid alle pijlers

gekneusd of gebroken?

09-07-2008 16:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag van de trap gegleden, niet heel hard ofzo. Wel meteen pijn vlak bij mijn pols aan het middenhandsbeentje van mijn linkerpink. Zit ook een redelijke bult op en het is dik. Zit te twijfelen of ik morgen even een foto zal laten maken of dat ik me dan aanstel. het is wel erg pijnlijk en kan moeilijk mijn pink en ringvinger bewegen. De pink is ook iets dikker als normaal. Iemand ervaring met een kneuzing of breuk op die plek?
even langs de huisarts kan allicht geen kwaad.
Ik kijk ff met mijn X-ray.

Je krijgt zo de uitslag.
Het kan beide zijn. Alleen een arts kan je vertellen wat het precies is.
Zucht.

Dokter een idee?
668, the neighbour of the Beast
Kan allebei. Als het morgen niet beter is toch maar even de huisarts bellen dus.

Misschien kan je beter nu wel even een steunverband (laten) aanleggen, dat verlicht vaak een beetje en zorgt dat de zwelling niet meer gaat toenemen.
Effe langsgaan bij de huisarts/dienstdoende, of EH. Gewoon doen, want anders weet je het nooit. Toen ik mijn enkel kneusde kreeg ik gelijk een drukverband, wat voor een hoop ellende heeft behoed. Je handen zijn belangrijk, bijv. je werk. Dus niet denken dat je een rare vraag hebt, maar gewoon even langsgaan. Foto is zo gemaakt en wie weet valt het mee. Dik en pijn is toch een teken dat het niet helemaal jofel is. hoor.
Was al even langs de assistente geweest vanmiddag en die zei dat het wel meeviel. Werk in het ziekenhuis, dus laat dan morgen wel even een foto maken denk ik. Geen zin om uren op de SEH te zitten namelijk
kan je de pink en pols bewegen ?
Een assistente kan wel zeggen dat het meevalt, maar dan nog heeft ze geen foto gezien en weet ze het niet zeker... Bovendien is ze geen dokter. (Ik ben zelf ook assistente, maar ik heb geen glazen bol hoor!)
Je kunt zelf een soort van check doen, om te kijken of je asdrukpijn hebt. Laat iemand de basis van je vingers vasthouden en je pols en laat die persoon voorzichtig je middenhand 'in elkaar drukken', begrijp je wat ik bedoel?. Ga je door de grond van de pijn, meteen naar de EHBO, valt het wel mee, dan kun je het nog wel even aankijken of de pijn erger wordt, waarschijnlijk heb je dan niets gebroken (ik zeg wel waarschijnlijk hoor!)
Dat is wel pijnlijk hoor beukenootje. maar wacht toch even tot morgen denk ik met een foto maken. Zit ook met een contract waarin ik niet te veel ziek mag zijn omdat deze anders niet verlengd wordt, en met 1 hand is het lastig werken als verpleegkundige
Asdrukpijn werkt niet geweldig bij middenhandsbeentjes.

Behalve een foto laten maken, is het wel handig om het even na te laten kijken, de meeste chirurgen en orthopeden zijn best bereid even tussendoor te kijken als je in het ziekenhuis werkt.

En als je toch besluit alleen een foto te laten maken, vraag wel wat de beste foto's hiervoor zijn, vaak zijn er meerdere standen nodig voor middenhandsbeentjes. (Vandaar dat ik je ook aanraad om het even na te laten kijken, dat kunnen ze beoordelen of dat nodig is, of dat je pijn toch meer ergens anders zit)
Ik heb ooit een soortgelijke breuk gehad als kind. Kon m'n vinger nog wel bewegen maar dat deed behoorlijk pijn. Heb ongeveer 2,5/3 weken in het gips gezeten. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven