Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.

De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.

Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.

Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.

Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Drie maanden lang zat ze in revlidatie om haar grenzen te leren aangeven. Vandaag gingen we wandelen. Een uurtje, dat moest kunnen.. Les van vandaag: volgende keer van te voren mogelijke routes bekijken en vooral de afstanden. Twee uur wandelen was eigenlijk teveel van het goede..
Later is nu
dreamer, wat is het geweldig dat ze uberhaupt weer zo'n stuk kan lopen!

ik heb vandaag een uurtje gebowld met man en kinderen. Gezellig maar na een paar keer kan ik die bal al niet meer in 1 hand tillen en wordt het dus rollen vanaf de streep, met twee handen. Onnodig om te zeggen dat ik verloren heb .

Ben nu compleet geradbraakt. Pijnstiller, bed en douche en nog doet niks het maar goed, het was leuk.

En!!!! ik ga een elektrische fiets kopen! Jarenlang was het niet voldoende krachtig, die motoren, maar nu met rotatieaandrijving gaat het me wel lukken om korte afstanden met de fiets te doen. Hoop er mee naar het werk te kunnen, dat is 8 km. Misschien iets minder op de fiets, dat weet ik niet. Het parkeren rond het ZH is rampzalig, en sinds ik ook als gehandicapte medewerker per dag 1,20 moet betalen, en straks 1,60, vind ik het niet leuk meer. Ik parkeer dus bij de Uni op een (nog gratis ) parkeerplek en ga dan met de rolstoel naar mijn afdeling. Daar parkeer ik mijn thuisrolstoel naast de deur van mijn kamer en kruip in mijn werkrolstoel. Beetje maf toch? Als ik nu ga fietsen bespaar ik op die dure slurpauto en ik parkeer onder mijn afdeling. Hoop zo dat het gaat lukken qua conditie! Iemand van jullie met een elektrische fiets?
Wat super zeg gamba, dat zou super zijn! Ik fiets nog gewoon. Wel onlangs een nieuwe gekocht, scheelt ook echt veel. Ik hou mijn conditie graag met fietsen op peil. Dan heb ik de minste klachten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy, ik moet om jou lachen, hoe je mij noemt
Ja, het was inderdaad heerlijk dat ze dat stuk kon lopen. Thuisgekomen viel ze in de stoel in slaap, naar haar kamer gaan was al te veel. Sneu. Ik ben ook nog niet bijgekomen, trouwens, maar zoon heeft een filmmarathon thuis, dus ik ben er niet welkom. Ook niet na m'n werk.. man en mij is gevraagd (bevolen) uit eten te gaan. Dus..

Ik moest ook lachen, gamba.

Lijkt me heerlijk, een elektrische fiets! Ik kan alles nog op mijn gewone fiets, maar mocht ik ooit weer naar de 'verweglokatie' van mijn werk moeten, wil ik er één. Ik ging uiteindelijk té snel voor de auto en verlies dan m'n dagelijkse beweging.
Later is nu
OW hahaha, lol... Ik zit hier op een iPad van mijn nieuwe werk en daar staat de autocorrectie aan...

Rij jij op een gele fiets dreamer? Of zag ik dat gewoon niet goed? ;)

Pfff chronische pijnklacht erbij, mijn grote teen gewricht veel last van, al een poosje. Diverse schoenen geprobeerd, hakken draag ik al niet meer maar pijnlijk tot halverwege mijn voet. Vaak ook last van diezelfde enkel, maar das al jaren. De invalhuisarts zei een poos terug, dan moet je veel balansen op die voet... Maakt geen drol uit ;) zal binnenkort maar eens heen, al hoop ik niet dat ze meteen steunzool begint te roepen ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja, gele fiets, groen mandje, rode fietstassen.. mijn dochter fietst er liever niet naast. En ik zag jou ook, vorige week, toch? (of heb ik je dit keer écht niet gezien)
Later is nu
Ja, Suzy.. steunzolen..
Later is nu
Zysuqnine en Dreamer, straks fiets ik jullie ook voorbij. Met mijn gestippelde fietstassen en een roze mandje. Of zoiets
Das dan wel een eind fietsen voor je Ambra ;) :p

Mijn fiets is best saai maar heb gekozen voor een goede (2e hands) fiets ipv een mooie. Mijn fiets is champagnekleurig (net als onze auto) met eh grijsbruin. Ok... Nu klinkt het als een poepfiets ;) het achterzitje is wel met een bloemetjesdekje ;)

Ja dreamer, vlak na de brug zagen we elkaar, of in jouw geval was dat vlak voor de brug
Eneh... Gamba... Negen! Pfff
Ik had (weer) een slechte nacht. Doordat zoon een filmmarathon had, die wat later eindigde dan gepland. (mocht van mij, ik ben een watje!) Doordat ik pijn had in gewrichten, spieren en maag (uit eten geweest, was al lange tijd niet gebeurd, maagpijn) en doordat er steeds nét op het moment dat ik in diepe slaap was, een mug rond m'n oor zoemde. Twee hebben het niet overleefd. Een derde zoemde bij man en zo werd ik wakker van man, die probeerde een zoemende mug om te leggen. EN toen liep ineens de wekker af

Dus moe. Vanmorgen vond ik vervolgens een muis in de afvalbak in de keuken ( ) en gooide het hondenvoer in de afvalbak (die ik inmiddels al geleegd had, uiteraard, zak met muis in de grijze container geflikkerd) in plaats van in de hondenbak. Hond keek mij eens weifelend kwispelend aan.. "Ja.. en nu??"

Ik had trouwens het idee dat de muis nog leefde, maar daar twijfel ik inmiddels aan. Zag verder geen sporen in de omgeving, die duiden op muizen. Gelukkig, natuurlijk.

Zojuist een aanval van misselijkheid op het werk. Kopje thee erna bleef wel binnen, ik voel me niet echt ziek ofzo.. beetje reurige maag.
Later is nu
Das minder dreamer... Waar hebben jullie gegeten?
quote:suzyqfive schreef op 08 juli 2014 @ 09:25:

Eneh... Gamba... Negen! PfffJa da's ff doorpuffen he, negen
Wij hebben naast de vroegere Jolly Joker gegeten

Zo raar, één keer overgegeven vandaag en het lijkt verder goed. Raar hoor. Wel blij mee, natuurlijk
Later is nu
Dreamer: Zou je toch denken dat je iets verkeerds gegeten hebt, als je zo snel weer opknapt. Al bijgekomen van het wandelen?

Heerlijk ambra een elektrische fiets, zou ik ook wel willen, maar iets te duur nog helaas. Plus dat ik soms wel fiets naar het werk, maar liever toch met de auto ga. Om de simpele reden dat ik anders om 8 uur al vertrek 's ochtends en 's avonds dan pas om half zeven thuis ben. En dan nog eten koken, opruimen.

Alhoewel ik nu kinderen aan het leren ben te koken, de planning is dat als ze dat goed onder de knie hebben, ik voortaan uit mijn werk gewoon aanschuif.

Vorige week wilden ze graag samen koken. De keuken was een slagveld toen ik thuiskwam.

Was uiteindelijk redelijk goed gekomen, hoewel de aardappelen heet waren, groente lauw en vlees al koud(afstemmen op elkaar viel niet mee)

Zoon had op gegeven moment maar even gegoogeld, hij vond de groente zo hard.

Oh, dus het moet koken????
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Suzy: Wat is balansen op een voet? Sta je dan steeds op een been ofzo?

Hier zou ik vandaag beginnen met schuren van de kozijnen.

Maar het plenst hier al de hele dag.

Dus nu heb ik met zoon de trap opnieuw geschuurd en geschilderd, daar was de verf na 16 jaar ook al aardig af.

Staat nu in de grondverf en van de week de lak erop.

Ben ook nu stukje bij beetje het huis aan het opruimen. Poe, of ik heb gewoon geen donder gedaan de laatste jaren of... ja wat eigenlijk...?

Nouja , het ruimt echt lekker op hier!
lientje69 wijzigde dit bericht op 08-07-2014 19:32
Reden: toevoeging: of de troep heeft zichzelf op wonderbaarlijke wijze vermenigvuldigd
% gewijzigd
Wel goed dat ze koken Lientje. Mijn zoon deed dit een tijdje, maar dat is weer gestopt, doordat ik vroeg thuis ben. Mijn dochter maakte vandaag een opmerking die mij in het verkeerde keelgat schoot "mam, je moet ook wassen, want ik heb geen shirts meer." Terwijl zij lui op de bank voor een film zat en ik net uit het werk kwam. Toen ik zo oud was deed ik al was thuis. Wordt tijd dat zij dat ook gaan doen. Met vakantie moeten ze ook koken, ze hebben het veel te makkelijk.

Lekker dat je aan het opruimen bent! Dapper ook.

Morgen breng ik de kinderen naar mn ouders, voelt ook een beetje als vakantie voor ons :-)

We moeten wel op muizenjacht

Ik kan me niet voorstellen dat ik wat verkeerds at. Biefstuk,,iets rauwer dan medium. Kan .. Maar ben je dan niet veel zieker?
Later is nu
Oh ze moeten hier niet aan de was komen, ja ze mogen hun eigen was wassen maar daar blijft het dan bij...

Koken, hier ook geïntroduceerd voor de oudste twee dochter heeft al twee keer heerlijk gekookt, zoon heeft wel de boodschappen gedaan en sliep vervolgens ergens anders...

Dus die moet nog. Dochter ruimt alles netjes op, zoon zal wel een slachtveld afleveren ;)

Balansen, ja op een been staan en op zo'n balansbord. Soort lolo bal maar dan heel plat ;)

De 19e is onze middelste jarig maar iedereen, behalve 1 oma met partner is op vakantie... Wij gaan die dag een dag naar de dierentuin (burgers zoo). Wel zin in want hopelijk kan ik dan ook weer mooie foto's schieten. Nog even bedenken wat te doen met taart... Meestal maak ik zelf een mooie taart maar ja, die kan je moeilijk door de dierentuin heen meenemen ;)
Als ik iets verkeerd heb gegeten dan moet ik een keer flink op de pot en dan is het klaar, en ook vaak binnen twee uur na het gegeten te hebben. Man doet daar drie dagen over.

Twee keer heb ik er wel wat langer over gedaan... Een keer was ik zwanger en hadden we viscuisine van de Appie. Pfff echt vlak voor ik beviel ook nog... Kon alleen maar overgeven...

En de andere keer was een warm broodje van de warme bakker bij ons. Die boden echt heel erg hun excuus aan, Appie niet... Die beweerden dat het niet kon... Die viscuisine was toen in de aanbieding en dat hele vak was bezet met ijs en de dozen helemaal nat en slof... Right...

Moest even zoeken wat de jolly joker was... Voor mijn tijd hahaha. In mijn tijd heette het lava ;) daar heeft iemand die ik ken nog van boven naar beneden gekotst... (Examenfeestje, ging voor het eerst los) die stond dus in vijf minuten buiten en meteen een verbod...
Lekker hoor. Man zit in nachtdienst. Bed voor mij alleen. Kan ik niet slapen. Pfff

Dreamer geniet van je paar dagen zonder de kinderen, misschien iets leuks gaan doen met je man? Hoe komt die muis trouwens in jouw afvalbak terecht?

Suzy je hebt ook van die handige taartdozen met hengsel , kan je zo hele taart in meenemen. Of anders in punten meenemen in tupperwaredoos of zoiets?
Jolly Joker voor jouw tijd? Oh.. nou voel ik me oud

Mijn dochter wist niet eens waar die straat was, die gaat niet op stap. In mijn tijd was dat voor haar leeftijd toch wel bekend terrein. Zelfs voor mij, terwijl ik ook niet veel op stap ging. (toen)

Ik sliep uitstekend, tot ik naar de wc moest. Toen ging ik inderdaad malen over de muis. Ik heb inmiddels keutels gevonden bij de koelkast, maar elders in huis niets. Op het aanrecht ligt gewoon brood enzo. Een paar weken terug dacht ik wel een beest te horen in een inloopkast op de overloop, maar als dat echt een muis was, zouden we nu al diverse families moeten huisvesten. Wat dat was, weet ik nog steeds niet. Dochters vriendje dacht trouwens dat ik vast gilde, toen ik de muis zag, waarop dochter zei "mijn moeder is écht niet bang voor muizen." (spinnen daarentegen.. )

Ik dacht ook dat je van voedselvergiftiging direct misselijk werd, niet 10 uur later en dan alleen nog maar van een banaan. Kennelijk viel die banaan niet goed.
Later is nu
Zo, trap, deur van trapkast en deur huiskamer staan in de verf.

En nog weer een beetje opgeruimd.

Zoon blij, want ik vond een ds spelletje terug die hij al heel lang kwijt was.

Nachtje was kort, ik sliep pas na 2.00 uur. En halfzeven kwam man thuis uit de nachtdienst, dus toen was ik wakker en kon niet meer slapen. Helaas. Dus ik was al vroeg aan het opruimen en soppen.

Man belt net, het gaat nog steeds niet lekker met longen. Hij heeft zo vreselijk gehoest dat hij denkt dat hij een gekneusde rib heeft. Dat zou echt balen zijn, hij is net begonnen voor de nieuwe opdrachtgever.

Maar als het echt niet gaat, heb ik hem liever thuis eigenlijk . het is best zwaar werk, en nog gevaarlijk ook. Toen hij vanmorgen thuiskwam vertelde hij dat er zelfs doden bij zijn gevallen bij dit werk (meerdere keren he, dus niet eenmalig )

Gatver, nu slaap ik 's nachts helemaal niet meer .

Dat was niet verteld voor hij deze opdracht kreeg.
Dat klinkt wel eng, Lientje. Ik weet niet wat je man voor werk doet, maar bijvoorbeeld in de bouw komen ook veel ongelukken voor door onvoorzichtigheid. Im hoop dat je daar wat aan hebt

Van daag lange dag bij mn ouders. Op,zich rustige dag, maar wel bezig. Was wel,gezellig. Heb zaterdaggevoel, valt wat tegen dat ik morgen weer aan t werk moet. Heb eerst de echo, dus hoef er niet heel vroeg uit.
Later is nu
Gelukkig heeft hij zijn eigen persoonlijke beschermengel ( een overleden familielid) die zich manifesteert in de vorm van een bijzonder dier die je niet vaak ziet.

En heel gek, dit dier verschijnt steeds als man gevaarlijk werk moet doen. Overleden familielid werd zo liefkozend genoemd(naam van dier)

Echt heel bijzonder dit. Toen hij vanmorgen thuiskwam, zei hij: Je raad nooit wie er ook was! (was dus dit dier, die verscheen opeens midden in de nacht) Collega's wisten niet wat ze zagen , hadden ze nog nooit meegemaakt.

O, zegt man heel droog. Die komt voor mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven