Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Ik erger me verschrikkelijk aan het woord: "Appen".

'Ja, dan stuur ik je straks een appje', of 'had X jou ook geappt?'

Het is niet appen!! Als of je applicaties heen en weer stuurt..

Gebruik gewoon de term berichtje of sms!!

Ik weiger dan ook om 't zelf te zeggen.
ik zeg heel vaak appen, van whatsapp

voel me dan erg down met de jeugd.

penepoleia, ook zo ergerlijk!!

Mijn ergernis is voor vrouwen (vaak mijn leeftijd dus 40 plus) die veel make-up willen dragen maar het niet kunnen opbrengen.

Zo van: ik had een look toen ik 18 en veeg nu maar wat op uit routine en kijk verder niet meer in de spiegel.

Heb een collega, werkelijk beeldschoon. Alles mee, slank, leuk koppie, leuke kleding.

En wat doet ze: lelijke pancake, mascara en dan denk ik elke ochtend een niesbui en het gewoon laten zitten. Allemaal mascaravlekken rond haar ogen. Een hele donkere kleur lipstick die wel de hele dag blijft zitten. Om de 1 of andere reden een hele andere vorm dan haar eigen lippen, en ook in de mondhoeken. En dan asymetrisch.

Ik kan het amper aanzien omdat ze echt 10 keer mooier zou zijn zonder al die slecht aangebrachte troep.

En het ergste is dat ze overdag dan in de spiegel kijkt in het toilet en dan echt blij is met wat ze ziet.

had een sollicitatiegesprek. Blonde vrouw.

Keihard aangebrachte streep dikke eyeliner, niet op de wimperrand maar ergens halverwege het ooglid. Geen wimpers maar ook geen mascara. Felrode lippen, maar dan gewoon twee strepen lipstick, 1 bovenlip, 1 onderlip.

En dan voor de rest leuke kleding etc, dus er zal wel een idee achterzitten.

Ik had echt zo'n zin om met een nat doekje even die rommel eraf te vegen.
quote:fleetfox schreef op 05 juli 2014 @ 23:39:

Die Nederlandse commentator werd ook tijdens de wedstrijd gebeld. Mijn hemel, dan zet je dat ding toch op stil? En dan geïrriteerd reageren wie hem belt... Niet de meest geschikte tijd om je dat af te vragen.

Twee of drie keer zelfs, idd. bloedirritant...Mijn oplossing: geluid uit en radio aan. Jack is nou eenmaal de leukste voetbal-commentator ...

Pen en Tric: ok dan !
Alle reacties Link kopieren
O ja slechte make up! Ern kennis van me doet dat ook, veel foundation en eyeliner, dsn zoveel lagen mascara dat ze spinnenpootjes krijgt en dan dus zwaar opgemaakte ogen hebben EN lippenstift opdoen. Doe het 1 of het ander, dit is echt to much! En dan komt er 5 x per dag een spiegeltje te voorschijn om bij te werken, super irritant! En soms vind ik het zielig, want uiteindelijk komt het voort uit onzekerheid, maar sinds ze tegen mij gezegd heeft: "dat jij met zo weinig make up de straat op durft!" Vind ik dat alweer een stuk minder. ...
Haha en appen. ...tjah sms je klopt dan toch ook niet? Dat is een afkorting. Heb je mn short message serviceje gehad? ! ;)
'Appen' is nou eenmaal een werkwoord geworden. Kun je tegenaan schoppen wat je wil, de taal verandert toch wel met de tijd.

En dan zou het eerder 'ik whatsapp, jij whatsappte, wij whatsappen' worden dan 'berichtje'. Want hoewel het een overkoepelende term mag zijn: 'berichten' is vaak de naam van de smsbox op smartphones.
quote:as1984 schreef op 06 juli 2014 @ 09:26:

Haha en appen. ...tjah sms je klopt dan toch ook niet? Dat is een afkorting. Heb je mn short message serviceje gehad? ! ;)
Ik zie regelmatig mensen op Facebook schrijven dat ze naar de PrimarkT gaan ...
Ik erger me aan winkelwagentjes die niet blijven staan als je ermee naar je auto loopt (rijdt). Die dingen gaan alle kanten uit!

Aan mensen die het verschil tussen kennen en kunnen niet weten en die dit structureel fout doen (een collega van me)

Me vriend ipv mijn vriend.

Woorden als: mannetje, ventje, bammetje.

Leuk topic!
Ik heb gisteren boodschappen gedaan en weet zeker dat ik een zak borrelnootjes in mijn wagentje had gedaan. Gisteravond kon ik de zak niet zo gauw terugvinden, maar omdat ik nog genoeg andere hapjes had, liet ik het maar zo. Maar nu heb ik lekkere trek en die zak is dus onvindbaar.....Ben bang dat ik hem gister bij het inpakken gewoon ben vergeten. (heb het bonnetje ook niet meer, dus kijken of ik hem überhaupt betaald heb kan ook niet).

Echt balen, want er zijn wel supers open vandaag, maar ik ga niet helemaal naar de binnenstad voor en zak borrelnootjes. Grrr.
Trotter

Het merk is Apple

Het ding heet Ipad
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:minnimouse schreef op 06 juli 2014 @ 09:44:

Ik zie regelmatig mensen op Facebook schrijven dat ze naar de PrimarkT gaan ... Oei! Schuldig! Ik zal het weliswaar niet op fb posten, maar we hebben wel een primark in de stad, en ik heb het ook altijd over dr primarkt...omdat ik totdat ik jouw post las oprecht dacht dat de winkel zo heette
Pfff ik zit me weer eens flink te ergeren...

Deze week heb ik schilders over de vloer (of, om mn huis eigenlijk) voor het buiten schilderwerk. Om 9 uur zijn ze begonnen en om half 10 komt 1 van die mannen binnen of hij naar de wc mag.

Waar meneer vervolgens ongegeneerd 10 minuten gaat zitten schijten, compleet met onpasselijke geluiden.

Met als gevolg dat niet alleen de wc, maar ook de gang inmiddels vergeven is van een ongelooflijk walgelijke stank (wat heeft die man in hemelsnaam gegeten?)

Had hij dat nou thuis niet nog even kunnen doen?

Nu maar hopen dat ik de komende uren niet naar de wc hoef.... ik begon serieus al te kokhalzen toen ik net de gang in liep...

En ja, dat klinkt heeeeel dramatisch

Maar dat is het ook even voor mij
Sommige domme en trieste lui hier op het forum...
quote:slwhisper schreef op maandag 07 juli 2014 10:48 Pfff ik zit me weer eens flink te ergeren...

Deze week heb ik schilders over de vloer (of, om mn huis eigenlijk) voor het buiten schilderwerk. Om 9 uur zijn ze begonnen en om half 10 komt 1 van die mannen binnen of hij naar de wc mag.

Waar meneer vervolgens ongegeneerd 10 minuten gaat zitten schijten, compleet met onpasselijke geluiden.

Met als gevolg dat niet alleen de wc, maar ook de gang inmiddels vergeven is van een ongelooflijk walgelijke stank (wat heeft die man in hemelsnaam gegeten?)

Had hij dat nou thuis niet nog even kunnen doen?

Nu maar hopen dat ik de komende uren niet naar de wc hoef.... ik begon serieus al te kokhalzen toen ik net de gang in liep...

En ja, dat klinkt heeeeel dramatisch

Maar dat is het ook even voor mij Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk goor is. Maar misschien had die man ineens wel verschrikkelijke buikkrampen of zo. Heb ik ook wel eens en dan moet ik gewoon. Meteen. Maar smerig is het wel.
quote:zas schreef op 07 juli 2014 @ 10:55:

[...]

Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk goor is. Maar misschien had die man ineens wel verschrikkelijke buikkrampen of zo. Heb ik ook wel eens en dan moet ik gewoon. Meteen. Maar smerig is het wel.

Ja dat zou kunnen... kan zo'n man dan ook weinig aan doen.

Wat ook niet hielp was dat hij uit de wc kwam en zei ''zo, dat was wel ff lekker''
Dat kun je toch niet timen? Of ben ik nou gek
quote:lily-rose2014 schreef op 07 juli 2014 @ 11:01:

Dat kun je toch niet timen? Of ben ik nou gek

Daarom heet het topic ook 'onbenullige ergernissen'

Hoewel het in mijn geval eerder 'onredelijke ergernis' is...

Het is ook niet terecht. Dat weet ik. Maar irritant is het wel
quote:slwhisper schreef op 07 juli 2014 @ 11:00:

Wat ook niet hielp was dat hij uit de wc kwam en zei ''zo, dat was wel ff lekker''

Ik zou vragen: 'Niks gebroken?'

Nee hoor, dat zou ik wíllen vragen, maar niet durven.
1. als mensen eten in hun mondhoek hebben en dat niet weghalen, niet om aan te zien

2. iemand door zijn neus ademt met zo'n "piepje"

3. praten met een kikker in de keel en maar niet gaan schrapen

4. het woord smikkelen of smullen

5. verkeerde spreekwoorden gebruiken (hoorde laatst iemand 'dat is trekken aan een dode hond' zeggen )

6. .....zo kan ik nog wel even doorgaan
quote:slwhisper schreef op maandag 07 juli 2014 11:00 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "Onbenullige ergernissen"" class="messagelink">zas schreef op 07 juli 2014 @ 10:55</a>:</b>

[...]

Ik kan me voorstellen dat het verschrikkelijk goor is. Maar misschien had die man ineens wel verschrikkelijke buikkrampen of zo. Heb ik ook wel eens en dan moet ik gewoon. Meteen. Maar smerig is het wel.</div></blockquote>

Ja dat zou kunnen... kan zo'n man dan ook weinig aan doen.

Wat ook niet hielp was dat hij uit de wc kwam en zei ''zo, dat was wel ff lekker'' Gátver!!
quote:oldwood schreef op 05 juli 2014 @ 17:51:

[...]

Ik werk in een winkel en hoe vaak het wel niet gebeurt dat mensen hoestend binnenkomen, zonder arm voor hun mond, dan hou ik mijn adem in hoor, wat een verschrikking.

Nog nooit van in je arm hoesten gehoord?

Zo dat is eruit Nee, daar heb ik inderdaad nog nooit van gehoord. In je arm hoesten? Gewoon een hand voor je mond houden toch?
quote:as1984 schreef op 06 juli 2014 @ 15:38:

[...]

Oei! Schuldig! Ik zal het weliswaar niet op fb posten, maar we hebben wel een primark in de stad, en ik heb het ook altijd over dr primarkt...omdat ik totdat ik jouw post las oprecht dacht dat de winkel zo heette ik dacht het ook. Heb net zelfs even het bonnetje erbij gepakt omdat ik wel even dacht een punt te gaan maken hier...
quote:monio89 schreef op 07 juli 2014 @ 11:10:

5. verkeerde spreekwoorden gebruiken (hoorde laatst iemand 'dat is trekken aan een dode hond' zeggen )

6. .....zo kan ik nog wel even doorgaan

ik ben juist dol op mensen die spreekwoorden verkeerd zeggen. Om de 1 of andere rede doen verslaafden dat ook vaak, toen ik nog met deze groep mensen werkte was dat echt een pluspunt. Kon me echt verheugen op bepaalde huisbezoeken. Compenseerde jouw punt 1 vaak

Een hele grappige vond ik (niet echt een spreekwoord) een oudere man die net na jaren dakloos te zijn geweest eindelijk een eigen huisje had.

Hij zei: "maar ik voel me er niet meer om hoor, ik ben gewoon nog Jenny from the block, of het bankje dan"
Weet niet of het al opgenoemd is...

Stipt op één eetmanieren. Vooral smakken, maar ook het kauwen op chips, ijsblokjes, een appel. Ik trek dat niet.

Geroggel trouwens ook niet. ook vreselijk.

Boeren/ scheten laten omdat je al enigszins op je gemak bent bij mij? Neen, dank.

Ik houd van spelling, kan niet tegen spellingsfouten- maak ze zelf ook, dat weet ik zelluuf ook wel. Heb het dan eigenlijk over spelfouten terwijl men praat.

Bijvoorbeeld: "De wereNd is rond".
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven