Spullen wegdoen?!
zaterdag 12 juli 2014 om 11:42
Aan het begin van het jaar doe ik alles aan hangertjes met de dichte kant van het hangertje naar voren en leg ik alles op de kop in de kast. Alles wat ik dat jaar draag gaat met het hangertje met de dichte kant naar achter op het rek en alle kleding leg ik niet meer op de kop in de kast.
Na een jaar worden alle hangers met de dichte kant naar voren uit het rek gehaald. Alle kleding die op de kop in de kast ligt gaat er ook uit. Als ik dingen een heel jaar niet gedragen heb dan trek ik ze niet meer aan. Hoe hard ik ook denk dat ik ze ga missen als ik ze weg doe, uiteindelijk mis ik die kleren niet.
Kleren worden vervolgens doorverkocht, gaan naar de kringloop of met Packmee.
Waarom zou je een kast vol met kleding willen waarvan je denkt "ow, die doe ik ooit nog wel eens aan" in plaats van iets wat je wel graag draagt?
Na een jaar worden alle hangers met de dichte kant naar voren uit het rek gehaald. Alle kleding die op de kop in de kast ligt gaat er ook uit. Als ik dingen een heel jaar niet gedragen heb dan trek ik ze niet meer aan. Hoe hard ik ook denk dat ik ze ga missen als ik ze weg doe, uiteindelijk mis ik die kleren niet.
Kleren worden vervolgens doorverkocht, gaan naar de kringloop of met Packmee.
Waarom zou je een kast vol met kleding willen waarvan je denkt "ow, die doe ik ooit nog wel eens aan" in plaats van iets wat je wel graag draagt?
zaterdag 12 juli 2014 om 11:51
Ik kan moeilijk dure kleding wegdoen.Wat ik goedkoop heb gekocht zoals Ophilia geef ik zo weg maar Excelle,Yoek ed wat minimaal 150 euro per stuk heeft gekost vind ik zonde geld.Hangt maar in de kast om misschien toch eens weer aan te doen.
Met tassen idem dito.Heb echt een tassentic zoals Cowboybag,Beardesign,Fericci ed
Met tassen idem dito.Heb echt een tassentic zoals Cowboybag,Beardesign,Fericci ed
zaterdag 12 juli 2014 om 12:03
Ik vind het ook moeilijk hoor. Ik gooi misschien eens per jaar de verwassen, gekrompen en spullen met gaatjes weg. En daarmee bedoel ik in de kledingcontainer of naar de kringloop. Ik moet dat eigenlijk meer doen, ik heb bv hemdjes met bleekvlekken en dat kan dan nog wel onder iets gedragen worden.... kan prima, maar het voelt een beetje sloeber.
Maar ook mooie dingen zoals galakleding en feestjurken kan ik niet goed wegdoen. En mijn maten blijven ongeveer hetzelfde, enige is dat mijn heupen nog wel eens een paar maanden wat breder zijn en dat bepaalde broeken te wijd zijn en anders weer bepaalde re strak. Dus dan zijn een paar extra broeken wel fijn.
Mijn moeder heeft hetzelfdemaar extremer. Ze bewaart vrijwel alles. haar hippiejurken en belbottom broeken waren erg leuk inmijn tienertijd.
Maar ook mooie dingen zoals galakleding en feestjurken kan ik niet goed wegdoen. En mijn maten blijven ongeveer hetzelfde, enige is dat mijn heupen nog wel eens een paar maanden wat breder zijn en dat bepaalde broeken te wijd zijn en anders weer bepaalde re strak. Dus dan zijn een paar extra broeken wel fijn.
Mijn moeder heeft hetzelfdemaar extremer. Ze bewaart vrijwel alles. haar hippiejurken en belbottom broeken waren erg leuk inmijn tienertijd.
zaterdag 12 juli 2014 om 12:08
Ik heb vooral moeite met kleding die nog heel goed is. Ik had een beeldig chic jasje dat ik maar één keer gedragen heb, en toen viel ik 3 kledingmaten af.... Leuk natuurlijk, maar wat zat ik met dat jasje in mijn maag. Via via maar weggegeven, heb geen idee waar het terechtgekomen is.
Spullen die minder duur zijn of al wat meer gedragen gaan naar het Leger des Heils.
Mijn man heeft overigens wel eens wat pakken afgestaan aan DressforSucces. Da's een uitstekend doel vind ik
Spullen die minder duur zijn of al wat meer gedragen gaan naar het Leger des Heils.
Mijn man heeft overigens wel eens wat pakken afgestaan aan DressforSucces. Da's een uitstekend doel vind ik
zaterdag 12 juli 2014 om 12:38
Ik schaf niet zoveel aan, dus gooi ook heel weinig weg. Ik kan ook gerust een vest eerst 5 jaar niet dragen en dan opeens wel heel veel.
Ik gooi alleen weg als ik er zelf afstand van kan doen en hou me niet aan regels als 1 seizoen niet gedragen, dus weg.
In vergelijking met mijn vriend gooi ik wel snel kleding weg, hij heeft echt heel erg veel, krijgt veel en bewaart zo ongeveer alles.
Ik gooi alleen weg als ik er zelf afstand van kan doen en hou me niet aan regels als 1 seizoen niet gedragen, dus weg.
In vergelijking met mijn vriend gooi ik wel snel kleding weg, hij heeft echt heel erg veel, krijgt veel en bewaart zo ongeveer alles.
zaterdag 12 juli 2014 om 12:49
zaterdag 12 juli 2014 om 12:59
Alles wat ik al een jaar niet meer heb gedragen of wat versleten is kan weg.
Echter spaar ik het vaak op tot 1 van mijn reizen. Ik ga 1x in d twee a drie jaar een maand weg. Dan neem ik dat soort kleding mee, die draag ik eenmaal en dan gooi ik het weg. Nieuwe kleding haal ik dan in dat land. Outlets in de usa zijn supergoedkoop bijvoorbeeld.
Ook tijdens mijn weekends in Londen doe ik dat. Heb er drie jaar gewoond dus heb mijn favo winkels.
Met handbage heen en met handbage terug. Inhoud is alleen anders
Echter spaar ik het vaak op tot 1 van mijn reizen. Ik ga 1x in d twee a drie jaar een maand weg. Dan neem ik dat soort kleding mee, die draag ik eenmaal en dan gooi ik het weg. Nieuwe kleding haal ik dan in dat land. Outlets in de usa zijn supergoedkoop bijvoorbeeld.
Ook tijdens mijn weekends in Londen doe ik dat. Heb er drie jaar gewoond dus heb mijn favo winkels.
Met handbage heen en met handbage terug. Inhoud is alleen anders