Hoe blijven jullie positief?
zondag 6 juli 2014 om 22:19
Op mijn 15e kreeg ik een angststoornis/dwangneurose, omdat ik dacht dat ik gek werd, werd ik ook depressief. Ik ben nu begin 30 en heb al meerdere depressies gehad. 2 jaar terug heb ik de diagnose ADD gekregen. Helaas heb ik door mijn sociale fobie ook geen echte vrienden gemaakt. Maar ik heb wel een hele goede band met mijn ouders. Nu zit ik weer in een depressieve periode en heb ik ook een behoorlijke angst mijn ouders in de toekomst te verliezen en dat ik dat niet kan verwerken omdat ik dan erg depressief wordt. Want ik ben bang dat ik er uiteindelijk niet meer uitkom. Nou blijven die negatieve gedachten maar door mijn hoofd gaan en dat maakt natuurlijk de situatie er niet beter op. Ik wordt er dan ook flink zenuwachtig van.
Morgen ga ik weer proberen om een afspraak te maken met de psycholoog. Maar dan vraag ik me af, heb je daar echt wat aan?
Hoe gaan jullie om met telkens terugkerende depressies? En zijn er mensen net zoals ik die dit vanaf een jonge leeftijd hebben?
Morgen ga ik weer proberen om een afspraak te maken met de psycholoog. Maar dan vraag ik me af, heb je daar echt wat aan?
Hoe gaan jullie om met telkens terugkerende depressies? En zijn er mensen net zoals ik die dit vanaf een jonge leeftijd hebben?
zondag 6 juli 2014 om 22:35
Vraag naar cognitive gedragstherapie.
Mijn strategie: steek je energie in de dingen.waar je zelf invloed op heb.
Voorbeeldje: nu heel pissed worden op mn kabelprovider omdat de uitzending stoort. Het heeft geen nutven.is energieverspilling omdat 1 booszijn niets helpt 2 de klantenservice toch niet bereilbaar is en 3 ik heb al een andere geregeld per 1-8. Dus doorademen en lekker wat anders gaan doen.
En lach dagelijks tegen jezelf in de spiegel, geniet van je mooie ogen/mond/kapsel/wat dan ook.
Mijn strategie: steek je energie in de dingen.waar je zelf invloed op heb.
Voorbeeldje: nu heel pissed worden op mn kabelprovider omdat de uitzending stoort. Het heeft geen nutven.is energieverspilling omdat 1 booszijn niets helpt 2 de klantenservice toch niet bereilbaar is en 3 ik heb al een andere geregeld per 1-8. Dus doorademen en lekker wat anders gaan doen.
En lach dagelijks tegen jezelf in de spiegel, geniet van je mooie ogen/mond/kapsel/wat dan ook.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 6 juli 2014 om 22:38
Ik ben depressief vanaf mijn 7e. Ik ben nu 33. Heb daarbij meerdere stempeltjes gekregen en heb veel gehad aan cognitieve en schema therapie.
Ben nog steeds depressief maar mijn leven is positiever in de zin dat ik meer durf en meer doe.
Ook mijn vriend is mijn grote steun. Die haalt mij uit mijn grote dalen en zorgt er voor dat ik elke dag uit bed kom.
Ben nog steeds depressief maar mijn leven is positiever in de zin dat ik meer durf en meer doe.
Ook mijn vriend is mijn grote steun. Die haalt mij uit mijn grote dalen en zorgt er voor dat ik elke dag uit bed kom.
maandag 7 juli 2014 om 01:20
Wat naar dat je je zo depressief voelt. Voor mij is je verhaal erg herkenbaar! Ik ben er mede door medicatie(antipsychotica&antidepressiva) therapie en steun van familie en vrienden vanaf gekomen. Ik wens je heel veel succes. Wees open over je nare gedachten en gevoelens. Je bent absoluut niet gek! En echt waar, je denkt er nu waarschijnlijk anders over maar er komen betere tijden!!
maandag 7 juli 2014 om 16:52
Ik zie hier cognitieve gedragstherapie voorbij komen en ik heb het zelf ook gevolgd. TO als je wilt kijken of het wat voor je is dan wil ik je graag het boek cognitieve gedragstherapie voor dummies aanraden. Hier staat alles in en kan je kijken of het bij je past/ aanspreekt. Ik heb deze ook gebruikt bij mijn psycholoog. Mijn psycholoog heeft alleen wat tips gegeven maar verder was het boek voldoende wat betreft cognitieve gedragstherapie.
maandag 7 juli 2014 om 17:05
Ook mijn eerste reactie (met diagnose ASS, 2-3 depressies en PTSS) is cognitieve gedragstherapie. Ik had Je gevoel de baas, en het heeft mij erg geholpen!
(en mijn eerste depressie was waarschijnlijk al op de basisschool, jong genoeg?)
Wat daarnaast ook erg scheelt bij mij is dat ik 'indien nodig' slaapmedicatie heb. Een nacht goed slapen doet wonderen bij mij, dan zie ik het leven een stuk minder somber in!
(en mijn eerste depressie was waarschijnlijk al op de basisschool, jong genoeg?)
Wat daarnaast ook erg scheelt bij mij is dat ik 'indien nodig' slaapmedicatie heb. Een nacht goed slapen doet wonderen bij mij, dan zie ik het leven een stuk minder somber in!
dinsdag 8 juli 2014 om 12:03
dinsdag 8 juli 2014 om 12:26
En sporten helpt bij mij. Ik ben niet heel sportief maar medicijnen werkten niet bij mij dus ik heb runningtherapie gevolgd. Niet dat ik hardlopen zo leuk vind, maar het gevoel erna is heel fijn. Je denkt daarna niets.... Dus ik doe het puur voor mijn "volle hoofd" en mijn stemming. 2 tot 3 keer 30 minuten. Dit gevoel komt ook als beginneling al snel. En je bent trots op jezelf dat je iets goeds hebt gedaan die dag. Als ik mijn dag niet heb dan loop ik gewoon langzamer of ik wandel.