Minnaar deel 24.

30-05-2014 19:00 3004 berichten
Al 23 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Courtisane, ik ben het met je eens hoor maar aan de andere kant zijn er ook dames (mikmak, annabel) die een prima nr 1 relatie hebben en toch kiezen voor het zoeken van spanning elders en er ook behoorlijk in verwikkeld zitten met alle bijbehorende emoties en onzekerheden.

En dan blijkt ineens toch dat één van de twee het gefilosofeer mist... en laat nr 2 dat wél in zijn pakket hebben. Dus mja, ik kan voor een heel klein deeltje zkotz gedachtengang wel volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zkotz, je spreekt jezelf tegen. Je quote: "dat er iets mis is" en je antwoordt "er hoeft niks mis te zijn in je relatie, er is iets mis in jezelf" Het blijft mis toch?

Is geen tegenspreken. Met 'iets mis' werd bedoeld: er schort iets in de relatie. Bijvoorbeeld: te weinig aandacht / liefde / seks / gedeelde gevoelens / gesprekken. Dus: een relatie-issue, tussen 2 personen.

Een vrouw die naarmate de jaren vorderen wat minder fysiek aantrekkelijk wordt, noem ik niet 'iets mis'. Dat is heel normaal. Als je dan als kerel besluit een jonge meid stiekem erbij te nemen (voor het lekkere lijf, de heerlijke seks en de streling van je ego), dan blijf ik erbij dat er qua relatie niets 'mis' hoefde te zijn: dan is er in je persoonlijkheid iets 'mis'.
Een ruzie wil ik het niet noemen. Hij is jaloers ja, maar heeft daar wat mij betreft geen enkele reden toe. Ten eerste hoor ik niet bij hem en ten tweede zoek ik niet eens naar wat anders. Hij geeft aan niet gelukkig te zijn in zijn relatie. Ik heb aangegeven dat hij zijn tijd moet nemen, maar dat hij niet van me moet verwachten dat ik tot in de eeuwigheid ga zitten wachten. Maw, ik ben niet op zoek nu, maar mocht er iemand voorbij komen die ik wel zie zitten moet hij niet verwachten dat ik daar niks mee zou doen. Dat vindt hij geen leuk idee, maarja...ik ben niet van plan jarenlang een tweede keus te zijn. We voelen veel voor elkaar, dat, dat wederzijds is weet ik wel zeker na gesprekken met zijn vrienden/zusje en hemzelf. Maar daardoor wordt het gemis ook steeds groter. Ik kan daar nu (nog) goed mee omgaan, accepteer de situatie zoals die is. Ben er zelf ook niet aan toe nog een nieuwe relatie. Maar ga dit niet tot in de eeuwigheid volhouden iig.
Zkotz, in een ideale wereld gaat het inderdaad zo dat wanneer je ontevreden bent je dit meldt en dan een keuze maakt. Geen gewetensbezwaren, iedereen blij.

In een iets minder ideale wereld loopt het vaak net ietsje anders. Want dingen blijken niet bespreekbaar. Of je bent ineens toch wel ontzettend bang je gezin compleet overhoop te halen. Dan ben je misschien wat geneigd voor de weg van de minste weerstand te gaan al verdient dat bepaald niet de schoonheidsprijs.

Tja joh, wat was er eerder, de kip of het ei?

Ga je vreemd omdat je relatie niet deugd of deugd je relatie niet omdat je vreemdgaat?

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik denk wel dat een nr 2 relatie de pijnpunten in je 1 relatie blootlegt en daarmee kan katalyseren.
Tja Rooss, in een ideale wereld worden ook geen mensen vermoord of beroofd. Beetje flauw om te zeggen, maar w.b. die 'kip - ei vraag': bij sommige gevallen zal er echt iets in de relatie scheef zitten (wellicht niet eens bewust gemerkt).

In andere gevallen is er een prima relatie, en is er gewoon sprake van vreemdgaan vanwege pure geilheid / opwinding. Dan wordt er een 100% egoïstische afweging & keuze gemaakt. Een keuze die, zo lees ik uit de verhalen, vaak verdomd ellendige consequenties op de langere termijn heeft.
Inderdaad, die ideale wereld is een utopie dus. En ik moet nog maar zien of jij op het moment supréme wel de ballen hebt om je vrouw in te lichten, ik bedoel, jij hebt het nu al over "geen strak lijf meer, 25 jarigen en te weinig seks".

Ei? Of toch kip?

En of er in andere gevallen een prima relatie is dat weet jij toch helemaal niet? Ken je alle ins en outs? Weet jij precies wat er in hoofden en harten omgaat? Of weet jij (net als ik) alleen datgeen dat iemand laat zien?

Zelfs als het pure geilheid en opwinding is zal juist die geilheid, die opwinding, dat groene gras wel gemist worden, denk je niet?

En het is een logisch gemis want niemand houdt dat groene gras 20 jaar vol.

Maar het is niet aan jou te constateren dat er geen gemis is. Dat kan jij alleen voor jezelf.
Ten eerste ken ik niet alle ins & outs, dus moet ik afgaan op de verhalen van de deelnemers zelf. En dan lees ik vaak genoeg (in het begin dan hè): goeie relatie, wil bij nr1 blijven, nr2 gewoon erbij voor seks & spanning. Tja, hoe moet ik dat anders interpreteren?

Ten tweede ben ik zelf nog nooit daadwerkelijk in de concrete verleiding geweest om vreemd te gaan, ben ik heel eerlijk in. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik daar vooraf en achteraf over zou zwijgen. Juist omdat de issues in onze relatie bekend en besproken zijn.

Ik zou het veel moeilijker vinden om ervoor uit te komen dat ik buiten de deur neukte, als er nooit problemen waren onderkend en besproken. Dan lijkt het (mijn mening) op een puur egoïstische lust-kwestie.
Klopt, bijna iedereen komt hier binnen met de boodschap dat ze een prima relatie heeft maar......

En van die prima relaties is anno 2014 de helft nog over geloof ik Misschien moet je wel gewoon heel ver bij "viva-minnaar" vandaan blijven!

Het is eigenlijk altijd een egoïstische lust kwestie, ook van de dames die geen seks meer hebben thuis, ook van de schrijfsters op het "laag libido partner" topic. Maar in mijn hart wel een heel plausibele egoïstische lust kwestie.

Je partner totaal niet tegemoet willen komen in zijn haar lust, niet mee willen denken naar een oplossing mag je ook als egoïstisch bestempelen. Egoïstische non-lust dan welteverstaan.
quote:Het is eigenlijk altijd een egoïstische lust kwestie, ook van de dames die geen seks meer hebben thuis, ook van de schrijfsters op het "laag libido partner" topic. Maar in mijn hart wel een heel plausibele egoïstische lust kwestie.

Ai, ja, dat is natuurlijk wel lastig: wanneer krijg je op dat gebied 'niet genoeg'?

Maar aangezien seks net zo'n primaire behoefte is als eten en ademhalen, lijkt het me normaal en gezond om die behoefte te hebben. En heb je m.i. alle recht om dat zonder gêne bespreekbaar te maken met je partner, dus hoef je er niet stiekem over te doen. En helemaal eens, egoïstische non-lust (goeie omschrijving) kan net zo destructief werken.
Vreemdgaan gaat niet altijd alleen om het ontbreken van seks . Het heeft ook te maken met je persoonlijke ontwikkeling , dingen niet willen delen met je partner omdat het juist om jezelf gaat. Soms kost alles delen en bespreken teveel energie en pijn voor alle betrokkenen.
Strak en 25 jaar. Tja. Volgens mij heeft geilheid vrij weinig te maken daarmee. Maar ja ik ben een vrouw. Heb ook niet perse het idee dat alle minnaars hier 26 jarige goden zijn.

Ik zat ook daarmee metvmn nr 1, 1 1/2 jaar geleden. Seksueel klikte het gewoon niet meer. Alleen nog met veel drank wilde het een beetje gezellig worden. Terwijl we verder prima samen kunnen. Toen was het idd de keuze: gaan we open verder, of uit elkaar. En we hebben samen voor het laatste gekozen. Voor onszelf maar ook voor de kids. Voor de duidelijkheid. En nu daten we allebei. En waarschijnlijk gaan we wel samen met de kids een paar dagen weg. Ook.
quote:Lookolook schreef op 05 juli 2014 @ 15:36:.. SD!!! Yep, still here. En hier, kan het niet laten Maar wat goed om jou ook weer eens te lezen. Maar je maakt me potverdeurie wel meteen weer héél nieuwsgierig. Elke dag voor de spiegel met je collar, dat in combi met je nr.1? Fijn dat het goed met je gaat!

terug ! Wat Roos zegt over die collar klopt. Ik heb er twee, een dagelijkse neutrale en een wat meer expliciete zeg maar voor die andere gelegenheden :-).

quote:Rooss4 schreef op 05 juli 2014 @ 16:15:

[...]

Edit, Look, niet elke collar is ook als zodanig te herkennen

Ah ja. Maar toch, ik zou dat geloof ik niet dagelijks onder de ogen van mijn nr1 kunnen dragen. Ik heb ernstig de behoefte dingen gescheiden te houden.

Dat snap ik. Alleen, jouw situatie is niet te vergelijken met de mijne. Ik wil verder best je nieuwsgierigheid bevredigen hoor, Roos heeft mijn mailadres en zal die vast wel aan je door willen geven :-). Ik zal niet fanatiek hier mee gaan schrijven, alleen soms komt er iets bijzonder interessants voorbij. En ik zal af en toe even zwaaien naar jou :-).
Ben niet zo van de raadselspelletjes geloof ik.

Collar is in het kader van (BD)SM? En zullen we dan allemaal even gezellig zwaaien naar elkaar?
*Zwaait naar Courtje*

En ja, een collar kan onderdeel zijn van een bdsm relatie. Soms heeft een Dom(me) de behoefte om zijn of haar sub een collar te geven, een ereteken van het bij elkaar horen of een symbolisch sein voor het spelstart.
Buenas noches!

Roos: wat je je afvroeg over kinderen is terecht iets om bij stil te staan. Mijn kinderen zijn, net als die van Look, nog jong en weten alleen dat hun moeder afspreekt met vriendinnen en ook 's avonds wel eens weg is. Minnaar(s) hebben ze nog nooit gezien.

Toch beseft mijn oudste wel dat ik niet altijd zo happy ben met een merendeels afwezige echtgenoot. Dus een keer onvoorzichtig zijn, telefoon niet goed afschermen oid en hij kan zaken gaan combineren.

Mijn maag draait zich al om bij de gedachte alleen. Ik/wij kan/kunnen als volwassene(n) nog zo besloten hebben dat de behoefte aan een minnaar legitiem is: kinderen zullen dat 180 graden anders ervaren.
Gewoon bijna een heel deel overgeslagen. Het ging zo lekker met nr 2 maar dit wil ik graag even van me afschrijven.

Vanavond te horen gekregen dat we moeten stoppen. Hij is verliefd op iemand geworden. Ik heb hem altijd gezegd dat hij het me moest zeggen zogauw hij dat aan voelde komen; vandaag was de dag. Ben zo blij voor hem. Hoop dat het wat wordt met haar. Dat heeft hij zo enorm verdiend. Maar God, wat voel ik me verdrietig. Na 2 jaar intens genieten is het voorbij. Ik blijf alleen achter met mijn nr 1 die me al jaren seksloos laat zijn, waarmee ik een broer zus relatie heb. Van de gedachte aan alle mooie momenten schiet ik weer vol. Lastig met je nr 1 naast je op de bank. Niemand aan wie ik het kwijt kan, dus dan maar even hier. Weten dat jullie het lezen helpt al.. Bedankt! X
Heel veel sterkte Almost. Natuurlijk gun je hem zijn grote liefde maar jij blijft achter met een gat in je hart.
Och almost...

Ik weet het nog: jouw 2 was vrijgezel en een tijdje terug bleek hij een andere vrouw ook leuk te vinden, daar waar jij sportte. Is hij nu verliefd op haar? En zij heeft haar relatie verbroken?

Mooi hoor dat je hem het beste gunt, zegt ook wel iets over de diepte van je gevoelens. Logisch dat je je nu even flink ellendig voelt...en naast je nr. 1 zitten helpt dan natuurlijk niet. Hier uithuilen kan altijd!
Bedankt voor jullie berichtjes. Nee, niet met die van de sportclub. Hij kwam laatst een ander meisje tegen. Ook in een relatie, maar ze was blijkbaar zeker van haar zaak en heeft haar relatie verbroken. Het is bij hun nog heel pril dus allemaal. Ik heb echter altijd gezegd dat ik niet zou willen dat hij tijdens seks of zoenen aan een ander zou denken. Dat ik het dan zou willen weten en wij klaar zouden zijn. Voor mij beter voor mijn eigenwaarde, voor hem beter om zich op een nieuwe liefde te kunnen storten zonder last van mij te hebben.

Hij had me laatst al over haar verteld en toen zei mijn intuïtie al dat dit het begin van het eind zou zijn. Het klopte, bleek vandaag. 2 Jaar van hem kunnen genieten, het was een feestje. Nu voel ik me alleen maar leeg. En egoïstisch omdat ik, ondanks dat ik het hem zo enorm gun, het toch liever anders zou zien.
Sterkte Almost. Het is 'verboden' verdriet waar je niks mee kunt, dat snap ik.
Almost

Wat naar voor je heb met je te doen. Het verlies en verdriet om deze liefde voelt als groot.
quote:Ano*k schreef op 06 juli 2014 @ 23:41:

Buenas noches!

Roos: wat je je afvroeg over kinderen is terecht iets om bij stil te staan. Mijn kinderen zijn, net als die van Look, nog jong en weten alleen dat hun moeder afspreekt met vriendinnen en ook 's avonds wel eens weg is. Minnaar(s) hebben ze nog nooit gezien.

Toch beseft mijn oudste wel dat ik niet altijd zo happy ben met een merendeels afwezige echtgenoot. Dus een keer onvoorzichtig zijn, telefoon niet goed afschermen oid en hij kan zaken gaan combineren.

Mijn maag draait zich al om bij de gedachte alleen. Ik/wij kan/kunnen als volwassene(n) nog zo besloten hebben dat de behoefte aan een minnaar legitiem is: kinderen zullen dat 180 graden anders ervaren.Ook al zullen kinderen het anders ervaren, wat maakt dat wij in het algemeen kinderen altijd een soort van ideale wereld willen voorspiegelen. Is dit niet mede een oorzaak van verkeerde verwachtingen, vooroordelen en stomme keuzes door onze eigen kinderen straks. Het is een hypothese want mijn kinderen hou ik ver van mijn avontuur en minnaar. Toch zien zij ook al jaren een op zich prettige omgang tussen hun ouders maar ook mijn frustratie en verdriet. Door het mooier voor te doen dan het is of gewoon verzwijgen is hun beeld niet juist. In de periode dat ik een tijd weg was, waren zij juist vol begrip en hadden veel meer van mijn verdriet en woede gezien dan ik dacht. Zoals bij bijna alles wat is wijsheid.
Ach, almost, sterkte! Lijkt me vreselijk moeilijk! Moet er niet aan denken dat dat mij en mijn nr2 gebeurt!

Hier gisteren een korte date gehad, kort in de zin van, geen slaapfeestje.maar wel weer heerlijk van elkaar genoten! Gisteren nog tegen elkaar gezegd dat het iedere keer weer zo heftig is. En nu afkicken. Zoizo 3 weken geen date en maar minimaal contact omdat hij morgen op vakantie gaat. Zal ff moeilijk worden, maar ook goed, kan ik me even lekker op thuis concentreren.

En, als we elkaar dan na die drie weken weer zien dan zal het vast weer heel heftig worden
O loui wat ben ik het verschrikkelijk met je oneens.

Er is maar een plek waar kinderen in een wereld, vergeven van "avontuur" en nare werkelijkheid, zich veilig moeten weten en dat is thuis.

Denk aan de piramide van Maslow: veiligheid staat aan de basis van alles.

Zij hebben mij nodig, hun moeder. Niet een vrouw die ze nog even fijntjes onder de neus wrijft dat papa zo tekortschiet, dat mama wel een minnaar móest nemen. Mijn oudste heeft prima in de gaten dat ik het niet leuk vind dat zijn vader er doordeweeks niet is maar hey, dat gemis delen we hè. Ik zal noch zijn noch mijn gevoel ontkennen (ook dat vind ik dodelijk), maar ik ben de volwassene en het is aan mij hem te beschermen en nergens onnodig mee te belasten.
@Anouk: helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven