Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
wat een bijzonder verhaal Lientje..
Blijven opletten is heel belangrijk inderdaad.

Vooral 's nachts als het donker is
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ja is heel bijzonder Ambra.

Maar ook op een of andere manier een soort geruststelling , er wordt op hem gepast.

Althans dat geloof ik dus he? Want dit is gewoon té apart, een dier dat je niet vaak/zelden ziet, die hem steeds, door heel Noord-Holland op diverse lokaties achtervolgt.

Voor alle duidelijkheid dus, het is steeds hetzelfde soort/ras dier he? maar wel steeds een andere. Dier verplaatst zich ook niet over zulke grote afstanden.

Dit ziet hij aan grootte/ kleur o.a.
Dreamer: En, was de teleurstelling groot bij je in huis? Dat Nederland er nu uit ligt?

Zaterdag nog één wedstrijd en dan kan jij ook weer beneden tv kijken

Dochter is terug van ponykamp, steeds bakken met regen gehad en nu schijnt het zonnetje.

En ik had voor deze week schuren van de buitenkozijnen gepland, dat zou nu kunnen qua weer.

Maar twijfel nog even, na 2 dagen schuren en schilderen in huis ben ik het wel weer even zat eigenlijk.
Schuren en schilderen is dan toch echt weer mannenwerk, Lientje

Bijzonder verhaal van dat beestje. Ben nu wel heel benieuwd wat voor dier het is

De echoscopiste kon geen reden vinden in mijn buik waarom het pijn doet. Ze haalde de radioloog erbij, ook die kon niets vinden. "Er loopt wel een ader, maarja.. die hoort daar" zei hij 2x (nouja, één keer in latijnse termen tegen z'n collega, toen in het Nederlands tegen mij, maar ik snapte het de eerste keer al )

Ik vraag me dan weer af, waarom benoemen, als het normaal is?

Afijn. Darmwand zag er rustig uit, eierstok ook (behalve dan die daar behorende ader) Fijn of vervelend, ze snapten mijn dilemma.

Zucht

Man was wel teleurgesteld, maar was op zich ook wel tevreden, geloof ik. Zoon heb ik nog niet gesproken, bij m'n ouders he

Ikzelf vind het wel rustig zo. Bij de laatste 4 is geen schande en alle spanning is weg.
Later is nu
Het dier is een vos Dreamer.

Jee, dat is wel vervelend dat er niets gevonden is. Fijn , maar toch vervelend, want nu weet je nog niet waar je klachten vandaan komen. Moet je nog terug naar de arts? Zijn er nog andere onderzoeken die ze gaan doen of is dit het? En hoe nu verder dan?

Prettig dat het dus niets ernstigs is, maar daarmee ben jij nog niet van je probleem af natuurlijk.
O en deze vos komt dus langs in het industriegedeelte van het havengebied Amsterdam (eet daar bijna uit man zijn hand). Maar ook bij Hoogovens . En nu dus aan de kust kop Noord Holland. Duingebied is wel in de buurt (km of vijf weg).

Beestje zat midden in de nacht op de asfaltdijk naar hem te kijken.

Vind het toch wel heel grappig en apart.
Een vos kan zich overigens wel over grote afstanden verplaatsen hoor, maar niet in één nacht tijd van locaties wisselen die zover uit elkaar liggen.

Dus het zijn verschillende.

En ik zie zelfs geen vos als ik uren over de hoge Veluwe dwaal....man komt ze dus laatste jaar soms dagelijks tegen. Gek hoor.
Dat is wel heel bijzonder, inderdaad! Ik heb ook nog nooit echt een vos in het wild gezien.

Ik was voor echo doorgestuurd door internist. Daar moet ik na de vakantie nog weer heen. Er is natuurlijk weer bloed afgenomen enzo. Bij volgende afspraak wordt besproken (tussen haar en mij) wat nu verder: verder onderzoek of uitgaan van PDS, waarvan toch nooit bewijs te vinden is, maar wat inderdaad wel pijn kan veroorzaken. Een soort FM in de darmen, zeg maar

De radiologe vroeg nog of ik het gevoel had dat het IN de buik zat, of meer in de spieren. FM zit in de spieren. ik had een soort van "Oooohh.. " erlebnis
Later is nu
Mmm , dát zou idd ook nog kunnen, dat het je buikspieren zijn. En dat die door aanspannen door de FM het hele buikgebied pijn kunnen laten doen. Maarja, dan nog, wat kun je met die wetenschap als het zo is?

Er is voor Fm niet echt een instant oplossing. Behalve dan voor de pijn een extra paracetamol nemen en ontspanningsoefeningen doen toch?

Maar dat vlakt je klachten hooguit een beetje af, en maakt niet dat het overgaat.

Echt vervelend dit Dreamer!
Wat bijzonder Lientje dat die vos telkens verschijnt bij je man! Mooi ook, denk dat het echt een teken is.

Hm Dreamer wat vervelend, ook al is het idd. fm in je darmen dan nog ben je niet van de pijn af. Heb je die pijn constant of ook bij periodes?

Hier op zich rustig weekje gehad tot nu toe. Vanmiddag weer gesprek gehad met reintegratie adviseur omdat er zo veel door elkaar heen loopt en ik door de boen het bos niet meer zag. Het traject van ziektewet (poortwachter) gaat voor het traject VVWNW (Verplicht van werk naar werk). Ik zit dus in beide trajecten. en allebei deze trajecten hebben wetten en regels waar je je aan moet houden en ze matchen niet zeg maar.

Ik krijg nu weer een arbeidsdeskundig onderzoek en deze man gaat kijken welke functies ik nog zou kunnen doen met mijn beperkingen.

Op zich fijn, want dan heb ik meer duidelijkheid en kan ik gericht naar andere functies gaan kijken. Want nu heb ik steeds frustraties als ik een leuke functie zie die ik in mijn hoofd denk te kunnen, maar lichamelijk kan ik het niet aan.

Aan de andere kant ook best wel eng want wat als er maar heel weinig functies uit zullen komen??

Maar goed bovendien heeft ze gezegd dat ik me vooral niet druk moet maken, maar ja dat ik makkelijk gezegd als het jezelf niet betreft. Het gaat wel om mijn toekomst en de tijd tikt door...

Heb van de week wel iemand gesproken die een gehandicapte dochter heeft die werkzoekende is (vandaar dat hij dit heeft gevolgd) en hij vertelde dat de participatiewet er door is en dat houdt in dat een werkgever verplicht is een bepaald aantal mensen met handicap of lichamelijke beperkingen in dienst moet nemen. Ze krijgen daar ook subsidie voor maar het is verplicht om hier aan te voldoen en kunnen ze iemand met een handicap niet zomaar ontslaan. Als dit zo moet mijn bedrijf wel het goede voorbeeld geven want ik werk bij de overheid.

Ik weet niet of jullie hier ook al van gehoord hebben maar misschien kan het toch een geruststelling zijn.
Dreamer, zei die echoscopiste een spatader in je onderbuik?

Ik heb twee jaar geleden spataders uit mijn onderbuik laten weghalen. Ze noemen het het pelvic congestion syndrome. Ik kwam erachter doordat de gynaecoloog bij een onderzoek ontdekte dat ik een spatader rond mijn eierstok had zitten. Hij heeft mij hierop doorgestuurd naar Drachten. Daar deden ze een staande echo van de liezen en daar zaten een heleboel haarvaten, een teken dat er veel druk op de aders in de onderbuik staat. Drie weken later werd ik behandeld. Ik bleek uiteindelijk 7 spataders in mijn buik te hebben. Ze plaatsen er dan Coils in en dan gaat de spatader dicht. Dat scheelde veel in de buikklachten.

Hier meer:

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pelvic_c ... n_syndrome
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dreamer, je blijft een raadsel vrees ik, aan de binnenkant..

lastig zeg, dat er nou nog steeds niks aantoonbaar is.

Lien, bijzonder van de vos..
Bedankt Suzy voor de info. Ik zal ernaar vragen, want die dubbele opmerking over de ader (niet spatader) vond ik wel apart.

Sanne wat fijn dat je hulp krijgt hiermee. Toch altijd lastige materie. Er zijn zoveel,regels.
Later is nu
Net naar mn schoonmoeder gefietst. In normaal tempo half uurtje fietsen, wij deden er 2x drie kwartier over (heenweg wat langer want ik maakte foto's en we kwamen bekenden tegen). Dochter hield het ook goed vol
Later is nu
Het is ook wel lekker weer om te fietsen, in een rustig tempo dan Dreamer. Fijn dat ook je dochter het goed volhoudt!

Ik heb hier gisteren drie kozijnen geschuurd. En nu ben ik aan de rest bezig, de drie die ik geschuurd heb, heb ik in het ontweringswater gezet en later afgespoeld. Dus ik kan ze morgen afplakken en dan schilderen.

Ondertussen ben ik aan de rest begonnen met schuren, maar dat is op de zonkant, en daar is het me een partij heet!

Bovendien gaat mijn arm me behoorlijk pijn doen nu, dus ik ben naar binnen gevlucht.. Vanavond maak ik dit kozijn nog af (half uurtje ongeveer) en de rest komt in de loop van volgende week wel weer.

Schilderen morgen wordt m waarschijnlijk toch niet, want ze voorspellen regen, dus ik heb morgen een verplichte rustdag

En , volgende week komt ons nieuwe bankstel. Dat zal wennen zijn, heel aparte kleur uitgezocht. En niet meer elke dag al die kleden die de scheuren (in oude bank nu) bedekken er netjes overheen moeten leggen, scheelt mij weer werk en enrgie.
zo eergisteren naar leer geweest, gisteren naar veenhuizen (uitstapjes van max 4u) en vandaag even met oudste dochter naar de stad voor schoolspullen maar we konden het allemaal niet goed vinden. Hema werd weer eens verbouwd dus de schoolspullen lagen overal en nergens... Maar goed, we zijn uiteindelijk geslaagd. Heb nog een prachtige tas gekocht voor mijn werk en een mooie hoes met toetsenbord voor mijn werkipad (de vorige eigenaar was nogal scheutig met Mannenparfum geloof ik, werd gewoon steeds misselijk van die geur van dat ding...)

gisteren lekker met de vuurkorf in de tuin, ook heerlijk
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Tjonge Lientje, wat een werk!

Ik weet nog dat ik ooit tegen mijn fysio zei, toen ik 'alleen nog maar' last had van rsi, dat ik weer opnieuw last had van mijn schouder door het boenen van de badkamer. "Doe dat dan ook niet" was zijn antwoord. Daar houd ik me sindsdien aan

Die fysio kent mijn gezin goed, dus hij vond dat man dat best kon doen.

Ik zag je foto's Suzy, gezellig hoor!

Ik heb vanmiddag met dochter de film "Mamma Mia" gekeken, lekker languit in de luie stoel. Zij zit tegen blaasontsteking aan, dus sliep vannacht erg slecht. Daarom wel blij dat ze mee wilde fietsen.
Later is nu
Ik laat even heel onbeschoft een terugvindpost achter...

Heb vroeger wel meegeschreven onder andere nicknames (topic Darkest before dawn was van mij, voor de oldbies onder jullie ) maar had succesvol gerevalideerd van mijn whiplash en de epilepsie was ook onder controle. Zit in jaar twee van mijn re-integratie traject en het leven lachte me toe.

Lachte? Verleden tijd? Sinds afgelopen donderdag wel helaas... Stond stil voor een rood stoplicht. Boem. Hallo whiplash... Als ik uitgejankt ben wil ik graag weer meeschrijven. In theorie kan dit met een paar weken weer over zijn (die whiplashpatienten schijnen te bestaan, net als Nessie en de yeti) maar ik heb mijn oefeningen maar vast weer van stal gehaald.
Mooi op tijd met de schoolspullen Suzy!

Leuke film is dat he Dreamer, hij was een tijdje terug ook op tv, toen heb ik m gekeken.

Bij_zonder, jij ben van voor mijn tijd in dit topic

Wat ongelofelijk balen is dat zeg, als het weer goed met je gaat en je loopt het dan weer op. Enig voordeel bij het nadeel is dat je al precies weet wat voor oefeningen je kunt doen om het (hopelijk ) te verbeteren. Kijk je wel uit dat je niet te hard van stapel loopt?

Aangezien het net afgelopen donderdag is gebeurt.... vraag advies over je oefeningen aan een arts, je wilt niet meer beschadigen dan er al gebeurd is! Sterkte en ik hoop dat je snel weer opknapt!
Kozijn is afgeschuurd. Nu het deurkozijn nog, maar die heb ik uitbesteed aan zoon. En hele nok van het huis, maar dat moet op een steiger, dus daar heb ik echt man bij nodig. Én zoon mag ik ook helpen, ben niet zo'n held op hoogtes.

Ik zit momenteel in een ik moet teveel van mezelf modus.

Waslijsten met klusjes gemaakt (met natuurlijk veel te veel erop) en dan balen dat ik ze niet afkrijg.

Op de een of andere manier stuiter ik door het huis heen van de adrenaline, ik moet(wil) nog zus, ik wil nog zo.

Niet haalbaar met de pijnklachten, ik word even gek van die onrust in me. Géén idee waar dat vandaan komt, ik vermoed hormonaal, .

Maar moet mezelf echt dwingen rustiger aan te gaan doen.

Dus ,ik plemp het hier neer, want als ik me er dan niet aan hou, mogen jullie me op mijn kop geven (stok achter de deur)

Ik ga nú douchen en dan rest van de avond met een boek op de bank!

Fijne avond allemaal!
[quote]Dreamer schreef op 10 juli 2014 @ 11:18:

Schuren en schilderen is dan toch echt weer mannenwerk, Lientje

Ik ben héél goed in schuren en schilderen Dreamer, beter dan mijn man

Het is de bedoeling dat we het huis samen doen, maar omdat man in nachtdienst zit (12 uursdiensten) en dan groot deel van de dag slaapt, ben ik maar alvast begonnen met alles wat ik vanaf de grond kan doen. Onder het motto, af is maar af.

Maar op de hoogte (ons huis is in de nok waar ook hout geschilderd moet worden 8 meter hoog), mag hij toch echt zijn best gaan doen. Ik heb een beetje hoogtevrees n.l.
Dank je Lientje!

Jij zit nu vast al met een boek op de bank. Toch?

Ik ben al bij huisarts en zweefsio geweest. Zweefsio is mijn oude vertrouwde fysio die ook allerlei zweeftherapiën in haar repertoire heeft en aangezien ontspanning het allerbelangrijkst is voor mij nu, zweeft ze er maar op los. M'n chakras zijn gisteren weer op een rijtje gelegd en opgepoetst, m'n nieren hadden kennelijk ook nood aan wat gezweef en m'n aura was dof. Het gaat me om het resultaat en dat was dat ik ontspannen en warm op eigen kracht naar buiten liep. Maandagmiddag zweven we verder.

Ik heb ook mijn map (dikke ordner eigenlijk) van de revalidatie weer erbij gepakt en daar wat oefeningen uit gedaan. En toeval wil dat mijn partner maandag een afspraak heeft bij mijn oude revalidatie-arts dus ik ga mee.

Gelukkig heb ik deze ronde geen last van bewegingsangst, ik laat me niet tegenhouden door de symptomen maar schakel wel een paar versnellingen terug. Verder weet ik het voor nu ook even niet. Kijken hoe het zich gaat ontwikkelen verder, meer opties heb ik niet.
Lien, op de bank en af!

Grappig van de nok schilderen, ik was hier vorig jaar de klos, ook 8 meter boven de grond omdat man dus hoogtevrees heeft. Heb ik de boel daar geschuurd en geschilderd. Maar goed dat je er niet van dichtbij opkijkt.

En wat fijn, een nieuwe bank! Heerlijk hangen straks..

Bijzonder, het klinkt als een akelige plof, van donderdag. Je weet het wel heel leuk te omschrijven maar daarvan wordt het nog niet leuk..sterkte, en succes met het oppoetsen van je aura. Als het na maandag niet genoeg glimt kun je bij Lientje langs, die poetst en schuurt alles .

Dreamer, goed gefietst van jullie. Naar dat er mss een blaasontsteking aankomt, goed veel drinken voor dochter.

Suzy, ik zit hier al vies mijn neus op te halen voor dat mannenluchtje waar je in zat. Dan moet je toch wel heel veel sproeien? Jullie zijn vlot met nieuwe schoolspullen, ik geloof niet dat ik dat woord al moet laten vallen hier. Maar ja, ze hebben ook pas gisteren vakantie gekregen..

Meissies, ik ben zo blij, ik heb vandaag een elektrische fiets gekocht! Ik reed bij de eerste proefrit jankend op de Waaldijk. Zoveel jaar geen wind in mijn haren gehad, dat vrije gevoel..

tweede proefrit mocht man mee op andere elektr. fiets, ik had nog nooit met hem gefietst.. Het was bijzonder..

Gelukkig is er op het werk een fietsplan, dat maakt het betaalbaar.

Dus nu rustig opbouwen. Ik heb 15 jaar geleden een moederfiets gekocht, maar echt ver kon ik er niet mee. Max was 10 minuten, bij zon en geen wind. Paar jaar terug was er niet genoeg ondersteuning in de elek. fietsen, toen had ik het ook al eens geprobeerd. Nu heb ik rotatieondersteuning, dat scheelt enorm.

Ik ben blij!!

dag dag fijn weekend nog.

Ambra/ Gamba
Ooh.. heerlijk, een elektrische fiets. Gefeliciteerd Ambra. Wat een genot! En wat een mooie periode om te beginnen met fietsen

Bij_zonder.. wat een bijzonder nare ervaring weer. Bah

Ik geloof niet dat ik je precies ken van ooit, maar dat je hier terug moet komen is echt niet leuk. (hoe gezellig we natuurlijk ook zijn ) Goed dat je gelijk weer vanalles oppakt. Ik hoop dat je dat niet te snel doet. En inderdaad, je beschrijft het zweven zo gezellig, ik wil zo met je mee

En inderdaad vroeg met schoolspullen.. ik ben geloof ik nooit met de kinderen meegeweest. Had ik bij zoon beter wel kunnen doen. Die ging met een ouder vriendje en gaf 1,5 keer het budget uit Jahaa.. want vriendje zei dat dat allemaal nodig was.. Tegenwoordig heeft ie alles op de tablet (en raakt ie alles kwijt van de tablet, maar dat is niet zo) dus geeft ie niets meer uit. Dochter doet veel van vorig jaar nog, denk ik. Ze roepen vanzelf

Mijn knieën branden van het fietsen. Ik had het moet dochter voor de grap over wandelen morgen, wil ze gaan zwemmen.. Fijn.. zo'n dochter die actief moet zijn. Ik heb niets beloofd, anders staat ze morgenvroeg met ingepakte tas klaar
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven