Gezondheid alle pijlers

CMV lotgenoten

22-12-2010 19:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden heb ik CMV. Sommige weken gaat het een stuk beter, en dan verslechtert het opeens weer. Vooral als ik een verkoudheid ofzo oploop, keert de CMV terug. Heb dan last van mijn gewrichten, vermoeidheid, rode jeukend ogen, algemeen grieperig gevoel.

Is er nog iemand die momenteel CMV doormaakt of het doorgemaakt heeft? Hoop dat het einde bijna in zicht is.
Hi Lisa,

Hier ook één, en ik hoop voor jou ook dat het einde bijna in zicht is. Bij mij is het in april vastgesteld nadat ik in een paar weken tijd flink was afgevallen. Een maandje rust en een maandje conditie opbouwen en ik zou er weer zijn volgens de huisarts.

Helaas, in oktober was mijn milt nog steeds vergroot en nu dacht ik er een paar weken geleden weer te zijn. Totdat ik vrijdag voor het eerst sinds maanden weer een paar wijntjes dronk en ik de klachten weer te pakken heb. Niet zo heftig als in het begin, maar goed, 2 dagen werken was weer vrij zwaar.

Ik zal voor jou, maar ook voor mezelf, duimen dat het snel over is!
Quoi????
Oei, sinds april al, hier is het pas sinds ergens augustus/september...Ik heb het hoogstwaarschijnlijk opgelopen via mijn zoontje.

Ik herinner mij nu ook van een paar maanden terug dat ik een paar glaasjes op had en nadien ben beginnen overgeven en griepachtige symptomen gekregen heb, verklaart veel

Waar heb jij het meeste last van? Ik het meest van keelpijn en grieperig gevoel waardoor ik geen zin meer heb om uit de zetel te komen Mijn leverwaarden zijn iets verhoogd maar nu ook niet drastisch. Mijn lever en milt hadden normale grootte.

Kan je via het bloed vaststellen of de CMV vordert of niet via antistoffen? Toen ze het vaststelden had ik nog geen antistoffen...
quote:Zamirah schreef op 22 december 2010 @ 20:39:

Quoi????

Cytomegaly-virus

Is soort Pfeiffer
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 22 december 2010 @ 21:19:

[...]

Cytomegaly-virus

Is soort PfeifferMercie.
Hi Lisa,

toen ze het bij mij vaststelden had ik wel antistoffen, in oktober waren deze al sterk verminderd. De huisarts gaf toen aan dat dit reststoffen waren die waarschijnlijk altijd in mijn bloed zichtbaar zullen blijven. Daar is de intensiteit in ieder geval niet meer aan af te meten.

Ik had het meeste last van buikpijn en een algeheel vermoeid gevoel. In het begin was douchen nog teveel. Nu werk ik weer gewoon hele dagen, met af en toe een extra bijtankdag. Maar vervelend is het wel.. eerst dacht ik de zomer goed te beginnen, nu hoop ik 2011 weer fit te starten!
Ik heb het meegekregen van mijn donor. Door de afweeronderdrukkende medicatie heeft het kunnen 'uitbreken'

Had er een aantal weken last van, zeer vermoeid, pijn in mijn maag-regio en algeheel ziek-gevoel. Uiteindelijk dus toch weer goed gekomen. Veel succes, ik weet hoe vervelend het is
Ik ben vooral heel moe geweest.

Kan me nog herinneren dat ik trillend van uitputting op mijn bed zat nadat ik had gedouched.

Bij mij is het vooral op mijn lever geslagen en ik kreeg last van ontstekingen (borst en been)

Ben 10 weken in de ziektewet geweest en het heeft zeker een jaar geduurd voordat ik weer een beetje de oude was.
Hadden jullie ook last van rare slappe armen en benen? Heb echt soms geen kracht meer in mijn ledematen en zelfs een dof gevoel. Ook merk ik dat ik veel sneller ziek ben en vaak wat afwezig rondloop. Hoop dat het snel gaat beteren en dat de lente en zomer wat meer energie en minder ziektes gaat meebrengen Ik begin er echt wat depri van te worden
Jeej,

Ik had geen idee dat CMV ook een ziekte is. Ik dacht dat dit topic over een opleiding zou gaan. Ook raar om dan te horen dat hetgeen waarvoor je geleerd hebt een ziekte is.

Beterschap aan degenen die het hebben in ieder geval.
yep, herkenbaar! Maar het wordt beter. Bij mij eigenlijk pas toen ik op advies van de bedrijfsarts minder ben gaan werken en ben gaan sporten (10 min wandelen was al sporten) Dat langzaam uitbreiden. Maar nu is het koud, glad en glibberig en zakt dat weg, en merk ik dat mijn energie ook weer wat wegzakt.

Dat depri worden snap ik, maar dat gaat je alleen niet helpen denk ik. Stapje voor stapje wordt het beter, en zodra dat stapjes omhoog zijn, ging ik ze in ieder geval enorm waarderen. Ik kan blij worden van een avondje naar het café, omdat ik daar een half jaar geen energie voor had.

Ik zie bovenstaand bij Calvijn dat het ongeveer een jaar geduurd heeft.. bizar eigenlijk! Maar ik functioneer redelijk, zolang ik mijn grenzen maar bewaar. Niet mijn beste eigenschap eigenlijk.

Heel veel beterschap in ieder geval!
Ja het sporten of buitengaan is nu echt wel miniem...Ik kan ook wel al een pak meer dan in het begin van mijn CMV. Nu kan ik al eens naar vrienden ALS ik tenminste voordien goed uitrust.

O ja waar ik ook last van heb is heel snel slapende ledematen en tintelingen, die zijn blijkbaar ook moe

Veel moed voor alle CMVertjes! Hopelijk zijn we er snel vanaf!
Ik weet niet of dit topic nog gelezen wordt, maar bij mij is onlangs ook cytomegalie vastgesteld. Ik had een waarde van 137. Maar is dat nou hoog of gewoon als je dat hebt. Het valt me op dat je hier weinig over kunt vinden op internet dus hoop dat er nog mensen zijn die dit lezen en willen reageren. Voornaamste klachten bij mij zijn de vermoeidheid, keelpijn en hoesten. Achteraf denk ik dat ik het al maanden heb, maar ik heb de vermoeidheid steeds verklaard door de regelmatig gebroken nachten voor ons zoontje van bijna 2.

Anybody out there??!
Hey klien78

Ben jij intussen verlost van de cytomegalie? Bij mij werd dit 8weken geleden vastgesteld. Nu een weekje beter geweest maar nu opnieuw gevoel dat het terug komt. Kreeg jij hiervoor medicijnen?
;)
Helpen geen medicijnen tegen.

Rust, rust en rust is het beste,
Hoi,

Hoe is het afgelopen met jullie, klien78 en lisa24 en de rest? Ik heb er nu 3 maanden last van: vermoeidheid en opgezette lymfeklieren in keel wat doorzet naar druk op mijn kaken, oren, en als ik gewoon door blijf werken naar hoofdpijn. Als ik heel de dag niks doe blijft het bij vermoeidheid en opgezette keel. Word er moedeloos van. Ik lees hier dat mensen moesten stoppen met werken maar ik ben zzp'er dus dat is voor mij geen optie. Ben wel teruggegaan naar 2 a 3 dagen werken... Iemand nog tips of ervaringen over hoelang het duurde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven