Werk & Studie alle pijlers

Turkse mensen hier?

07-07-2014 11:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bezig met het leren van de Turkse taal en zoek hiervoor iemand die mij af en toe kan helpen (het liefst via de mail). Als ik bijvoorbeeld een vraag heb of als ik een Turkse tekst vertaal naar het Nederlands controleren of ik dit foutloos heb gedaan. Uiteraard zal dit niet veel tijd kosten Als iemand dit leuk vindt om te doen hoor ik het graag! Het liefst wel iemand die zowel de Turkse als Nederlandse taal goed beheerst, zodat ik het Turks foutloos leer.

Alvast bedankt
Heb je de grammatica al onder de knie?
verba volant, scripta manent.
Heb je geen les ? Ik volg zelf Turkse les via de volksuniversiteit interactie met een docent werkt toch het best ook voor je uitspraak .
quote:MarianneDavids schreef op 07 juli 2014 @ 11:26:

Heb je de grammatica al onder de knie?Ik ben ermee bezig. Heb me eerst gefocust op uitspraak, nu bezig met het uitbreiden van mijn woordenschat, om me vervolgens te focussen op grammatica. Ik heb van mezelf al een kleine basis Turks.
quote:Pretzel66 schreef op 07 juli 2014 @ 11:34:

Heb je geen les ? Ik volg zelf Turkse les via de volksuniversiteit interactie met een docent werkt toch het best ook voor je uitspraak .Nee, ik leer het door middel van zelfstudie. Werkt het via de volksuniversiteit goed, leer je het daar op een snelle manier?
http://www.conversationexchange.com/ hier kun je (gratis) mensen zoeken die ook een taal willen leren. Dan kun je iemand zoeken die Turks is en Nederlands wil leren bijvoorbeeld.
Volgens mij is het handiger om je eerst op de grammatica te storten, dat maakt het vervoegen een stuk makkelijker.
verba volant, scripta manent.
Heel snel niet maar wel grondig idd eerst heel de grammatica ga nu naar niveau 2 en nu begint het toepassen.
Beetje off topic, en puur uit nieuwsgierigheid: waarom "Turkse mensen" en niet "Turken"?
quote:eldorado schreef op 07 juli 2014 @ 12:18:

Beetje off topic, en puur uit nieuwsgierigheid: waarom "Turkse mensen" en niet "Turken"?Wellicht heeft het "Turkentassen" topic haar afgeschrikt
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:Pretzel66 schreef op 07 juli 2014 @ 11:34:

Heb je geen les ? Ik volg zelf Turkse les via de volksuniversiteit interactie met een docent werkt toch het best ook voor je uitspraak .Ik denk dat dat nogal afhangt van de docent. Ik heb een andere taal geleerd op de volksuniversiteit en vond de docent juist helemaal niet streng wat betreft uitspraak. Het tempo vond ik ook extreem laag.
Ik ga het liefst ook niet naar de volksuniversiteit, want ik studeer nog en heb daar dus geen tijd voor. Ik doe het dus liever zelf en dat gaat op zich prima.

Ik hoop nog steeds dat iemand bereid is mij af en toe te helpen
Lessen op de Volksuniversiteit zijn juist goed te combineren met studie of werk! Vaak een avond, of een dagdeel.
quote:eldorado schreef op 07 juli 2014 @ 12:18:

Beetje off topic, en puur uit nieuwsgierigheid: waarom "Turkse mensen" en niet "Turken"?Ik zeg ook sneller 'Turkse mensen', ik vind dat wat netter/zachter klinken. Turk of turken klinkt zo hard ofzo, zal wel aan mij liggen haha. Maar ik vind het zo fijner klinken (en misschien TO ook?) dus ik blijf het fijn zo schrijven/zeggen.
Ik ga er altijd van uit dat Turken mensen zijn, eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven