Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Noekske, mijn geheime laatje is het www. Google en gij zult vinden!

Ik snap je twijfel wel, je kunt nog terug hè? Of ben je toch (te) nieuwsgierig?

Silver, ik kan ook niet elke avond hè? Daten doen we alleen als de doorns niet thuis zijn!

En ehm ik ga niet zeiken om een date hoor, graag of nie!
@look en oranje, bedankt.

Klopt idd wel een beetje wat jullie zeggen. Ik ontwikkel ook wat meer zelf kritiek en leer het allemaal zo langzamerhand wel. Idd look ben ik erg blij nu met mijn eigen acceptatie. Vanavond even bij mijn vriendin geweeest en die vond het vandaag verdacht rustig op de app. Anders moest ik met landen zo op mijn handen zitten en ging ik haar lastig vallen. Met haar toestemming uiterraard. Nu ik voor mezelf wat regeltjes en acceptatie heb gaat het een stuk beter. Vanavond bij vriendin geen uren door gezaagd over jager, nope, gewoon gemeld dat het een leuke date was en nog een paar dingetjes en hop, weer over tot de orde van de dag. Nog wel eerlijk en met zelf acceptatie gemeld dat ik verlied ben op jager

@look, ik en man hebben zeker nog een weg te gaan, misschien gaan we nu alleen maar goed, misschien krijgen we nog een terugval, ik weet het niet. Maar dat we nog een lange weg te gaan hebben is zeer duidelijk.

@roos, joh, een weekje is zo voorbij

@anouk, wat ik me vraag? Ik hoeverre is jou duikgedrag goed voor jou? Natuurlijk zal het (hoop ik boor jou) even heerlijk zijn met piloot, vergeet je je thuis situatie, je nr2 even, maar dat is allemaal maar even. Als je thuis komt is het er weer.
Wat betreft het opvullen van gaten, relatie technisch en figuurlijk gezien dus... Ik ben ben me vanaf het eerste moment bewust geweest van wat mij aantrekt in nr2, precies de dingen die ik bij nr1 mis. Altijd heb gemist, maar daar nooit zwaar aan getild... Immers nobody is perfect. Nu ik die aspecten wél zie bij nr2 heb ik de neiging het onder de loep te leggen, vind ik het ineens wél een enorm gemis in het karakter van nr1. Maar ik vind het niet eerlijk om er zo naar te kijken, dus doe hard m'n best dat weg te stoppen. Er hier over schrijven is wat dat betreft misschien niet het beste idee
Silver: 2 weet het niet van 3. Nog niet en misschien wel nooit. Als het eenmalig is dan sowieso dat laatste.

Jane: spijker op zijn kop. Door alle spiegeltjes en nu ook weer de jouwe moet ik mezelf wel aankijken. Toblerones zijn tijdelijk, stillen geen honger. Jij en ik missen thuis iets en dat is structureel. In die zin zijn wij bij voorbaat minder geschikt voor een minnaar. Maar aan de andere kant hebben we het juist vreselijk nodig: de seks, de intimiteit...Jij zal jager dus voorlopig niet opgeven en ik mijn nr. 2 evenmin.

De uitdaging ligt dus in het vinden van een goede modus. Bij mij werkt een nr. 3 niet, maar zal ik meer voldoening uit andere dingen moeten halen. Food for thought in de zomervakantie (yep Silver en Roos: k*ttijd voor daten maar voor een pauze zeer zinvol;)
Ik vond mijn pauze wel lang genoeg eigenlijk! Maar hee, als er iémand bewezen heeft dat ze zonder kan...
Ach, en het is niet alsof je geen énkele date in het vooruitzicht hebt Rosaatje
Nou.. met deze weet je het maar nooit hè? Mister verliest-zijn-hartje-en-schrikt-zich-daar-een-ongeluk-van.

We zien het wel en het komp zoals het komp.
Doelde niet zozeer op deze, maar we gaan OT;)
Ooooooooooooooooooow zooooo!! Das waar! Ik heb tegenwoordig meer dates met meiden dan met mannen hoeiiii!! (en sommigen zijn best on topic )
Dates? Jaaaaaa!!!!!

Ik wil mee

(Er is ergens weer een kwartje gevallen en ik voel me even ruk en kan dus wel een leuk vooruitzicht gebruiken)
Een rukkwartje? Vertel!

O.. en wie twijfelt over het aanmeten van een designer vagina moet NU even naar RTL 5 kijken!
Kom hier niet voorbij de voetbal...Maar ja oranje: waar doet het pijn?
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop geworstel met gevoelens. Voor zowel nr 1 als nr 2. Lastig hoor! Als ik voor mezelf mag spreken, ik was nooit aan een minnaar begonnen als er niet iets heel erg mis zou zijn in mijn huwelijk. Ik ben (onbewust) op zoek gegaan naar een stukje liefde, iets wat er thuis al twee jaar niet, maar dan ook helemaal niet meerwas. De eerste keer dat ik minnaar zag was ik al zwaar onder de indruk, maar wilde/ kon er niet aan toegeven. Dus werd dat een pplatonische-app-vriendschap. Ofzo...bijna een jaar later kom ik hem weer tegen en is het hek ook meteen a la minute van de dam. Het feit dat we allebei gebonden zijn interesseert me ook geen biet keer. Zelfs toen ik betrapt was, was ik gek rustig. Vond het lullig voor mijn man, dat wel...maar dat was het dan ook.

En nu? Gister wezen stappen met vier van zijn vrienden en zijn zusje. Heel gek was dat, maar supergezellig...en daarna uiteraard in bed beland. Genoten en samen in slaap gevallen. Nu weer even afstand creëren, vakanties komen eraan. Het voelt wel goed zo eigenlijk. Even rust in de keet, voor allebei!
Hoe vordert jouw scheiding miss? Wonen jullie al apart?

Ik ben het even kwijt, is jouw 2 ook gebonden? Waarom gaan jullie uit met vrienden en familie?
quote:mikmakk schreef op 28 juni 2014 @ 22:28:

Wat betreft het opvullen van gaten, relatie technisch en figuurlijk gezien dus... Ik ben ben me vanaf het eerste moment bewust geweest van wat mij aantrekt in nr2, precies de dingen die ik bij nr1 mis. Altijd heb gemist, maar daar nooit zwaar aan getild... Immers nobody is perfect.

.

.

.

Er hier over schrijven is wat dat betreft misschien niet het beste idee

Mag ik ff vragen, als dat niet te intiem is, wat mis jij? Welke eigenschappen? (Ik probeer het naast te leggen of dat hetzelfde is wat ik mis).

Vooor mij hier meelezen/schrijven werkt en ja en nee. Aan de ene kant werkt het therapeutisch, verlichtend. Ik praat verder met niemand mee. Dus lucht aardig op.

Vervolgens herken ik me in veel dingen die de mensen hier schrijven en emoties die te voorschijn komen. Kan de dingen makkelijker plaats geven. Ook uit de literatuur die ik hierover heb gelezen leer ik veel . Wat dat betreft werkt het op mij net zoals Aleksiss het in haar posts omschreef. Het relativeert, vermindet de druk en, samen met het sporten (fysieke uitputting) zorgt dat ik mijn libido beter kan dempen. Om niet al te vaak buiten de boot te gaan.

Ja, ik weet dat het een erg schamele vervanging voor sex is, maar ben bang dat, als ik het te vaak of met te veel verschillende mensen ga doen, het vroeger of later uit de hand loopt.

Maar.......aan de andere kant lezen/schrijven hier zorgt ook dat er toch wat tijd in gaat zitten. Je blijft te veel in je hoofd mee bezig. Er zijn immers productievere manieren van de tijdbesteding.
Anouk, nu sla jij de spijker op zijn kop. Idd missen we thuis iets, halen dat bij nr2 en is dat de reden dat we voorlopig niet op geven.

Mikmak, mijn gat viel me pas op na onze eerste date en dat gedeelte maakte ook dat ik heel erg in twijfel ging over mijn relatie met nr1. Maar, zoals jij ook al meld, het is niet eerlijk maar je nr1 om dan nu wel ineens die dingen te missen. Ik kan nu gelukkig weer kijken naar de dingen die ik zo leuk vond aan man en nu nog steeds vind.

Hoewel ik hem vanavond wel weer even achter het behang kon plakken omdat hij geen vertrouwen in mij lijkt te hebben in het volgen van mijn cursus, en laat jager daar bijv nu weer heel anders in staan. Maar ach, als ik onze kleine morgen moet melden dat die rare bult in de muur komt omdat mama, papa daar neer geplakt heeft??

Oranje, wat is loos?

En, daarom bij mij en jager wrs volgende week zondag nog een date. Hij heeft daarna 3 weken vakantie en gaat geen 3 weken weg, maar heeft wel 3 weken de kleine jagertjes over de vloer. Dus wordt er niet gedatet.

Gelukkig volgen onze vakanties niet op elkaar
quote:Rooss4 schreef op 28 juni 2014 @ 23:33:

Een rukkwartje? Vertel!

O.. en wie twijfelt over het aanmeten van een designer vagina moet NU even naar RTL 5 kijken! Mwah, heb dit laatst aan jager voor gelegd en hij vond het niet zo'n goed idee geloof ik.
Ben druk bezig met zoeken naar woonruimte. Pendelen nu heen en weer, samen in een huis werkt ff niet. Eerste gesprek met mediator gehad. Verloopt tot nu toe soepel allemaal, willen het beste voor de kinderen allebei. Nr 2 is gebonden ja. Gaf eerder aan te willen stoppen met relatie met zijn nr 1, heb hem toen gezegd dat hij dat dan vooral voor zichzelf moet doen en niet voor mij, omdat ik nu nog niet toe ben aan een volwaardige relatie. Lijkt me niet zo'n beste basis...twee vreemgangers. Buiten dat heb ik ruimte nodig om alles goed te regelen omtrent scheiding. Waarom hij wil daten net zijn vrienden en familie erbij? Geen idee, hij vroeg me of ik daar zin in had. Mijn reactie was ook: sorry?? Wil jíj dat? Ja, dat wil ik. Oké dan. Zijn allemaal op de hoogte nu dus. Vreemde situatie ja. Maar wel topavond gehad!
Wat vreemd dat hij zijn zusje en vrienden met zo'n gewetensbezwaar opzadelt. Het interesseert hem dus totaal niet als het uit zou komen.

Hij wilde zijn 1 verlaten voor jou maar bleef toch maar bij haar toen bleek dat jij (nog) geen relatie wilde?

Wat vind jij daarvan?

Het klinkt een tikje ... ruggengraatloos ofzo. Valt hij daarmee voor jou niet een trapje lager qua voetstuk?
Vrienden en zusje waren al lang op de hoogte, kenden mij alleen nog niet (allemaal) persoonlijk (wist ik hoor, vertellen elkaar alles!). Wat hij wil weet hij zelf ook nog niet denk ik. Ken hem inmiddels vrij goed, en nee ruggengraatloos is hij zeker niet. Vorige week ook samen de kroeg in geweest met twee vrienden van hem en hij is gezien door bekende, met mij...zoenend. kreeg dag erna app: ben gezien met jou, maar weet echt ff niet hoe erg ik dat vind als het uit zou komen. Ik zei hem toen: ja, dat is érg, kwetsend voor je nr1, moet je niet willen, heb er ervaring mee, maar mijn situatie was anders, en ik zie mijn nr2 dus ook als reddende engel, het heeft zo moeten zijn, zonder hem was ik nog jaren in deze ongelukkige modus blijven zitten...voor de kinderen (die stuk voor stuk zeggen nu: mama, papa en jij willen al heel lang scheiden toch? Niet goed dus...kinderen voelen je zó scherp aan! Maar goed hij zit met zichzelf in de knoop nu, of eigenlijk al weken. Heb hem alleen duidelijk gemaakt dat hij niet van het ene in het andere bedje kan springen. Hij snapt dat, heeft zelf dochter uit eerdere relatie en weet hoe lastig dat is. Wil mijn kinderen niet meteen met een eventuele stiefvader opschepen, zijn ze nog niet aan toe voorlopig. En ik ook niet, dus hou het maar zoals het nu is. We hebben lol samen, kunnen lekker praten ook. Van de week lekker samen gegeten, en in elkaars armen gehangen, lekker oubollig op de bank. Aan de ene kant maakt dat het lastig ja...superklik samen...maar ik voel aan alles dat ik eerst met mijn verleden af moet rekenen wil ik ooit weer een relatie aan gaan. We zien wel, de tijd zal het leren. Ik ben gek op hem, hij op mij, da's voor nu ff genoeg!
Ja ik snap dat jij je laaft in zijn aandacht, natuurlijk. Jij hebt niks meer te verliezen, je ligt in scheiding en laat een man achter die niet goed voor je was.

Ik snap dat het goed voelt om te stappen, te hangen, te knuffelen en relatietje te spelen.

Ik heb moeite met zijn houding. Hij gedraagt zich dusdanig dat het wel uit moet komen. Hij brengt iedereen op de hoogte behalve diegene die het zou moeten weten. Zijn houding is laks en getuigt van desinteresse en onverschilligheid. Gaat hij net zo lang door tot hij betrapt wordt? Tot iemand zijn mond voorbij praat? En is hij dan opgelucht omdat hij die keuze niet hoeft te maken?

Gevaarlijk relatiemateriaal, zo'n man die geen keuzes maakt.

Wat vind jij niet-ruggengraatloos aan hem?
Klopt Rooss, maar ik ken hem inmiddels een beetje....zijn vrienden noch zusje zullen hun mond voorbij praten, dat weet hij. Misschien is hij (net als ik eigenlijk) opgelucht dat hij de keus niet hoeft te maken uiteindelijk, want als het zo doorgaat kan het niet anders dan dat het uit komt (hoezo, op elk potje past een dekseltje, lol). Ik heb mijn lesje geleerd en zal het nooit meer zo ver laten komen. Eerlijkheid is waar ik nu op vaar, ook naar ex toe want die weet precies wat ik doe, en heeft daar vrede mee (geheel tegen mijn verwachtingen in). Nogmaals ik weet niet wat de toekomst tussen minnaar en mij brengt. Tegenover mij is hij angstig eerlijk over mate van vreemdgaan in huidige relatie. Niet geheel misplaatst overigens. Waarom is hij tegenover mij zo eerlijk en niet tegenover zijn vriendin? Ik weet het echt niet! Maar dat maakt hem niet ruggegraatloos voor mij, hij is eerlijk naar mij, dat geloof ik oprecht. Heb veel mensenkennis door mijn beroep, vertrouw op mijn gevoel vanaf nu, heb té lang het advies van anderen opgevolgd, doe er niet meer aan!
Ik vind ook niet dat je andermans advies op moet volgen, begrijp me goed. Het is wel bijzonder dat je schrijft "op ieder potje....", 2 mensen in een relatie die geen beslissingen, geen grote keuzes durven maken en het er op aan laten komen, enig idee hoe dat eruit ziet?

Je schrijft over je mensenkennis vanwege jouw beroep, nu ken ik je natuurlijk niet persoonlijk maar de keuze voor je eerste man was achteraf gezien misschien niet zo'h heel geweldige. Ik herinner je je ongelukkige berichten van een tijdje geleden nog, het ging echt niet goed met je en je was onwijs de weg kwijt.

Denk je (niet lullig bedoelt) dat je mensenkennis technisch ineens het licht hebt gezien?

Ik ben blij dat je voor jezelf hebt geconcludeerd dat je je op dit moment nog even niet in een relatie moet storten, ik denk dat dat echt verstandig is.

Al weet ik niet (en jij volgens mij ook niet) wat je doet als hij tóch bij zijn vriendin weg gaat.
quote:divergentthinking schreef op 29 juni 2014 @ 00:02:

Voor mij hier meelezen/schrijven werkt en ja en nee. Aan de ene kant werkt het therapeutisch, verlichtend. Ik praat verder met niemand mee. Dus lucht aardig op.

Vervolgens herken ik me in veel dingen die de mensen hier schrijven en emoties die te voorschijn komen. Kan de dingen makkelijker plaats geven. Ook uit de literatuur die ik hierover heb gelezen leer ik veel . Wat dat betreft werkt het op mij net zoals Aleksiss het in haar posts omschreef. Het relativeert, vermindet de druk en, samen met het sporten (fysieke uitputting) zorgt dat ik mijn libido beter kan dempen. Om niet al te vaak buiten de boot te gaan.

Ja, ik weet dat het een erg schamele vervanging voor sex is, maar ben bang dat, als ik het te vaak of met te veel verschillende mensen ga doen, het vroeger of later uit de hand loopt.

Maar.......aan de andere kant lezen/schrijven hier zorgt ook dat er toch wat tijd in gaat zitten. Je blijft te veel in je hoofd mee bezig. Er zijn immers productievere manieren van de tijdbesteding. Uit de hand loopt op welke manier diver? Dat je je erin verliest? Dat het contrast met thuis te groot wordt? En dat bij jou, zoals velen hier, na aanvankelijke stelligheid zo'n fijne nummer 1 te hebben de twijfel toeneemt?

Ik herken wat je zegt over de twee kanten van het schrijven op Minnaar. Leuk, leerzaam, lotgenoten, steun en spiegels: het komt hier allemaal samen. Maar het kost tijd en aandacht en zo blijft het at the forefront of your mind. Nou ja, de vakantie komt eraan
quote:missindependent81 schreef op 29 juni 2014 @ 02:14:

Eerlijkheid is waar ik nu op vaar, ook naar ex toe want die weet precies wat ik doe, en heeft daar vrede mee (geheel tegen mijn verwachtingen in). Nogmaals ik weet niet wat de toekomst tussen minnaar en mij brengt. Tegenover mij is hij angstig eerlijk over mate van vreemdgaan in huidige relatie. Niet geheel misplaatst overigens. Waarom is hij tegenover mij zo eerlijk en niet tegenover zijn vriendin? Ik weet het echt niet! Maar dat maakt hem niet ruggegraatloos voor mij, hij is eerlijk naar mij, dat geloof ik oprecht. Heb veel mensenkennis door mijn beroep, vertrouw op mijn gevoel vanaf nu, heb té lang het advies van anderen opgevolgd, doe er niet meer aan! Oei Miss...ik vind het net als Roos ook wel zorgelijk, die opstelling van je minnaar. Jij vaart op eerlijkheid en toch doe je mee aan het dubbelspel dat hij momenteel speelt. Nee jij hebt niets te verliezen, dit is zijn keuze. Maar het is net alsof je naar de halve maan kijkt en de andere (donkerder) helft negeert. Die hem toch echt tot de volle maan maakt waarmee jij eventueel verder wil.

Mensenkennis heb ik ook maar owee als ik middenin een verliefdheid of andere heftige gevoelssituatie zit. Dan is objectief oordelen bijna niet te doen. Ik lees hier over een man die al meermaals vreemdgegaan is, eerlijk tegen jou is maar niet tegen zijn vriendin. En jij zegt dat jou dat niet uitmaakt (want hij is toch eerlijk tegen jou?), terwijl je zijn handelen in feite niet begrijpt. Dat hij jou vrijdag meevroeg vond je best apart (zie je post van 27/6). Waarom hij niet eerlijk is tegen zijn vriendin weet je echt niet. Ik denk dat er ergens een stemmetje in jou zit dat jou toefluistert dat dit niet echt deugt, maar dat je er nu, om welke reden ook, voor kiest dat stemmetje te negeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven