Lijf & Lijn alle pijlers

gek bultje

13-07-2014 18:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe, zo'n 2 a 3 keer per jaar, krijg ik een gek bultje bij m'n oog. Het zit zeg maar aan de zijkant van m'n neus ter hoogte van m'n ooghoek. Ik voel dat het opkomt omdat het gaat jeuken en binnen een half uur is het bultje zo groot als een kleine knikker. Het gekke is dat het binnen 2 uur ook weer weg is. Daarom kan ik er nooit mee naar een dokter. Ik probeer te googelen maar kan er helemaal niks over vinden. Het heeft niet te maken met een allergische reactie op iets want ik krijg het ook als ik nog niets gegeten heb en net wakker ben bijvoorbeeld. Heeft iemand een idee?
Zodra je het heb, foto maken en huisarts bellen.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Apatura schreef op zondag 13 juli 2014 18:28 Zodra je het heb, foto maken en huisarts bellen.Das idd een idee. Maar helaas heb ik daar voor nu niks aan
Foto van maken zodra je het hebt en dan naar de huisarts?

Oh nee, daar heb je nu ook niks aan. Nou dan kan ik je niet helpen...

Goh ik had net een blokje kaas erbij, dus die mosterd komt goed van pas
anoniem_65e729deb0f24 wijzigde dit bericht op 13-07-2014 18:42
Reden: Mosterd oplossing
% gewijzigd
Het goede nieuws is dat je er nu geen last van hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maar heeft iemand een idee waar ik op zou kunnen googelen?
Ik zou in jouw geval inderdaad wat Apatura zegt foto's maken als het opkomt en naar de huisarts er mee. Maar aanvullend zou ik ook een dagboekje bij gaan houden. De dagen voordat dat bultje op kwam heb je toen nieuw wasmiddel gebruikt, heb je stress gehad, iets gegeten wat anders was dan normaal dat soort dingen. Omdat het er ineens is en ook vrij snel weer weg is zou ik zelf wel denken in de richting van een allergische reactie.
Een allergische reactie hoeft niet iets te maken te hebben met wat je eet, kan iets zijn wat in je ogen/ traanbuis/neus terecht komt en daar irriteert? Een traanbuis die verstopt raakt? Traanbuisje zitten wel daar ongeveer.
quote:keirin schreef op zondag 13 juli 2014 18:41 Een allergische reactie hoeft niet iets te maken te hebben met wat je eet, kan iets zijn wat in je ogen/ traanbuis/neus terecht komt en daar irriteert? Een traanbuis die verstopt raakt? Traanbuisje zitten wel daar ongeveer.Ja klopt. Die traanbuisjes... Had ik ook aan gedacht. Maar er is niet iets wat ik anders doe op het moment dat ik dat bultje krijg. Het gekke is wel dat het heel erg jeukt. En dat het dus binnen 2 uur weer weg is.
quote:Maryssa schreef op zondag 13 juli 2014 18:40 Ik zou in jouw geval inderdaad wat Apatura zegt foto's maken als het opkomt en naar de huisarts er mee. Maar aanvullend zou ik ook een dagboekje bij gaan houden. De dagen voordat dat bultje op kwam heb je toen nieuw wasmiddel gebruikt, heb je stress gehad, iets gegeten wat anders was dan normaal dat soort dingen. Omdat het er ineens is en ook vrij snel weer weg is zou ik zelf wel denken in de richting van een allergische reactie.Stress heb ik wel maar zou zoiets door stress kunnen denk je?
Dorentje, stress doet soms rare dingen met je lijf dus zou mij niet verbazen als ook dit soort reacties voor zouden kunnen komen. De eerstvolgende keer dat je dit hebt gelijk naar de huisarts er mee.
Dat is waar. Het lastige is alleen dat ik het vaak savonds of in het weekend heb. Of sochtends vroeg.
Zonnebril op gehad?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op zondag 13 juli 2014 18:54 Zonnebril op gehad?Nee, ook niet..
Tis geen chalazion?

Ik zou de huisarts bellen en vragen wat je het beste kunt doen. Best kans dat je dan even tussendoor kunt als je het weer hebt.
quote:papmetgrutjes schreef op zondag 13 juli 2014 18:57 Tis geen chalazion?

Ik zou de huisarts bellen en vragen wat je het beste kunt doen. Best kans dat je dan even tussendoor kunt als je het weer hebt. Chalazion? Nog nooit van gehoord.. Ik ga googlen.
quote:papmetgrutjes schreef op zondag 13 juli 2014 18:57 Tis geen chalazion?

Ik zou de huisarts bellen en vragen wat je het beste kunt doen. Best kans dat je dan even tussendoor kunt als je het weer hebt. Nee dat is het niet. Bultje is groter en verdwijnt binnen 2 uur
zou het niet iets vanuit een virusje kunnen zijn

herpes virus bijvoorbeeld

zo heb ik soms een blaasje op mn lip die ook binnen de kortste keren weer weg gaat
quote:vivajaline schreef op zondag 13 juli 2014 19:05 zou het niet iets vanuit een virusje kunnen zijn

herpes virus bijvoorbeeld

zo heb ik soms een blaasje op mn lip die ook binnen de kortste keren weer weg gaat Herpes?? Krijg je dan juist geen blaasjes en zweertjes etc? Dit is gewoon een bultje. Het ziet eruit als een grote muggenbult
Dit klinkt echt als een allergische reactie. Ik heb het wel eens gehad als ik bijvoorbeeld aardappels schilde en per ongeluk in mijn ogen wreef. Heel raar maar kennelijk ben ik allergisch voor rauwe aardappel. Kreeg ook een bultje op precies dezelfde plek die jij beschrijft,
Heb ik ook een keer gehad. In mijn geval aan beide kanten. Ik zag er prachtig uit. Ik had een allergische reactie.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Ja het ziet er idd prachtig uit haha. Gelukkig weet ik dat het snel weer weg gaat. Ik zou alleen zo graag willen weten waar ik dan allergisch voor ben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven