messen van blender schoonmaken

04-07-2014 08:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg mijn blender bij normaal afwassen niet meer schoon. Er blijft altijd viezigheid achter tussen de messen en in de rubberen ring. Daardoor blijft de blender stinken (brrrrrrr). Is er een manier om de messen en ring goed schoon te krijgen, misschien door ze ergens in te laten weken ofzo?
Ik kan die ring met messen helemaal losdraaien en gooi ze dan in de vaatwasser.
Ik doe er heet water in en zet hem dan aan. Spoel hem eerst even om, zodat de ergste zooi eruit is. Eventueel beetje sop erbij voor je hem aan zet. Werkt prima. Maar als je het niet elke keer goed schoon maakt, heb je kans dat het echt gaat aankoeken en dat krijg je idd niet zo snel weg.

Rubberen ring? Van het deksel? Onder heet water met de afwasborstel. Maar ook meteen nadat ik hem gebruikt heb. Nog voor ik mijn smoothie of wat dan ook opdrink.
Ja, het kwaad is dus al geschied. Normaal afwassen helpt niet meer... De rubberen ring zit trouwens op het messenblok, om hem goed te laten sluiten.
Ah oke, dat heb ik niet. Ik heb onderin gewoon plastic, kan de messen er ook niet af draaien.
De blender aanzetten met heet water en stukken citroen.
Nee, ik denk dat ik de blender zo niet schoon krijg. Hij moet uit elkaar en op die manier gereinigd worden. Misschien kan ik de rubberen ring uitkoken ofzoiets?
Vergis je niet in de reinigende werking van een citroen hoor

Een netje met 3 citroenen kost iets van 59 cent bij de Aldi en het is zo gepiept. Apparaat uit elkaar slopen kan altijd nog.
Sommige blenders kun je uit elkaar schroeven maar andere zijn daar niet op berekend.

Laten weken met wat bleek en water gaat prima. Wel goed omspoelen daarna, maar erg verdund bleek is niet giftig (je kunt het ook gebruiken om bv water uit een riviertje oid mee te ontsmetten op vakantie). Citroen blenderen werkt ook niet verkeerd, of wat bicarbonaat met azijn, werkt ook goed om afvoeren schoon tye bruisen op een natuurlijke manier (hint: doe er niet teveel in) en is niet giftig. Kokend water erin kan natuurlijk ook, maar is denk ik niet genoeg alleen.
Met kokend water niet de bovenkant afsluiten en gaan blenderen hoor want dan bouwt de druk op en ontploft de boel. Kun je lelijke brandwonden van krijgen.
Bleek niet giftig ?!?
Been there, done that, got the T-shirt.
Blender laten draaien met kokend water en (half) vaatwastablet of bruistablet voor kunstgebitten??

Citroen lijkt me nog de beste optie . . . .
Rubber ringen moet je er altijd uit halen en schoonmaken anders zorgen al die bacteriën voortdurend voor nieuw leven. Hetzelfde verschijnsel zie je in de spoelbak.

Een scheut bleekwater helpt niet want al die bacteriën zitten in een kluit op elkaar dus je doodt alleen de buitenste laag.
De meeste bacteriën gaan dood van droogte dus een maandje ongebruikt laten moet helpen.
Een riviertje ontsmetten met bleek?!

Ben je wel helemaal lekker?
quote:principessa1 schreef op 04 juli 2014 @ 11:07:

Een riviertje ontsmetten met bleek?!

Ben je wel helemaal lekker?Ben je dan ook doodsbang om in een zwembad te zwemmen, stel je voor dat je chloorwater binnenkrijgt! Of in heel veel landen in zuid europa zit het in het leiding water, smaakt niet lekker, maar het is niet giftig. En nee, natuurlijk bedoel ik niet om bleek in een rivier te gooien, wel om veilig drinkwater te maken van een bergstroompje, heb je speciale chloortabletten voor.
quote:Carenza schreef op 04 juli 2014 @ 10:34:

Blender laten draaien met kokend water en (half) vaatwastablet of bruistablet voor kunstgebitten??Om je plafond te reinigen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven