Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:monio89 schreef op 07 juli 2014 @ 11:10:

5. verkeerde spreekwoorden gebruiken (hoorde laatst iemand 'dat is trekken aan een dode hond' zeggen )

Of mensen die nldse spreekwoorden naar het engels gaan vertalen voor internationale intimi.

"And now comes the monkey out of the sleeve..."
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
[quote]dutchess1978 schreef op 07 juli 2014 @ 11:38:

[...]

Of mensen die nldse spreekwoorden naar het engels gaan vertalen voor internationale intimi.

Hahaha ja dat doet mij denken aan make that the cat wise

Andersom is ook erg..... 'dat is niet echt mijn kopje thee'......... zo fout!
Ik erger me eigenlijk best vaak aan vrouwen met gekleurde lippenstift. geen idee waarom maar ik vind het zooooo lelijk. Neem nou Anne Heatheway of hoe heet ze, kind is lijkbleek en heeft een behoorlijke mond. En dan felrood. Dat staat toch niet? Geen idee waarom ik me er aan erger.

Ik erger me nooit aan verkeerde uitdrukkingen, vind het meestal wel grappig. Behalve het woord "legemiteren" in plaats van legitimeren. Mijn halve familie gebruikt dat. Zucht...
quote:slwhisper schreef op 07 juli 2014 @ 10:48:

Pfff ik zit me weer eens flink te ergeren...

Deze week heb ik schilders over de vloer (of, om mn huis eigenlijk) voor het buiten schilderwerk. Om 9 uur zijn ze begonnen en om half 10 komt 1 van die mannen binnen of hij naar de wc mag.

Waar meneer vervolgens ongegeneerd 10 minuten gaat zitten schijten, compleet met onpasselijke geluiden.

Met als gevolg dat niet alleen de wc, maar ook de gang inmiddels vergeven is van een ongelooflijk walgelijke stank (wat heeft die man in hemelsnaam gegeten?)

Had hij dat nou thuis niet nog even kunnen doen?

Nu maar hopen dat ik de komende uren niet naar de wc hoef.... ik begon serieus al te kokhalzen toen ik net de gang in liep...

En ja, dat klinkt heeeeel dramatisch

Maar dat is het ook even voor mij Herkenbaar dit. Heb ik ook eens meegemaakt. Ik verkocht een stoel op MP. Hier kwam een studente op af, ze wilde komen kijken en als ze hem mooi vond direct meenemen. Ze belde aan en was met haar vader. Grote gezette vent, rond de 50. Hij is nog niet binnen en vraagt of hij even naar het toilet mocht gaan. Uiteraard, geen probleem. Zit de man vervolgens een kwartier op de poepdoos. 3x doortrekken een hoop lawaai en een stank! Mn onderverdieping rook ernaar. Ik begrijp zoiets werkelijk niet. Dat doe je toch lekker thuis? Ik zou het in elk geval ophouden. Bij mannen werkt dat volgens mij anders. Die generen zich nergens voor. Gaan gewoon openbaar zitten kakken als het moet.
quote:dutchess1978 schreef op 07 juli 2014 @ 11:30:

Ik houd van spelling, kan niet tegen spellingsfouten- maak ze zelf ook, dat weet ik zelluuf ook wel. Heb het dan eigenlijk over spelfouten terwijl men praat.

Bijvoorbeeld: "De wereNd is rond".

ohjaaaaa...ik had een leidinggevende, die zichzelf leidendgevende noemde...en ze zei inplaats van 'dat' 'tot'....

"ik als leidendgevende vind tot een moeilijke beslissing, helemaal omtot leidendgeven soms eenzaam is, jullie hebben elkaar nog om tot te bespreken..."
Ik erger me vreselijk als de ondertiteling op tv niet klopt. Bijv uitdrukkingen in het engels die helemaal verkeerd vertaald worden. Soms kan je duidelijk merken dat degene die de ondertiteling heeft gemaakt, de serie niet kent. Dan worden bijv de namen van personages verkeerd gespeld.
Ik erger me aan zwangere vrouwen die het maar over hun beeb of beebje blijven hebben. Het is een BABY.

