Gewond door bbq

27-06-2014 13:08 33 berichten
Zojuist weer in de krant gelezen, een man ernstig verbrandt door een steekvlam van de bbq.

Mensen! Ga je de bbq aansteken? Gebruik Lampolie. Daarmee krijg je de kolen heel goed heet. Beter nog is een elektrische bbq.

Ik weet als geen ander hoe het is om brandwonden op te lopen.
lampolie is kerosine...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo'n ding gebruiken. Met aanmaakblokjes uiteraard.

Lampolie ?????? Ooit van aanmaakblokjes gehoord? En van elektrisch kan je geelectrocuteerd worden, vooral als het ineens regent .
If we don´t stop the war, the war will stop us (H.G. Wells)
quote:Liv_1 schreef op 27 juni 2014 @ 14:46:

Gewoon zo'n ding gebruiken. Met aanmaakblokjes uiteraard.

[img]http://www.planetbarbecue.co.uk/images/ ... rter2L.jpg[/img]en een puntje mosterd?
Vorig jaar is mijn zwager ernstig verbrand toen we met zijn allen aan het bbq'en waren. HIj maakte het vuur aan met bio-ethanol. De vlam sloeg in de fles en er kwam vloeistof op zijn arm terecht. De vlammen waren bijna onzichtbaar dus het duurde enkele seconden voor hij merkte dat zijn arm in brand stond. Uit reflex 'veegde' hij met zijn andere hand het vuur uit en daarmee stroopte hij een deel van huid af... Dat alles onder het oog van zijn en onze (kleine) kinderen...

Lampolie.... NEE!!
Sjee..als je de bbq niet op een normale manier heet kan krijgen, ga dan vooral geen bbq houden!

Patatje halen lijkt me dan een stuk slimmer.
quote:poeziewoezie schreef op 27 juni 2014 @ 13:08:

Zojuist weer in de krant gelezen, een man ernstig verbrandt door een steekvlam van de bbq.

Mensen! Ga je de bbq aansteken? Gebruik Lampolie. Daarmee krijg je de kolen heel goed heet. Beter nog is een elektrische bbq.

Ik weet als geen ander hoe het is om brandwonden op te lopen.

Ik snap dan weer wel dat jij brandwonden hebt

O, meteen nog een waarschuwing erachteraan: draag bij het aanmaken van de bbq een beschermingsbril! De afgelopen 2 jaar twee mensen meegemaakt die gloeiende deeltjes in hun oog kregen bij het aanmaken van een bbq. Eindigend bij een oogarts, hoornvliestrauma etc. Heel eenvoudig te voorkomen. Zelf nog nooit last van gehad, want brildrager. Maar had ik er geen, zou ik er wel een opzetten bij het aansteken/blazen/gloeiende kolen op z*n plek leggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven