Draperie maken
zaterdag 28 juni 2014 om 15:24
Hallo,
Ik zou graag zelf draperie willen maken/naaien.
Iemand tips hoe ik dit moet doen?
Als ik dit moet laten maken ben ik best veel kwijt en nu wil ik zeg maar een mooie stof kopen en zelf aan de slag gaan maar heb geen idee hoe.Ik wil het wel heel graag leren en uiteindelijk een mooie draperie maken.
Graag tips!
Ik zou graag zelf draperie willen maken/naaien.
Iemand tips hoe ik dit moet doen?
Als ik dit moet laten maken ben ik best veel kwijt en nu wil ik zeg maar een mooie stof kopen en zelf aan de slag gaan maar heb geen idee hoe.Ik wil het wel heel graag leren en uiteindelijk een mooie draperie maken.
Graag tips!
zondag 29 juni 2014 om 14:52
Je neemt een latje ter breedte van het gordijn, als het over de hele breedte van de kamer moet zoals hierboven op het plaatje tenminste. Als het gordijn kleiner moet dan de kamer, moet je een houten bak om de gordijnrails maken. Dat hout schilder je in de goede kleur. Vervolgens ga je aan de achterkant van het latje aan de gang met een stuk stof en een automatische nietmachine. Bevestig het latje of de houten bak aan het plafond en klaar.
woensdag 2 juli 2014 om 23:08
Nee dat is bijzonder goedkoop,
Ik heb jaren geleden veel van dit soort gordijnen gemaakt, het is niet moeilijk maar wel een secuur werkje
Hazeltje, dit zijn geen rechte Lappen stof, maar een bepaald uitgeknipt patroon, smal van boven, breed van onderen.
Op zich zijn deze al jaren uit de mode, maar vaak zie je ze nog in Turkse huishoudens
Ik heb jaren geleden veel van dit soort gordijnen gemaakt, het is niet moeilijk maar wel een secuur werkje
Hazeltje, dit zijn geen rechte Lappen stof, maar een bepaald uitgeknipt patroon, smal van boven, breed van onderen.
Op zich zijn deze al jaren uit de mode, maar vaak zie je ze nog in Turkse huishoudens
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
donderdag 3 juli 2014 om 16:26
Nee, ik kan niet zo maar even uitleggen hoe je dat maakt, ik zou je willen aan raden om dan een boek te kopen waarin dat uitgelegd wordt, (ik had ooit zo'n boek, geen idee meer hoe dat heette)
Het gaat op zich niet zozeer alleen hoe breed het moet worden maar ook of de bogen gevoerd moeten worden, is dit enkel voor de bogen of ook voor de bijpassende gordijnen.
Maar dat is alleen weer begrijpbaar als je weet wat je aan het doen bent.
koop een boek.. als je zelf handig bent met een naaimachine kom je er met een goed boek wel uit
http://www.literatuurplei ... d.jsp?trefwoord=Gordijnen
Het gaat op zich niet zozeer alleen hoe breed het moet worden maar ook of de bogen gevoerd moeten worden, is dit enkel voor de bogen of ook voor de bijpassende gordijnen.
Maar dat is alleen weer begrijpbaar als je weet wat je aan het doen bent.
koop een boek.. als je zelf handig bent met een naaimachine kom je er met een goed boek wel uit
http://www.literatuurplei ... d.jsp?trefwoord=Gordijnen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet