Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Cljane, nee zo snel gaat dat niet ;)

En ik zie ook wel dat de reacties hier op jou vaak negatief zijn. Zal inderdaad met schrijfstijl te maken hebben en nog wat andere dingen. Ik vind overigens dat je vaak heel sportief reageert op de kritiek!
Thanks annabel!

Nee, snap dat het niet zo snel gaat, maar omdat je gisteren bijna op de verzendknop drukte vroeg ik me af of je dat inmiddels gedaan had?
De link van countnisane is hier ook herkenbaar. Niet zo ze dat ik me dan weer 18 voel, maar wel zeker dat ik voel dat IK er ook nog ben, dat ik leef enz.

btw, iemand toevallig ook ervaring met het uit het raam flikkeren van je pc?
quote:liquido34 schreef op 28 juni 2014 @ 10:30:

Ohh, gelukkig ben ik dus niet de enige die het ziet!!

Je bent geweldig Highlander, dat je het ziet en erkent. En ook Rooss, fijn dat je toe kan geven dat dat inderdaad is wat er gebeurd.. Het enige wat ik dan ook wil is het aankaarten.

Wellicht geheel nutteloos, want veel zal er niet veranderen.. Hier verbaas ik me nog wel over trouwens. Je klinkt echt dolblij met erkenning van jouw, kennelijk eerste en enige, post hier. Heb jij zelf ook een minnaar of worstel je meer met de assertiviteit van Ano*k, die zich tussen alle scherpte en humor toch behoorlijk kwetsbaar opstelt vind ik. Jane en anderen tonen hun onzekerheden misschien openlijker maar hoezo staat(n) zij dan meteen "ontzettend veel eerlijker en opener" in het proces. Waar komt jouw verontwaardiging werkelijk vandaan?

En Jane: neem een iPad, dat flikkert een stuk makkelijker

* gaat terug in meeleesstand*
Alle reacties Link kopieren
@missindependent: dat is wel een gekke move van hem zeg. Wilde hij je nou zomaar out in the open brengen in zijn eigen kring? Terwijl hij zelf nog gebonden is?

Ben wel benieuwd hoe dat gegaan is....

@cljane: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Dus we kunnen hier wel van alles vinden van wat je doet, maar uiteindelijk zijn we zelf ook niet altijd goed bezig. We zijn allemaal bitches (al vind ik loeders prettiger klinken, de strekking is het zelfde). Het is jouw geweten, jouw relatie, jouw gevoel. Verder hoef je nergens verantwoording af te leggen - en de behoefte om het te uiten en bespreekbaar te maken kennen we allemaal!

Maar ik ga er eigenlijk ook van uit dat ik ook nog op wat minder coulance hoef te rekenen dan menig ander hier, alleen al omdat ik nog nieuw en onbekend ben. Vind ik niet erg.

Het stuk in Trouw had ik ook al gelezen. Herkende daar wel wat in. Is natuurlijk ook geen toeval, dat ik val voor degene voor wie ik ook al viel toen ik 19 was. Alsof ik met hem terug kan naar die levensfase...

Maar lees dit dan ook even: monogamie nekt het vrouwelijk libido

Vond ik ook héél herkenbaar. Heb het ook al vrij uitgebreid besproken met nr1. Ergens in de hoop dat hij snapt waarom ik nu ook eens wat buiten de deur zoek... want het is natuurlijk wel een gespreksonderwerp bij ons. Al weet hij niet dat ik er al mee verder ben gegaan, voor zo ver hij weet heb ik het contact met de vlam verbroken en niet weer opgepakt.
Het enige 'gat in relatie' wat ik kan bedenken is dit: mijn onvermogen om nog vlinders in mijn buik te krijgen van mijn nr1. Er is tussen ons eigenlijk niets onbekends meer, we kennen elkaar door en door. Dat is aan de ene kant fantastisch, juist ook voor ons seksleven. Maar aan de andere kant mis ik dat onbekende aspect - en dat komt per definitie nooit meer terug in onze relatie. Ik geniet er zó van dat ik dit nu wel bij een ander vind. Het maakt dat ik mij totaal levend voel. En dáár geniet nr1 met volle teugen van mee. Daardoor voel ik me er ook minder schuldig over dan ik misschien zou moeten.
@blauwevrouw, je hebt helemaal gelijk.

@courrisanne, goddank heb ik ook een tablet en die doet het altijd prima. Mijn pc echter krijg ik steeds meer smijt neigingen naar
Een gat hoef niet perse in je relatie te zitten om vreemd te gaan. Meestal zit je het gat in jezelf.
gelezen
gelezen
Ik denk persoonlijk dat een aanzienlijk verschil nog tussen anouk en Jane is dat Anouk er minder diep in lijkt te zitten, Jane heeft het soms vreselijk moeilijk gehad met de stilte van haar nr 2 en de onzekerheid daarover was soms letterlijk voelbaar, daar praatte ze ook openlijk over en dat werd niet altijd zachtzinnig opgepakt.

Anouk sprak er iets nuchterder over, er zijn gevoelens, en daar doen we verder niet iets mee nu.

Maar petje af voor je Jane, je hebt het niet altijd makkelijk gehad hier.

Maar om nu te zeggen dat jij de bitch bent die met een bekende neukt, iedereen die hier vreemdgaat is gewoon fout !

Ik kan aan de ene kant wel begrip opbrengen voor het standpunt van Anouk om zondag wel te daten, soms is er niet zo een andere mogelijkheid en neemt simpelweg de lust het over...

Maar waarom het dan nu ineens anders zou zijn omdat nr 1 thuis is begrijp ik niet, er zijn er hier toch genoeg die daten terwijl manlief gewoon aan het werk is of thuis bij de kids zit te wachten.

Ik zit qua thuissituatie in een vergelijkbare positie als Anouk en probeer altijd doordeweeks te daten maar het is mij ook wel eens gebeurt dat ik daarvan ben afgeweken ivm vakantie e.d

Komende week heerlijke een date met nr 2 en wellicht met de pasverworven bootjes-buitenhuisje man...
Anoek is open tegen haar man, maar, als ik het goed begrepen had niet 100% open.

Als hij ergens mee bezig is (werk, reis) kan hij zeker niet zomaar 1-2-3 op gedachte komen om haar op te zoeken (10km is erg dichtbij). Als hij thuis is, dan is dat tech een optie. Wie weet.

Ik heb het uit veiligheids reden opgeschreven, niet uit een morele overweging.
Nou, dat waag ik te betwijfelen Silver. Maar Anouk is behept met een flinke babbel en gooit er gewoon een oneliner in als het te gevoelig wordt, waar Jane juist in de verdediging schiet. Ik denk dat dat vooral het verschil is.

Het gaat mi niet zozeer over het daten in het weekend, maar de glijdende schaal. Als je je voorgenomen hebt dat weekend family time is, waarom dat dan opgeven voor dat geile moment met die piloot die je amper kent. Ik vond wat Engel er over schreef iig heel zinnig.

Anouk, klopt, ik ben degene die ziek is. Vorig jaar lag ik zeer ernstig ziek in het ziekenhuis en dat past echt niet in een (aan zijn kant) geheime relatie. Ik voelde me schuldig dat ik hem meetrok in mijn ellende zonder dat hij ooit tegen iemand kon zeggen hoe slecht het ging met een dierbaar persoon. En aan de andere kant voelde het ook heel eenzaam om op verzoek wel te vertellen hoe het met me ging om vervolgens 2 dagen radiostilte te moeten ervaren omdat hij dat eerst moest verwerken.

Aan de andere kant was hij ook de fantastische man die me een hele berg dvd's opstuurde zodat ik de tijd doorkwam. Maar mede dankzij deze gebeurtenissen is hij veel dieper in mijn hart komen zitten en paradoxaal verder ver geweest dan ooit. Nu voelt het weer een beetje als in het begin: vrolijk en relaxed. Maar inderdaad, unfinished, zo voelt het inderdaad.
Voordat ik overga tot reageren op wat Look en anderen schrijven nog even dit.

Ik heb de post van liquido gezien vóór het ingrijpen door de moderators. Wat er nu nog staat diende als dun beschaafd laagje over een nogal onaangename, persoonlijke aanval. Niet meer en niet minder. En ik begrijp heel goed hoor dat ik met mijn uitgesproken manier van schrijven weerstand oproep.

Maar een eerlijke, open dialoog in Minnaar had prima gekund liquido. En dat geldt ook voor highlander, Je post aan Heidi was al tenenkrommend high, maar door nu mee te waaien met "dubbele moraal en vriendjespolitiek" is mijn plaatje van jou wel compleet.

When the going gets tough the tough get going. Ik heb in mijn leven genoeg meegemaakt maar voel geen behoefte dat op Viva te delen. Met klagers heb ik ook weinig geduld, geef het meteen toe. En zo verteken ik zelf misschien de beeldvorming over mij. Maar zolang ik nog positief commentaar krijg op "meedenken, mooie posts en grove grappen" zal het wel meevallen. Ik geniet in elk geval erg van het hier lezen en schrijven en hoop dat nog een tijdje te mogen doen zonder teveel stafjes of bans.
Ik heb geen perfecte relatie. Nooit gehad ook. Maar ik ben wel gelukkig met mijn man, met al zijn tekortkomingen neemt hij gelukkig die van mij ook voor lief. Ik heb met hem en onze kinderen een fijn en gelukkig leven. Mijn minnaars zijn het toetje of de kers op de taart. Dat stukje wat ik soms mis, kunnen zij ook niet volledig invullen en daar streef ik ook niet naar.

Over Anoek en Jane: ik zie absoluut overeenkomsten tussen hen. Maar ook heel veel verschillen. Ik lees bij Anouk meer zelfkritiek, bij Jane lees ik dat veel minder (ook al ontwikkelt ze zich wel daarin. Zou dat dan toch door onze soms scherpe feedback komen?).

En wil iemand me dan eindelijk eens vertellen wie er in dat vriendenclubje zitten?

Roodkapje, goed omschreven, het gat zit vaak in jezelf.
Bij mijn eerste minnaar lag ik ook een tijdje in het ziekenhuis en kwam hij me soms stiekem opzoeken. Zoiets versterkt de band absoluut Look. Het klinkt alsof het bij jou een langduriger ziekbed was wat er voor jullie (allemaal) flink ingehakt moet zijn. Ben je inmiddels helemaal hersteld? En is de thuissituatie bij je minnaar nog onveranderd?
Ach, wat is een perfecte relatie? Ik weet het niet, maar alles wat ik in een relatie zoek, heb ik. Behalve, wat iemand anders ook schreef, die spanning van dat prille, dat rauw geile wat ik bij een minnaar ervaar. Maar dat zou ik nooit in een relatie kunnen hebben, want het ene wat ik zoek in een relatie botst juist met datgene wat ik bij een minnaar zoek. Heb ik dan een gat in mezelf? Mwah, denk het niet.

Jane ontwikkelt inderdaad meer zelfkritiek. En ik zie ook echt wel wat ze bedoelt: accepteren van dingen die je niet kunt veranderen en daar je eigen draai aan geven. Ik hoop alleen dat ze heel eerlijk naar zichzelf kan blijven kijken, want onder dat dunne laagje vernis van nu fijn in haar relatie ligt natuurlijk nog steeds dezelfde issue als al die jaren daarvoor. Dat het nu fijn lijkt te lopen, dat is natuurlijk maar een begin puntje en natuurlijk niet meteen een 'super goede relatie'

Anouk, ik heb het ook gelezen en het was inderdaad behoorlijk op de man gespeeld. Ach, je kan ook niet iedereen tevreden houden. Je schrijft zoals je bent, da's toch helemaal prima? Boeien dat er dan een meelezer afhaakt? Ook al zat er misschien best een kern van waarheid in, het is maar een forum.
quote:Ano*k schreef op 28 juni 2014 @ 19:52:

Bij mijn eerste minnaar lag ik ook een tijdje in het ziekenhuis en kwam hij me soms stiekem opzoeken. Zoiets versterkt de band absoluut Look. Het klinkt alsof het bij jou een langduriger ziekbed was wat er voor jullie (allemaal) flink ingehakt moet zijn. Ben je inmiddels helemaal hersteld? En is de thuissituatie bij je minnaar nog onveranderd?Ik pb je even.
quote:oranjexx schreef op 28 juni 2014 @ 19:45:

En wil iemand me dan eindelijk eens vertellen wie er in dat vriendenclubje zitten?

Roodkapje, goed omschreven, het gat zit vaak in jezelf.

En ik kan me ook goed vinden in Roodkapje's opmerking.
Look, is het woord "gat" misschien niet op iedereen van toepassing? Ook jij bent zoekende naar iets dat je thuis mist. Gat in je relatie, gat in Look? Och.. in Look zitten gaten, ik denk dat dat in elk geval duidelijk is. Ook jij ervaart bij jezelf een stukje rusteloosheid, een stuk rauwe dierlijkheid die je nr 1 niet te bieden heeft, ook in het prille begin niet als ik het goed onthouden heb.

Man-van-ooit-en-nu-weer-terug gaat eerst op vakantie! er is iets mis met zijn prioriteitenlijst, dat is duidelijk!!
*dubbel*
Rooss, ik denk dat niemand 100% alle wensen kan vervullen. Dat is simpelweg onmogelijk. In het prille begin van mijn relatie had ik helemaal niet de wensen die ik nu heb. Toen was ik ook al gelukkig met mijn seksleven, net zoals ik dat nu ben. Al vind ik het nu ook erg fijn om heel af en toe een ander smaakje te proeven. Ik hang aan seks alleen een hele andere waarde dan de Amerikaanse mevrouw. Ik zoek het ook meer in de fysieke ervaring, niet in de relationele. Dus in die zin zie ik dat gat niet. Misschien is het ook wel een aangename fysieke ervaring, de me-time, de alleen maar ik waar ik aan hoef te denken, op en top puur egoïsme als tegenhanger van alle fysieke ellende die ik ervaren heb. Als je dat een gat wilt noemen, prima. Ik vind het een overtrokken en zeker geen kwalificatie die voor iedereen op gaat.

Oh, beter lezen, dat zei jij ook al

Tsssk, wat een stomme prioriteitenlijst.

Over vakantie gesproken, aansluitend vakantie na elkaar hebben sucks.
Dat sucks big time! Maar ik heb begrepen dat ik niet moet zeuren, hij gaat maar een weekje. Tja, ik en geduld...

Dat bedoelde ik inderdaad, je bent er altijd heel duidelijk over geweest, de me-time, het schoftig genieten en loslaten van dagelijks geneuzel. Als er al één man niks te vrezen heeft (volgens mij) is het jouw nr 1.

Ga je het doen? Ga je een datum prikken?
Roos wat een lollige emoticon is dat nou weer. Hoe kom ik in dat geheime laatje?

Ik voel me wel steeds een beetje stommer over de piloot. Dat ik het doe, dat ik er nog zin in heb ook - maar dat het behalve een gat geen Gat opvult ;)

Mijn huwelijk en gezin dat ik deel met nr. 1, de liefde die nr. 2 en ik voor elkaar voelen... En ik duik ervoor weg in een hotel met nr. 3.

Ik heb even een aanval van klein en nietig en amateur.
Mischien dat je het al wel gezegd hoor hoor Anouk maar jouw nr 2 weet niet van de evt nr3 ?

Heb je twijfels over morgen ?

Nou zeg rooss, eerst op vakantie ;-(

Die vakantie tijd is dating technisch gezien gewoon kut !

Hij kan / wil niet een avondje voordien voor je vrijmaken ?

Lees ik nu goed dat je wel weer eens zou kunnen gaan daten met hem look ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven