5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?
vrijdag 4 juli 2014 om 12:20
Ik had die shakes allang op marktplaats geknikkerd, hiltje. Vasten is echt makkelijker dan op rotzooi leven. Ik gebruik wel af en toe de Smart Protein van Body & Fit om een maaltijd te vervangen, maar ik moet er niet aan denken om op dat soort producten weken te moeten leven. Dan slaapwandel ik volgens mij vanzelf 's nachts naar de koelkast voor echt eten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
vrijdag 4 juli 2014 om 15:39
Yep, maar er was er nog iemand die het slikte, vooral op vastendagen, zitten tenslotte geen calorieën in.
Ik heb het eigenlijk ook voor op vastendagen gekocht, afgelopen dinsdag voelde ik me weer kachel. Had moeite met grasmaaien...
Maar ik heb vandaag na mijn pumpen voor de buis even mijn eerste x BCAA genomen om even te testen. Vind hem niet echt lekker, doe mijn maar een goeie wheyshake de chcolat cookie is zo lekker, maar ik kwam er best wel van aan...hahahaha
Ik heb het eigenlijk ook voor op vastendagen gekocht, afgelopen dinsdag voelde ik me weer kachel. Had moeite met grasmaaien...

Maar ik heb vandaag na mijn pumpen voor de buis even mijn eerste x BCAA genomen om even te testen. Vind hem niet echt lekker, doe mijn maar een goeie wheyshake de chcolat cookie is zo lekker, maar ik kwam er best wel van aan...hahahaha
vrijdag 4 juli 2014 om 15:46
Ik heb deze en dan de chocolat cookie...dat is lekker!!
http://www.bodyenfitshop. ... ition/isolaat-perfection/
http://www.bodyenfitshop. ... ition/isolaat-perfection/

vrijdag 4 juli 2014 om 17:21
vrijdag 4 juli 2014 om 17:23
quote:hiltje schreef op 03 juli 2014 @ 22:01:
[...]
Het is het enige dat me nog overeind houdt. Gisteren heb ik recepten zitten googlen, met plaatjes. Het is een vreemd soort zelfkwelling.Hiltje ik gebruik de shakes van de kruidtvat, en in plaats van magere melk maak ik smoothie's met bijv 2sinaasappels en 1 banaan en voeg daar de poeder aan toe, dat maakt het veel makkelijker vol te houden en je krijgt je vitamine (fruit) binnen
[...]
Het is het enige dat me nog overeind houdt. Gisteren heb ik recepten zitten googlen, met plaatjes. Het is een vreemd soort zelfkwelling.Hiltje ik gebruik de shakes van de kruidtvat, en in plaats van magere melk maak ik smoothie's met bijv 2sinaasappels en 1 banaan en voeg daar de poeder aan toe, dat maakt het veel makkelijker vol te houden en je krijgt je vitamine (fruit) binnen

vrijdag 4 juli 2014 om 17:25
quote:HEMAlover schreef op 04 juli 2014 @ 16:32:
Hallo allemaal, ik heb dit topic diagonaal doorgelezen en ben enthousiast geworden over het vasten! Wil er dan ook graag mee beginnen. Kennen jullie sites met goede ideeën/recepten voor de 2 vastendagen?Ik eet meestal 'n kop zelfgemaakte heldere kippensoep, een gekookt ei, paar nootjes. En varieer daarnaast met bijv. 50 gram gerookte zalm, iets van fruit, tomatengroentesap. Er valt niet zoveel te recepten als je binnen de 500 kcal wil blijven. Succes trouwens!
Hallo allemaal, ik heb dit topic diagonaal doorgelezen en ben enthousiast geworden over het vasten! Wil er dan ook graag mee beginnen. Kennen jullie sites met goede ideeën/recepten voor de 2 vastendagen?Ik eet meestal 'n kop zelfgemaakte heldere kippensoep, een gekookt ei, paar nootjes. En varieer daarnaast met bijv. 50 gram gerookte zalm, iets van fruit, tomatengroentesap. Er valt niet zoveel te recepten als je binnen de 500 kcal wil blijven. Succes trouwens!

vrijdag 4 juli 2014 om 17:46
Vind het ook overdreven om volgens recept te gaan koken bij zo'n mini-maaltijdje. Je kunt 't beste het brood en aardappels/pasta/rijst achterwege laten op zo'n dag en alleen iets kleins van vlees of vis eten. Gekookt eitje kost ook maar 75/80 kcal dus dat past ook nog wel. Een helder soepje zit ook niet veel in, maar verwarmt je wel even (als je 'm gemaakt hebt met veel chilipepers) wat ook altijd wel lekker is op zo'n vastendag.
vrijdag 4 juli 2014 om 17:59

vrijdag 4 juli 2014 om 18:10
Nootjes zijn zeker erg calorierijk, maar op dit moment heb ik even 'n notentik, dus wil er ook op 'n vastendag wel 'ns een paar pakken. Wel de saaie ongezouten, anders heb ik zin om door te snaaien, haha!
Ik heb 'n heerlijke kippensoep in de aanbieding voor de geinteresseerden:
soeppan van 8 liter
4 kippenbouten (scharrel)
paar stengels selderie
gember (stuk van 50-70 gram)
6 chilipepers opengesneden
sjalot opengesneden
paar worteltjes
bosje tijm
stuk of 5-6 tenen knoflook
8 maggi kippenbouillonblokjes
dit een paar uur laten trekken
Daarna alle inhoud uit de pan vissen, kip uitkleden en stukjes vlees uitsorteren, alle trekzooi weggooien, bouillon zeven
kip in bouillon doen + 300 gram julienne wortelrasp en wat fijn gesneden bosui en peterselie toevoegen
resultaat: heerlijk pikant en calorie-arm soepje
Ik heb 'n heerlijke kippensoep in de aanbieding voor de geinteresseerden:
soeppan van 8 liter
4 kippenbouten (scharrel)
paar stengels selderie
gember (stuk van 50-70 gram)
6 chilipepers opengesneden
sjalot opengesneden
paar worteltjes
bosje tijm
stuk of 5-6 tenen knoflook
8 maggi kippenbouillonblokjes
dit een paar uur laten trekken
Daarna alle inhoud uit de pan vissen, kip uitkleden en stukjes vlees uitsorteren, alle trekzooi weggooien, bouillon zeven
kip in bouillon doen + 300 gram julienne wortelrasp en wat fijn gesneden bosui en peterselie toevoegen
resultaat: heerlijk pikant en calorie-arm soepje
vrijdag 4 juli 2014 om 18:11
vrijdag 4 juli 2014 om 18:19
quote:ednaloy, 3 uur geleden
http://www.bodyenfitshop. ... ition/isolaat-perfection/Ha, daar ben ik ook vaste klant
http://www.bodyenfitshop. ... ition/isolaat-perfection/Ha, daar ben ik ook vaste klant
You know how I know? Because I reeaally think so!
vrijdag 4 juli 2014 om 18:50
1.
Fat burning soup
Een soep die gebaseerd is op vetverbranden! Perfect dus bij jouw dieet!
Deze soep
bevat weinig calorieën
Bereidingstijd:
30
-
60 minuten
Ingrediënten voor 4 personen
√
Blueband
√
1
knolselderij
√
4 uien
√
2 rode
paprika
`s
√
Broccoli
(stuk)
√
2 pakken tomatenstukjes
√
Lente uitjes
√
2
Groentebouillon
blokjes
√
1 kippenbouillon blokje
√
2 gekookte eieren in stukjes
Bereidingswijze
In soeppan bleu band smelten. Uien in
pan
zacht fruiten. Knolselderij in stukken erbij voegen.
Paprika`s schoonmaken en in stukken bij rest Broccoli toevoegen
1 1/2 liter water toevoegen, groente
-
en
kippenbouillon blokjes verkruimelen.
Rustig laten doorgaren tot alles goed gaar
is. Tomaten erbij en warm
laten worden
Met
staafmixer
een dikke soep ervan maken. Als soep klaar is een beetje tabasco toevoegen.
2.
Balance soup
Bereidingstijd:
20
-
30 minuten
√
2 blikken gepelde tomaten
√
1 prei
√
1 rode
paprika
√
1 rode ui
√
2 tenen knoflook
√
2 blokjes maggi tuinkruiden
√
1 pak verse ravioli met vulling naar keuze
Voorbereiding
Snijd de ui, knoflook, paprika in stukjes
snijd de prei in de lengte en dan in halve ringen
zet een volle
waterkoker
op
Bereidingswijze
√
doe wat olie in de soeppan, laat heet worden en gooi dan de ui en knoflook er in.
√
Voeg de paprika en de halve prei toe. Laat alles even op hoog vuur bakken
√
Doe de gepelde tomaten erbij.
√
Doe het gekookte water
erbij en twee maggi blokjes.
√
Laat
alles 2
-
3 minuten koken.
√
Pureer de soep met de
staafmixer
of
blender
.
√
voeg de andere helft van de prei toe.
√
voeg de ravioli toe, als de ravioli omhoog komt is de soep kla
ar
Fat burning soup
Een soep die gebaseerd is op vetverbranden! Perfect dus bij jouw dieet!
Deze soep
bevat weinig calorieën
Bereidingstijd:
30
-
60 minuten
√
Blueband
√
1
knolselderij
√
4 uien
√
2 rode
paprika
`s
√
Broccoli
(stuk)
√
2 pakken tomatenstukjes
√
Lente uitjes
√
2
Groentebouillon
blokjes
√
1 kippenbouillon blokje
√
2 gekookte eieren in stukjes
Bereidingswijze
In soeppan bleu band smelten. Uien in
pan
zacht fruiten. Knolselderij in stukken erbij voegen.
Paprika`s schoonmaken en in stukken bij rest Broccoli toevoegen
1 1/2 liter water toevoegen, groente
-
en
kippenbouillon blokjes verkruimelen.
Rustig laten doorgaren tot alles goed gaar
is. Tomaten erbij en warm
laten worden
Met
staafmixer
een dikke soep ervan maken. Als soep klaar is een beetje tabasco toevoegen.
2.
Balance soup
Bereidingstijd:
20
-
30 minuten
√
2 blikken gepelde tomaten
√
1 prei
√
1 rode
paprika
√
1 rode ui
√
2 tenen knoflook
√
2 blokjes maggi tuinkruiden
√
1 pak verse ravioli met vulling naar keuze
Voorbereiding
Snijd de ui, knoflook, paprika in stukjes
snijd de prei in de lengte en dan in halve ringen
zet een volle
waterkoker
op
Bereidingswijze
√
doe wat olie in de soeppan, laat heet worden en gooi dan de ui en knoflook er in.
√
Voeg de paprika en de halve prei toe. Laat alles even op hoog vuur bakken
√
Doe de gepelde tomaten erbij.
√
Doe het gekookte water
erbij en twee maggi blokjes.
√
Laat
alles 2
-
3 minuten koken.
√
Pureer de soep met de
staafmixer
of
blender
.
√
voeg de andere helft van de prei toe.
√
voeg de ravioli toe, als de ravioli omhoog komt is de soep kla
ar
vrijdag 4 juli 2014 om 18:51
5.
Chicken Shrimp Combo Soup
Een smakelijke
gezonde maaltijdsoep met weinig calorieën
en
Bereidingstijd:
0
-
10 minuten
Ingrediënten voor 2 personen
√
8 grote gambas
√
kippebouillontablet
√
1,5 liter water
√
400 gr. aan diverse
groenten
als
paprika
,
broccoli
, bloemkool, bleekselderij, spitskool, ui, spinazie, prei, etc.
√
1 kop
zilvervlies
rijst
M
aggie
1/2 tl. tacokruiden
peper en zout
Hulpmiddelen
Snijplank
soeppan
Voorbereiding
Pel de gambas
snij alle groenten in het formaat van een dobbelsteen
Bereidingswijze
Zet het water met de bouillontablet op hoog vuur. Wanneer je een voorkeur hebt voor zelfgemaakte
bouillon is dat uitstekend, zorg dan wel voor een groente getrokken bouillon.
Voeg de gewassen groenten en de rijst toe wanneer het tablet
is opgelost. Kook dit alles volgens de
instructies voor de rijst.
Maar doe twee minuten voor het einde de gambas erbij met de spinazie.
Breng op smaak met, zout en peper.
Chicken Shrimp Combo Soup
Een smakelijke
gezonde maaltijdsoep met weinig calorieën
en
Bereidingstijd:
0
-
10 minuten
Ingrediënten voor 2 personen
√
8 grote gambas
√
kippebouillontablet
√
1,5 liter water
√
400 gr. aan diverse
groenten
als
paprika
,
broccoli
, bloemkool, bleekselderij, spitskool, ui, spinazie, prei, etc.
√
1 kop
zilvervlies
rijst
M
aggie
1/2 tl. tacokruiden
peper en zout
Hulpmiddelen
Snijplank
soeppan
Voorbereiding
Pel de gambas
snij alle groenten in het formaat van een dobbelsteen
Bereidingswijze
Zet het water met de bouillontablet op hoog vuur. Wanneer je een voorkeur hebt voor zelfgemaakte
bouillon is dat uitstekend, zorg dan wel voor een groente getrokken bouillon.
Voeg de gewassen groenten en de rijst toe wanneer het tablet
is opgelost. Kook dit alles volgens de
instructies voor de rijst.
Maar doe twee minuten voor het einde de gambas erbij met de spinazie.
Breng op smaak met, zout en peper.
vrijdag 4 juli 2014 om 19:38
Ik ga morgen weer een poging wagen. Heb in het najaar va 2013 een kleine poging gedaan, maar werd chagrijnig/slap van het weinige eten en al na een paar vastendagen gestopt.
Nu op een punt dat ik toch echt wat aan mijn gewicht en het eten van extraatjes (met name na het avondeten en in het weekend) wil gaan doen.
Ik heb 10 vastendagen in de komende 28 dagen gepland in mijn agenda en ga morgen beginnen (eigenlijk vanaf nu, want voorgenomen vanavond ook verder niets meer te eten). Ik hoop hier ook te kunnen meelezen en schrijven om mijn dagen door te komen.
Inderdaad de tips voor het eten op een vastendag vind ik ook fijn. Zeker omdat ik "gewoon" wil lunchen met collega's op de dagen dat ik aan het werk ben. Een magere en "vullende" salade is dan fijn.
Morgen mijn eest dag en heb ik 2x eten gepland. Lunch met havermout (op basis van water), 1/2 appel, 1/2 banaan en kaneel. Avond eten met gegrilde koolvis, groenten en kruiden.
Ik ga eens even googlen vanavond en dit topic doorspitten voor meer inspiratie.
Nu op een punt dat ik toch echt wat aan mijn gewicht en het eten van extraatjes (met name na het avondeten en in het weekend) wil gaan doen.
Ik heb 10 vastendagen in de komende 28 dagen gepland in mijn agenda en ga morgen beginnen (eigenlijk vanaf nu, want voorgenomen vanavond ook verder niets meer te eten). Ik hoop hier ook te kunnen meelezen en schrijven om mijn dagen door te komen.
Inderdaad de tips voor het eten op een vastendag vind ik ook fijn. Zeker omdat ik "gewoon" wil lunchen met collega's op de dagen dat ik aan het werk ben. Een magere en "vullende" salade is dan fijn.
Morgen mijn eest dag en heb ik 2x eten gepland. Lunch met havermout (op basis van water), 1/2 appel, 1/2 banaan en kaneel. Avond eten met gegrilde koolvis, groenten en kruiden.
Ik ga eens even googlen vanavond en dit topic doorspitten voor meer inspiratie.
vrijdag 4 juli 2014 om 19:58
Ik maak een hele lekkere basis soep zonder E-nummers.
2 grote of 3 kleine uien fruiten in olie, 3 tenen knof erbij uitpersen, dan 2 blikken gepelde tomaten erbij (dat is puur en zitten meestal geen toevoegingen bij), 3 gegrilde en ontvelde paprika's erbij (ik stop ze altijd een half uur op de heetste stand van de oven) erbij, een paar worteltjes of stukje winterwortel, grote snuf Italiaanse kruiden, zout of bio-bouillonblokjes en schepje suiker erbij en 800 ml water en een half uur laten koken en dan staafmixeren. Ik doe er voor de smaak vaak nog een half pakje roomkaas met kruiden bij, maar je kunt ook room erbij doen.
Die kippensoep klinkt heerlijk, Nien. Ik maak ook wel eens soto ajam op die manier. Dan gooi ik er ook nog 3 stengels sereh en wat djeroek peroek blaadjes bij. Als de bouillon klaar is gooi ik er een boemboe voor soto van de toko door (mijn uitzonderings-zakje). Vervolgens heel veel prei of bosui, taugeh en sperzieboontjes erin. Voor de non-carbs variant laat ik de aardappel en glasnoedels weg. Ik eet het met een gekookt ei in de soep, wat sambal en seroendeng.
Dan heb je een avondmaal.
2 grote of 3 kleine uien fruiten in olie, 3 tenen knof erbij uitpersen, dan 2 blikken gepelde tomaten erbij (dat is puur en zitten meestal geen toevoegingen bij), 3 gegrilde en ontvelde paprika's erbij (ik stop ze altijd een half uur op de heetste stand van de oven) erbij, een paar worteltjes of stukje winterwortel, grote snuf Italiaanse kruiden, zout of bio-bouillonblokjes en schepje suiker erbij en 800 ml water en een half uur laten koken en dan staafmixeren. Ik doe er voor de smaak vaak nog een half pakje roomkaas met kruiden bij, maar je kunt ook room erbij doen.
Die kippensoep klinkt heerlijk, Nien. Ik maak ook wel eens soto ajam op die manier. Dan gooi ik er ook nog 3 stengels sereh en wat djeroek peroek blaadjes bij. Als de bouillon klaar is gooi ik er een boemboe voor soto van de toko door (mijn uitzonderings-zakje). Vervolgens heel veel prei of bosui, taugeh en sperzieboontjes erin. Voor de non-carbs variant laat ik de aardappel en glasnoedels weg. Ik eet het met een gekookt ei in de soep, wat sambal en seroendeng.
Dan heb je een avondmaal.