muggen...
woensdag 9 juli 2008 om 11:04
Mijn dochter van 10 maanden wordt ('s nachts)helemaal lekgeprikt door die akelige zoemers.
Horren blijken niet te werken, klamboe trekt de naar zich toe.
Zit zelf aan een blauwe lamp te denken, geeft deze alleen niet te veel licht af? En er schijnt ook een apparaatje wat een hoge toon afgeeft, wat de muggen zeer doet aan hun oortjes.
Wie heeft DE tip?
Horren blijken niet te werken, klamboe trekt de naar zich toe.
Zit zelf aan een blauwe lamp te denken, geeft deze alleen niet te veel licht af? En er schijnt ook een apparaatje wat een hoge toon afgeeft, wat de muggen zeer doet aan hun oortjes.
Wie heeft DE tip?

woensdag 9 juli 2008 om 11:22
woensdag 9 juli 2008 om 11:23
woensdag 9 juli 2008 om 11:40
Wij hadden op vakantie zo'n blauwe lamp. De muggen lachte ons vierkant uit voor ze ons lekprikten:(
Die zoemer heb ik ook. Weet niet of ie werkt, vindt hem zelf irritant...
Misschien heb je hier iets aan:
http://nl.wikipedia.org/w...trijding_in_de_slaapkamer
Die zoemer heb ik ook. Weet niet of ie werkt, vindt hem zelf irritant...
Misschien heb je hier iets aan:
http://nl.wikipedia.org/w...trijding_in_de_slaapkamer
woensdag 9 juli 2008 om 11:55
Die spuitbussen werken wel erg goed... als je het gebruikt nadat je je dochter uit bed hebt gehaald, is de lucht wel weer aardig afgezwakt als je haar een paar uur later weer naar bed brengt. Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat spul niet prettig vindt.
Wij gebruiken het zelf wel op onze eigen slaapkamer en het werkt erg goed, ze vallen direct dood neer
Wij gebruiken het zelf wel op onze eigen slaapkamer en het werkt erg goed, ze vallen direct dood neer
donderdag 10 juli 2008 om 11:09
donderdag 10 juli 2008 om 11:59
Ik heb bij prenatal een stang voor zo'n hemeltje gekocht, kan ff niet op de benaming komen. Die bestaat uit 2 klemmen voor ledikant, 2 delen van een stang. 1 deel daarvan loopt aan de bovenkant naar binnen. Dat deel, samen met de ring vh hemeltje en die 2 klemmen had ik aan de zijkant vd ledikant gemonteerd.
Vervolgens een klamboe gekocht die je over hele ledikant kan bevestigen. soort grote zak met elastiek. De elastieke delen onder de poten vh bed zodat hij hem niet naar m toe kon trekken.
Door die stang hing de klamboe nooit in zijn gezicht en altijd in een paar tellen lag hij lekker onder de klamboe
Vervolgens een klamboe gekocht die je over hele ledikant kan bevestigen. soort grote zak met elastiek. De elastieke delen onder de poten vh bed zodat hij hem niet naar m toe kon trekken.
Door die stang hing de klamboe nooit in zijn gezicht en altijd in een paar tellen lag hij lekker onder de klamboe
koffie, zwart graag...

vrijdag 11 juli 2008 om 06:29
Autan (en andere DEET producten) worden afgeraden voor kinderen onder de 2 jaar. Op zich zou je producten met <20% DEET wel mogen gebruiken volgens de geneesmiddeleninformatie-sites, maar Autan zelf raadt het af op hun website.
Ik zou het zelf niet gauw gebruiken voor kinderen (wel in een malaria-gebied uiteraard, maar niet hier waar muggen alleen maar vervelend zijn). DEET is toch wel een heftig spul.
Wat helpt tegen muggen is tocht, goede horren voor de ramen en een ouderwetse krant. Andere dingen als olie ed hebben bij mij nooit geholpen, grootste winst was het plaatsen van goede raamhorren.
Ik zou het zelf niet gauw gebruiken voor kinderen (wel in een malaria-gebied uiteraard, maar niet hier waar muggen alleen maar vervelend zijn). DEET is toch wel een heftig spul.
Wat helpt tegen muggen is tocht, goede horren voor de ramen en een ouderwetse krant. Andere dingen als olie ed hebben bij mij nooit geholpen, grootste winst was het plaatsen van goede raamhorren.

vrijdag 11 juli 2008 om 08:27
**gaat straks toch even kijken wat er dan in dat spul zit waar Jom mee ingesmeerd wordt**
Jom mag nl geen autan vanwege eczeemhuid, die heeft ander spul.
Volgens mij verkopen ze bij babywinkels (ik heb em geloof ik gekocht bij de babystunter, maar nooit gebruikt vanwege rare bedmaat en nu al weggegeven) een kinderbedje klamboe. Net met een elastiek, en die trek je over het bedje heen, helemaal tot naar beneden onder de spijlen. Komt er geen mug meer in.
Jom mag nl geen autan vanwege eczeemhuid, die heeft ander spul.
Volgens mij verkopen ze bij babywinkels (ik heb em geloof ik gekocht bij de babystunter, maar nooit gebruikt vanwege rare bedmaat en nu al weggegeven) een kinderbedje klamboe. Net met een elastiek, en die trek je over het bedje heen, helemaal tot naar beneden onder de spijlen. Komt er geen mug meer in.