Zeuven ipv zeven vind ik ook verschrikkelijk

En van die overdreven mensen, die hun verhaal altijd 100x erger maken dan het werkelijk is.

Of mensen die alles beter weten, terwijl je 100% zeker weet dat wat ze zeggen niet waar is. Kan ik me echt kapot aan ergeren
Ik erger me aan die stomme verdelingen op de zwanger pijler:

- zwanger vanaf januari, zwanger vanaf februari, uitgerekend in april, uitgerekend in mei, zwanger met Clomid vanaf april, zwanger met Clomid vanaf mei enz.., geplande keizersnede in augustus, geplande keizersnede in september enz.

Wat nu als je uitgerekend bent op 16 februari maar je kindje komt op 14 februari???? En wat nu wanneer je een ongeplande keizersnede krijgt??? Datum-gezever dussss . . . .
Postertje op het werk: "Omdat X binnenkort Eva gaat zien, willen we als verrassing een feestje geven..."

Diepe zucht, het is Sarah/Abraham zien als je 50 wordt.
quote:mitsig schreef op 06 april 2014 @ 20:35:

Ik erger me aan mensen die onnodig veel spaties gebruiken. De laatste tijd zie ik het ook vaak in vacatures, dan staat er bijvoorbeeld: 'klanten service medewerker' in plaats van 'klantenservicemedewerker'.

Hou toch op met je 'schimmel infectie', 'dokters assistente' en 'achter ham'. Schimmelinfectie. Doktersassistente. Achterham.En mensen die geen interpunctie gebruiken. Krijg je op het forum een lang verhaal over je heen, met alle zinnen aan elkaar. Geen punten of hoofdletters. Zeer vermoeiend om te lezen, en de schrijver komt dom over.
Misschien niet heel onbenullig..

Maar ik kan me rot ergeren aan mensen die geen inzicht (lijken te) hebben.
Verkopers die aanbellen terwijl er naast de bel staat "wij kopen niet aan de deur".
quote:Raio schreef op 14 april 2014 @ 23:03:

Hahaha Sri echt?? "Het beest met de vier poten"?? Dat klinkt echt verschrikkelijk inderdaad

Ook irritant (en gebeurt echt heel vaak, vanmiddag ook weer..): als je in de bus of het bushokje opstaat voor een ouder iemand die aan komt lopen en vraagt: wilt u zitten? Vervolgens gaat de senior in kwestie luid staan zuchten en steunen dat "die jeugd van tegenwoordig ook nooit meer opstaat voor de oudere medemens" sjongejonge, ik VRAAG toch net of u wil zitten?!Haha, misschien moet je harder praten, zijn ze een beetje doof.
quote:Starshine schreef op 05 juli 2014 @ 17:19:

Mensen die slecht lezen/luisteren en daardoor maar de helft van de informatie onthouden en op basis daarvan reageren. Meestal raakt de reactie dan kant noch wal.

Zo bestelde ik van de week iets, kon zelf de bezorgdatum aangeven. Ik koos voor woensdag. Krijg je een mailtje van de klantenservice: "We kunnen niet op dinsdag leveren, kies aub een andere datum..."

In een gesprek heb ik er wel geduld mee als iemand me niet goed verstaat/begrijpt, maar als het zwart of wit staat, moeten ze gewoon beter lezen.
Kindernamen die de grootouders niet uit kunnen spreken, zoals Cheyenne , Keanu,

Mensen die niet één maar 10 kauwgummetjes tegelijk in hun mond doen en daar hoorbaar én zichtbaar op kauwen.

Mensen die weinig/niets lusten.

17 scootmobiels en 25 rollators in de supermarkt op het drukste moment van zaterdagochtend.

Vrouwen/meiesjes die hun lange haar steeds van voor naar achter en van links naar rechts gooien.

Dat mijn echtgenoot niet goed kijkt bij het leeghalen van de wasmachine en ik een paar dagen later een achtergelaten handdoek, een vaatdoek en 3 washandjes aantref die inmiddels zó hard zijn geworden en aan de trommel vast zitten dat ik ze nogmaals moet wassen.

Dat ik het niet bij 1 of 2 café noir biscuitjes kan laten maar meteen de halve rol op moet eten.
quote:mary1986 schreef op 07 juli 2014 @ 12:12:

Postertje op het werk: "Omdat X binnenkort Eva gaat zien, willen we als verrassing een feestje geven..."

Diepe zucht, het is Sarah/Abraham zien als je 50 wordt.Die weten duidelijk niet waar Adam de mosterd haalt.
quote:amarna schreef op 07 juli 2014 @ 12:41:

Dat ik het niet bij 1 of 2 café noir biscuitjes kan laten maar meteen de halve rol op moet eten.

Ze maken die dingen gewoon veel te lekker! Trouwens, wat een zelfbeheersing: niet de hele maar een halve rol!
quote:mary1986 schreef op 07 juli 2014 @ 12:09:

Ik erger me vreselijk als de ondertiteling op tv niet klopt. Bijv uitdrukkingen in het engels die helemaal verkeerd vertaald worden. Soms kan je duidelijk merken dat degene die de ondertiteling heeft gemaakt, de serie niet kent. Dan worden bijv de namen van personages verkeerd gespeld.Daar kan ik ook helemaal niet tegen! Ik vraag me dan af welke opleiding die vertaler heeft gehad... Soms zie je echter ook hele leuke vertalingen. Als je ze dan leest, denk je eerst nog "maar dat zeggen ze helemaal niet" maar dan blijkt bijvoorbeeld dat de vertaler een onvertaalbare grap heeft vervangen door iets anders.
quote:marilyn82 schreef op 25 juni 2014 @ 09:35:

[...]

Ik heb ook nog een leuke, een tijdje geleden liep ik de suup net in. Toen kwam er een vrouw van mijn leeftijd met een kindje van een jaar of 2.

Die wilde zo'n klein kinderkarretje, maar die vrouw die zei 'dat ze geen centjes had daarvoor'. Vervolgens (en dit overdrijf ik niet) zet dat kind een keel op, alsof ze gevierendeeld werd.

EN TOEN KREEG ZE DAT KARRETJE! Lekker pedagogisch verantwoord (not).

Ik zat echt te twijfelen of ik er wat van moest zeggen. Niet gedaan, hoe iemand zijn kind opvoedt moet hij/zij tenslotte zelf weten, maar ik heb ieder gangpad waar zij inliep bewust gemeden. Dom mens...Nou, dat zal d'r gestraft hebben
Amarna

Woon je in het westen? Valt me steeds op dat in mijn woonplaats vlak bij rotterdam veel meer scootmobiels zijn dan in het noorden van het land.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:LunaLoona schreef op 07 juli 2014 @ 12:59:

[...]

Ze maken die dingen gewoon veel te lekker! Trouwens, wat een zelfbeheersing: niet de hele maar een halve rol!

Jl. zaterdag de ene helft, zondag de andere. Manlief kon gisteravond de rol niet vinden die we zaterdag gekocht hadden.

Goh, nergens gezien.....
quote:marcellav schreef op 07 juli 2014 @ 13:20:

Amarna

Woon je in het westen? Valt me steeds op dat in mijn woonplaats vlak bij rotterdam veel meer scootmobiels zijn dan in het noorden van het land.In Rotterdam zelf. Winkelcentrum Keizerswaard.
quote:amarna schreef op 07 juli 2014 @ 13:22:

[...]

Jl. zaterdag de ene helft, zondag de andere. Manlief kon gisteravond de rol niet vinden die we zaterdag gekocht hadden.

Goh, nergens gezien.....

Bij ons gaat het andersom: man zoekt niet goed en vraagt "of heb jij dat al weer opgegeten?" Soms wel, maar heel vaak toch ook niet.
Hondjes in de straat die nu al een uur aan het keffen zijn. Krijg de neiging onze hond naar buiten te sturen voor een snack!

En als iemand het wc rolletje anders op de houder doet dan ik zelf. Geen idee waarom ik het zo irritant vind, is onbenulliger dan onbenullig , maar grrrrr........
Ik erger me dat mijn to-do lijst telkens aangevuld wordt met nieuwe dingen...meh.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven